DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dacia Sandero 1,5 DCI 85 KM 2009 - Ma DPF?

dbdariusz - 2011-05-24, 19:32
Temat postu: Dacia Sandero 1,5 DCI 85 KM 2009 - Ma DPF?
czy ma dpf
thx

jackthenight - 2011-05-24, 20:07

Nie ma.
maciek - 2011-05-24, 20:08

jak by miała to by miała 90KM ;-)
jjmalin - 2011-05-24, 20:24

jakby nie mogli zrobic 90KM bez DPF... no tak ale normy spalania ...
dbdariusz - 2011-05-24, 21:08

a macie jakieś potwierdzenie tego w jakiejś specyfikacji?? bo nigdzie tego nie mogę znaleźć.

Wiem, że w Nissan Note 1.5 dCi 86KM nie ma a to tez silnik Renault. Możliwe że to te same jednostki.

mekintosz - 2011-05-24, 21:21

W 2009 nie obowiazywalo EURO5, wiec silniki diesla w Sandero nie maja FAPu. Fap wymusila restrykcyjna normas EURO5. W specyfikacji modeli z silnikiem 68 i 85 KM nie ma wzmianki o FAP, zas w specyfikacji 75 i 90 KM juz jest informacja. Prawdopodbnie producent zwiekszyl moc silnikow w zwiazku z dodatkowym utrudnieniem wydmuchu spalin w postaci FAPu, by zachowac zblizone wlasciwosci trakcyjne. Tez pewnie wplywa miala konkurencja, nikt juz nie oferowal silnikow diesla 68 i 85 KM ( tak mi sie wydaje ) w 2011 r.
dbdariusz - 2011-05-24, 21:25

no i mam dylemat.

Nissan Note
vs
Dacia Sandero

-----
Mam do was pytanie. Czy jest tam regulacja foteli w górę czy tylko do tyłu i do przodu?

mekintosz - 2011-05-24, 21:30

dbdariusz napisał/a:
no i mam dylemat.

Nissan Note
vs
Dacia Sndero

-----
Mam do was pytanie. Czy jest tam regulacja foteli w górę czy tylko do tyłu i do przodu?


W Sandero Laureate jest regulacja dol/gora i oczywiscie przod-tyl, a jeszcze regulacja oparcia :-)

Note to fajny samochodzik, tylko chyba ma dziwnie ustawny bagaznik ( 280-437 ), w stosunku do swej wielkosci ? Z jednej strony 280 przy max przesunieciu kabapy w tyl, zas437 przy dosunieciu jej do przednich foteli. Sandero ma 320 l.

Seal - 2011-05-24, 21:33

mekintosz napisał/a:
W 2009 nie obowiazywalo EURO5, wiec silniki diesla w Sandero nie maja FAPu. Fap wymusila restrykcyjna normas EURO5. W specyfikacji modeli z silnikiem 68 i 85 KM nie ma wzmianki o FAP, zas w specyfikacji 75 i 90 KM juz jest informacja. Prawdopodbnie producent zwiekszyl moc silnikow w zwiazku z dodatkowym utrudnieniem wydmuchu spalin w postaci FAPu, by zachowac zblizone wlasciwosci trakcyjne. Tez pewnie wplywa miala konkurencja, nikt juz nie oferowal silnikow diesla 68 i 85 KM ( tak mi sie wydaje ) w 2011 r.

Temat już był wałkowany kolega mekintosz dobrze Tobie odpowiedział.

dbdariusz - 2011-05-24, 21:33

Spory. No i tylna kanapa jeżdżąca:
http://www.youtube.com/watch?v=pP-ANpu4urw

A bagażnik:
280/437

Sandero:
320/1200
-------------------------

Dacia mnie jakoś tak po marce nie przekonuje. Nissan wydaje się dojżalszy... dacie tak jakby dopiero się uczy na pierwszy rzut oka

lep - 2011-05-24, 21:34

Silniki w Daciach z filtrem cząstek pojawiły się od 2011 razem z EURO5.
A swoją drogą ja mam silnik z FAP-em i zrobione 1500km i na razie nic,
nie dostrzegam jego obecności. Spalanie w normie moc jest i tyle.
A to że czasem dodatkowy wtryskiwacz wypali sadzę to co za problem?
Cały czas robię krótkie trasy w mieście.

dbdariusz - 2011-05-24, 21:38

kolega kupił sobie astre z tym dziadostwem PDF :) i po 3 latach w ASO mu powiedziali że za 2 lata silnik "szlak" trafi przez krótkie odcinki :) więc dlatego wolę się nie bawić w zastanawianie się i albo bez DPF albo benzyna duża na gaz.


