|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Szalony pomysł - przekładka silnika zamiast chiptuningu ...
jjmalin - 2010-12-07, 22:07 Temat postu: Szalony pomysł - przekładka silnika zamiast chiptuningu ... Witam. Wpadłem na szatański pomysł aby np za 3 lata po gwarancji kupic silnik i przelozyc ... Co wy na to ??
benny86 - 2010-12-07, 22:10
Jaki silnik, jakiej pojemności, diesel benzyna? O ile mocniejszy? Fabryczne wersje z mocniejszymi silnikami często różnią się także różnymi częściami w zawieszeniu, układzie kierowniczym, przeniesieniem napędu i wieloma innymi rzeczami... Osobiście nie jestem zwolenników wszelkiego rodzaju "swapów"
jjmalin - 2010-12-07, 22:13
wstepnie byloby z wydechem i skrzynia... mam 1,5 dci 68 KM, a zamiana na 85 KM fabryczny ...
benny86 - 2010-12-07, 22:27
za 3 lata silnika 85 km w ogóle nie kupisz jako podzespołu w aso (nie wspominając nawet koszmarnie wysokiej ceny) więc pozostają używane np z rozbitych, których nie jest zbyt wiele z uwagi na ogólnie małą liczbę Dacii. Jak dla mnie prościej i taniej chiptuning zrobić, np w vtechu
laisar - 2010-12-07, 23:26
benny86 napisał/a: | za 3 lata silnika 85 km w ogóle nie kupisz jako podzespołu w aso |
Bo ponieważ dlatego że...?
(Ale fakt - cena może być, że ho, ho...).
benny86 - 2010-12-07, 23:29
laisar napisał/a: | Bo ponieważ dlatego że...? |
W sumie szedłem takim tokiem rozumowania że silnik ten obecnie przestaje być montowany (euroV) więc założyłem że również nie będzie dostępny jako podzespół do kupna, natomiast nie wiem czy takie załozenie jest słuszne... Na logikę jeśli samochód wyposażony w ten silnik nie spełnia normy emisji spalin, to sam silnik również jej nie spełnia... Tylko nawet jeśli tak jest, czy stoi to na przeszkodzie jego sprzedaży?
laisar - 2010-12-08, 00:38
No więc ja oczywiście nie wiem jak jest z faktyczną dostępnością, ale przynajmniej wg renówkowego katalogu części zamiennych można zamówić silniki co najmniej od początku lat 80. ubiegłego wieku (do R4 - dalej nie chciało mi się sprawdzać). Jednak z faktu, że są przy nich podane ceny wyciągam wniosek, że nie jest to możliwość jedynie teoretyczna - bo w owym katalogu są też części "bezcenne", a nawet bezreferencyjne, których rzecz jasne w takim przypadku zamówić się po prostu nie da. (A przynajmniej: nie w pierwszym lepszym ASO - dla szalonego kolekcjonera-milionera centrala Reno pewnie coś by tam była w stanie zrobić (; ).
...Aczkolwiek wszystko to jednak chyba trochę akademickie rozważania, bo jakoś nie sądzę, żeby autor tematu chciał wybulić 18 kzł za nowy silnik - poszukanie jakiejś używanej okazji będzie pewnie faktycznie rozsądniejsze.
Albo może kupno Stepwaya II - 110 KM 4x4? (;
Alien - 2010-12-08, 07:46
Jak dla mnie pomysł był ciekawy do momentu gdy napisałeś że chcesz iść w fabryczne 85koni - po chipie masz ze swojego 90 koni bez dłubaniny której nigdy nie odzyskasz (chodzi o poniesione koszta) a sprzedanie auta po szczepie silnika (nawet jeśli pakujesz silnik teoretycznie fabrycznie montowany (teoretycznie fabryczny bo wkładany przez Ciebie) ograniczy Ci zainteresowanych zakupem do do kilku osób o podobnej filozofii jak Twoja.
marektbg - 2010-12-08, 09:00
jjmalin napisał/a: | Wpadłem na szatański pomysł aby np za 3 lata po gwarancji kupic silnik i przelozyc ... Co wy na to ?? |
Mówisz poważnie o tym SWAPie? Sprawdziłem kalendarz dziś nie jest 1 kwietnia.
