|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Sandero 2.0 16v
czaju - 2011-07-21, 18:12 Temat postu: Sandero 2.0 16v Wpisałem sobie z nadmiaru wolnego czasu w googlu "Sandero" i wyskoczyło mi to:
http://www.noticiasautomo...de-ser-rumores/
Szkoda że takiej wersji nie ma w Polsce... Zastanawia mnie ile różnic dzieli "Sandero Sport" od typowego Sandero...
Piotrula - 2011-07-21, 18:27
to może by tak pierwszy swap
czaju - 2011-07-21, 18:40
Cytat: |
to może by tak pierwszy swap
|
Bardzo chętnie, tylko, że lista części do wymiany przy swapie jest baaaardzo długa... Chociaż większą przeszkodą wydaje się być nastawienie tunerów i innych warsztatów ("Dacia..., to się nie opłaca" i do tej pory nie wiem czy mi się nie opłaca czy im się nie opłaca...)
Ale myślę, że gdyby to był projekt "klubowy", tj. przy wsparciu merytorycznym (np. co tak naprawdę będzie potrzebne i kto potrafi to zrobić dobrze (a przy okazji nie najdrożej), to w ciągu roku zgromadziłbym potrzebne części i na przyszłoroczne Borki może przyjechałoby Sandero 2.0... (takie plany już były, przyszła sesja, brak czasu i nic z tego nie wyszło ;/).
I np. czy zakup rozbitego Renault Megane/Clio Sport 2.0 nie byłby dobrym rozwiązaniem (w końcu wydawałoby się że jest to komplet części, w zniszczonym opakowaniu)
Marek1603 - 2011-07-21, 18:57
Najpierw to by trzeba się zastanowić jak to zrobić. To znaczy kompleksowo,etapami czy tylko silnik. Potem szukać kogoś, kto podejmie się wykonania. Szacować koszty. Zakupić części.
1. kompleksowo czyli silnik, przeniesienie napędu, zawieszenie, układ kierowniczy,
2. etapowo:
a - silnik, przeniesienie napędu
b - zawieszenie i układ kierowniczy
3 tylko silnik i przeniesienie napędu.
matucha - 2011-07-21, 19:02
Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są chęci, a najwięcej problemów komuś kto ma głównie chęci, to przysparza raczej elektryka
maciek - 2011-07-21, 19:16
elektryka może być upierdliwa i bardzo czasochłonna, ale też trzeba mieć spory budżet np gość miał Megane I i zamarzyło mu się zrobić z niego 3.0 l 6V i kosztowało go 50tys ze wszystkim
czaju - 2011-07-21, 19:33
byłoby to robione etapowo, jeśli cokolwiek doszłoby do skutku, ale pierwszy etap to i tak dość sporo, bo to "silnik i przeniesienie napędu" brzmi niegroźnie, a to pół samochodu - jak już pisałem to silnik z całym osprzętem, skrzynia biegów, półosie, zwrotnice, hamulce i strach pomyśleć co jeszcze. no i *przydałoby się* wymienić drążek skrzyni biegów.
Stąd wydawałoby się rozsądne kupienie jakiejś Megane 2.0 poobijanej za kilkanaście/dwadzieścia kilka tysięcy, przeniesienie tego co się da, sprzedanie do recyclingu Megane "i już". Pytanie czy takie Megane mogłoby być np wersją angielską, która byłaby sporo tańsza...
Jeśli części by "spasowały" to drugi etap poszedłby z górki...
Problem jest w tym, aby znaleźć kogoś kto swapował silnik i chciałby zająć się Dacią. Same koszta mimo wszystko powinny być sporo mniejsze niż w przypadku v6.
