|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Motor nr.16/2011 Szybciej, czyli drożej.
maciek - 2011-04-17, 10:32 Temat postu: Motor 16/2011 http://pl-pl.facebook.com...91779248?ref=nf
- wprowadzone niedawno wyższe limity prędkości na autostradach i drogach ekspresowych kuszą do szybszej jazdy. Jak zwiększenie prędkości przekłada się na wzrost zużycia paliwa?
wśród testowanych aut Dacia Duster
steppe - 2011-04-26, 09:16 Temat postu: Re: Motor 16/2011 I can not see the link/Nie widzę związku
maciek - 2011-04-26, 09:36
steppe - 2011-04-26, 09:51 Temat postu: Re: Motor 16/2011
maciek napisał/a: | http://pl-pl.facebook.com/notes/motor/nowy-numer-tygodnika-motor-w-poniedzia%C5%82ek-w-kioskach/10150162591779248?ref=nf
|
DrOzda - 2011-04-26, 09:51
Nie każdy ma ochotę zakładać konto na pejsbuku - niech się mossad z cia bardziej wysilają przy kolekcjonowaniu danych
maciek - 2011-04-26, 09:52
niestety Mótiór nie ma strony www
Seal - 2011-05-03, 16:40 Temat postu: Motor nr.16/2011 Szybciej, czyli drożej. Dla tych co analizują spalanie
limo - 2011-05-03, 16:49
no czyli w wersji oszczędnej, nie ma co pakować na więcej niż 90;)
z234 - 2011-05-03, 19:50
Co to jest za kolor dustera w tem artykule>????
mrówa - 2011-05-03, 19:59
z234 napisał/a: | Co to jest za kolor dustera w tem artykule>???? |
niebiewski
laisar - 2011-05-03, 20:02
Fotoszopowany Niebieski Mineral <:
Daster - 2011-05-03, 20:25
Ktory silnik turbodiesel ma moc 105KM
Jestem zaklopotany. Po przeczytaniu artykulu wynika ze silnik k4m 1.6 16V ma najwieksza sprawnosc i ekonomike spalania w przedziale obrotow od 3500 do 3800 czyli w Dusterze 4x2 2010 bedzie jazda na 5 biegu z predkoscia ok 100km/h. Tzn ze jadac 70-90km/h bedzie spalal wiecej. Czy jestem w bledzie?
matucha - 2011-05-03, 20:28
Ciekawe jest to, że tylko Dacia osiągnęła spalanie niższe niż podaje producent, a reszta aut wyższe
DrOzda - 2011-05-04, 08:11
Daster napisał/a: | Ktory silnik turbodiesel ma moc 105KM
Jestem zaklopotany. Po przeczytaniu artykulu wynika ze silnik k4m 1.6 16V ma najwieksza sprawnosc i ekonomike spalania w przedziale obrotow od 3500 do 3800 czyli w Dusterze 4x2 2010 bedzie jazda na 5 biegu z predkoscia ok 100km/h. Tzn ze jadac 70-90km/h bedzie spalal wiecej. Czy jestem w bledzie?
|
Tak jesteś. Wykres moc/moment/obroty silnika to nie wszystko - powiem więcej to złudzenie . Istotne jest też przełożenie w skrzyni i to co dostajemy na kołach. Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) ) więc z pewnością jazdą na 5 70-tką spowoduje niższe spalanie.
Daster - 2011-05-04, 08:33
DrOzda napisał/a: |
Wykres moc/moment/obroty silnika to nie wszystko - powiem więcej to złudzenie . Istotne jest też przełożenie w skrzyni i to co dostajemy na kołach. Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) ) więc z pewnością jazdą na 5 70-tką spowoduje niższe spalanie. |
Wiec jak mamy rozumiec fragment artykulu mowiacy o wyzszej sprawnosci silnika, wykozystywanej przy eko jezdzie na obrotach lekko ponizej max momentu obr.
Czy pilowac silnik na 3500obr/min na 4 biegu jadac 70km/h
DrOzda - 2011-05-04, 09:34
Nie. Zależność jest prosta - mniejsza liczba obrotów - mniej cykli spalania w tej samej jednostce czasu - mniejsze spalanie.
Oczywiście nie można przesadzać i obniżać tej liczby poniżej rozsądnego poziomu - dla silnika benzynowego jest to 2000 - 2500 obrotów bo wtedy znowu silnik niszczy się od przeciążeń na łożyskach , korbowodach i cylindrach.
bebe - 2011-05-04, 14:53
Daster napisał/a: | Wiec jak mamy rozumiec fragment artykulu mowiacy o wyzszej sprawnosci silnika, wykozystywanej przy eko jezdzie na obrotach lekko ponizej max momentu obr. |
Fragment ów mówi o przyspieszaniu, nie o jeździe ze stałą prędkością. Czyli - przyspieszając piłujemy do 3500 rpm, po osiągnięciu prędkości docelowej turlamy się na najwyższym możliwym biegu (w granicach rozsądku). Jeżdżąc po mieście w ten sposób przestałem praktycznie używać czwartego biegu, bo przy 50 km/h na trójce mam trochę ponad 3000 rpm, zmieniam od razu na piątkę i snuję się jak smród za pospolitym ruszeniem. :]
Jedyny problem to tłum eko-nieświadomych współużytkowników dróg - pusta MCVka + wciśnięty w 3/4 pedał gazu = całkiem konkretne przyspieszenie, zazwyczaj niemożliwe do osiągnięcia, jeśli przede mną startuje jakiś nie-eko. ;) Do tego często dochodzi do kuriozalnych sytuacji, kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać. :D
TD Pedro - 2011-05-04, 15:58
bebe napisał/a: | kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać. |
myślałem, że to tak jest tylko "na prowincji" a jak widać w 100-licy również...
Daster - 2011-05-04, 17:57
OK. Teraz mi pasuje. Bo juz pomyslalem ze artykul zostal napisany przez kosmitow.
piotrres - 2011-05-05, 22:05
DrOzda napisał/a: | Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) ) |
I jak widać zużycie paliwa również rośnie z kwadratem prędkości. Na zadanym odcinku charakterystyki zużycia paliwa b. ładnie leży parabola (patrz: załącznik)
TD Pedro napisał/a: | bebe napisał/a:
kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać.
myślałem, że to tak jest tylko "na prowincji" a jak widać w 100-licy również... |
Dokładnie, to samo zaobserwowałem. Zwłaszcza jak blachy są gdzieś z powiatu. Bebowy sposób jazdy traktowany jest często jako prowokacja. Ot moja kryptoagresja nakazuje mi uprawiać ekodrajwing
fi - 2011-05-06, 08:31
piotrres napisał/a: | Ot moja kryptoagresja |
Ona nie jest krypto, o czym zaswiadczyc moge ja, obiekt wyladowania owej!
marekwoj - 2011-05-06, 08:52
matucha napisał/a: | Ciekawe jest to, że tylko Dacia osiągnęła spalanie niższe niż podaje producent, a reszta aut wyższe | Jak miałem Dacie, to bez problemu osiągałem średnie zużycie o okolicy 6,5, a producent podawał 7,3 (1,6 8V). W i30 wg producenta średnie to 4,7 ale poniżej 5 spaść nie chce.
|
|