DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dziwny hałas nonstop od przekręcenia stacyjki do wyłączenia

RnR - 2011-03-25, 21:23
Temat postu: Dziwny hałas nonstop od przekręcenia stacyjki do wyłączenia
Czytalem troche forum ale nie do konca czuje, zeby to bylo to o czym pisano wczesniej.

Piszczy/buczy mi cos jak tylko przekrece kluczyk w pozycje w ktorej pala sie zegary - przestaje piszczec/buczec w momencie gdy wlaczy sie immobilizer (czyli po wylaczeniu stacyjki buczy przez chwile, pozniej sluchac jakis przekaznik kilka razy pykajacy i ucicha gdy zaczyna migac dioda immobilizera) - jest to niezalezne od wlaczenia silnika i buczy/piszczy "nonstop" w sumie cicho i jednostajnie - na swoj nos podejrzewam jakis problem z montarzem alarmu - piszczy/buczy z okolic podszybia po stronie kierowcy a mam tam syrenke alarmu zamontowana ale nie wiem czy to z niej...

Czy sa jakies elementy aktywne w ten sposob znane z piszczenia czy raczej to slaby montaz/cos namieszane i jechac z tym do ASO? I tutaj pytanie - jechac tam gdzie montowali czy do tego gdzie mam blizej? (W sumie inne aso troche by sprawdzilo co tam narobilo macierzyste ale moze moga nie znac alarmu? (STER) )

Pomocy :)

wox - 2011-03-25, 21:33

W 85-konnym dCi jest taki buczący elektrozawór - być może o to Ci chodzi?

Było to opisywane na forum (nie mam za bardzo czasu, ale może znajdę), nawet robiłem zdjęcia tego elektrozaworu

tutaj http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#35224

laisar - 2011-03-25, 21:46

Oraz:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2419

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3173

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3961

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45503#45503

RnR - 2011-03-25, 21:48

Z tego co pisal Laisar ten zawor jest tylko w 85km a ja mam 110km - ale nie wykluczam, ze to cos podobnego - tylko co? :/
laisar - 2011-03-25, 21:54

Wtedy po prostu nie było dCi 110 (: - teraz precyzyjniej byłoby pewnie napisać: "od dCi 85"...
RnR - 2011-03-25, 21:55

Laisar - u mnie to niezalezne od kierownicy i zaczyna sie zaraz po przekreceniu stacyjki ale BEZ wlaczania silnika - w tych linkach ludzie raczej pisza, o piszczeniu/buczeniu po wylaczeniu silnika - czy to nadal moze byc "to"?

Z tego co pisano to warto z tym pojechac, zeby cos zrobili/podgieli? :)

laisar - 2011-03-25, 22:00

Podjechać do sprawdzenia nigdy nie zaszkodzi, natomiast można przecież samemu - otworzyć maskę, posadzić kogoś za kółkiem, żeby kręcił kluczykiem, a samemu słuchać i macać po silniku...
jackthenight - 2011-03-25, 22:14

W jednym Stepway dCI u jednego kolegi "Zygzak" z forum dokładnie tak samo buczał zawór EGR.
Byłem przy tym i buczenie było dokładnie takie samo jak opisujesz RnR u siebie.
Pojechał z tym do ASO i powiedzieli mu, że na razie zawór EGR działa poprawnie, a jak przestanie to dopiero go wymienią.

maciek - 2011-03-25, 22:26

nagraj film z dźwiękiem i daj na Youtube ;) będziemy wiedzieć co to za pipczenie
RnR - 2011-03-25, 23:34

http://www.youtube.com/watch?v=hZLNKhgeaAo - na koniec widac, ze jednak nie jest to 100% zwiazane z dioda immobilizera

No wiec - co to jest - tak na moj sluch to bardziej buczy przy tym zaworku/silniku? Jak powazny jest to problem?

laisar - 2011-03-26, 00:56

Możesz odłączyć wtyczkę elektryczną od tego zaworka, żeby się upewnić, czy to on.


Cytat:
Jak powazny jest to problem?

Jeżeli to ten zawór, to albo 3TM, albo bezproblemowa wymiana.

