DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Zmiana sygnalizacji kierunkowskazów

jurekpi - 2011-05-14, 15:28
Temat postu: Zmiana sygnalizacji kierunkowskazów
Jeżdżę nowiutkim Dusterem i w ostrym świetle nie widać praktycznie kontrolki kierunkowskazów a i sygnał sygnalizatora tez ledwo słychać Troche mnie to denerwuje

Jak "podgłośnić" :-D dźwięk sygnalizatora kierunkowskazów ? albo zainstalować mocniejsza żarówkę kontrolki kierunkowskazów
Czy wymiana żarówki na mocniejsza jest operacja trudną ?

jackthenight - 2011-05-14, 16:05

jurekpi napisał/a:
albo zainstalować mocniejsza żarówkę kontrolki kierunkowskazów



Żarówkę na pewno nie, co najwyżej jaśniejszą diodę.

jurekpi napisał/a:
Czy wymiana żarówki na mocniejsza jest operacja trudną ?


Jeśli demontaż liczników, rozebranie go, wylutowanie diody SMD jest dla ciebie proste, to czynność ta będzie dla ciebie prosta :)
A jeśli nie, to raczej samemu tego nie zrobisz.

Tutaj masz filmik, jak ktoś to demontuje i dokłada również diodę od kontrolki otwartych drzwi, ale poziom trudności jest taki sam :

http://www.tutorialelogan...i-deschise.html

jurekpi napisał/a:

Jak "podgłośnić" :-D dźwięk sygnalizatora kierunkowskazów


Można zmienić ton, ale nie głośność.
Możesz wymienić buzzer w UCH na głośniejszy ale to również trzeba operować lutownicą.

jurekpi - 2011-05-14, 20:21

jackthenight - świetna porada i tutorial , dziękuję Ci bardzo. Wymienię diodę, albo pokocham to co mam :-D
jackthenight - 2011-05-14, 20:42

To jeszcze obejrzyj sobie tutorial nt. demontażu i rozebrania licznika :

http://www.tutorialelogan...ri-bord-la.html

Jest to ważne, aby później wiedzieć jak złożyć licznik i skalibrować wskazówki, bo rozebrać jest dość łatwo, trudniej złożyć.

Ogólnie warto przejrzeć wszystkie tutoriale jakie są na tamtej stronie.

jurekpi - 2011-05-14, 21:08

Jaka jest zasada kalibracji szybkościomierza ? Mam problem ze zrozumieniem tutoriala od 7:35 dokonuje korekty, ale według jakiej zasady ?
jackthenight - 2011-05-14, 21:25

jurekpi wejście w tryb diagnostyczny licznika :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30966#30966

Wtedy patrzysz sobie jak wskazówka się porusza, w jakich momentach się zatrzymuje.

Po złożeniu licznika tak przekręcasz wskazówkę, aby w trybie diagnostycznym wychylała się dokładnie tak samo jak przed demontażem,.

koniu - 2011-05-14, 22:00

To w Dusterze jest za cicho? U mnie w Sandero jest za głośno ... jak w chińskim skuterku ... białe zegary swoją drogą to porażka, ale kierunki na czarnym tle są OK moim zdaniem.
bebe - 2011-05-14, 22:08

jackthenight napisał/a:
Można zmienić ton, ale nie głośność.

Zaraz zaraz zaraz. Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?

jurekpi - 2011-05-14, 22:11

Suma wiedzy wzrasta "...opis sekwencji testu wskaźników analogowych..."

Orientacyjnie jakiej "światłości"( w mcd) są standardowe LED-y w zegarach Dustera? Musze dobrać mocniejszy LED

jackthenight - 2011-05-15, 05:18

bebe napisał/a:
Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?


Dokładnie tak, za pomocą DDT2000 i dwóch kliknięć zmieniasz ton piko-piko na dowolnie inny :



W podtypie KIERUNKOWSKAZY / AWARYJNE na dole masz opcję : Czas sygnału kierunkowskazów (ms).
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)

bebe - 2011-05-15, 20:55

jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
Można zmienić ton? W sensie - tego straszliwego pik-poka? I bez lutowania, tylko via kabelek i DDT2000?

Dokładnie tak, za pomocą DDT2000 i dwóch kliknięć zmieniasz ton piko-piko na dowolnie inny

W podtypie KIERUNKOWSKAZY / AWARYJNE na dole masz opcję : Czas sygnału kierunkowskazów (ms).
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)

Aha. :] To jeszcze tylko pytanie dodatkowe - jaki alkohol lubisz? :)

Prezes - 2011-05-15, 22:15

koniu napisał/a:
To w Dusterze jest za cicho? U mnie w Sandero jest za głośno ... jak w chińskim skuterku ... białe zegary swoją drogą to porażka, ale kierunki na czarnym tle są OK moim zdaniem.
W Dusterze też głośno.. może w 4x4 nie, albo ktoś słucha muzyki w słuchawkach :)
mrówa - 2011-05-16, 07:35

Prezes napisał/a:
W Dusterze też głośno.. może w 4x4 nie, albo ktoś słucha muzyki w słuchawkach :)

Nie trzeba w słuchawkach, wystarczy głośno nastawić radio/CD i rzeczywiście wtedy pikanie kierunkowskazów mało słychać. A głośność jest ok.

jackthenight - 2011-05-17, 12:07

bebe napisał/a:
jaki alkohol lubisz?


