|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - [moto.wp.pl] Różnice kosztów eksploatacji SUV-ów
Ryszard - 2011-01-03, 13:13 Temat postu: [moto.wp.pl] Różnice kosztów eksploatacji SUV-ów Witam , mówimy w nieskończoność o zużyciu paliwa ... Więc Duster, niech pali o 2 litry więcej od tez nowego auta 2010r np ASX. Liczymy 2 l więcej to = 10 zł czyli / 100 km na okrągło. No niech zapłacę nawet rocznie więcej nawet 1 tys zł jeżdżąc ok 10 tys km. Ale proszę policzcie inne opłaty gdybym np jeździł oszczędny ASX
cyt:
Porównano modele Mitsubishi ASX, Dacia Duster, Suzuki SX4, Skoda Yeti, Nissan Qashqai, Kia Sportage oraz Hyundai ix35, zarówno w wersjach z silnikami diesla, jak i benzynowymi.
Koszt pierwszego przeglądu wypadł najdrożej w Kii Sportage w wersji z silnikiem 2,0 Diesel - 1 150 zł. Niewiele ustępuje mu benzynowy Nissan Qashqai 1,6 litra - 1 100 zł. Najtańszy jest przegląd benzynowych modeli Skody Yeti 1,2 litra oraz Dacii Duster 1,6 - w obu przypadkach należy liczyć się z wydatkiem 650 zł. Co prawda pierwszy przegląd Suzuki SX4 jest jeszcze tańszy - 253 zł w wersji benzynowej i 323 zł w wersji z silnikiem Diesla, ale należy go wykonać już po przejechaniu 1 000 km. Kolejny przegląd należy przeprowadzić po następnych 15 tys. km. Kosztuje on wówczas odpowiednio 550 i 610 zł.
W przypadku wymiany sprzęgła najwięcej wydadzą posiadacze Mitsubishi ASX 1,8 Diesel. Za kompletne sprzęgło (z kołem) zapłacą 13 191 zł. Właściciel Dacii Duster 1,5 Diesel zapłaci zaledwie 780 zł. Jeśli jednak w silniku Diesla zepsuje się filtr cząstek stałych, za nowy najdrożej zapłaci kierowca Hyundaia ix35 2,0 Diesel - prawie 19 tys. zł. Nieco tylko tańszy jest filtr do Kii Sportage 2,0 Diesel - 15 150 zł. Najtańszy, wśród przebadanych aut, jest filtr do Dacii Duster 1,5 Diesel, który kosztuje 1 780 zł. W Mitsubishi ASX filtr cząstek stałych kosztuje 4 250 zł.
Jeszcze jakieś pytanka ?
Źródło: Samar.pl
http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html
jacusb - 2011-01-03, 13:21
Już wklejałem w temacie http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4477 podobn zestawienia z pełnymi tabelami części:
http://bi.gazeta.pl/im/9/8611/m8611819.pdf - porównanie kosztów utrzymania (wymienione kilka części) popularnych u nas SUV'ów, porównywano zbiór tych samych części i przeglądów (biorę pod uwagę diesla bo sam zamówiłem):
- Kia Sportage - 44 tys
- Hyundai ix35 - 41 tys
- Skoda Yeti - 24 tys
- Nissan Qashqai - 33 tys
- Mitsubishi ASX - 50 tys
- Suzuki SX4 - 24 tys
- Dacia Duster - 15 tys
No i części do daci wchodzą najtaniej. 9 tys pln taniej od następnego w kolejce suv'a.
keikan - 2012-03-15, 09:59
Hej. Sorry, że "odgrzewam" stary temat..
Obejrzałem porównanie i dziwi mnie jedna rzecz:
komplet sprzęgła do Dustera benzyny jest droższy od zestawu sprzęgła diesla???
Z tego co ja kojarzę, to zawsze Diesle (nowe) mają wyższe ceny sprzęgieł poprzez konieczność wymiany dwumasy, której benzyniaki nie mają..
Czy do tego porównania nie wkradł się "czeski" błąd?
laisar - 2012-03-15, 12:17
keikan napisał/a: | Czy do tego porównania nie wkradł się "czeski" błąd? |
Nie.
|
|