No ale tak jak poweidziałem teraz mam dylemat NISSAN czy DACIA

mekintosz - 2011-05-24, 21:41

dbdariusz napisał/a:
Spory. No i tylna kanapa jeżdżąca:
http://www.youtube.com/watch?v=pP-ANpu4urw
Dacia mnie jakoś tak po marce nie przekonuje. Nissan wydaje się dojżalszy... dacie tak jakby dopiero się uczy na pierwszy rzut oka


Wydaje mi sie, ze Nissan bedzie miał lepsze wyposazenie, byc moze lapsza jakosc tapicerki, wiecej poduszek. Jesli na tylnej kanapie bedziesz wozil powietrze to masz wiekszy bagaznik. Policz koszt serwisu, koszt zakupu auta, czas oczekiwania ? Dacia ma wiekszy przeswit - dla mnie to wielki plus na nasze dziury. Porownywalem ost jakosc spasowania plastikow Nissana Macay i Sandero - ta sama polka.

Napisz ile planujesz wydac max na pojazd... bedzie łatwoej Nam cos doradzic ;-)

Beckie - 2011-05-24, 21:48

dbdariusz napisał/a:
dacie tak jakby dopiero się uczy na pierwszy rzut oka

Niby czego się Dacia uczy dopiero? Renault nie da się Daci nauczyć żeby nie przerosła mistrza. Każde auto ma swoją grupę docelową. Jednemu bardziej odpowiada to co oferuje Nissan innemu to co Dacia. Jak wygląda porównanie cenowe/wyposażenie?

lep - 2011-05-24, 21:54

Cytat:
kolega kupił sobie astre z tym dziadostwem PDF :) i po 3 latach w ASO mu powiedziali że za 2 lata silnik "szlak" trafi przez krótkie odcinki :)


Nie bardzo rozumie co ma wspólnego filtr FAP z uszkodzeniem silnika. Może krótkie odcinki nie są wymarzone dla diesla z powodu wolnego nagrzewania ale to już sprawa samego silnika a nie filtra. Filtr stanowi problem wtedy jeśli się całkiem zapcha na "amen". W tych silnikach dCi jest inny patent na wypalanie. Tak jak wspomniałem: z kolektora wysokiego ciśnienia (common rail) jest poprowadzony przewód do 5 wtryskiwacza. W zależności od oporu jaki powstaje w skutek gromadzenia sadzy następuje wzmożone wypalanie sadzy we współpracy z katalizatorem i tym dodatkowym wtryskiem ropy.

dbdariusz - 2011-05-24, 21:57

30k
Na oku póki co miałem:
honda jazz
nissan note
suzuki ignis
toyota rav4
mitsubishi pajero pinin
honda hrv

Oczekiwania:
- samochód, którym mógłbym pojechać spokojnie w dalszą trasę w 4 osoby, ale częściej używany do pracy niż w trasę.
- radzący sobie także w zimie (czyli nie za mały prześwit)
- oczywiście nie palący za wiele
- zwinny :)

No i wiadomo niezawodny. Wcześniej miała VW Polo 1.3 i był niezawodny, ale stary więc się go sprzedałem.


W drodze eliminacji w tej kwocie mogłem nabyć Rav4 ale 10latka.
Suzuki Ignis nie do końca mnie przekonał chyba tym że wnętrze troche z innej epoko... taki fiat panda. Honda Jazz wydaje się kobiecy nazbyt i silniki ma małe 1.4 choć civica... ale, wiec odpadało tutaj włożenie gazu. Nissan note wyadje się dośc dobrym rozwiąznaiem z silikiem właśnie 1.5 bo pali mało przyśpieszenie w miare, komfort też niezły. No ale kolega mi wspomniał o daci i tak patrze i w sumie mogę kupic 2 latka z i jeszce zaoszczędzić porównując na Note który bym mógł nabyć 5 latka w granicach tej kwoty.

Mam na oku jednego note i nawet nim jeździłem dzisiaj:
- http://www.duet.autotrade...4,115483006.asp

Ale też znalazłem sandero:
- http://otomoto.pl/dacia-s...-C18907526.html

No i się zastanawiam

Beckie - 2011-05-24, 22:02

Jak kupisz dwulatka, to masz jeszcze szansę na gwarancję (nie jestem pewien czy to zaleta czy wada :roll: ). Jaki okres gwarancji ma Nissan?
dbdariusz - 2011-05-24, 22:04

3 lata. Nie liczę na gwarancję :) Chciałbym auto które będzie jeździło po okresie gwarancji ;)
mekintosz - 2011-05-24, 22:09

Mialem podoby dylemat i identyczna kwote do wydania w zeszlym roku. Zdecydowalem sie na Sandero - trafilem od pierwszego wlasciciela i z polskiego salonu z 5 letnia gwarancja.

