|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Technika jazdy - Parkowanie tyłem...
Andrzej - 2008-02-06, 10:48 Temat postu: Parkowanie tyłem... Wczoraj parkowałem Draculkę na parkingu jednego z Warszawskich centrów handlowych. Ponieważ miejsca było mało - a właściwie to może nie mało - tylko miejsca były małe - postanowiłem, że zaparkuję tyłem dojeżdżając aż do ściany, żeby przód nie wystawał i nie został przytarty przez kogoś przejeżdżającego. Tak też zrobiłem, cofałem powoli aż samochód stuknął delikatnie zderzakiem w sianę. I tu się zdrowo zdziwiłem - okazało się, że tylna wycieraczka jest tylko o ok.1cm cofnięta w stosunku do tylnego zderzaka! Jakbym cofał trochę mniej uważnie - czyt. szybciej - mółbym sobie uszkodzić tylne drzwi!
Tak więc trzeba uważać nie tylko na wyskakujące drzewa, żle zaparkowane latarnie, ale i na ściany, które mogą uderzyć w samochód z tyłu!
jan ostrzyca - 2008-02-06, 11:14
Załóż sobie hak. Wtedy niech sie boją ci co stoją ( o rany, rym częstochowski mi wyszedł) za Tobą.
jurek - 2008-02-06, 14:03
a tez mam na razie troche klopotu z parkowaniem tylem, po przesiadce z uno, ktore pod tym wzgledem jest chyba wzorcowe. jak mi sie skonczy gwarancja to chyba zaloze czujniki parkowania, bo w aso maja chore ceny na takie akcesoria. pozdr
Gregosa - 2008-02-06, 18:28
jurek napisał/a: | jak mi sie skonczy gwarancja to chyba zaloze czujniki parkowania, bo w aso maja chore ceny na takie akcesoria. pozdr |
Jak skończy Ci się gwarancja, to samochód już powinieneś mieć wyczuty Ale wiem, co czujesz - jechałem kiedyś seatem cordobą '04 i cofanie to było dopiero wyzwanie...
GeRRaD - 2008-02-06, 18:40
NIe czekaj do końca gwarancji załóż u konkurecnji ASO - poszukaj na froum był taki temat o niewolnictwie wynikającym z gwarancji (niech ASO udowodni związek przyczynowy )
waski - 2008-02-06, 21:02
Proste, parkujcie przodem
Andrzej - 2008-02-07, 14:07
waski napisał/a: | Proste, parkujcie przodem |
Ale jak jest ciasno to łatwiej jest tyłem!
Leo2 - 2008-02-07, 14:23
Przeczytałem o haku i muszę Wam napisać, że jazda z hakiem bez przyczepy w krajach bardziej cywilizowanych np na Słowacji jest zabroniona. Hak musi się łatwo odpinać (wystająca kula). Wprawdzie nie jeżdżę do Warszawy bo bliżej mam do Wiednia i z tego popwodu chciałem Was ostrzec, zresztą wymyślono już czujniki parkowania!
swissman - 2008-02-07, 15:59
Leo2 napisał/a: | Przeczytałem o haku i muszę Wam napisać, że jazda z hakiem bez przyczepy w krajach bardziej cywilizowanych np na Słowacji jest zabroniona. Hak musi się łatwo odpinać (wystająca kula). Wprawdzie nie jeżdżę do Warszawy bo bliżej mam do Wiednia i z tego popwodu chciałem Was ostrzec, zresztą wymyślono już czujniki parkowania! |
hmmmm... dziwne, bo w krajach juz jakis czas temu "ucywilizowanych" jak Niemcy czy Szwajcaria nikt sie nie czepia o takie rzeczy.... czyzby kraje "bardziej cywilizowane" probowaly trzaskac kase na wszystkim? komu moze przeszkadzac hak wystajacy na 20 cm jesli wystajaca deska, rower czy tesciowa musza miec czerwona szmate uwiazana dopiero gdy wystaja na metr z tylu?
wox - 2008-02-07, 21:22
Są dwa rodzaje haków - stałe i demontowalne. Właśnie te drugie muszą być w większości krajów UE (czyli krótko - nie wolno jeździć z hakiem jeśli się nie holuje przyczepy). W ASO ten pierwszy kosztuje 1000 zł, ten drugi 1400 zł.
piotrres - 2008-02-11, 19:05
Andrzej napisał/a: | Ale jak jest ciasno to łatwiej jest tyłem! |
Ja głownie parkuję tyłem, łatwiej mi się wyjeżdza, zwlaszcza jak jest duży ruch pieszy ch i pojazdów. A dla odmiany, mojażona b. nie lubi tego manewru. Z tego względu mamy czujniki cofania.
A tak BTW: wstawiałem kiedyś tyłem Thalijkę kolegi i musze przyznać, że Loganka jest w tym względzie łatwiejsza, min widoczność do tyłu jest lepsza.Cóż, może to subiektywne odczucie...
