|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Fabryczne LPG
laisar - 2011-03-09, 00:21 Temat postu: Fabryczne LPG To podobno już pewna informacja, aczkolwiek jeszcze bez konkretnych dat: w drugiej połowie roku do oferty Dacii w Polsce trafią w końcu modele z fabryczną instalacją gazową - choć na razie bez Dustera, bo takowego jeszcze nigdzie nie ma.
benny86 - 2011-03-09, 12:38
Fabryczną=montowaną na linii produkcyjnej? Jeśli tak to świetna wiadomość, pozostaje jeszcze kwestia jaka to będzie instalacje i ile za nią trzeba będzie dopłacać.
Prawdopodobnie dealerzy któzy dotychczas montowali lpg udzielając "swojej" gwarancji wycofają się z tego... Jeśli cena do sandero/sedana za sekwencję nie przekroczy 3 tys. zł to moim zdaniem będą schodzić jak świeże bułeczki w osiedlowej piekarni:))
laisar - 2011-03-09, 13:49
benny86 napisał/a: | Fabryczną=montowaną na linii produkcyjnej? |
Z tym bywa różnie: czasem tak, a czasem robi to podwykonawca poza taśmą. Istotne jest, że nawet w tym drugim przypadku robi to mimo wszystko niejako przed "oficjalnym" opuszczeniem przez pojazd fabryki, a auto już na linii montażowej jest po prostu specjalnie przygotowane pod instalacje - inne są niektóre części (mechaniczne i blacharskie).
Nie wiem, jak jak jest teraz u Dacii, ale początkowo tak to właśnie u niej wyglądało.
Cytat: | jaka to będzie instalacje |
Do tej pory było to Landi Renzo Omegas - czyli zdaje się to samo, co najczęściej sugerowali sami dilerzy.
Cytat: | ile za nią trzeba będzie dopłacać |
W RO, która jest chyba najbardziej zbliżona cenowo do PL, wychodzi to - po przeliczeniu - ok. 3,5 kzł.
Cytat: | będą schodzić jak świeże bułeczki w osiedlowej piekarni |
Być może - ale tylko jeżeli nie zniweczy tego okres oczekiwania, który, jak się wydaje, jest w tej chwili w PL największym hamulcem sprzedaży. Na tym polu najbliżsi konkurenci mają nad Dacią przewagę...
laisar - 2011-03-14, 18:05
laisar napisał/a: | w drugiej połowie roku do oferty Dacii w Polsce trafią w końcu modele z fabryczną instalacją gazową |
...a jednym z nich ma być nowo przystosowany do zasilania gazem 1.2 16v:
http://www.0-100.ro/2011/...a-si-alte-tari/
laisar - 2011-04-01, 22:08
1.2 podobno już w kwietniu - http://daciagroup.com/com...gama-dacia.html
(Ciekawe tylko, czy RP o tym wie... <; ).
maciek - 2011-04-01, 22:13
jeśli Dacia przegapi LPG to będzie porażka ( na terenie Polski)
Ciekawe jakie będą ceny i czy będzie limitowana wersja LPG edition
maciek - 2011-04-03, 20:37
Już w grudniu 2010 roku Dacia Duster 4x4 będzie dostępna z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP na większości rynków europejskich. Dzięki emisji CO2 na poziomie 139 g/km i spalaniu 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, ta wersja Dacii Duster wyróżnia się bardzo rozsądnym bilansem energetycznym i ekologicznym.
Dacia Logan i Dacia Sandero będą dostępne z silnikiem 1.2 16V 75 LPG (który zastąpi jednostkę 1.4 MPI 75 LPG) w większości krajów europejskich do końca 2010 roku. Dacia Sandero i Dacia Logan 1.2 16V 75 LPG emitują zaledwie 122 g CO2/km.
Poziom emisji obu wersji LPG uprawnia we Francji do skorzystania z rządowego bonusu ekologicznego w wysokości 2000 euro.
Wersje LPG Dacii odniosły duży sukces: w Europie Zachodniej ponad 43% sprzedaży modelu Sandero, to auto z silnikiem 1.4 MPI 75 LPG (sierpień 2010 rok).
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6197
Prezes - 2011-04-04, 10:31
To jak to jest z tymi dieslami, że są mniej ekologiczne od benzyny,w Londynie mają mieć za to wyższe opłaty za parkowanie, a CO2 wydzielają mniej?
laisar - 2011-04-04, 11:10
Mniej ekologiczne = ich spaliny zawierają paskudne związki chemiczne, gorsze niż CO2.