A jaki silnik wsadzisz, nowy za 20tys. czy ze "szrota" z Francji za 2tys.?
A co na to Tata?
jjmalin - 2010-12-08, 10:09
jakiś np z małym przebiegiem ... wczoraj napisałem do Vtechu co oprocz poniesionych kosztów chipu powinienem jeszcze wymienić, aby z tego silnika wyciagnać fabryczne 85 KM. a z innej beczki ... nie wiem jak u Was ale u mnie przy zmianie biegu przy 2,5 tys obrotów jakoś strasznie silnik wyje a przenajmniej wydech... czy zmiana wydechu mogłaby wyciszyć te wycie??
czaju - 2010-12-08, 12:56
Nie jest to pierwszy pomysł swapa... jakiś czas temu poruszałem podobny temat - tyle że moim celem było przynajmniej 1.6 16v...
największym problemem okazało się znalezienie warsztatu który podjąłby się czegoś takiego (o dziwo), zakup silnika z przebiegiem 30-40k wydaje się nie być trudne, podobnie skrzyni biegów itp...
drugi istotny (przynajmniej z mojego punktu widzenia) aspekt to fakt że jest to uziemienie samochodu na ponad 2 tygodnie.
Reasumując - może kiedyś...
jjmalin - 2010-12-08, 19:05
Vtech zaproponował mi chip tuning + 15KM i + 30/35 Nm
benny86 - 2010-12-08, 19:13
I ile sobie życzą plnów za taka usługę? Robią badanie na hamowni przed i po robocie?
jjmalin - 2010-12-08, 19:45
napisali, że będzie to robione pod kątem mojego samochodu. przed i po hamownia. koszt z tego co widzialem to około 1500
benny86 - 2010-12-08, 20:01
Więc MSZ jeśli chcesz podnosić moc to jest to najlepsza opcja. No, chyba że chcesz wrzucić power-boxa którego odczepiasz np na czas przeglądu w serwisie
jjmalin - 2010-12-08, 20:07
tez przeszlo mi to przez mysl... benny vtecha mamy w jastrzebiu
Dawid - 2010-12-08, 22:05
Ostatnio zrobiłem test 500 km przejechałem normalnie bez power boxa i z power boxem .
Podstawowa różnica to spalanie z power boxem jest o 0,5-1 L/100KM mniej (mój spokojny styl jazdy).
Druga sprawa to praca silnika z powerboxem silnik pracuje jakoś inaczej tak mniej drga . Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika . Po ustawieniu silnika pod optymalne działanie , 1.5 dci działa bardziej równomiernie (mniej trzęsie) mnie pali i ma większą moc.
Wypróbuj proszę power boxa z regulacją mocy zanim weźmiesz się za zmianę silnika - być może Ci wystarczy.
laisar - 2010-12-08, 23:05
Dawid napisał/a: | Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika |
W kwestii formalnej: wysoka emisja też jest na niekorzyść użytkownika - i to nawet bardziej niż parę straconych minut na kilkusetkilometrowej trasie...
marektbg - 2010-12-09, 07:47
laisar napisał/a: | wysoka emisja też jest na niekorzyść użytkownika |
Oczywiście. Tak samo jak brak filtra cząstek stałych - to podpada pod ekoterroryzm.
Dawid - 2010-12-09, 08:32
laisar napisał/a: | wysoka emisja też jest na niekorzyść użytkownika - i to nawet bardziej niż parę straconych minut na kilkusetkilometrowej trasie... |
To wszytko prawda , z tym , że różnica finansowa na każde 100 km to 3-5 zł tyle mniej paliwa spali 1,5 dci "przestawiony".
mekintosz - 2010-12-09, 09:16
Dawid napisał/a: | Ostatnio zrobiłem test 500 km przejechałem normalnie bez power boxa i z power boxem .
Podstawowa różnica to spalanie z power boxem jest o 0,5-1 L/100KM mniej (mój spokojny styl jazdy).
Druga sprawa to praca silnika z powerboxem silnik pracuje jakoś inaczej tak mniej drga . Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika . Po ustawieniu silnika pod optymalne działanie , 1.5 dci działa bardziej równomiernie (mniej trzęsie) mnie pali i ma większą moc.
