DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Hak do sandero

mekintosz - 2011-01-29, 13:41

Dopne sie do tematu ;-) Ile kosztuje w ASO hak dedykowany do Sandero 1.5 dci ? Najlepiej do "samodzielnego montazu" bez wycinania zderzaka i wpinany przez przejsciowki w oryg instalacje elektryczna ?
Mariusz - 2011-01-29, 19:23

689zł Brutto+ wiązka kabli 148 brutto
mekintosz - 2011-01-29, 19:56

Mariusz napisał/a:
689zł Brutto+ wiązka kabli 148 brutto


Cena.... zaporowa... pytanie ile wyjdzie w sumie za hak poza ASO z innym warsztacie.

jjmalin - 2011-01-29, 20:01

wg mnie cena normalna. ewentualnie tyle samo zapłacisz ale z montażem
mekintosz - 2014-08-23, 23:02

Używacie haka z czujnikami cofania nie fabrycznymi ? Mam czujniki valeo oznaczona jako niekompatybilne z hakiem ( bez możliwości nauczenia centralki ignorowania obecności samego haka ) Zastanawiam się, czy w sandero sama kula haka powoduje wzbudzenie czujników ? Oczywiście jak używa się haka do ciągnięcia przyczepki czy platformy z rowerami trzeba wyłączyć czujniki. Co się dzieje natomiast jak jest wpięta sama kula oraz gniazdo ?
mekintosz - 2014-08-25, 21:21

.. nikt nie ma haka w daci by odpiwiedzieć ??
mekintosz - 2016-03-09, 02:02

Pytanie dot. oryginalnego. dedykowanego haka do sandero 1 ( nie stepway )

Wymaga on według tej instrukcji przycinania zderzaka ?

http://www.tech-accessoir...ocument_id=3925

Taka oryginalna wiązka powinna pasować do haka z instrukcji powyżej ?

http://allegro.pl/oryg-bo...5722203326.html

Na koniec, mając hak w sandero z czujnikami cofania 4 szt piszczy Wam przy założonej kuli haka ?

GORDINI - 2016-03-09, 07:10

W Lodgy piszczy.
route2000 - 2016-03-09, 08:16

mekintosz napisał/a:
Na koniec, mając hak w sandero z czujnikami cofania 4 szt piszczy Wam przy założonej kuli haka ?

Jak masz profesjonalne czujniki to można je przeprogramować tak, że jak ma hak i nie piszczy podczas cofania (Valeo).

wojciech_69 - 2016-03-09, 08:23

Ale piszczą oryginalne czy dokładane samodzielnie?

(ja mam oryginalne - zakładane przez salon w dniu zakupu) i jak ewentualnie wyłączyć te czujniki, bo raczej wyłącznika to nigdzie nie ma... ;-)

mekintosz a masz gdzie instrukcje jak zamontować hak to stepwaya II (też trzeba ciąć zderzak/plastiki pod autem?)?

mekintosz - 2016-03-09, 13:47

route2000 napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Na koniec, mając hak w sandero z czujnikami cofania 4 szt piszczy Wam przy założonej kuli haka ?

Jak masz profesjonalne czujniki to można je przeprogramować tak, że jak ma hak i nie piszczy podczas cofania (Valeo).


Mam valeo ale właśnie bez funkcji programowania lekceważenia obecności haka. Być może w martwym punkcie wiązki ultradźwiękowej znajdzie się kula i będzie ok. Musze spróbować zasymulowac jej obecność jakimś przedmiotem. Możecie przeczytać te instrukcje i wypowiedzieć się czy trzeba ciąć zderzak


Zasymulowałem obecność haka dmuchaną poduszeczką ;-) Wcisnełem pod ramkę tablicy rejestracyjnej. Czujniki nie wzbudziły się. Nie wiem, czy moja symulacja nie jest zbyt blisko lub za wysoko. Jednak prawdziwy hak powinien być cieńszy i chyba bliżej zderzaka. Sami oceńcie ;-)
Na dodatek planuję zainstalować element pakietu SUV na tylny zderzak i nie wiem, czy nie będzie trzeba czegoś docinać.

