DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Motor nr.16/2011 Szybciej, czyli drożej.

maciek - 2011-04-17, 10:32
Temat postu: Motor 16/2011
http://pl-pl.facebook.com...91779248?ref=nf

- wprowadzone niedawno wyższe limity prędkości na autostradach i drogach ekspresowych kuszą do szybszej jazdy. Jak zwiększenie prędkości przekłada się na wzrost zużycia paliwa?
wśród testowanych aut Dacia Duster ;-)

steppe - 2011-04-26, 09:16
Temat postu: Re: Motor 16/2011
I can not see the link/Nie widzę związku :?:
maciek - 2011-04-26, 09:36

:?:
steppe - 2011-04-26, 09:51
Temat postu: Re: Motor 16/2011
maciek napisał/a:
http://pl-pl.facebook.com/notes/motor/nowy-numer-tygodnika-motor-w-poniedzia%C5%82ek-w-kioskach/10150162591779248?ref=nf


DrOzda - 2011-04-26, 09:51

Nie każdy ma ochotę zakładać konto na pejsbuku - niech się mossad z cia bardziej wysilają przy kolekcjonowaniu danych :mrgreen:
maciek - 2011-04-26, 09:52

niestety Mótiór nie ma strony www :-x
Seal - 2011-05-03, 16:40
Temat postu: Motor nr.16/2011 Szybciej, czyli drożej.
Dla tych co analizują spalanie :-D
limo - 2011-05-03, 16:49

no czyli w wersji oszczędnej, nie ma co pakować na więcej niż 90;)
z234 - 2011-05-03, 19:50

Co to jest za kolor dustera w tem artykule>????
mrówa - 2011-05-03, 19:59

z234 napisał/a:
Co to jest za kolor dustera w tem artykule>????


niebiewski :mrgreen:

laisar - 2011-05-03, 20:02

Fotoszopowany Niebieski Mineral <:
Daster - 2011-05-03, 20:25

Ktory silnik turbodiesel ma moc 105KM :?:

Jestem zaklopotany. Po przeczytaniu artykulu wynika ze silnik k4m 1.6 16V ma najwieksza sprawnosc i ekonomike spalania w przedziale obrotow od 3500 do 3800 czyli w Dusterze 4x2 2010 bedzie jazda na 5 biegu z predkoscia ok 100km/h. Tzn ze jadac 70-90km/h bedzie spalal wiecej. Czy jestem w bledzie?


matucha - 2011-05-03, 20:28

Ciekawe jest to, że tylko Dacia osiągnęła spalanie niższe niż podaje producent, a reszta aut wyższe :->
DrOzda - 2011-05-04, 08:11

Daster napisał/a:
Ktory silnik turbodiesel ma moc 105KM :?:

Jestem zaklopotany. Po przeczytaniu artykulu wynika ze silnik k4m 1.6 16V ma najwieksza sprawnosc i ekonomike spalania w przedziale obrotow od 3500 do 3800 czyli w Dusterze 4x2 2010 bedzie jazda na 5 biegu z predkoscia ok 100km/h. Tzn ze jadac 70-90km/h bedzie spalal wiecej. Czy jestem w bledzie?

Tak jesteś. Wykres moc/moment/obroty silnika to nie wszystko - powiem więcej to złudzenie . Istotne jest też przełożenie w skrzyni i to co dostajemy na kołach. Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) ) więc z pewnością jazdą na 5 70-tką spowoduje niższe spalanie.

Daster - 2011-05-04, 08:33

DrOzda napisał/a:

Wykres moc/moment/obroty silnika to nie wszystko - powiem więcej to złudzenie . Istotne jest też przełożenie w skrzyni i to co dostajemy na kołach. Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) ) więc z pewnością jazdą na 5 70-tką spowoduje niższe spalanie.


Wiec jak mamy rozumiec fragment artykulu mowiacy o wyzszej sprawnosci silnika, wykozystywanej przy eko jezdzie na obrotach lekko ponizej max momentu obr. :?:
Czy pilowac silnik na 3500obr/min na 4 biegu jadac 70km/h :?:

DrOzda - 2011-05-04, 09:34

Nie. Zależność jest prosta - mniejsza liczba obrotów - mniej cykli spalania w tej samej jednostce czasu - mniejsze spalanie.
Oczywiście nie można przesadzać i obniżać tej liczby poniżej rozsądnego poziomu - dla silnika benzynowego jest to 2000 - 2500 obrotów bo wtedy znowu silnik niszczy się od przeciążeń na łożyskach , korbowodach i cylindrach.

bebe - 2011-05-04, 14:53

Daster napisał/a:
Wiec jak mamy rozumiec fragment artykulu mowiacy o wyzszej sprawnosci silnika, wykozystywanej przy eko jezdzie na obrotach lekko ponizej max momentu obr. :?:

Fragment ów mówi o przyspieszaniu, nie o jeździe ze stałą prędkością. Czyli - przyspieszając piłujemy do 3500 rpm, po osiągnięciu prędkości docelowej turlamy się na najwyższym możliwym biegu (w granicach rozsądku). Jeżdżąc po mieście w ten sposób przestałem praktycznie używać czwartego biegu, bo przy 50 km/h na trójce mam trochę ponad 3000 rpm, zmieniam od razu na piątkę i snuję się jak smród za pospolitym ruszeniem. :]

Jedyny problem to tłum eko-nieświadomych współużytkowników dróg - pusta MCVka + wciśnięty w 3/4 pedał gazu = całkiem konkretne przyspieszenie, zazwyczaj niemożliwe do osiągnięcia, jeśli przede mną startuje jakiś nie-eko. ;) Do tego często dochodzi do kuriozalnych sytuacji, kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać. :D

TD Pedro - 2011-05-04, 15:58

bebe napisał/a:
kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać.

myślałem, że to tak jest tylko "na prowincji" :lol: a jak widać w 100-licy również... :-)

Daster - 2011-05-04, 17:57

OK. Teraz mi pasuje. Bo juz pomyslalem ze artykul zostal napisany przez kosmitow.
piotrres - 2011-05-05, 22:05

DrOzda napisał/a:
Opór powietrza rośnie wraz z kwadratem prędkości (to domena piotrresa :) )

I jak widać zużycie paliwa również rośnie z kwadratem prędkości. Na zadanym odcinku charakterystyki zużycia paliwa b. ładnie leży parabola (patrz: załącznik)

TD Pedro napisał/a:
bebe napisał/a:
kiedy to współstacze na światłach po moim żwawym starcie myślą, że chcę się ścigać.
myślałem, że to tak jest tylko "na prowincji" :lol: a jak widać w 100-licy również... :-)

Dokładnie, to samo zaobserwowałem. Zwłaszcza jak blachy są gdzieś z powiatu. Bebowy sposób jazdy traktowany jest często jako prowokacja. Ot moja kryptoagresja nakazuje mi uprawiać ekodrajwing :lol:

fi - 2011-05-06, 08:31

piotrres napisał/a:
Ot moja kryptoagresja


Ona nie jest krypto, o czym zaswiadczyc moge ja, obiekt wyladowania owej! :lol:

marekwoj - 2011-05-06, 08:52

matucha napisał/a:
Ciekawe jest to, że tylko Dacia osiągnęła spalanie niższe niż podaje producent, a reszta aut wyższe :->
Jak miałem Dacie, to bez problemu osiągałem średnie zużycie o okolicy 6,5, a producent podawał 7,3 (1,6 8V). W i30 wg producenta średnie to 4,7 ale poniżej 5 spaść nie chce. :cry:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group