Ten egzemplarz z aukcji jest sprowadzany, czyli duze prawdopodobienstwo, ze pokolizyjny. Masz w nim 4 poduszki i hak - tyle widac z bonusow ;-) Silnik 85 km bedziesz zadowolony - 68 KM czasem to za malo.

dbdariusz - 2011-05-24, 22:13

Tak to prawda, choć czujnikiem grubości lakieru jak przeskoczy samochód to można dużo sprawdzić :) no chyba że wszystko wymienione - dlatego pewnie sie przejadę pooglądać :)


Kurde ale teraz widzę że on nie ma klimatyzacji.... to odpada z góry jednak :)

maciek - 2011-05-24, 22:19

dbdariusz napisał/a:
no i mam dylemat.

Nissan Note
vs
Dacia Sandero

-----
Mam do was pytanie. Czy jest tam regulacja foteli w górę czy tylko do tyłu i do przodu?


ta sama płyta podłogowa

mekintosz - 2011-05-24, 22:33

dbdariusz napisał/a:
...

Kurde ale teraz widzę że on nie ma klimatyzacji.... to odpada z góry jednak :)


Nie ma w opisie, dziwna konfiguracja, max wypas bez klimy...

Piotrek721015 - 2011-05-25, 06:46

Można trafić dci 90 KM i bez filtra DPF. Ja tak mam oryginalnie.
maciek - 2011-05-25, 07:33

Piotrek721015, kto ci to sprawdzal? Serwis? Jedź na hamowanie to w tedy się dowiesz ile tak naprawdę masz tych KM
Auto Krytyk - 2011-05-25, 08:51

Dokładnie nie może mieć 90KM bez dpf tym bardziej z 2010 roku. W GM był znany przypadek taksówkarza który kupił sobie chevroleta diesla z dpf. Tam dpf tak funkcjonuje że silnik leje więcej paliwa aby podnieś temperaturę spalin -efekt gościu jeździ po mieście tylko na krótkich odcinkach miał taki poziom oleju w silniku przekroczony ponad max, trzeba było upuszczać po 2-3 litry mieszanki oleju z ON i jeszcze chwila takiej jazdy i silnik zatarty. Było to w turbokamerze. W dci jest to inaczej rozwiązane bo silnik leje paliwo od razu do filtra, kwestią jest trwałość filtra i tej instalacji dodatkowej do dpf , większe spalanie na pewno jest bo jest 5 wtryskiwacz szczególnie jak ktoś po mieście będzie jeździł w większości.
Piotrek721015 - 2011-05-25, 11:27

Taką informację dostałem w serwisie. Auto ma EURO5, tak jest w homologacji, pierwsza rejestracja 2011. Na wydechu jest katalizator i puszka od tłumika na końcu. Po drodze nic nie ma. Zaglądłem pod auto na kanale. Jak zamawiałem auto to były tylko 85 KM, ale jak przyszło do odbioru w połowie stycznia to były tylko 90 KM. Ja zamówiłem właśnie dlatego 85 KM bo chciałem bez filtra i wg. serisu mam tak skonfigurowany samochód, że ma 90 KM, ale bez filtra.
mekintosz - 2011-05-25, 11:57

Piotrek721015 napisał/a:
Taką informację dostałem w serwisie. Auto ma EURO5, tak jest w homologacji, pierwsza rejestracja 2011. Na wydechu jest katalizator i puszka od tłumika na końcu. Po drodze nic nie ma. Zaglądłem pod auto na kanale. Jak zamawiałem auto to były tylko 85 KM, ale jak przyszło do odbioru w połowie stycznia to były tylko 90 KM. Ja zamówiłem właśnie dlatego 85 KM bo chciałem bez filtra i wg. serisu mam tak skonfigurowany samochód, że ma 90 KM, ale bez filtra.