Drugi problem to to że najchętniej to momentu, zgromadzenia wszystkich potrzebnych elementów żeby to jeździło żadnych prac nie chce prowadzić (tzn. niestety jakbym teraz miał to robić raczej nie miałbym innego samochodu i musiałbym minimalizować czas "niejeżdżący" - także rozebranie i ocenianie co jest potrzebne raczej nie wchodzi w grę, bo raczej potrzebne jest wszystko)
Megane jest 5cm szersza od Sandero, Clio 5cm węższe...
maciek - 2011-07-21, 19:54
polecam silnik 2,0 150KM z skrzynią biegów,
a 2,0 170-180KM z skrzynią biegów nie polecam był ten silnik montowany w Clio Sport i niestety skrzynia po 100tys km nadaje się do wymiany.
eplus - 2011-07-21, 19:54
Proponuję całego "swapa" dokonać taniej, w godzinkę w niedzielny poranek na
giełdzie
samochodowej.
maciek - 2011-07-21, 19:55
czaju napisał/a: | Clio 5cm węższe... |
Które Clio jest szersze
Wersja SPORT jest 100% trochę szersza od cywilnej
Marek1603 - 2011-07-21, 20:10
maciek napisał/a: | czaju napisał/a: | Clio 5cm węższe... |
Które Clio jest szersze
Wersja SPORT jest 100% trochę szersza od cywilnej |
Jeżeli macie na myśli półosie to nie ma problemu, bo są firmy które robią na wymiar.
Trzeba tylko poszukać na necie. Chyba nawet jest w Krakowie.
Inny problem to komora silnika i pytanie czy nowy tam wejdzie. Myślę że z zamocowaniem go raczej nie będzie problemu dla mechanika.
matucha - 2011-07-21, 20:12
Nie przesadzajmy
Zacząć można od wzięcia w rękę miary i pomierzenia. Wg mnie może to wcale nie być takie trudne, gdyż megane 1 i megane 1 Coupe to przecież to samo, a były tam zarówno silniki 1,4 8V jak i 2,0 16V, przez co może się okazać, że taki "przeszczep" to praktycznie plug&play. Nie różniły się żadnymi wymiarami ( myślę o rozstawie osi ), więc różnica może być jedynie w twardości zawieszenia i w wielkości hamulców, ale przeszczep tego to akurat jeden dzień roboty i praktycznie do zrobienia pod blokiem, jakby się ktoś uparł.
Ciekaw jestem tylko czy pompa paliwa da radę.
Piotrula - 2011-07-21, 20:13
Elektryka imho nie stanowi tu większego problemu, ecu i tak trzeba przełożyć, ew. można to potem wystroić ciut lepiej niż fabryka. Takie projekty z punktu ekonomii nie opłacają się nigdy, ale jak dla mnie nie o to w tym chodzi.
Przerabiałem kiedyś swoją Omegę A, którą mam do dziś. Z 2.0 C20NE w automacie, 3.0i C30SEJ w manualu. Było dużo zabawy, śmiechu, ale przede wszystkim kupa pieniędzy w to władowana.
Silnik wyremontowałem, bo skąd wiedzieć co kupiłem, podobnie z całą resztą gratów. Różnica przy sandero jest taka, że większość części na swap byłaby duuużo świeższa, a to oznacza mniej problemów.
Proponuję zacząć od mierzenia komory silnika--> kombinowanie ze spawaniem łap jest praco, i czaso - chłonne.
matucha - 2011-07-21, 20:20
C20NE, to ja do Poloneza wrzucałem właśnie
czaju - 2011-07-21, 20:54
^^ nawet w Sandero 2.0 zakładają - tylko że nie w Polsce ;/
Co i jak mierzyć? Sugerujecie, że można założyć 2.0 pod aktualną skrzynię biegów i niczego dalej nie ruszać (aż się nie rozsypie) :D:D:D
Taka etapowość mimo wszystko odpowiadałaby mi najbardziej - tj.
