|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dawne modele Dacii - Moja bordowa Daci 1310
jammal17 - 2011-01-29, 11:00 Temat postu: Moja bordowa Daci 1310 Witam chciałbym dowiedzieć się do czego służy pokrętło w mojej Daci 1310 z 1984r.
( zaznaczone na zdjęciu ) z góry dziękuje za każdą odpowiedź.
PRZEŁĄCZNIK
Marek1603 - 2011-01-29, 13:26
Jest to pokrętło regulacji reflektorów w zależności od obciążenia.
Chcesz to ci zeskanuję instrukcję obsługi.
Dacia1310p - 2011-01-30, 00:06
To jest temat dla Krzyśka (UniculTLX) on też ma TLXa
jammal17 - 2011-01-30, 17:55
Moja Dacia jest z 1984r więc nie może być chyba TLX, z tego co wyczytałem na wikipedi
Cytat: | W 1982 roku rozpoczęto produkcję tego modelu z silnikiem 1.4 o mocy 65 KM pod oznaczeniem Dacia 1410 a rok później również z silnikiem 1.2 o mocy 48 KM pod oznaczeniem 1210. W połowie 1984 roku rodzina samochodów 1210/1310/1410 przeszła pierwszą modernizację nadwozia. Zastosowano nową plastikową atrapę chłodnicy z głęboko osadzonymi reflektorami oraz zderzaki lakierowane na czarno. Trzy lata później wersja ta otrzymała nową deskę rozdzielczą, jednocześnie zmieniony został system oznaczania wersji wyposażeniowych z L/LS na TL/TLX/TLE |
więc jaką mam wersje w końcu ?
Marek1603 - 2011-01-30, 20:05
Od 80 do chyba 85 lub trochę dłużej to jest jedna niewiadoma.
Dacia ewaluowała od 1300, 1310, 1310p, pare wersji do 1310tlx. Różnice są w wyposażeniu na zasadzie liftu. Np: 1300 do 1310p deska jest taka sama ale już pod maską różnica. TLX ma też różnicę na samej desce. Liftowi poddawane są nie tylko elementy wewnętrzne ale i zewnetrzne jak lampy przednie, tylnie i cofania, wloty powietrza na tylnych słupkach, zderzaki itd.
Moim zdaniem masz TLX albo TLE ponieważ TL miał w miejszcu radia wskaźnik ciśnienia oleju i temp wody.
jammal17 - 2011-01-30, 20:49
Byłby wdzięczny jakby ktoś rozszyfrował jaki mam dokładnie model, w dowodzie mam wpisany "Dacia 1310 A " auto było zarejestrowane 1 lutego 1984 wiec jest z samego początku roku, pokaże zdjęcia może to pomoże wam
DACIA
Marek1603 - 2011-01-30, 21:37
Jest to kolejna przejściówka na TL/TLX bpo masz nową deskę ale starą budę. tzn wloty powierza na tylnym słupku. Zobacz kolegi Dacia1310p też z 84r.
http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=zielona
Dacia1310p - 2011-01-30, 21:54
Marek1603, nie z 84 ale z 83 Ja wiem że tak młodo wygląda :D
jammal17, widziałem kiedyś tą Dacie na allegro
P.S Ten kierunek na błotniku to fabryczny czy zamontowany był po za nią?
jammal17 - 2011-01-30, 22:10
Kupiłem ja 2 tyg temu własnie przez allegro, migacz jest seryjny, widzialem ze był taki ale w modelach gdzie zderzaki nie byly chromowane, mam jeszcze szyber dach szklany ale nie wiem czy był On samoróbką czy seryjnie.
Mam dziwne przeczucie ze mój model to jakaś przejściówka przejściówki... a teraz moja wrodzona ciekawość każe mi rozwiązać tą zagadkę
galeria Daci na Facebook
Dacia1310p - 2011-01-30, 22:16
Ożesz Ty Ta Dacia ma szyberdziure... Zapodaj zdjęcia jak możesz. Z tego co wyczytałem to kupiłeś ją od pierwszego właściciela... On nic ciekawego na jej temat nie powiedział? Może w tamtych czasach można było sobie zażyczyć takiego luksusu jak szyberdach...