Jeżdżenie z ewentualnie popsutym nie ma zdaje się żadnych innych odczuwalnych efektów poza przekroczeniem norm emisji spalin. No i nerwem na piszczka (;

RnR - 2011-03-26, 07:05

Dzieki - jesli tak, to troche boje sie, o wplyw na dpf - sprobuje podjechac do jakiegos serwisu dzisiaj - dam znac co powiedza.
chriskb - 2011-03-26, 07:38

Ja, też bym pojechał jak najszybciej do serwisu, hałas wydobywa się chyba z zaworu sterowania turbosprężarką. Załączam rys. poglądowy z instrukcji serwisowej.
RnR - 2011-03-26, 08:21

Chris - w serwisie powiedzieli, ze to ten elektrozawor i ze ten typ tak ma - sprawdze odlaczajac zaworek i dam znac pozniej :)
chriskb - 2011-03-26, 08:37

RnR,

Nie wiem z jakiego serwisu korzystasz, ale dla mnie odłączenie zaworu potwierdzi tylko miejsce i nadal nie usunie przyczyny.

Cytat:
ze to ten elektrozawór i ze ten typ tak ma


Na Twoim miejscu zażądałbym wymiany lub naprawy. Skoro już jest kilku użytkowników tej marki i nie zgłaszają dziwnego dźwięku to znaczy, że "ten typ tak nie ma".

Pozdrawiam
:-)

Roobertino - 2011-03-26, 08:51

Czekałeś na auto tyle czasu, zapłaciłeś furę kasy, to chyba masz prawo być zadowolony z zakupu? a nie jakieś buczenie będzie Ci psuło frajdę z jazdy. Stwierdzenie że ten typ tak ma nie załatwi sprawy, ja kategorycznie domagałbym się wymiany, tym bardziej że jak odbierałeś autko z salonu to tego nie było.
wox - 2011-03-26, 10:10

Obejrzałem Twój filmik i to jest to o czym myślałem i napisałem Ci w pierwszym poście
U mnie piszczy dokładnie tak samo - od nowości i niezmiennie do dnia dzisiejszego

jackthenight - 2011-03-26, 10:34

Najpierw to niech kolega RnR odłączy wtyczkę od tego elektrozaworu, aby się upewnić że to na pewno on - bo tak na słuch to niczego pewnym być nie można.
Nie zdziwiłbym się gdyby odłączył wtyczkę od tego elektrozaworu turbosprężarki a gwizd i piszczenie nadal byłoby słychać.
W innym aucie dokładnie tak samo piszczał elektrozawór EGR, także piszczeć może nie tylko elektrozawór turbosprężarki, ale dopóki nie odłączy wtyczki to nic pewnego, a ASO zapewne przyjęło wersję kolegi RnR i nawet dobrze nie otworzyło maski jak już zdało koledze auto z tekstem TTTM.

wox - 2011-03-26, 10:36

co nie zmienia faktu, że u mnie piszczo dokładnie tak samo (a przecież był już w ASO, więc ktoś to już zweryfikował)
jackthenight - 2011-03-26, 10:40

wox napisał/a:
przecież był już w ASO, więc ktoś to już zweryfikował


ASO zapewne przyjęło wersję kolegi RnR i nawet dobrze nie otworzyło maski jak już zdało koledze auto z tekstem TTTM. Wiadomo jak nieraz bywało w ASO. Koledze RnR nie zaszkodzi zdjąć na chwilę wtyczkę i przekonać się samemu czy piszczenie ustąpiło - potrwa to 10 sekund a będzie przynajmniej pewny.

laisar - 2011-03-26, 11:38

RnR napisał/a:
w serwisie powiedzieli, ze to ten elektrozawor i ze ten typ tak ma

To ostatnie można zweryfikować, sprawdzając inne egzemplarze - jak u większości nie będzie piszczało, tzn. że nie ma piszczeć i już (;

esdziewiaty - 2011-03-26, 14:11

U nie też tak sobie piszczy , zupełnie w niczym to nie przeszkadza. Nawet przez myśl mi nie przeszło aby z tym do serwisu isć;D
chriskb - 2011-03-26, 14:28

Wcześniej pisałem, że nie ma głosów, że coś wydaje niezidentyfikowane dźwięki, a teraz mamy w postach następne przypadki, dwa przypadki w opylaczu i jeden MCV (a może jest ich więcej). Pomimo wszystko pozostaje przy swoim, że taka usterka musi być usunięta a lokalizacja przez właściciela poprzez wyjęcie wtyczki nic nie daje. Proponuję aby wszyscy, którzy maja taka usterkę wpisywali się na forum. Wtedy będzie łatwiej przygotować skargę do Daci o usunięcie lub zamienienie piszczącego urządzenia.