Wypróbuj proszę power boxa z regulacją mocy zanim weźmiesz się za zmianę silnika - być może Ci wystarczy. |
Masz wlasnie BOX z regulacja mocy ? Jak to wyglada w praktyce ? Jest przelacznik ? Gdzie to sie wpina ( jakies foto ?;-))Czytalem ze ten box "oszukuje" fabryczne czujniki i przez to wymusza inna charakterystyke pracy silnika. Dopiero zmodyfikowana mapa, czy oprogramowanie komputera jest lepsze. Czy na pewno ? Uwazam, ze pomysl na wyciagniecie dodatkowych KM z silniczka jest warty zachodu ale czy nie jest to niebezpieczne dla skrzyni biegow. Ona ma max moment ktory prznosi 160 Nm. W wersji 85 KM jest inna skrzynia przystosowana do 200 Nm.
laisar - 2010-12-09, 12:55
marektbg napisał/a: | Tak samo jak brak filtra cząstek stałych - to podpada pod ekoterroryzm. |
To chyba miało być sarkastyczne, ale odpowiem zupełnie poważnie:
tak, zgadzam się - diesle bez FAP-a/DPF-a to naprawdę ekoterroryzm.
A już w mieście - do kwadratu... /:
Hwgh.
laisar - 2010-12-09, 12:59
Dawid napisał/a: | różnica finansowa na każde 100 km to 3-5 zł tyle mniej paliwa spali 1,5 dci "przestawiony". |
Być może - bardzo jestem jednak ciekawe co pokazałby analizator spalin...
(I wcale nie twierdzę, że na pewno coś strasznego - ale obawiam się, że prawdopodobnie jednak tak /: ).
jjmalin - 2010-12-09, 13:04
no właśnie co do skrzyni biegów. może wystarczy zmienić przełożenia ?? też mam wrażenie że nie jest ten silnik wyregulowany. tak samo bylo w naszym Hyundaiu i10 CRDi. po przegladzie już cacy
mekintosz - 2010-12-09, 20:17
jjmalin napisał/a: | no właśnie co do skrzyni biegów. może wystarczy zmienić przełożenia ?? też mam wrażenie że nie jest ten silnik wyregulowany. tak samo bylo w naszym Hyundaiu i10 CRDi. po przegladzie już cacy |
Co Masz na mysli zmienic przelozenia skrzyni ?
jjmalin - 2010-12-09, 20:20
no że zamiast np wymiana całej skryni to tylko przełożenie czyli te zembatki ... fachowcem nie jestem w motoryzacji ...
mekintosz - 2010-12-09, 20:54
jjmalin napisał/a: | no że zamiast np wymiana całej skryni to tylko przełożenie czyli te zembatki ... fachowcem nie jestem w motoryzacji ... |
Nie da sie chyba tak zrobic. Fabrycznie jest zestrojone jako konkretna skrzynia. Byc moze wymiana na skrzynie od DCI 85 KM sie uda ale to jest mocno sadze nie oplacalne.
laisar - 2010-12-09, 21:06
Da się, ale to bez sensu - w skrzyni najdroższe są właśnie zębatki (właściwie to one są skrzynią), więc wymiana jej w całości powinna być tańsza, niż wymontowanie skrzyni, rozebranie jej, wymiana elementów, złożenie i zamontowanie...
matucha - 2010-12-09, 22:28
Rozbierał ktoś z Was kiedyś skrzynię? Chwała temu, co to złoży z powrotem
bebe - 2010-12-09, 22:37
matucha napisał/a: | Rozbierał ktoś z Was kiedyś skrzynię? Chwała temu, co to złoży z powrotem |
Oj tam, oj tam. :] Proszę, ten pan rozłożył, smaruje, i pewnie bez problemu złoży, a z tego co widać, ma do dyspozycji niewiele więcej niż "klucz uniwersalny półtorakilowy". ;)
laisar - 2010-12-10, 00:15
Gdyby kol. jjmalin pisał był o samodzielnym swapowaniu i "zembatkowaniu" <; to byłaby to zupełnie inna rozmowa...
jurek - 2010-12-10, 10:57
Koszt naprawy -502 zl. Za co? przecież pan tylko stuknął młotkiem. 2 zl za stuknięcie, 500 zl za to, że wiedziałem gdzie stuknąć. pozdr
|
|