Wydzielają mniej CO2 = zużywają mniejsze ilości paliwa (masowo, objętościowo).
Ergo: dwutlenek węgla nie jest tym głównym problemem ekologicznym silników spalinowych...
Prezes - 2011-04-04, 11:12
Ciekaw jestem dlaczego CO2/km jest ujęty w normach Euro, a nie inne składniki chemiczne, które teoretycznie powinny podlegać ograniczeniom.
laisar - 2011-04-04, 11:24
A ja jestem ciekaw, dlaczego ludzie piszą nieprawdziwe pierdoły zamiast sobie sprawdzić d:
http://pl.wikipedia.org/w...d_emisji_spalin - gdzie masz CO2 w normach Euro? No gdzie...?
(Ufff... sorki za może nieco ostry ton, ale jak bardzo jestem niespotykanie spokojnym człowiekiem, tak mnie w takich momentach po prostu coś trafia... ).
Prezes - 2011-04-04, 13:47
Sorry.. w każdej broszurze jest tylko o CO2 i tak się w głowie zakodowało. Ale z tabelek wynika, że z normą EURO VI już się trucie praktycznie wyrówna? Czy są inne związki chemiczne, których w EURO nie wymieniono. Nigdy wcześniej się tym nie interesowałem, a diesla mam po raz pierwszy. Wątek chyba do wydzielenia.
maciek - 2011-04-04, 19:19
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6769
Dacia zaoferowała model Sandero ze spełniającym normę Euro5 silnikiem 1.2 16v o mocy 75 KM. Motor ten może być zasilany zarówno benzyną, jak i gazem LPG.
W efekcie Sandero z tym silnikiem stało się zarówno bardziej ekologiczne, jak i oszczędniejsze. Pracując na LPG silnik emituje mniej dwutlenku węgla, jest więc przyjaźniejszy dla środowiska naturalnego. Instalacja gazowa montowana jest w fabryce Dacii.
We Francji Dacia Sandero napędzana tą nowoczesną jednostką oferowana będzie w czterech poziomach wyposażenia, których ceny wyniosą:
- Sandero – 8.500 euro
- Ambiance – 9,200 euro
- Laureate – 10.000 euro
- Black Line – 10.300 euro.
maciek - 2011-04-04, 19:19
- Sandero – 8.500 euro = około 34.000zł
- Ambiance – 9,200 euro = około 36.800zł
- Laureate – 10.000 euro = około 40.000zł
- Black Line – 10.300 euro. = około 41.200zł
dopłata porównanie ceny auta przeliczonej na zł - cena auta w Polsce
Sandero 4.100zł
Ambiance 3.250zł
Laureate 3.950zł
Black Line 4.350zł
laisar - 2011-04-05, 11:17
Prezes napisał/a: | w każdej broszurze jest tylko o CO2 |
Bo to jest po prostu wygodny, jednostkowy wskaźnik - ale jak każde uproszczenie jednocześnie zaciemnia szczegóły rzeczywistego obrazu /:
(Sytuacja bardzo podobna MSZ do obecnych ocen EuroNCAP).
Cytat: | z tabelek wynika, że z normą EURO VI już się trucie praktycznie wyrówna? |
Tylko w zakresie ujętych w nich związków, a tymczasem diesle zawierają ich o wiele więcej - i to znacznie gorszych: http://en.wikipedia.org/w...ical_components
(I stąd ostatnio nowe, radykalne pomysły - już nie ograniczania emisji poszczególnych składników spalin, co niewiele daje, ale np całościowego zakazania pojazdów spalinowych w jakiejś tam perspektywie).