1. wymiana samej jednostki i np. pompy paliwa (żeby tylko jeździło, ze świadomością że bez szaleństw), (czyli pewnie wydatek rzędu kilku tysięcy)
2. przygotowanie skrzyni przez półosie do hamulców, (kolejne kilka tysięcy)
3. założenie tego co potrzebne (+popracowanie nad ecu)
4. (jak się trochę otrząsnąć z kasą) prace przy zawieszeniu (kilka tysięcy)
5. założenie tarczobębnów do tyłu.
Także rozdzielenie etapu 1 na 1. i 2. mogłoby umożliwić realizacje celu (tzn. mniejszy wydatek na start, a później to już jakoś pójdzie, jak będzie widać to do czego się dąży). O ile to w ogóle możliwe i ktokolwiek by się tego podjął
Wydaje się nie uderzać mocno po kieszeni, no i zakładając że etap to 1-2miesiące za rok Sanderka byłaby gotowa. Biorąc pod uwagę że w garażu zostają części, które można by spieniężyć to solidnie mogłoby obniżyć koszta...
matucha - 2011-07-21, 21:06
1. Jeśli kupujesz rozbitka, to silnik masz ze skrzynią - to jest kilka tys.
2. Skrzynia odpada, półosie w sumie nie wiadomo, a założenie większych tarcz i mocowań pod zaciski to też nie problem. Jeśli rozstaw śrub pasuje, to jest to kwestia kilkunastu śrub na stronę + przekręcenie przewodu hamulcowego. Pompa i serwo zostaje. Nie ma sensu kombinować ze starą skrzynią, bo koło masowe nie wejdzie i nie będzie jeszcze jak rozrusznika wkręcić i sprzęgło będzie mniejsze i same kłopoty ogólnie, więc od razu silnik + skrzynia w komplecie.
3. ? Praca nad ECU to już na sam koniec, jak to zacznie śmigać
4. Jeśli chodzi o usztywnienie, to wystarczą sprężyny ze Stepway'a
5. A po co tarczobębny? Jeśli nie będziesz wykorzystywać takiej mocy do rozpędzania się do wysokich prędkości, tylko do zwiększenia dynamiki, to nie trzeba nic robić z tyłem
To tak ode mnie, może ktoś ma inne zdanie
czaju - 2011-07-21, 21:41
Cytat: |
2. Skrzynia odpada, półosie w sumie nie wiadomo, a założenie większych tarcz i mocowań pod zaciski to też nie problem. Jeśli rozstaw śrub pasuje, to jest to kwestia kilkunastu śrub na stronę + przekręcenie przewodu hamulcowego. Pompa i serwo zostaje. Nie ma sensu kombinować ze starą skrzynią, bo koło masowe nie wejdzie i nie będzie jeszcze jak rozrusznika wkręcić i sprzęgło będzie mniejsze i same kłopoty ogólnie, więc od razu silnik + skrzynia w komplecie.
|
i tu właśnie jest problem, że tak naprawdę wszystko wymienia się razem, bo wątpliwe aby do skrzyni z 2.0 weszły półosie do skrzyni 1.4, a jeśli półosie, to i zaciski, i tarcze, i klocki i pewnie felgi na 5 śrub. jak felgi na pięć śrub to tył również do wymiany (niekoniecznie od razu), żeby były takie same... jest to do zrobienia - z grubsza wiadomo przecież jak to wszystko działa. Pytanie jest ile jest elementów "pierdółkowatych", których brak solidnie może utrudnić instalacje nowego motora, a samo znalezienie potrwa kilka-kilkanaście dni. A może nie ma takich malutkich elementów...
Wydawałoby się że możnaby wziąć np Clio RS 200KM anglika i przekładać wszystko jak leci...
Piotrula - 2011-07-21, 21:43
zmierzyć--> porównać gdzie są łapy.
Moze troche zle to ujalem.
Silnik tylko razem ze skrzynia, przy okazji warto zadbac o dobre sprzeglo.
Dobre heble to podstawa każdej modyfikacji--> może podeszłyby jakieś dwu, czy nawet czterotłoczkowe zaciski.
