|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Problem z...?
Gość - 2011-02-18, 19:28 Temat postu: Problem z...? Witam,
Kilka dni temu wystapil problem z moim samochodem(logan 1.5 dci 85km) silnik ciezko pali, a gdy juz odpali chodzi jak traktor, na biegu jalowym trzyma nizsze obroty niz zwykle, a cala konstrukcja sie telepie. Pomimo przebiegu 80tys. km fabryczne swiece i kable sa w porzadku. Nie zauwazylem utraty mocy. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, ze przez caly czas swieci sie kontrolka grzania swiec(chwile po odpaleniu gasnie i znowu sie zapala). Czy przyczyna moga byc pompowtryski? Samochod od poczatku eksploatacji byl tankowany wylacznie na stacjach lotos, problem wystapil po przejechaniu okolo 120km po zatankowaniu paliwa na stacji statoil... Bede wdzieczny za pomoc:) Rocznik samochodu- 2010
TD Pedro - 2011-02-18, 19:42 Temat postu: Re: Problem z...?
Madmat napisał/a: | Witam,
Kilka dni temu wystapil problem z moim samochodem(logan 1.5 dci 85km) silnik ciezko pali, a gdy juz odpali chodzi jak traktor, na biegu jalowym trzyma nizsze obroty niz zwykle, a cala konstrukcja sie telepie. Pomimo przebiegu 80tys. km fabryczne swiece i kable sa w porzadku. Nie zauwazylem utraty mocy. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, ze przez caly czas swieci sie kontrolka grzania swiec(chwile po odpaleniu gasnie i znowu sie zapala). Czy przyczyna moga byc pompowtryski? Samochod od poczatku eksploatacji byl tankowany wylacznie na stacjach lotos, problem wystapil po przejechaniu okolo 120km po zatankowaniu paliwa na stacji statoil... Bede wdzieczny za pomoc:) Rocznik samochodu- 2010 |
chyba nie ma się co zastanawiać tylko jedź do ASO, samochód jest na gwarancji i nie ma co kombinować - bez względu na przyczynę niedomagań...
krakry1 - 2011-02-18, 19:44
Zasuwaj do ASO (jak pisze TD Pedro) i nie czekaj dłużej.
benny86 - 2011-02-18, 19:59
Jeśli to możliwe to odszukaj i zachowaj rachunek za paliwo - może się przydać, choć zależy co w aso stwierdzą
czaju - 2011-02-18, 20:08
NIE JEDŹ!!! Dzwoń po Assistance, jak dojedziesz na kołach nici z samochodu zastępczego, jak sholują samochód zastępczy!
Gość - 2011-02-18, 22:10
po drugim przegladzie stwierdzilem, ze gwarancja sie nie oplaca(15 tys km miesiecznie) wiec pozostaje mi samodzielna naprawa...
TD Pedro - 2011-02-18, 22:29
Madmat napisał/a: | po drugim przegladzie stwierdzilem, ze gwarancja sie nie oplaca(15 tys km miesiecznie) wiec pozostaje mi samodzielna naprawa... |
możesz to rozwinąć?
laisar - 2011-02-18, 22:43
Madmat napisał/a: | Czy przyczyna moga byc pompowtryski? |
Nie - bo w daćkach ich nie ma. Są za to wtryskiwacze i z nimi faktycznie może być problem, ale diagnozy na odległość są OKDR - trzeba jechać do mechanika, niech słucha, maca i niucha (;
WhiteDragon - 2011-02-18, 22:44
Jak to się nie opłaca? przecież jeszcze 100 tys nie masz więc zasuwaj do ASO.
wox - 2011-02-18, 22:53
ale nie serwisował auta w ASO (lub w inny udokumentowany sposób), więc stracił gwarancję
Auto Krytyk - 2011-02-19, 11:48
No to teraz się będzie opłacać niestety, do 100 tys.km trzeba było zrobić te 4 przeglądy teraz możesz stracić kilkakrotnie więcej niestety , pewnie walnęło coś w silniku,jak wtryski i pompa to szykuj grubą kasę, jak silnik wali to mogło obrócić panewkę na wale , w tych silnikach są panewki bez zamka. Najtaniej to może poszedł któryś wtrysk i przelewa,trzeba zrobić próbę przelewową, można samemu regeneracje zrobić 100-150zł i zaworek przelewowy wymienić.
Edit:
Napisz jeszcze czy jak się rozgrzeje też ci telepie i wali, czy tylko na zimnym, może być świeca żarowa uszkodzona i ci na zimnym telepie bo ten silnik ma dogrzewanie świecami przez kilkanaście sekund po rozruchu.
Gość - 2011-02-19, 19:26
silnik telepie niezaleznie od temperatury... Nie bardzo wiem o co chodzi z tym testem przelewu, bylbym wdzieczny za opis tej operacj i
Auto Krytyk - 2011-02-19, 19:40
Odpinasz wężyki od wtrysków powrotne tzw. przelewowe i wkładasz do szklanek albo słoików, odpalasz silnik na wolnych obrotach i patrzysz w ciągu np. 3-5 minut ile naleje paliwa z tych wtrysków, powinny być równo napełnione, jeżeli wtrysk do dupy to dużo ci naleje paliwa.
Jeżeli ci telepie na ciepłym spróbuj dolać 1l-2l MIXOLU na pełen baku i obserwuj czy się coś zmieniło.
Czasami wtrysk zardzewieje i się zawiesi od kiepskiego paliwa i taka kuracja Mixolem już paru osobom pomogła. Ja leje prewencyjnie 200ml na każdy bak.
matucha - 2011-02-20, 19:52
A jak wygląda "pompka" od ręcznego pompowania paliwa? Nie jest "wciągnięta" ?
|
|