Każdy, byleby sponiewierał ;-)

jjmalin - 2011-05-21, 15:37

przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...
koniu - 2011-05-21, 16:13

jjmalin napisał/a:
przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...


Nie polecam białej, źle się na to patrzy, nawet przy lekkim słońcu nie widać zapalonych kotrolek np od świateł.

bebe - 2011-05-21, 21:38

Miała być krata piwa, a będzie tylko zgrzewka. ;) (Za tłumaczenie! ex aequo z kolegą yaroczem. :)

jackthenight napisał/a:
Zmieniasz na inne wartości w milisekundach i pikanie się zmienia - przeze mnie sprawdzone i potwierdzone :)

Kupiłem kabelek, skonfigurzyłem DDT2000 i właśnie wróciłem z Akcji Pik-Pok. Niestety, przynajmniej w mojej Dacii działa to zupełnie tak jak w opisie - zmienia czas trwania pik-poka. Po ustawieniu na najkrótszy możliwy jest znacznie lepiej, ale nadal to pik-pok.

Poniżej straszny film obrazujący zagadnienie. :)

jjmalin - 2011-05-26, 14:26

ale tylko obrotomierza. kontrolki bd normalnie czarne na dole...
mekintosz - 2011-05-26, 19:46

koniu napisał/a:
jjmalin napisał/a:
przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...


Nie polecam białej, źle się na to patrzy, nawet przy lekkim słońcu nie widać zapalonych kotrolek np od świateł.


Ja widze wszystko bardzo dobrze na białych zegarach laureate.

koniu - 2011-05-27, 12:28

mekintosz napisał/a:
koniu napisał/a:
jjmalin napisał/a:
przyda mi się tutorial bo zamierzam tarczę obrotomierza wrzucic białą...


Nie polecam białej, źle się na to patrzy, nawet przy lekkim słońcu nie widać zapalonych kotrolek np od świateł.


Ja widze wszystko bardzo dobrze na białych zegarach laureate.


A ja niestety czasem łapie się na tym, że jadę bez świateł ...

jackthenight - 2011-05-27, 16:39

Cytat:
A ja niestety czasem łapie się na tym, że jadę bez świateł ...


To spójrz się na wyświetlacz (ten na którym jest godzina, wskaźnik paliwa), jak razi cię po oczach to nie masz włączonych świateł, jak nie razi to są włączone.
Ja swego czasu dzięki temu wyświetlaczowi uniknąłem dość często jazdy bez świateł.

koniu - 2011-05-27, 19:41

No jest to jakiś sposób ;) muszę przetestować przy słońcu od czoła.
mrówa - 2011-05-27, 19:46

koniu napisał/a:
No jest to jakiś sposób ;) muszę przetestować przy słońcu od czoła.

Całkiem niezły sposób. Często korzystałam, szczególnie gdy chciałam sprawdzić czy światła są zapalone, a było to w momencie skrętu kierownicą i kontrolka była przez nią zasłonięta. Wtedy wystarcza spojrzeć na podświetlenie: jasne czy przyciemnione :-)

koniu - 2011-05-27, 22:28

Ale Ty masz przynajmniej ciemne zegary ;-)
jurekpi - 2011-05-29, 09:28

Po przemyśleniach postanowiłem wymienić LEDa na jaśniejszy- to załatwi mój problem.

W trakcie analizy tutoriali i dyskusji nad tematem pomyślałem ze rozbierając liczniki moze upcham tam jeszcze jakiś termometr :-D
Traktując z powaga gwarancje i inne takie :->
Pomyślałem czy do takich eksperymentów nada się licznik od np Sandero?
Jeżeli tak, co stanie się z zapisem przebiegu kilometrów w przypadku takiej podmiany ?
pozdrawiam

laisar - 2011-05-29, 09:40

jurekpi napisał/a:
czy do takich eksperymentów nada się licznik od np Sandero?

Do pewnego stopnia - np zegary i baragrafy na pewno będą działać poprawnie, ale część kontrolek jest jednak inna...



Cytat:
co stanie się z zapisem przebiegu kilometrów w przypadku takiej podmiany ?

Będzie taki, jaki jest zapisany w "nowej" tablicy.