maciek - 2011-04-30, 18:55
spolszczona tabelka z francuskiego katalogu,
Mamy z czego się cieszyć w polsce mamy duży wybór odnośnie silników w Sandero mamy: 1,2 16V, 1,6MPi, 1,6 16V, i 1,5 dci 75 i 90KM
a w Francji 1,2 16V w benzynie lub benzyna/lpg i diesle 1,5 dci 75 i 90KM
Seal - 2011-04-30, 20:41
Francja słynie z tego, że u nich jeździ dużo diesli zatem nic odkrywczego
maciek - 2011-06-11, 16:37
http://dacia.pl/gama-dacii/dacia-LPG/
mekintosz - 2011-06-12, 00:47
maciek napisał/a: | spolszczona tabelka z francuskiego katalogu,
Mamy z czego się cieszyć w polsce mamy duży wybór odnośnie silników w Sandero mamy: 1,2 16V, 1,6MPi, 1,6 16V, i 1,5 dci 75 i 90KM
a w Francji 1,2 16V w benzynie lub benzyna/lpg i diesle 1,5 dci 75 i 90KM |
Gdzie w Polsce jest oferowane Sandero 1.6 16 v ??? Chyba w prywatnym imporcie zza oceanu
laisar - 2011-06-12, 00:49
mekintosz napisał/a: | Gdzie w Polsce jest oferowane Sandero 1.6 16 v |
Wszędzie (: - Hi-Flex...
mekintosz - 2011-06-12, 15:52
laisar napisał/a: | mekintosz napisał/a: | Gdzie w Polsce jest oferowane Sandero 1.6 16 v |
Wszędzie (: - Hi-Flex... |
O kurde... przespalem debiut ;-(... ale to tyko Ambience + boczne poduszki + 1.6 16V. W laureate ani stepway no ma sznas ;-(.
maciek - 2011-06-12, 16:21
mekintosz napisał/a: | laisar napisał/a: | mekintosz napisał/a: | Gdzie w Polsce jest oferowane Sandero 1.6 16 v |
Wszędzie (: - Hi-Flex... |
O kurde... przespalem debiut ;-(... ale to tyko Ambience + boczne poduszki + 1.6 16V. W laureate ani stepway no ma sznas ;-(. |
ale Stepway to tyko Ambience + podyższone zawieszenie i pakiet Stepway + 1.6 8V lub 1,5dci
laisar - 2011-06-12, 17:36
mekintosz napisał/a: | 1.6 16V. W laureate ani stepway no ma sznas ;-( |
Z fabryki, u nas, jak na razie - rzeczywiście nie, ale jeśli komuś bardzo zależy, to można albo zamówić (w UE jest np w RO czy w SE), albo samodzielnie doposażyć... (;
mekintosz - 2011-06-12, 19:05
maciek napisał/a: |
ale Stepway to tyko Ambience + podyższone zawieszenie i pakiet Stepway + 1.6 8V lub 1,5dci |
Tak, wiem. Uwazam ze kazda wersja silnikowa powinna byc dostepna w opcji Laureate. To w sumie najwyzszy wypas i klient chcialby moc skonfigurowac go pod siebie ze wzgledu na silnik najbardziej porzadany.
harry - 2011-06-16, 10:17 Temat postu: LPG w Dacii Więcej fabrycznego LPG
piotrres - 2011-06-16, 22:56
Zwłaszcza NOx i cząstki stałe...
Przy okazji wizyty serwisowej zapytałem się o instalacje gazową do Sandero/Stepwaya> Okazuje się, że Zodiak montuje instalację gazową (ASO w Krośnie). Cena którą usłyszałem jest też ciekawa 4000-4500 KPLN
W tym momencie koszt zakupu Stepway'a 1.6 MPI +LPG jest już porównywalny z Stepway'em 1.5 dCi 85 KM
jeżeli kierować się jedynie kosztem zakupu (+częściowa utrata funkcjonalności: bagażnik)
maciek - 2011-06-17, 06:58
piotrres, zawsze możesz diesla zgazowac ;)
benny86 - 2011-06-17, 09:13
piotrres, coś drogo ta instalacja skora fabryczna ma kosztować 3900zł. Co do wyboru ON/LPG to zależy cokto lubi i preferuje, ja na swoje jazdy na odcinkach 10km dziennie w jedną strone diesla bym nie brał
qlpiak - 2011-07-09, 18:05
maciek napisał/a: | http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6769
Dacia zaoferowała model Sandero ze spełniającym normę Euro5 silnikiem 1.2 16v o mocy 75 KM. Motor ten może być zasilany zarówno benzyną, jak i gazem LPG. |
Czy jest tu jakiś użytkownik takiego auta lub innej Daci z fabryczną instalacją LPG? Interesuje mnie, jak oszacować koszty serwisowe w czasie gwarancji? Czy należy się liczyć ze sporo większymi wydatkami niż w przypadku benzyniaka? Bo niestety dealer nie potrafił precyzyjnie podać, jakie te okresy serwisowe będą w przypadku auta z fabryczną instalacją LPG.
benny86 - 2011-07-09, 18:10
qlpiak, nie ma użytkownika fabrycznej instalacji LPG - można ją zamawiać od 2-3 tygodni, a czas oczekiwania na daćki jest jednak dłuższy...
qlpiak - 2011-07-09, 18:34
O! Nie przypuszczałam, że wpadłam na pomysł, by zostać takim pionierem Dzięki za wyjaśnienia.