W innych autach ale zasilanych benzyną takie dźwięki wydaje pompa paliwa, z tym że są one zdecydowanie bardziej wytłumione i trwają nie dłużej niż 3 do 5 sec.

jacusb - 2011-03-26, 14:37

U mnie też tak piszczy tyko wydaje mi się, że ciszej.
Pawlo - 2011-03-26, 17:03

U mnie też tak buczy ale tak że tego nie słychać i po wyłączeniu silnika też buczy przez jakieś 5 do 10 sek potem pstryka przekaźnik i jest cisza. Zawsze tak było i to od nowości
wox - 2011-03-26, 19:42

To że komuś piszczy/buczy ciszej lub głośniej, to może być kwestia różnych warunków akustycznych. Mnie nigdy do głowy nie przyszło, by jechać z tym do ASO, bo w poprzednim aucie też coś tam piszczało (od nowości i niezmiennie do końca eksploatacji).

Wypadałoby umieścić film kolegi RnR i zrobić ankietę ;-) dla właścicieli dCi: "Czy Twoje auto wydaje taki dźwięk, czy nie?" :lol: (ja się za nią na razie nie biorę, ale można zrobić ankietę, czy mamy zrobić taką ankietę :mrgreen: )

Lukas87 - 2011-03-26, 22:16

witam w klubie piszczących ;-) niech se piszczy byle jedzie :mrgreen: :mrgreen:
esdziewiaty - 2011-03-27, 12:41

Nie rozumiem , dlaczego kwalifikować to jako usterkę :mrgreen:
chriskb - 2011-03-27, 13:16

esdziewiaty,

Jeżeli, to występuje we wszystkich autach to na pewno nie jest usterka, ale poziom hałasu jaki został przedstawiony w filmiku moim zdaniem przekracza normalne zachowanie urządzenia. Ja na pewno przy odbiorze zwrócę uwagę na ten hałas i jeżeli moim zdaniem poziom hałasu będzie przekraczał normalne zachowanie to będę się domagał naprawy.

Pozdrawiam
:-)

P.S. Jak tam poligon?

Lukas87 - 2011-03-27, 13:44

mi piszczy podobnie od nowosci i to nie ma zadna usterka
RnR - 2011-03-27, 18:59

Koledzy - to piszczenie moze sie wydawac glosne bo film jest z 23'ciej w garazu - normalnie przy wlaczonym silniku praktycznie tego nie slychac - wiec od biedy mozna zaakceptowac, ze TTTM pod warunkiem, ze napewno nie sugeruje to usterki - po drodze do roboty mam jeszcze jedno aso - zapytam tam co o tym mysla i moze wiecej informacji tez ktos udzieli odnosnie tego "co to".

ps. tym ktorym tez piszczy dzieki za duchowe wsparcie i uspokojenie! :)

tomi - 2011-03-27, 19:44

wox napisał/a:
Obejrzałem Twój filmik i to jest to o czym myślałem i napisałem Ci w pierwszym poście
U mnie piszczy dokładnie tak samo - od nowości i niezmiennie do dnia dzisiejszego

U mnie to samo. Serwis twierdzi że to normalne.

Dusterjack - 2011-03-27, 20:52

Ja mam to samo ale dużo ciszej i nie traktuję tego jako usterki.
mekintosz - 2012-10-06, 17:48

Hmm.. mi piszczy ale zwalałem to na pompe od wspomagania ;-)
jjmalin - 2012-10-06, 18:02

jak masz takie pszczenie a posiadasz klimatyzację to takie bzyczenie plus jak pokręcisz kierownicą to troszkę głośniej to jest właśnie pompa wspomagania
mekintosz - 2012-10-06, 18:40

Dokladnie tak jest jak mowisz ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group