DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Dacia intra in era turbo. [0-100.hotnews.ro]

maciek - 2011-06-23, 14:53
Temat postu: Dacia intra in era turbo. [0-100.hotnews.ro]
http://0-100.hotnews.ro/2...upraalimentate/

Zobaczymy co to będzie :cry: :-)

Auto Krytyk - 2011-06-23, 15:40

No ta ja łyknę tego 0,9 tce 90 turbo hehe z LPG fabrycznym musi być bo jak nie to :-x

Właśnie doczytałem że te nowe 1,2 i 0.9 tce będą miały bezpośredni wtrysk benzyny także gaz odpada hehe chyba ze instalacja za 8-10 tys ciekłego wtrysku z użyciem benzynowych wtrysków, mam nadzieję że w Popsterze i MCV będą montowane jeszcze te stare tce.

maciek - 2011-06-23, 17:26

TAXI AIRPORT, wydaje mi się że silniki turbo będą wprowadzać stopniowo np. Przez rok będziesz miał do wyboru 0,9 tce lub 1,6 8v . Więc jest jeszcze nadzieja że się załapiesz na stare silniki mpi. Gdzies słyszałem że w clio iv mają dać silnik nissana 1,2 12v 80km
WhiteDragon - 2011-06-24, 20:05

Coraz mniejsze pojemności i coraz bardziej wyżyłowane silniki. Dopiero narzekamy, że współczesne diesle to już nie to co kiedyś, że teraz to benzynowe są trwalsze. No to odpowiedź producentów jest - zrobimy wam tak wyżyłowane silniki byście drodzy klienci za długo nie pojeździli - wrócicie do salonów i kupicie nowe auta :evil:
_Big_Mac_ - 2011-06-24, 21:22

Jak dla mnie, o ile trend robienia coraz wydajniejszych silników o coraz lepszej kulturze pracy jest zjawiskiem, suma summarum, pozytywnym - bo dzięki niemu mamy ciche jednostki z szerokim zakresem momentu i jedwabistymi skrzyniami biegów, kosztem większych kosztów serwisu po x latach - to o dalszy rozwój jest coraz trudniej. Trzeba robić nieproporcjonalne kosztowne triki, żeby wykrzesywać z silników spalinowych coraz subtelniejsze zyski. A czasem okazuje się, że te super zdonwisizowane, uturbione silniczki 1.2 wcale nie palą mniej w praktyce, niż stare dobre 1.6.

To się robi nieopłacalne nie tylko dla nas, ale też dla producentów i wszyscy o tym wiedzą.

Ale to dobrze, paradoksalnie. Bo ten wymuszony przepisami trend zmniejszania emisji wszelkim kosztem motywuje rozwój alternatywnych źródeł zasilania. Choćby elektrycznych.

Spójrzmy prawdzie w oczy, silnik spalinowy jest absurdalnie złożony i mało wydajny. Przecież to działa na zasadzie kontrolowanych wybuchów, setek na sekundę, masa ruchomych części, ogromne obciążenia termiczne i mechaniczne, konieczność skrupulatnego i ciągłego smarowania, chłodzenia, wentylowania - gdybym nie wiedział, że to faktycznie daje radę, to bym stwierdził, że ktoś przekombinował i to nie ma prawa działać :) I de facto nie działa - jest zmuszone do działania tytanicznym wysiłkiem legionów inżynierów ;)

Z inżynieryjnego punktu widzenia taki silnik elektryczny to z kolei czysta elegancja. Kręci się niemal sam z siebie, jeden element ruchomy, minimalne starty na tarcie czy ciepło, coś pięknego. Gdyby nie te akumulatory....

Ja prywatnie nie mogę się doczekać, aż w końcu producenci stwierdzą "dosyć" i zupełnie porzucą silniki spalinowe. I nawet nie chodzi mi o ochronę środowiska :)

maciek - 2011-06-24, 21:35

_Big_Mac_, co prawda to prawda, Przecież porshe chciał samochody elektryczne a nie spalinowe ;-)
Auto Krytyk - 2011-06-25, 12:35

Niestety ale nie będą to już samochody będące w stanie przejechać więcej jak 200 tys.km na silniku. Także ktoś kto nie będzie miał kasy będzie,kupował używki i naprawiał za spora kasę później jak się zepsuje.
maciek - 2011-06-25, 15:26

trzeba będzie byc bogatym by kupować używki lub strasznie głupim :mrgreen:
_Big_Mac_ - 2011-06-25, 16:56

A może nasze meganki I z prostymi silnikami benzynowymi będą za 10 lat warte więcej, niż teraz, bo będą z tych złotych czasów motoryzacji, gdzie dało się przejechać 20 tysięcy bez remontu silnika? ;)
maciek - 2011-06-25, 18:30

_Big_Mac_, to w takim razie trzymam Megane jako lokatę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
KaS602 - 2011-06-25, 19:02

TAXI AIRPORT napisał/a:
Niestety ale nie będą to już samochody będące w stanie przejechać więcej jak 200 tys.km na silniku


To samo wszyscy mówili/pisali wtedy, gdy pojawiała się nowa technologia... Przypomnij sobie choćby co ludzie gadali o CR, kiedy ten dopiero wszedł na rynek, a którym to aktualnie jeździsz... :roll:

MarkD - 2011-06-25, 23:22

W przypadku Skody, TSI to taki "dizel" za rozsądne pieniądze. Czasami zastanawiam się jak będzie z awaryjnością (nie turbiny, tylko wtryski, rozrząd) ale charakterystyka silnika powoduje, że zaraz o tym zapominam :-)
KaS602 - 2011-06-26, 10:16

Skoda miała problem z rozrządem (przeskakiwał z powodu wadliwego napinacza) chyba tylko w 1.8 TSI i ZTCW to w 2010 problem ten został rozwiązany...
Auto Krytyk - 2011-06-27, 22:15

No ale tak jest żywotność tych silników, Wtryski i turbo max 150-200 tys km i do wymiany.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group