mekintosz - 2016-03-09, 22:15

Jest przykładowy dedykowany do Sandero Hak. Niestety ale na tabliczce nie widzę homologacji E20. Są inne oznaczenia. Może być problem z jego zalegalizowaniem w stacji kontroli pojazdów?
laisar - 2016-03-10, 01:58

mekintosz napisał/a:
Niestety ale na tabliczce nie widzę homologacji E20

Niepotrzebna, bo jest E19 - Rumunia, więc absolutnie wystarczy.

matucha - 2016-03-10, 08:43

W Dokkerze nie piszczą.
Ale oryginalnie jest włącznik, którym można wyłączyć czujniki przy jeździe z przyczepą.
Sam Hak jest produkcji Master-Hak.

DrOzda - 2016-03-10, 11:39

Zawsze można kupić moduł świateł przyczepy który ma funkcję deaktywacji czujników po wpięciu przyłącza przyczepy. Mam moduł kupiony w steelcar i tam jest taka opcja - wpina się przewód z modułu w obwód czujników i to wszystko.
mekintosz - 2016-03-10, 14:12

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Niestety ale na tabliczce nie widzę homologacji E20

Niepotrzebna, bo jest E19 - Rumunia, więc absolutnie wystarczy.


Na 100% ? E20 oznacza Polska ? W ASO nie potrafią odpisać, mimo zdjęcia tabliczki Pani z infolini każe przyjechać z zainstalowanym hakiem ;-)

grzech - 2016-03-10, 15:57

mekintosz napisał/a:
.. nikt nie ma haka w daci by odpiwiedzieć ??

Mam hak i samodzielnie montowane czujniki cofania, czujniki zamontowałem bez żadnego przyuczania. Działają prawidłowo hak nie ma na nie wpływu.

mekintosz - 2016-03-10, 19:17

Dzięki za info.
laisar - 2016-03-10, 21:33

mekintosz napisał/a:
Na 100%?

Milijon.

Cytat:
E20 oznacza Polska ?

Ta.

mekintosz - 2016-03-11, 22:38

Hak kupiony, diagnosta z ASO potwierdził, że parametry na tabliczce są wystarczające do wydania pozytywnej opini do wydziału komunikacji. Dzięki Laisar za info. Teraz trzeba poszukać jakiegoś miejsca gdzie mogę zainstalować hak ( kanał ). Zastanawiam się nad doborem wiązki elekr. Oryginalna z wtyczkami do lamp koszt ok 140 zł, zaś uniwersalna lutowana ok 50 zł. Poza tym 7 pin czy 13 pin ? Niby ma służyć do bagażnika na rower ale może kiedyś dacią pociągnę coś większego ?
arnold - 2016-03-11, 22:43

Osobiście wolałbym z wtyczkami. gniazdo może zależy co wolisz. Jak masz przyczepę na 13 to weź taką. I wtedy przejściówka do 7 pinów.
mekintosz - 2016-03-22, 22:14

Krótkie pytanie, czy jest jakiś otwór do przeciągnięcia wiązki haka w środkowej części bagażnika ? Wiem, że można podążać za wiązką z lampki, jednak te zaślepki już mam rozpulchnięte wiązką kabla sygnałowego z kamery cofania oraz czujników. Nie chciałbym ekstra wiercić w blasze otworów.
laisar - 2016-03-22, 23:43

mekintosz napisał/a:
czy jest jakiś otwór do przeciągnięcia wiązki haka w środkowej części bagażnika ?

W środkowej nie, fabrycznie przewidziany przepust jest z prawej strony - http://www.tech-accessoir...ocument_id=1866

I jeszcze odpowiedź do wcześniejszego pytania:
mekintosz napisał/a:
Wymaga on według tej instrukcji przycinania zderzaka ?

Instrukcja twierdzi, że jedynie w stepwayu.

mekintosz - 2016-03-22, 23:50

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
czy jest jakiś otwór do przeciągnięcia wiązki haka w środkowej części bagażnika ?