EDIT: Ale może wszystko ktoś wie, gdzie zasięgnąć informacji o kalendarzu i zakresie przeglądów w czasie gwarancji Dacii z fabryczną instalacją? Dręczenie sprzedawcy, dręczeniem sprzedawcy, ale może gdzieś w obcojęzycznym necie ktoś spotkał się z taką informacją i da wskazówkę, jak szukać?
EDIT 2: laisar napisał/a: | inne są niektóre części (mechaniczne i blacharskie).
Nie wiem, jak jak jest teraz u Dacii, ale początkowo tak to właśnie u niej wyglądało. |
Czy ktoś z Was wie lub wie, gdzie poza salonem dealera szukać informacji na temat tego, czy i co jest zmieniane w takich autach oprócz montażu samej instalacji LPG?
Treść z linka wstawionego przez laseira http://www.0-100.ro/2011/...a-si-alte-tari/ translator tłumaczy na "silnik został przystosowany", ale co to może znaczyć?
laisar - 2011-07-10, 19:09
qlpiak napisał/a: | czy i co jest zmieniane w takich autach oprócz montażu samej instalacji LPG? |
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=24727#24727 - co prawda tam jest 1.4 8v, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można przypuszczać, że podobnie jest w 1.2 16v. Spróbuję się poszukać w dokumentacji i się upewnić...
Seal - 2011-07-10, 19:27
qlpiak napisał/a: | O! Nie przypuszczałam, że wpadłam na pomysł, by zostać takim pionierem Dzięki za wyjaśnienia.
EDIT: Ale może wszystko ktoś wie, gdzie zasięgnąć informacji o kalendarzu i zakresie przeglądów w czasie gwarancji Dacii z fabryczną instalacją? Dręczenie sprzedawcy, dręczeniem sprzedawcy, ale może gdzieś w obcojęzycznym necie ktoś spotkał się z taką informacją i da wskazówkę, jak szukać?
EDIT 2: laisar napisał/a: | inne są niektóre części (mechaniczne i blacharskie).
Nie wiem, jak jak jest teraz u Dacii, ale początkowo tak to właśnie u niej wyglądało. |
Czy ktoś z Was wie lub wie, gdzie poza salonem dealera szukać informacji na temat tego, czy i co jest zmieniane w takich autach oprócz montażu samej instalacji LPG?
Treść z linka wstawionego przez laseira http://www.0-100.ro/2011/...a-si-alte-tari/ translator tłumaczy na "silnik został przystosowany", ale co to może znaczyć? |
A jaki jest problem napisać do RP (Renault Polska) i przedstawić sprawę, że sprzedawca nie jest Tobie w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na dany temat i prosisz ich o pomoc.
qlpiak - 2011-07-10, 19:37
Dzięki laisar za link, ale chyba nie zrozumiałam
No i odsyłasz mnie tylko do kwestii silnika, a ja się zastanawiam, czy np. układ zapłonu montują nieco inny, żeby był bardziej stabilny, także po latach. No nie wiem, co tam można jeszcze udoskonalić, żeby autko lepiej dogadywało się z instalacją. Zastanawiam się, czy instalacja "fabryczna" LPG równie dobrze mogłaby nazywać się "dedykowaną" i różnica polega tylko na miejscu montażu (fabryka / ASO przy salonie dealera). Skoda np. ma "dedykowaną" objętą gwarancją taką jak całość i szukam faktycznej różnicy.
Seal napisał/a: | A jaki jest problem napisać do RP (Renault Polska) i przedstawić sprawę, że sprzedawca nie jest Tobie w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na dany temat i prosisz ich o pomoc. |
Chyba tak właśnie zrobię :)
laisar - 2011-07-10, 21:44
Układ zapłonu to po prostu część silnika, nie coś osobnego.