jammal17 - 2011-01-30, 22:26
zdjęcie szyberdachu wrzucę jutro bo musze pstryknąć, daszek jest zrobiony tak porządnie ze mam podstawy sądzić, że moze jest to seryjnie zamontowane
co do właściciela to w sumie jestem 3, bo auto dziadek przepisał na swojego wnuka ale On nawet tego nie rejestował była po prostu spisana umowa, wiec w dowodzie widnieje data rejestracji 1984... musze napisać do niego może powie mi coś na temat jej przesłości
ale panowie pomóżcie w ustaleniu co to za model
UniculTLX - 2011-01-30, 23:15
Dacion zacny, nadwozie superro się zachowało i kolorek też pasi
No ale TLXem to to nie jest na pewno - TLXa co prawda zaprezentowali w 84, ale różnice są - szeroki wlot w słupku, grube atrapy przednie (wzięte z kolei z dacii sport braslovia, która to pojawiła się jako prototyp w 80 roku z tego czone, zmieniona tapicerka we wnętrzu i jeszcze pare innych udziwnień. Co tam dalej, te kierunkowskazy (czy cokolwiek to jest) na błotnikach to na pewno nie oryginał i bardziej straszy niż wygląda Kierunki w Daciach były zaraz nad załamaniem błotnika - polecam fotki mojej Daćki, ona ma wsio na miejscu (same kierunki mam od łady, bo lepiej się komponują do całości). Były też wersje z kierunkami na przodzie błotników, ale to bardzo rzadki widok.
Podsufitka i boczki drzwiowe pasują do rocznika jak najbardziej, są takie same jak w 1310p.
Teraz tylko pytanie, czy to przejściówka jakaś, czy po prostu ktoś se unowocześnił woza tą deską... A same zegary to mi wyglądają na jeszcze nowsze.
Także prosimy kolegę o więcej fotek, bo będzie co oglądać
A odnośnie ustalania wersji - prawda jest taka, że rumuny składały te auta z tego, co akurat mieli pod ręką. Moja Daćka fabrycznie została wyposażona m.in w 5cio biegową gałkę zmiany biegów i jedną szerszą oponę (bo hamulec blokował i ściągało).
Gdyby ten egzemplarz trafił do mnie, to bym tam wsadził deske i kierownicę z 1310p - o wiele ładniejsze są te 3 zegary wpuszczone w tuby
jammal17 - 2011-01-30, 23:34
Daje trochę zdjęć jeszcze, fotki wnętrza i szyberdachu podrzucę jutro jak zrobię, zrobić może jeszcze zdjęcia jakiś charakterystycznych miejsc które mogą pomóc w identyfikacji ?
Zdjęcia
Dacia posiada dodatkowe wyposażenie:
- szyberdach
- boczki, deska rozdzielcza i boki foteli obszyte PRL-owską "skórą"
- automatycznie zapalane światła
- podgrzewaną tylną szybę
- oryginalny klucz do kół, który służy również jako korba do silnika
Napiszę jeszcze jutro do gościa od którego kupiłem, może uda mi się ustalić co było robione. a co do deski z 3 zegarami to ciężko dostać, a ta co jest też mi się podoba :)
Marek1603 - 2011-01-31, 06:55
Ja powiem tak. Dacia stała na słońcu i oryginalna deska się powyginała jak moja i ktoś nie mógł jej dostac więc wsadził od tlx. Można to sprawdzić ale trzeba rozpoznać połączenia pod deską rozdzielczą. Jeżeli była wymieniana to muszą być łączówki ze stara instalacją.
Migacze są raczej oryginalne bo gdzieś miałem taki blokowy schemat instalacji i były one tam umiejscowione.
Szyberdach raczej dorabiany. Wygląda na oryginał bo fachpowiec sie przyłożył.
PRL-owska skóra, ogrzewana tylna szyba i klucz do kół to na pewno 1310 - 1310p.
Co do świateł to albo samoróbka albo po przełożeniu deski samo wyszło. W tym temacie to raczej już Krzysiek ci powie czy on ma automat.
Moim zdaniem jest to 1310 jak na tylnej klapie tylko decha wymieniona. Innymi słowy model po moim 1300 czyli po lifcie. zmienione lampy przednie i tylne (zintegrowane razem z wstecznym).
Zrób zdjęcie komory silnika aby był widoczny: zbiornik spryskiwacza, cieczy chłodzącej, chłodnica.