W środkowej nie, fabrycznie przewidziany przepust jest z prawej strony - http://www.tech-accessoir...ocument_id=1866

I jeszcze odpowiedź do wcześniejszego pytania:
mekintosz napisał/a:
Wymaga on według tej instrukcji przycinania zderzaka ?

Instrukcja twierdzi, że jedynie w stepwayu.


Dzięki. Nie muszę ruszać istniejących wiązek. Kupiłem uniwersalną 7 pinową. Ciekawe, czy po doklejeniu elementu pakietu suv dedykowanego do zderzaka sandero będzie potrzeba przycinki.

seba899 - 2016-04-02, 22:26

Przy montażu haka trzeba przyciąć zderzak od spodu. W pakiecie suv tak samo. Mam taki zamontowany i musiałem podcinać. Uważaj przy docinaniu pakietu suv bo jak pęknie to już go nie skleisz, tworzywo nie podatne na klejenie.
laisar - 2016-04-02, 22:31

seba899 napisał/a:
Przy montażu haka trzeba przyciąć zderzak od spodu

Oryginalnego haka z ASO? Bo wspomniana instrukcja jest do niego - inne haki oczywiście mogą się różnić.

mekintosz - 2016-04-03, 23:02

seba899 napisał/a:
Przy montażu haka trzeba przyciąć zderzak od spodu. W pakiecie suv tak samo. Mam taki zamontowany i musiałem podcinać. Uważaj przy docinaniu pakietu suv bo jak pęknie to już go nie skleisz, tworzywo nie podatne na klejenie.



Mam zakupiony hak z tej wstawionej instrukcji ;-) Pakiet SUV jeszcze nie został przyklejony na tył, więc jak będzie taka potrzeba to u mechanika na gorąco się wyrzeźbi odp otwór.







mekintosz - 2016-04-25, 21:45

laisar napisał/a:
seba899 napisał/a:
Przy montażu haka trzeba przyciąć zderzak od spodu

Oryginalnego haka z ASO? Bo wspomniana instrukcja jest do niego - inne haki oczywiście mogą się różnić.


Chyba Seba ma rację, dokladnie dziś przejrzałem tę instrukcję oraz obejrzałem zderzak od środka. W sandero trzeba niestety przyciąć fragment na dole zderzaka. Nawet jest fabrycznie cieńszy profil plastiku. Za to od strony widocznej , niejako przedniej chyba nic. Oczywiście pakiet SUV może coś zmienić. Natomiast będę musiał też nacinać też spojler pakietu SUV ;-(

route2000 - 2016-04-26, 10:33

A co w tym złego jest, że musisz wycinać fragment zderzaka?
Jak zamontujesz hak to już będziesz miał, aż do sprzedania tego auta, to pewnie już haka nie wymontujesz, bo nie przyda się do innego auta (nie kompatybilne), a po drugie będziesz miał to wbite w dowodzie rejestracyjnym napis "HAK". ;-)

mekintosz - 2016-04-26, 11:31

Absolutnie nic, tyle, że więcej dłubania. Szczególnie,że będę instalować spojler z pakietu SUV.
route2000 - 2016-04-26, 11:33

Coś za coś... :->
Pamiętam jeszcze jak wycinałem fragment odłamanego przedniego zderzaka w Fiacie Uno.
Leżałem na podłodze w garażu i wycinałem gumówką najniższy pas w plastiku.
Ale potem już miałem spokój przy wjeżdżaniu na wysoki krawężnik... ;-)

mekintosz - 2016-05-14, 16:01

Hak zainstalowałem, na przegląd pojadę 30 maja przy okazji rocznego badania technicznego, więc zaczep z kulą wożę w bagażniku. W instrukcji jest przewidziany montaż na dwie śruby. Jedna ma podkładkę (j) pod łbem, druga nie. Zaś obie nie mają przewidzianych podkładek sprężystych pod nakrętki (h). Skręca się na sztywno. Jest jakieś przeciwskazanie by zastosować dodatkowo podkładkę sprężystą pomiędzy podkładką (i) a nakrętką (h) śruby mocującej "kulę" haka ?