Ja z kolei nie bardzo rozumiem - co oznacza "stabilność układu zapłonowego"? Kable do świec - jak wszystko - oczywiście się zużywają, a przy LPG podobno faktycznie są dość ważne, ale przecież od jeżdżenia na gazie nie dzieje się to chyba szybciej, tylko po prostu tak zasilany silnik jest czulszy na zakłócenia...
W podanym linku wyszczególnione są elementy, którymi Dacia raczyła się pochwalić, że zostały zamontowane lub przystosowane, by umożliwić działania na LPG - i takie są główne różnica między układem zabudowanym "u gazownika", a instalacją fabryczną.
A fabryczna gwarancja na całe auto - łącznie z fabryczną instalacją - to raczej oczywista oczywistość...
qlpiak - 2011-07-10, 22:28
laisar napisał/a: | Układ zapłonu to po prostu część silnika, nie coś osobnego. |
Nie bij, fizyka z LO ograniczona i dawno temu
Cytat: | Ja z kolei nie bardzo rozumiem - co oznacza "stabilność układu zapłonowego"? |
W sumie to nie wiem, ale wyobrażam sobie, że porządniejsze, wolniej zużywające się kable wysokiego napięcia lub cewka, co tam jest i jakieś inne rzeczy. Nie znam szczegółów, ale słyszy się czasem opinie, że są modele samochodów, które ze względu na jakieś specyficzne rozwiązania miewają problemy z dogadaniem się z instalacją gazową, to tak sobie a rebours kombinuję, że można w drugą stronę - zadbać, by te newralgiczne elementy nie powodowały zgrzytów. Np. zadbać o mniejszą podatność na korozję układu wydechowego, lepszą pompę paliwa, lepsze przewody paliwowe/cewkę, sondę Lambda. No fantazja mnie ponosi
Cytat: | po prostu tak zasilany silnik jest czulszy na zakłócenia... |
Jasne i dlatego zastanawiam się, czy przy fabrycznie montowanej instalacji LPG zadbano o takie rozwiązania, które te zakłócenia zminimalizują (w przyszłości).
Cytat: | W podanym linku wyszczególnione są elementy, którymi Dacia raczyła się pochwalić, że zostały zamontowane lub przystosowane, by umożliwić działania na LPG - i takie są główne różnica między układem zabudowanym "u gazownika", a instalacją fabryczną. |
Pozwoliłam sobie wytłuścić. Jak rozpoznać na tym rysunku (przepraszam, jeśli to crossposting)
lub na tym
co jest montowane standardowo przez gazowników wraz z instalacją Landi Renzo Omegas IV generacji, a to jest elementem przystosowanym, rozwiązaniem Dacii?
Cytat: | A fabryczna gwarancja na całe auto - łącznie z fabryczną instalacją - to raczej oczywista oczywistość... |
Oczywiście, ale "dedykowana" instalacja jako opcja u dealera przy zakupie auta może też dawać taką łączną gwarancję. Zastanawiam się wobec tego, jaką przewagę "techniczną" może mieć montaż na linii produkcyjnej.
eplus - 2011-07-11, 08:34
Rozróżnijmy instalację dedykowaną do jakiegoś silnika, którą skompletować może każdy, ogłosić, że świetnie współpracuje i podać zużycie gazu; i silnik dedykowany do instalacji gazu, gdzie fabrycznie są otwory pod montaż wtryskiwaczy, a komputer ma w programie ich obsługę, aby nie dublować obwodów i nie oszukiwać emulatorami. W pierwszym przypadku w razie problemów jeździmy od mechanika do gazownika, w drugim - komputer silnika sam wskaże usterkę w układzie gazowym.
48piotr - 2011-07-11, 09:04
komputer silnika sam wskaże usterkę w układzie gazowym
Ot i wsio.
qlpiak - 2011-07-11, 09:11
eplus napisał/a: | gdzie fabrycznie są otwory pod montaż wtryskiwaczy, a komputer ma w programie ich obsługę, aby nie dublować obwodów i nie oszukiwać emulatorami. |
48piotr napisał/a: | komputer silnika sam wskaże usterkę w układzie gazowym
Ot i wsio. |
O! I to już do mnie przemawia.
