DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Nowy silnik w Renault

tweeciak - 2011-04-07, 19:56
Temat postu: Nowy silnik w Renault
Zadebiutuje w Scenicu. 1.6 DCi 130KM 320Nm -tutaj
Kiedy w Daciach?

Prezes - 2011-04-07, 20:40

W Daciach pewnie nie prędko, najpierw w Mercedesach. 1.6 robione są pod A i B-klasę.
maciek - 2011-04-07, 20:44

tweeciak napisał/a:
Kiedy w Daciach?

1.) Nowość dacia zbytnio nie lubi nowości;
2.) O tym silniku czytałem już ponad rok temu i jakoś go długo wprowadzają do sprzedaży pewnie były jakieś problemy;
3.) Najpierw muszą pojawić się te silniki w innych modelach Renault, Nissan, Samsung, Mercedes na samym końcu Dacia;
4.) Na razie nie potrzeby by ładować tak duży silnik do Dacii ( nawet Dustera 85/90KM dobrze radzi sobie z tym wozem);
5.) Silnik pewnie jest drogi i by zbytnio zwiększał cenę (patrz różnica silnika benzynowego
i Diesla, samochód musiał by pokonywać naprawdę dużo km żeby wyszła różnica na 0)
6.) Dacia nie może być konkurentem Renault czy Nissana musi gamę samochodów uzupełniać.

WhiteDragon - 2011-04-07, 21:30

Prezes napisał/a:
W Daciach pewnie nie prędko, najpierw w Mercedesach. 1.6 robione są pod A i B-klasę.


I słusznie. Nie bogatsi przetestują, Dacia wsadzi pod maskę jak test wypadnie dobrze.

mekintosz - 2011-04-07, 21:49

Nie narzekajmy, moze wsadza do Daci 2.0 DCI czy 2.0 benzyne ? Zawsze do przodu ;-)
maciek - 2011-04-07, 21:50

http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6788

Cytat:
Nowa jednostka napędowa ma się odznaczać bezkompromisową jakością i mechaniczną doskonałością. Łączy w sobie przyjemność z jazdy z wydajnością i oszczędnym gospodarowaniem olejem napędowym.

W konstrukcji tego silnika wykorzystano efekty 15 nowych patentów, a osprzęt zadba o stosowanie technologii Stop&Start oraz odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania. Ma to zapewnić do 20% oszczędności paliwa i emisji CO2.


15nowych patentów które mogą się popsuć bardzo szybko ;-)

maciek - 2011-04-07, 21:51

mekintosz napisał/a:
Nie narzekajmy, moze wsadza do Daci 2.0 DCI czy 2.0 benzyne ? Zawsze do przodu

oby nie dali 1,9dci w ramach czyszczenia magazynów

chriskb - 2011-04-08, 03:14

Tutaj http://www.racechip.de/ra...r92nktssct8vk95 podobne parametry z obecnego silnika 1,5 dCi 110 kM.
laisar - 2011-04-08, 06:20

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132
WhiteDragon - 2011-04-09, 22:06

chriskb napisał/a:
Tutaj http://www.racechip.de/ra...r92nktssct8vk95 podobne parametry z obecnego silnika 1,5 dCi 110 kM.


I oczywiście dla Logana MCV też zamieścili ofertę - podniesienie mocy do 110 kM. Ciekawe tylko jak by to skrzynia biegów zniosła? :-?

maciek - 2011-04-26, 10:30


jjmalin - 2011-04-26, 11:18

ja nie moge... 320 Nm !! ale jazda ... plus jeszcze CHIP ... 350 lekko ...
fi - 2011-04-26, 11:49

A co ma Ci dac to 320 Nm? Bo jakos nie widze potrzeby podniecania sie takiego tym parametrem
benny86 - 2011-04-26, 11:56

fi, kiedyś myślałem tak samo, dopóki pierwszy raz się nie przejechałem mondeo 2.2 TDCI po chipie - 175KM, 430NM - można by pisać o elastyczności, o przyśpiszeniu np. od 60 do 140km/h dosłownie w momencie, ale tak naprawdę trzeba się czymś takim przejechać żeby zrozumieć
fi - 2011-04-26, 12:16

heh - chodzilo mi o to, ze suche stwierdzenie "silnik ma xxx Nm" oznacza bardzo nieduzo, praktycznie nic.
Oznacza wlasnie to, co mozna wyczytac - ze SILNIK ma xxx Nm.

Tylko, ze to nie SILNIK jest na styku samochod/droga, tylko KOLO.

I to, ile Nm na KOLACH jest mowi o tym, jak dynamicznie mozna sie poruszac.
A to, ile jest Nm na KOLACH zalezy tylko czesciowo od tego ile Nm ma silnik.

Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.

Aha - maciek nie badz niemily i nie rob wycieczek osobistych - ja do takowych sie nie znizam, zauwaze.

fi - 2011-04-26, 12:32

Lubie budowac napiecie - tak od razu tlumaczyc... eeeee :mrgreen:
benny86 - 2011-04-26, 12:59

fi napisał/a:
Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.

Ten wynik to pomiar na hamowni V-techu, więc chyba chodziło o moment "na kołach" :?:

fi - 2011-04-26, 13:18

benny86 napisał/a:
fi napisał/a:
Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.

Ten wynik to pomiar na hamowni V-techu, więc chyba chodziło o moment "na kołach" :?:


A nie wiem co wychodzi z hamowni - bardzo mozliwe, ze to moment juz na kolach.

Ale producenci silnikow podaja moment silnika (i do tego 320 Nm podawanego przez Renult pilem w pierwszym poscie), ktory moga dowolnie manipulowac przy pomocy skrzyni biegow, czy tez nawet samej wielkosci kola (im mniejsze kolo, tym wiekszy moment przy tym samym silniku/skrzyni - warto pamietac, zmieniajac rozmiar opon :idea: ) - inaczej musieli by podawac inne wartosci dla kazdego auto, w ktorym ten silnik montuja z powodow podanych powyzej.

r70 - 2011-04-26, 15:43

fi napisał/a:
benny86 napisał/a:
fi napisał/a:
Ja wiem, ze z 430 Nm mozna wykrzesac na kolach bardzo duzo tak, ze auto bedzie swietnie jezdzilo. Ale mozna tez dokumentnie spaprac to przeniesieniem napedu/zawieszeniem tak, ze jezdzilo to bedzie bardzo zle.

Ten wynik to pomiar na hamowni V-techu, więc chyba chodziło o moment "na kołach" :?:


A nie wiem co wychodzi z hamowni - bardzo mozliwe, ze to moment juz na kolach.

Ale producenci silnikow podaja moment silnika (i do tego 320 Nm podawanego przez Renult pilem w pierwszym poscie), ktory moga dowolnie manipulowac przy pomocy skrzyni biegow, czy tez nawet samej wielkosci kola (im mniejsze kolo, tym wiekszy moment przy tym samym silniku/skrzyni - warto pamietac, zmieniajac rozmiar opon :idea: ) - inaczej musieli by podawac inne wartosci dla kazdego auto, w ktorym ten silnik montuja z powodow podanych powyzej.


No masz rację, ale 320Nm to "dość" dużo a biorąc pod uwagę pojemość silnika a więc i jego masę, oraz to do jakich samochodów silnik trafi można się spodziwać że to 320Nm wywoła u prowadzących (zwłaszcza w zestawiniu ze spalaniem) efekt "WOW !!" ;)

TD Pedro - 2011-04-26, 18:27

r70 napisał/a:
zwłaszcza w zestawiniu ze spalaniem

bardzo ważny "szczegół"... :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group