Szczesciarz ;-)

Auto Krytyk - 2011-05-25, 12:27

Moim zdaniem ktoś ci kit wciska w salonie bo jak jest euro 5 to nie ma możliwości bez dpf auta mieć. Albo masz po prostu wersję 85KM a nie 90.Przecież całe oprogramowanie silnika 90KM musi działać z dpf także wątpię że ktoś sobie wyjął po prostu dpf i takie auto z fabryki wyjechało. Zrób zdjęcie w komorze silnika te silniki różnią się wyglądem już na pierwszy rzut oka.
Piotrek721015 - 2011-05-25, 12:44

Z tego co oglam silniki, to mój wygląda tak smo jak ten 110 KM z wyjątkiem tego napisu 110na plastikowej osłonie silnika. W papierach, tj. faktura, homologacja, dowód rej. mam wpisane 90 KM. To moje pierwsze francuskie auto, więc opieram się na opiniach szanownych forumowiczów. Sam się na tym aż tak nie znam. Pisze co mie jest wiadome w tej sprawie. Mogę podać nr VIN jeżeli ktoś potrafi sam to odkodować co jest z moim autem. Kiedyś też miałem salonowego fiata. Pojechałem w Koszalinie do serwisu kupić klocki hamulcowe. Paan w serwwisie po sprawdzeniu po nr VIN oświadczył, że fiat nigdy takiego auta nie wyprodukował, natomiast w serwisie w Berlinie stwierdzili po VIN, że powinienem mieć ABS, którego nie było. Tak więc cuda się zdarzają. Może moja dacia ma faktycznie 90 KM i brak DPF-a?
laisar - 2011-05-25, 12:49

Piotrek721015 napisał/a:
Na wydechu jest katalizator i puszka od tłumika na końcu. Po drodze nic nie ma. Zaglądłem pod auto na kanale.

W Daciach, FAP (nie DPF, bo to inna technologia (; ) jest zintegrowany właśnie z katalizatorem, więc trzeba by się przyjrzeć jak on wygląda, żeby określić obecność filtra cząstek.

maciek - 2011-05-25, 16:44

Piotrek721015 napisał/a:
Może moja dacia ma faktycznie 90 KM i brak DPF-a?

Hamownia prawdę ci powie, kolega kupił Octavie 1,4 tsi 122KM a faktycznie ma 126KM ;-) .

benny86 - 2011-05-25, 17:26

Bez jaj, przecież hamownia też ma jakiś zakres błędu pomiarowego, a te 4KM to około 3% wyjściowej mocy.
lep - 2011-05-25, 17:32

Cytat:
Można trafić dci 90 KM i bez filtra DPF. Ja tak mam oryginalnie.


Tak jak mówi Laisar: filtr jest zintegrowany z katalizatorem. Jeśli nie jesteś zorientowany w wyglądzie to widzisz sam katalizator. Jak zaglądasz pod auto to pooglądaj sobie dokładnie czy za tym katalizatorem nie masz czujników.
Jak kupowałem swoją daćke to diler też się zarzekał że nie będzie FAP i było tak aż do chwili podpisywania papierów. W końcu zadzwonił gdzieś do serwisu i okazało się że jest.
Dodatkowo jeśli masz silnik K9K 892 (a na to mi wygląda) to na 100% masz FAP sama norma Euro5 to narzuca ot cała tajemnica.
Może być jeszcze cień szansy że ktoś wyciął FAP, przeprogramował komputer wtrysku założył nowy katalizator no ale...to już wygląda na bajkę z 1000 i jednej nocy ;-)

Auto Krytyk - 2011-05-25, 17:52

No to mamy wyjaśnienie poniekąd, jak fachowiec z serwisu wchodził pod auto szukać filtra hehe jak jest zintegrowany z katalizatorem. Dlatego wszytko trzeba mieć na piśmie bo serwis gada co chce klient usłyszeć.
laisar - 2011-05-25, 19:09

Tak właściwie to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby było to 90 KM bez FAP-a - te silniki można przecież ustawić oprogramowaniem właściwie dowolnie w dopuszczalnych widełkach. Tyle że na pewno nie będzie wtedy Euro5...
Piotrek721015 - 2011-05-26, 06:14

A ha. Dziękuję za wyjaśnieie. Przy okazji sprawdze ile jest czujników, bo zdaje się że dwa są w tym katalizatorze. Fakt nieposiadania przeze mnie katalizatora stwierdził pan z serwisu w dniu odbioru auta. Ale jak dotego wniosku doszedł to nie wiem. "Szef serwisu sprawdził, że nie ma"- taką dostałem odpowiedź na pytanie o filtr.
laisar - 2011-05-26, 07:27

TAXI AIRPORT napisał/a:
fachowiec z serwisu wchodził pod auto szukać filtra hehe jak jest zintegrowany z katalizatorem

Nie, no - wersja katalizatora bez DPF wygląda oczywiście inaczej niż ta z DPF-em, więc można to sprawdzić zaglądając pod auto...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group