Co do zawieszenia, to poszedł bym niżej, sprężyny od stepwaya dodadzą szytwności ale podwyższą auto, a to nie wpłynie dobrze na jego prowadzenie ( wyżej środek ciężkości), raczej
pasowałbym coś z jakichś usportowionych wersji renaulta.
czaju - 2011-07-21, 21:50
http://otomoto.pl/renault...-C19633344.html - komplet części których potrzebuje - tylko cena mało przekonywująca ;/
Piotrula - 2011-07-21, 21:55
uszkodzone prawe tylne koło, a to dobre:)
W tym miejscu przydałaby się bardzo instrukcja serwisowa renaulta, i dacii, ew. wydruki z Autorobota. Pomógłbym, ale takie rzeczy mam tylko do aut niemieckich
Chodzi mi właśnie o podobieństwo w rozmieszczeniu łap pod mocowanie silnika/ skrzyni.
Przed takim czymś trzeba najpierw zjeść beczkę soli na czytaniu, często w języku, który średnio się rozumie :)
czaju - 2011-07-21, 22:09
http://otomoto.pl/renault...-C18827271.html <- tańszy komplet - swoją drogą ciekawszy
chętnie poczytam po francusku, ale... muszę mieć co, i ciekawe czy coś z tego wyniosę.
Przejżałem forum klubrenault.pl i natchnąłem się na http://www.tuningforum.pl...p?f=91&t=109160
Marek1603 - 2011-07-22, 04:55
Założyłem temat na forum renault właśnie w tym dziale. Zobaczymy co chłopaki doradą.
czaju - 2011-07-22, 21:06
i znowu temat umiera eh...
w takim razie zostaje jedno z dwóch rozwiązań (w zależności na co będzie mnie stać):
a) kupienie drugiego samochodu, rozebranie Sandero i w wolnych chwilach szukanie potrzebnych elementów (sandero unieruchomione na wieki ;)), a jazda jakimś rzęchem
b) poczekanie na koniec studiów - może wtedy będę mógł się obejść bez samochodu to obyłoby się bez kupowania dodatkowego samochodu
przy czym skłonny jestem do wersji b, bo fajnie mi się nta co dzień jeździ Dacią, nawet taką 1.4 :)
A tak z merytorycznego punktu widzenia, dzisiaj oglądałem komorę silnika i uznałem że od góry niewiele widać - przydałby mi się kanał (podnośnik) i chwila na odkręcenie osłony i obejrzenie co tam słychać.
Liczyłem również części i... no w sumie nie ma takich dużych kwot:
http://allegro.pl/renault...1708917545.html - prawie nowe 2.0 250KM (z megane sport III 6000km 2010) za 10k, skrzynia u tego samego sprzedawcy niecałe 3k, kompletne zawieszenie (hamulce itd) 4k... pewnie biorąc wszystko można by było trochę zejść z ceny. samochód musiał dostać ostro w dupę bo są dwie felgi... A to się wydaje takie "exclusive"
benny86 - 2011-07-22, 21:09
Kurcze to i tak niezłe koszty, kilkanaście tysiaków części i do tego ktoś kto to sensownie poskłada (chyba że sam miałbyś warunki)...
czaju - 2011-07-22, 21:14
No tak - wrzuciłem już to co najdroższe
http://allegro.pl/renault...1731481924.html
tu jest nowy silnik ze skrzynią za 7k + zawieszenie 2-3k + jakieś pierdoły 1-2k (bo przecież nie potrzebuje wszystkiego) i jakby ktoś chciał to złożyć za tysiaka to za tydzień przywożę mu to przywożę i czekam na telefon że skończył :D
maciek - 2011-07-22, 21:23
układ wydechowy da radę?
czaju - 2011-07-22, 21:31
Cytat: | układ wydechowy da radę? |
Myślę, że układ wydechowy też jest elementem który z czasem trzeba by poprawiać.