Aha, jadąc do tyłu manewruje się lepiej niż np Punto. Co stwierdziła na pl. Manewrowym siostrzenica żony (łuk do tyłu, parkowanie tyłem). Ciekawe ?
jurek - 2008-02-11, 20:43
no tak, nieodgadnione sa damskie manewry. zaskoczyla mnie Twoja polowica. ale tak- parkowanie tylem thalia nie jest wygodne. pozdr
ZeneC - 2008-02-20, 06:29
A propos jazdy na wstecznym to przypomniał mi się pewien dowcip. Dla porządku - zapraszam do działu Humor.
Lmoska - 2008-02-21, 07:03
Leo2 napisał/a: | Przeczytałem o haku i muszę Wam napisać, że jazda z hakiem bez przyczepy w krajach bardziej cywilizowanych np na Słowacji jest zabroniona. Hak musi się łatwo odpinać (wystająca kula). Wprawdzie nie jeżdżę do Warszawy bo bliżej mam do Wiednia i z tego popwodu chciałem Was ostrzec, zresztą wymyślono już czujniki parkowania! |
Według polskiego prawa kula od haka musi być demontowana. Należy ją montować tylko w sytuacji ciągnięcia przyczepy.
KaS602 - 2008-02-21, 11:57
Lmoska napisał/a: | Według polskiego prawa kula od haka musi być demontowana |
A ze tak zapytam, od kiedy?
condensed - 2008-05-08, 19:39 Temat postu: cofanie tyłem - ale adrenalina! Od 5-ciu lat jeździłem Matizem i też często cofałem "na tylną wycieraczkę". Jak się zdziwiłem gdy robiąc to Loganikiem (bardzo ostrożnie bo mam go od 15 kwietnia br.) usłyszałem "bum" i zobaczyłem, że tablica na 4-ro centymetrowym słupku się zakołysała. Moje szczęście, że trafiłem w słupek tylnym hakiem a nie plastikowym zderzakiem
Teraz przed cofaniem powtarzam sobie "Logan ma dużą d...ę PAMIETAJ!!!
johnny303 - 2008-05-08, 20:47
condensed napisał/a: | Logan ma dużą[...] |
A mnie, przyzwyczajonemu do znacznie większej pupci Nexii, parkowanie Loganem wydaje się dziecinną igraszką. No, może przy parkowaniu tyłem początkowo przeszkadzał mi brak szybki przy tylnym słupku i musiałem - na wyobraźnię - przećwiczyć wcześniejsze wykonanie skrętu kierownicy.
Co człowiek, to opinia. Dla mnie loganik jest mały, zwrotny i zwinny.
Leo2 - 2008-05-08, 22:01
Jeździłem kilka lat Nexią, nie tylko tył wystaje, z przodu to samo. Logan to super auto do parkowania. Trzeba tylko wziąść poprawkę na duży rozstaw osi.
Paf - 2008-05-16, 15:23
Też mam doświadczenie z Nexią i jednak uważam że Loganem jest parkować nieco trudniej. Niestety promień skrętu sporo większy, widoczność do tyłu także nieco ograniczona. Głównie parkuję równolegle, mając do dyspozycji po 0,5 m z przodu i z tyłu a do tego mocne ograniczenie z boku i muszę się dość mocno kierownicą nakręcić. Co prawda po 1,5 miesiąca zaczynam rozróżniać z fotela kierowcy różnicę pomiędzy 5 a 10 cm luzu z przodu lub z tyłu ale 3 a 5 cm jeszcze mi sprawia duży kłopot.
Dość ostro zastanawiam się nad kamerą od tyłu. Jeśli się zdecyduję opiszę, bo mam dość nietypowy pomysł na jej umieszczenie.
gimbus - 2008-05-16, 17:28
condensed napisał/a: | Od 5-ciu lat jeździłem Matizem i też często cofałem "na tylną wycieraczkę" |
Ja 6 lat jeździłam matizem, teraz w mcv cofam podobnie, tylko wycieraczkę mam sporo... dalej. Boczne lusterka świetne do kontrolowania boków, niestety kolosalną różnicę czyni promień skrętu (szczególnie skręt do przodu i przybrane krawężniki). Generalnie idzie się przyzwyczaić, ale gdy ciasno, dla bezpieczeństwa szukam gdzieś dalej, potem spacerek dla zdrowia.
wox - 2008-05-16, 18:59
gimbus napisał/a: | Boczne lusterka świetne do kontrolowania boków |
Potwierdzam - lusterka są super - nie ma ryzyka uszkodzenia boków.
stempik - 2008-05-16, 22:50
gimbus napisał/a: | Boczne lusterka świetne do kontrolowania boków |
W sedanie są tragiczne. Małe i jak dla mnie zupełnie nie w tym miejscu. Na jednym "zaprzyjażnionym" parkingu muszę nimi manipulować żeby nie trafić tylnymi kołami w krawężnik ( porobili obramowania drzew z krawężnika, w formie wnęki). Tam gdzie parkuję najczęściej jest mało miejsca więc tyłem z konieczności parkuję prawie zawsze. A poza tym lubę parkować tyłem , nie wiem czemu ale w moim odczuciu autko zaparkowane przodem do wyjazdu wygląda porządniej. To może być jakaś choroba
PAPIRUS - 2008-05-17, 05:52
Parkuję tyłem sprawniej i mniej stresu przy wyjeżdzaniu,ale jak mam duże zakupy to wtedy przodem bo inaczej drzwi bym nie otworzyl
|
|