Przy okazji, gdzieś było wspominane, że rzekomo w Polsce jest zakaz jazdy z kulą haka jak się nie używa jej do ciągnięcia przyczepki/bagażnika. Wyjątek haki z zaczepem i kulą na stałe zespawanym. Ktoś coś wie ? Jakie są wasze rady, doświadczenia. Odkręcając kulę podobno trzeba za każdym razem użyć nowej nakrętki i śruby.

Na koniec po zamontowaniu haka do pojazdu moje czujniki cofania jego nie widzą, jest w martwym punkcie dla wiązki ultradźwięków. Jednak będę instalował wyłącznik sygnału czujników parkowania by nie krzyczał przy każdorazowym cofaniu z założonym bagażnikiem rowerowym.

eplus - 2016-05-14, 16:35

Powinieneś zainstalować dodatkowe czujniki ultradźwiękowe na bagażniku - widoczność jest przecież wtedy jeszcze gorsza, a auto ma większe, niż zwykle gabaryty.
:-D :idea:

arczi_88 - 2016-05-14, 16:37

mekintosz napisał/a:

Przy okazji, gdzieś było wspominane, że rzekomo w Polsce jest zakaz jazdy z kulą haka jak się nie używa jej do ciągnięcia przyczepki/bagażnika. Wyjątek haki z zaczepem i kulą na stałe zespawanym.


W Polsce nie ma takiego przepisu, pytałem kiedyś diagnostę o to to powiedział, że jeżeli jestem w stanie zdjąć kulę bez użycia narzędzi to ok, w przeciwnym wypadku mam nic nie odkręcać a na kuli ma być kapturek. W Rajchu i Austrii już podobno trzeba odkręcać, piszę podobno bo jednoznacznej odpowiedzi popartej konkretnym przepisem nie ma nawet na forach karawaningu.

mekintosz - 2016-05-28, 20:34

Chciałem przykręcić hak śrubą nierdzewną, nawet takowe zakupiłem, jednak nie mają oznaczenia o wytrzymałości jak oryginalnie dostarczone z hakiem ocnynkowane ( 8.8) Hak zamontowany z użyciem podkladek sprężystych. Zdecydowałem, że nie będę demontował go, zostanie "na samochodzie". Przy montażu trzeba bawić się z kluczem dynamometrycznym i wyciągać śrubę, która nie za wygodnie się wyjmuje. Mam nadzieję, że nie będzie z tym problemów podczas rutynowej kontroli. Przy okazji - czy jak legalizowaliście" swoje haki w stacji diagnostycznej celem wpisu do dowodu, diagnosta sprawdzał Wam działanie wiązki elektrycznej ? Jak byłem ze swoim sprawa została pominięta, skupił się na wizualnym obejrzeniu montażu oraz tabliczki.
damiaszek - 2016-05-28, 20:56

U mnie sprawdzali dokładnie montaż, śruby, prawidłowe działanie złącza elektrycznego. Jeżeli nie masz odłączanej kuli bez użycia narzędzi to nie ma w Polsce takiego obowiązku, a za granicą w kwestii wyposażenia, obecności lub braku różnych elementów obowiązuje prawo w kraju zarejestrowania.
Sza-man - 2018-05-10, 16:26

Witam.
Dacia Sandero. Nowe Sandero.
Hak holowniczy DMC 525 bez hamulca najazdowego. Z hamulcem nawet DMC1300.
Dla mnie wartość DMC bez hamulca najazdowego to jakaś porażka. Czy można to obejść tak aby w DO było DMC750 (czyli norma na przyczepę lekką)?
Mam Pandę 1.1 i tu jest "normalnie". Nie kupię Sandero, jeżeli to DMC jest takie bezsensowne.

jas_pik - 2018-05-10, 16:38

Podejdź do dealera bo wg kolegów to co podano w broszurze nie jest prawdą.
A DMC zależy od silnika zazwyczaj
https://www.dacia.pl/cont...ro-brochure.pdf
Skąd te dane są trudno powiedzieć i dlaczego w tm roku jest to znacznie mniej niz w latach ubiegłych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group