Marek1603 - 2011-01-31, 10:18
Tutaj masz aukcję http://allegro.pl/silnik-...1438589670.html
i może sie z gościem dogadasz co do deski i kierownicy. Będziesz miał oryginał.
Dacia1310p - 2011-01-31, 14:46
Jak byś się niedogadał to ja mam dwie deski starszego typu (od Dacii 1300/1310 - jedno i to samo ) Odnośnie kierownicy to mam również dwie od starej Dacii (1300/1310). Jedna normalna, czyli full oryginał a druga jest obszyta skórą, która jest powiązana żemykami - ładnie wygląda. Tylko wiadomo ma swoje lata i się trochę popsuła. Jak coś mogę dać fotki wszystkich opisywanych tutaj części
jammal17 - 2011-02-01, 10:43
Oto i zapowiedziane zdjęcia
DANKA
ten przełącznik przy temperaturze to właśnie włącznie świateł, jak mam go w takiej pozycji to światła same odpalają się przy rozruchu silnika.
Aaa szyberdach jest szklany i lekko przyciemniony, podczas robienia zdjęć po prostu zaparował
Marek1603 - 2011-02-01, 17:01
Coś jest na rzeczy. Buda jescze z czasów 1300 i początek 1310. Silnik coś nowszego chyba, bo brakuje śmigła na pompie, natomiast jest wentylator elektryczny i czujnik temp na chłodnicy. Bardziej pod 1310p lub tlx-a. Regulator napięcia jeszcze starego typu mechaniczno-elektryczny. Zegary też chyba jeszcze nie od tlx-a. Zbiornik cieczy powinien być już plastikowy jak jest wentylator na chłodnicy.
Pompa hamulcowa jednostopniowa (jeden zbiorniczek czy dwa)? Z czyjnikiem poziomu czy bez?
Może niech się wypowiedzą też chłopaki.
Jak powiedziałem moim zdaniem jakaś wersja - składak ze sprzątania magazynów albo poprostu jakieś naprawy lub modernizacje przez poprzedniego właściciela. Bez urazy. Musimy pamiętać, że wtedy szło wszystko więc moja teoria może być prawdziwa.
Dacia1310p - 2011-02-01, 17:18
Wg mnie jest to Dacia 1310 tylko trochę kombinowana Ale spokojnie wyjdzie się z tego.
Najlepiej byłoby pogadać z poprzednimi właścicielami. O ile dobrze pamiętam to pierwszym właścicielem był dziadek który podarował Dacinę wnukowi, a ten później to sprzedał....
jammal17 - 2011-02-01, 18:21
Napisałem to chłopaka co mi sprzedał auto, powiedział, że jak spotka się z dziadkiem to podpyta co i jak było zmieniane.
Co do tego, że to prawdopodobnie jakiś składak z fabryki to jakoś mi nie przeszkadza za bardzo, ważne, że śmiga bez najmniejszego problemu a i tak nie mam zamiaru jej na żółte blachy rejestrować,
Teraz plan jest taki
1. muszę kupić chlapacze
2. popatrzeć z kierownicą coś bo moja nie za ładna jest ( chyba się lekko stopiła na słońcu )
3. w wakacje ją zabezpieczę i pomaluje na taki sam kolor.
4. a czy będę zmieniał deskę to nie wiem na razie, bo ta co jest jest w naprawdę dobrym stanie ( choć ta z 3 tubami wygląda super ) pomyśle jak uda się coś w dobrym stanie dostać.
Najciekawiej będzie jak się coś mechanicznie sypnie, będę musiał e częścią w dłoni kupować nową bo nie wiadomo dokładnie z jakiego modelu to może być
jammal17 - 2011-02-03, 22:43
hmm wygląda na to ze mam deskę z modelu 1410...
AUKCJA
maciek - 2011-02-03, 22:54
ta deska jest od TLX
Marek1603 - 2011-02-04, 06:15
Niekoniecznie 1410 bo 1310 z tego okresu też miały taką samą deskę bo brachol miał nówkę wtedy. Zwróć uwagę na rok produkcji on jest z 1991r a twoja z 1984 więc coś tu jest nie tak. Chyba jednak jakaś mała adopcja.
Podobych ewenementów na allegro można spotkać więcej jak zaczniesz przeglądać częściej.
|
|