(Zdaje się, że nawet ASO nie wpisuje starego przebiegu do nowej tablicy, tylko przy wymianie adnotuje jaki był poprzedni i leci od 0).

jjmalin - 2011-06-04, 20:45

ja dałem dźwięk na max czyli 48. bo te mniejsze mi nie pasowały. czas kierunków na 750 a nie 800
Wyjec - 2016-01-03, 15:14
Temat postu: Irytujący dźwięk kierunkowskazu Dacia Sandero Stepway I
Dzień dobry. Mój problem polega na tym, że w moim odczuciu dźwięk "cykania" kierunkowskazu jest zdecydowanie za głośny. Jest też dość irytujący. Nie jest to zwykłe klikanie. Jeśli nie ma innej rady to pewnie po jakimś czasie się do tego przyzwyczaję ale wolałbym mniej hałaśliwe niskotonowe klikanie.

Na jednym z niemieckich for znalazłem rozwiązanie dla Dacii Logan. W załączniku obrazek jak wygląda panel sterownika razem z głośniczkiem, na którego została naklejona gumka.

W drugim natomiast sterownik mojej Dacii Sandero Stepway I, gdzie nie ma głośniczka i za nic nie umiem zlokalizować, z którego miejsca wydobywa się ten dźwięk.

Czy jest jakaś możliwość zmiany tego dźwięku na inny lub ew. jego wyciszenia? Czy u Was też ten dźwięk jest taki "skrzeczący" mechaniczny i trochę nieprzyjemny dla ucha?

Pozdrawiam

Marek1603 - 2016-01-03, 19:22

Dźwięk wydobywa się z tego czarnego, okrągłego głośniczka (buzera), poniżej wtyczki na drugim zdjęciu. Masz na nim naklejoną okrągłą gumkę.
Wyjec - 2016-01-03, 20:56

Właśnie jak pisałem w mojej Sandero nie ma tego Buzzera. Wyjąłem cały BCM otworzyłem i nie ma czarnego elementu, który mógłby przypominać głośniczek.
Marek1603 - 2016-01-03, 21:31

To poszukaj na innej płycie takiego właśnie podobnego.

Nikomu dotychczas nie przeszkadzało to na tyle aby coś z tym robić. po pewnym czasie się każdy przyzwyczaił. Mnie np. teraz w Lodgy tego brakuje.

Wyjec - 2016-01-03, 21:41

Innej płycie?
mekintosz - 2016-01-03, 23:42

Można przez OBD softem zmienić jego czas trwani i częstotliwość - wtedy jest mniej irytujący.
Wyjec - 2016-01-04, 01:24

Dzięki bardzo za odpowiedź. To przydatna informacja. Jakiś czas temu pytałem mojego mechanika speca czy takie coś można zrobić przez OBD ale powiedział że nie. Dobry mechanik złego słowa o nim nie powiem ale nie musi wszystkiego wiedzieć. Czy jesteś pewny że takie coś można zrobić przez komputer?
mekintosz - 2016-01-04, 16:30

http://www.daciaklub.pl/f...4093611934348dc
Wyjec - 2016-01-28, 13:50

Czy plik xml: UCH_transv_7_0_20091215T160117 jest gdzieś przetłumaczony albo mógłby go ktoś wrzucić?
Wyjec - 2016-02-02, 12:04
Temat postu: Problem solved
Ok, więc poradziłem sobie ze wszystkim i jakby ktoś jeszcze chciał się pobawić tak jak ja to piszę co i jak:

1. Dźwięk migacza da się zmienić na tyle, że zupełnie nie przeszkadza - jest znacznie krótszy

2. Potrzebny program DDT2000

3. INTERFEJS Renault Dacia dla DDT2000 + VAG KKL USB OBD II (często można kupić wraz z programem i wszelkimi instrukcjami i sterownikami do kabla) - 33zł Alledrogo

4. Komputer z wejściem USB i skonfigurowany port COM1 do interfejsu (w sieci masa poradników)

5. Można się pobawić w dodawanie innych funkcji jak np. zamykanie drzwi podczas jazdy czego nie miałem włączonego - teraz już mam

6. Zaznaczona na czerwono odpowiednia funkcja, którą zmieniamy z 24 na 0 i już możemy cieszyć się mniej irytującym migaczem.