eplus napisał/a: | W pierwszym przypadku w razie problemów jeździmy od mechanika do gazownika, w drugim - komputer silnika sam wskaże usterkę w układzie gazowym. |
No chyba, że na tę dedykowaną instalację mamy gwarancję od producenta auta i tak czy siak kierujemy się do ASO. Fakt, jazdy od mechanika do gazownika znam, bo gazowałam aktualne auto. Dlatego właśnie teraz myślę o aucie, w którym gwarancja na instalacja gazowa będzie połączona z gwarancją na instalację auta. A tak się dzieje nie tylko w przypadku instalacji fabrycznej, ale także tej dedykowanej jako opcji przy zakupie nowego auta.
benny86 - 2011-07-11, 11:31
qlpiak napisał/a: | Np. zadbać o mniejszą podatność na korozję układu wydechowego |
to w głównej mierze zależy od trybu eksploatacji, jeśli jest dużo jazdy po mieście z krótkimi odcinkami to trzeba się liczyć że tłumik troche wcześniej skończy żywot, ale nie jest to jakaś specjalna tragedia...
qlpiak napisał/a: | lepszą pompę paliwa |
Jeśli tylko pompa nie ma wady fabrycznej/konstrukcyjnej (vide:fiat panda) wystarczy dbać o odpowiedni poziom benzyny w baku nawet gdy jeżdzisz na lpg (generalnie nie schodzić poniżej 1/4 zbiornika) i będzie ok:)
qlpiak - 2011-07-11, 12:11
Dziękuję za rady dot. eksploatacji. Się dba - się ma, jasna sprawa. Wypalić tę benzynę w baku też czasem trzeba, to takie podstawy bhp przy aucie z instalacją LPG. I podstawy kalkulacji, kiedy nam się ta instalacja zwróci przy dodatkowych kosztach. Jednakowoż tak sobie myślę, że jakby tam trwalsze elementy poszły niż w bezyniaku to by można było powiedzieć, że auto, nie tylko silnik dostosowane do LPG.
qlpiak - 2011-07-17, 18:51
Może to nieelegancko post pod postem, ale wkleję odpowiedź z RP:
Cytat: | Producent dopiero wprowadza samochody Dacia z instalacją gazową na rynek, zatem nie jesteśmy w stanie ustalić precyzyjnych danych oraz dokładnych cen przeglądu. Uprzejmie informujemy, iż przegląd samochodu z instalacją gazową będzie droższy o koszt obsługi dwóch filtrów (łącznie z wymianą za dwa o około 200 zł). Filtr fazy gazowej będzie należało wymienić co 20 tys. km, natomiast filtr fazy ciekłej co 60 tys.km. Usługę regulacji zawrów będzie należało wykonać co 120 tys.km.
Przeglądy w samochodach Dacia wykonywane są co 20 tys.km, w przypadku silnika 1,6 z gazem przegląd instalacji będzie należało wykonać co 40 tys.km (czyli przy okazji 2- go przeglądu zalecanego przez Producenta), natomiast przegląd instalacji dla samochodu z silnikiem 1,2 z instalacją gazową- pierwszy po 20 tys.km a kolejny przy 60tys.km. |
Od sprzedawcy dostałam takie kwoty dot. MCV 1.6 z fabryczną instalacją gazową (tylko taką Dacię ostatecznie braliśmy pod uwagę: 20tys.km: 246zł, 40 tys km.:346zł, 60 tys.km: 400zł, 80tys.km:346zł, 100 tys.km:246zł, 120tys.km:700zł. Nie mogłam wtedy notować, zapisałam chwilę po rozmowie, więc mogą być błędy.
Auto Krytyk - 2011-07-18, 13:25
Tylko że te ceny to sama robocizna bez materiałów. Ja za przegląd po 20 tys.km płaciłem około 200zł + moje filtry i olej, po 40tys.km coś 450zł ale w tym był filtr paliwa za 150+ moje filtry oleju i olej.
qlpiak - 2011-07-18, 13:54
Tak, oczywiście, prosiłam nawet o koszty samej robocizny, żeby móc porównać z cenami w innym ASO.
DD - 2011-09-10, 05:24
maciek napisał/a: | piotrres, zawsze możesz diesla zgazowac ;) |
Chyba raczej z powodu tunigu , bo jesli chodzi o oszczednosci na paliwie, to sa baardzo mizerne (w porownaniu do nPb vs lpg). No ale w dostawczakach i ciezarowych moze to juz miec jakis sens.
W kazdym razie istnieje gotowa, homologowana, uniwersalna instalka lpg IVgen. (sekwencja) do diesli wszelakich: http://www.car-gaz.pl/ind...CFcXwzAod_Vbi9g
|
|