DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Przegląd mediów o Dacii - Nowy silnik w Renault
tweeciak - 2011-04-07, 19:56 Temat postu: Nowy silnik w RenaultZadebiutuje w Scenicu. 1.6 DCi 130KM 320Nm -tutaj
Kiedy w Daciach?Prezes - 2011-04-07, 20:40 W Daciach pewnie nie prędko, najpierw w Mercedesach. 1.6 robione są pod A i B-klasę.maciek - 2011-04-07, 20:44
tweeciak napisał/a:
Kiedy w Daciach?
1.) Nowość dacia zbytnio nie lubi nowości;
2.) O tym silniku czytałem już ponad rok temu i jakoś go długo wprowadzają do sprzedaży pewnie były jakieś problemy;
3.) Najpierw muszą pojawić się te silniki w innych modelach Renault, Nissan, Samsung, Mercedes na samym końcu Dacia;
4.) Na razie nie potrzeby by ładować tak duży silnik do Dacii ( nawet Dustera 85/90KM dobrze radzi sobie z tym wozem);
5.) Silnik pewnie jest drogi i by zbytnio zwiększał cenę (patrz różnica silnika benzynowego
i Diesla, samochód musiał by pokonywać naprawdę dużo km żeby wyszła różnica na 0)
6.) Dacia nie może być konkurentem Renault czy Nissana musi gamę samochodów uzupełniać.WhiteDragon - 2011-04-07, 21:30
Prezes napisał/a:
W Daciach pewnie nie prędko, najpierw w Mercedesach. 1.6 robione są pod A i B-klasę.
I słusznie. Nie bogatsi przetestują, Dacia wsadzi pod maskę jak test wypadnie dobrze.mekintosz - 2011-04-07, 21:49 Nie narzekajmy, moze wsadza do Daci 2.0 DCI czy 2.0 benzyne ? Zawsze do przodu maciek - 2011-04-07, 21:50 http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6788
Cytat:
Nowa jednostka napędowa ma się odznaczać bezkompromisową jakością i mechaniczną doskonałością. Łączy w sobie przyjemność z jazdy z wydajnością i oszczędnym gospodarowaniem olejem napędowym.
W konstrukcji tego silnika wykorzystano efekty 15 nowych patentów, a osprzęt zadba o stosowanie technologii Stop&Start oraz odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. Ma to zapewnić do 20% oszczędności paliwa i emisji CO2.
15nowych patentów które mogą się popsuć bardzo szybko maciek - 2011-04-07, 21:51
mekintosz napisał/a:
Nie narzekajmy, moze wsadza do Daci 2.0 DCI czy 2.0 benzyne ? Zawsze do przodu
I oczywiście dla Logana MCV też zamieścili ofertę - podniesienie mocy do 110 kM. Ciekawe tylko jak by to skrzynia biegów zniosła? maciek - 2011-04-26, 10:30 jjmalin - 2011-04-26, 11:18 ja nie moge... 320 Nm !! ale jazda ... plus jeszcze CHIP ... 350 lekko ...fi - 2011-04-26, 11:49 A co ma Ci dac to 320 Nm? Bo jakos nie widze potrzeby podniecania sie takiego tym parametrembenny86 - 2011-04-26, 11:56 fi, kiedyś myślałem tak samo, dopóki pierwszy raz się nie przejechałem mondeo 2.2 TDCI po chipie - 175KM, 430NM - można by pisać o elastyczności, o przyśpiszeniu np. od 60 do 140km/h dosłownie w momencie, ale tak naprawdę trzeba się czymś takim przejechać żeby zrozumiećfi - 2011-04-26, 12:16 heh - chodzilo mi o to, ze suche stwierdzenie "silnik ma xxx Nm" oznacza bardzo nieduzo, praktycznie nic.
Oznacza wlasnie to, co mozna wyczytac - ze SILNIK ma xxx Nm.
Tylko, ze to nie SILNIK jest na styku samochod/droga, tylko KOLO.
I to, ile Nm na KOLACH jest mowi o tym, jak dynamicznie mozna sie poruszac.
A to, ile jest Nm na KOLACH zalezy tylko czesciowo od tego ile Nm ma silnik.
Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.
Aha - maciek nie badz niemily i nie rob wycieczek osobistych - ja do takowych sie nie znizam, zauwaze.fi - 2011-04-26, 12:32 Lubie budowac napiecie - tak od razu tlumaczyc... eeeee benny86 - 2011-04-26, 12:59
fi napisał/a:
Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.
Ten wynik to pomiar na hamowni V-techu, więc chyba chodziło o moment "na kołach" fi - 2011-04-26, 13:18
benny86 napisał/a:
fi napisał/a:
Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.
Ten wynik to pomiar na hamowni V-techu, więc chyba chodziło o moment "na kołach"
A nie wiem co wychodzi z hamowni - bardzo mozliwe, ze to moment juz na kolach.
Ale producenci silnikow podaja moment silnika (i do tego 320 Nm podawanego przez Renult pilem w pierwszym poscie), ktory moga dowolnie manipulowac przy pomocy skrzyni biegow, czy tez nawet samej wielkosci kola (im mniejsze kolo, tym wiekszy moment przy tym samym silniku/skrzyni - warto pamietac, zmieniajac rozmiar opon ) - inaczej musieli by podawac inne wartosci dla kazdego auto, w ktorym ten silnik montuja z powodow podanych powyzej.r70 - 2011-04-26, 15:43
fi napisał/a:
benny86 napisał/a:
fi napisał/a:
Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.
Ten wynik to pomiar na hamowni V-techu, więc chyba chodziło o moment "na kołach"
A nie wiem co wychodzi z hamowni - bardzo mozliwe, ze to moment juz na kolach.
Ale producenci silnikow podaja moment silnika (i do tego 320 Nm podawanego przez Renult pilem w pierwszym poscie), ktory moga dowolnie manipulowac przy pomocy skrzyni biegow, czy tez nawet samej wielkosci kola (im mniejsze kolo, tym wiekszy moment przy tym samym silniku/skrzyni - warto pamietac, zmieniajac rozmiar opon ) - inaczej musieli by podawac inne wartosci dla kazdego auto, w ktorym ten silnik montuja z powodow podanych powyzej.
No masz rację, ale 320Nm to "dość" dużo a biorąc pod uwagę pojemość silnika a więc i jego masę, oraz to do jakich samochodów silnik trafi można się spodziwać że to 320Nm wywoła u prowadzących (zwłaszcza w zestawiniu ze spalaniem) efekt "WOW !!" ;)TD Pedro - 2011-04-26, 18:27