Pozdrawiam Piotr

GregorTS - 2017-04-27, 10:46
Temat postu: Wyłączenie sygnału kierunkowskazów SANDERO II
Czy ktos z Was wylaczal moze sygnal wlaczonego kierunkowskazu w SANDERO II?
shrek - 2017-04-27, 12:02

Jezeli sie da to tylko Clip, ale szczerze w to watpie. Drugi sposob to fizyczne wymontowanie tego glosniczka, ktory znajduje sie w zegarach, ale wtedy wiadomo zadnych dzwiekow juz nie wyda(pasy, swiatla, ostrzezenia).
Tak z ciekawosci dlaczego chcesz to wylaczyc?

arnold - 2017-04-27, 13:52

Ja mam tylko taki sygnał niewiele różniący się od naturalnego dźwięku klasycznego przerywacza kierunków. Zmieniono coś od grudnia 2015? Działa pipczyk od pasów i włączonych świateł?
GRL - 2017-04-27, 14:09

A bez tego cykanie auto przejdzie przegląd techniczny?
arnold - 2017-04-27, 15:43

Jeśli to tylko cykanie to wydaje mi się że to zbytnia fanaberia wyłączanie tego dźwięku.
GregorTS - 2017-04-28, 10:51

powiedzmy tak - to cykanie brzmi tak ze mialbym ochote je wylaczyc ;)
route2000 - 2017-04-28, 11:34

A jak wyłączysz dźwięk na stałe, co możesz czasem zapomnisz je wyłączyć kierunek i będziesz jechał kawał drogi z włączonym, co wprowadzisz innych użytkowników w błąd. :!:
Michał B24 - 2017-04-28, 11:49

Motocykle nie maja tego pipczenia, ani wiekszosc nie ma samoistnie odkakujacych kierunkow. Czesto sie zdaza, ze jada na kierunku.
GregorTS - 2017-04-28, 15:45

route2000 napisał/a:
A jak wyłączysz dźwięk na stałe, co możesz czasem zapomnisz je wyłączyć kierunek i będziesz jechał kawał drogi z włączonym, co wprowadzisz innych użytkowników w błąd. :!:


Kiedys nie bylo dzwiekow migacza i ludzie zyli.. Wystarczy ze swieci mi sie dioda ze mam wlaczony kierunkowskaz zebym o nim pamietal. Dzwieku mi nie potrzeba.

arnold - 2017-04-28, 20:18

Nie wiem czy to nie jest naturalny dźwięk przekaźnika, więc może być nie do usunięcia. W takim maluchu przerywacz był pod maską niesłyszalny zupełnie z kabiny, w 125p był już wewnątrz. W UNO było to cykanie przekaźnika traktowane jako dźwięk włączonego kierunku. Wydaje mi się że to jest wymóg homologacyjny i to ucięłoby tą jałową dyskusję.
Michał B24 - 2017-04-28, 21:42

Chyba nie jest.
W kazdym aucie, miałem słyszalny przekaźnik, teraz pipczenie. W motocyklach, nigdy nie udało mi się usłyszeć.

Dźwięk jest żeby ułatwić kierowcy życie, żeby nie musiał spoglądać na kontrolkę. Nie ma jednak takiego wymogu.

arnold - 2017-04-29, 01:26

Dobra, niech każdy z nas zlokalizuje skąd ten straszny dźwięk dochodzi bo mnie to mocno nurtuje.
shrek - 2017-04-29, 06:56

arnold napisał/a:
Dobra, niech każdy z nas zlokalizuje skąd ten straszny dźwięk dochodzi bo mnie to mocno nurtuje.


Z zegarow. Pisalem juz.

arnold - 2017-04-29, 21:19

U mnie samochodzie grudzien 2015 dźwięk serio dobiega zza zagarów, ale źródłem jest jakiś mechaniczny styk. Gdy mam radio nie słyszę tego.

Można wyjąć zegary zlokalizować i uszkodzić głośnik.

Moją radą na nieinwazyjne pozbycie się tego dzwięku, jest skorzystanie z rozwiązania znanego z BMW i Opla i nie używanie tych kierunkowskazów.

shrek - 2017-04-29, 22:10

Rozbieralem juz zegary. Z tylu jest glosnik.
arnold - 2017-04-30, 01:22

Przepraszam za obcesowość, ale po prostu nie mieści mi się w mym zakutym łbie że można takie coś wydumać i to w nowym samochodzie. Kto inny będzie miał pretensje że jest za cicho.

Pytanie rzeczowe: Sygnały pasów, ręcznego, świateł sygnalizuje ten sam głośnik?

arczi_88 - 2017-04-30, 02:25

arnold napisał/a:
Moją radą na nieinwazyjne pozbycie się tego dzwięku, jest skorzystanie z rozwiązania znanego z BMW i Opla i nie używanie tych kierunkowskazów.


No hahaha :-D


shrek - 2017-04-30, 07:01

arnold napisał/a:

Pytanie rzeczowe: Sygnały pasów, ręcznego, świateł sygnalizuje ten sam głośnik?

Tak.

GregorTS - 2017-04-30, 16:18

arczi_88 napisał/a:
arnold napisał/a:
Moją radą na nieinwazyjne pozbycie się tego dzwięku, jest skorzystanie z rozwiązania znanego z BMW i Opla i nie używanie tych kierunkowskazów.


No hahaha :-D

Obrazek



Do Arczi_88

W sumie .... :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group