Bo jeśli zamknąłbym się w 12-14k zł z tym że Sandero "bezawaryjnie", z nie 100% mocą, na stosunkowo nowych podzespołach by jeździło. To sprzedając części nawet za śmieszne pieniądze (zostaje mi kompletny silnik, półosie itp.) zostaje właśnie na - zawieszenie i hamulce tył oraz układ wydechowy. Co prawda to kilka tysięcy ponad mój budżet na dzisiaj (ale przecież są kredyty...) ale jeśli którykolwiek z warsztatów do których napisałem odpisze "Yes, we can", a nie "Dacia...? To się nie opłaca" to ja ze swojej strony dołożę wszelkich starań aby jak najszybciej w profilu zmienić 1.4 MPI na 2.0 16v 250KM :D
Złowieszczy plan to przekonać Renault, żeby oni zrobili sobie z mojej democar'a, że "Dacia potrafi"
benny86 - 2011-07-22, 21:33
a co z instalacją LPG? Paliwko jakby nie patrzeć droższe będzie:)
czaju - 2011-07-22, 21:37
A LPG na razie zaślepić i może coś na jesieni kombinować :)
W końcu 200koni więcej do wyżywienia (a strach pomyśleć bo u mnie żaden do tej pory nie jadł za darmo). Imho jest to do przeżycia, najgorsze że zdążyłem sobie przypomnieć dźwięk Megane RS 280KM z Borek...
Najgorsze, że wszyscy chcieliby robić swapy w VAGach, a francuskie samochodu dla nikogo nie są interesujące. Przez co bez wsparcia przez jakiś warsztat (najlepiej nie taki który do tej pory tylko olej wymieniał) nie ma szans żeby wyjść z fazy "marzeń" jakie to Sandero będzie fajne...
DrOzda - 2011-07-22, 21:39
Po dzisiejszym podglądaniu wymiany sprzęgła mogę stwierdzić że w komorze silnika jest trochę luzu na większy zespół napędowy.Na oko jakieś 15 cm. Skrzynię da się na tyle odsunąć od bloku silnika że wymiana sprzęgła nie stanowi większego problemu. Prawdopodobnie musiałbyś zlecić wykonanie nowych sanek lub dostosować stare ale na szerokość dałoby radę wstawić inny silnik i skrzynię. I nie ma mowy żeby zostawić skrzynię od 1.4 bo oryginalne sprzęgło to syf kiłą i mogiła - jeśli skrzynia jest podobnej wytrzymałości to się ukręci :)
czaju - 2011-07-22, 22:00
Cytat: | . Prawdopodobnie musiałbyś zlecić wykonanie nowych sanek lub dostosować stare |
Gdzie szukać prawdziwych fachowców którzy takie rzeczy robią? Z miejscem to nawet widać, że dość dużo wolnego miejsca jest, a druga sprawa, że zacząłem od zdjęcia Sandero Sport z takim właśnie dwulitrowym silnikiem ;)
Piotrula - 2011-07-23, 09:48
czaju napisał/a: | No tak - wrzuciłem już to co najdroższe
http://allegro.pl/renault...1731481924.html
tu jest nowy silnik ze skrzynią za 7k + zawieszenie 2-3k + jakieś pierdoły 1-2k (bo przecież nie potrzebuje wszystkiego) i jakby ktoś chciał to złożyć za tysiaka to za tydzień przywożę mu to przywożę i czekam na telefon że skończył :D |
w ciemno nikt się tego nie podejmie.
Jeśli jesteś zainteresowany, napisz pw. Coś wymyślimy, jeśli rzeczywiście Ci zależy.
maciek - 2011-07-23, 10:24
Pamiętaj że na Oponkach które są w Sandero to nie pojeździsz za bardzo choć byś miał najlepsze zawieszenie, będziesz musiał zainwestować w 16 i szerokość około 190-210, żeby ci to jechało w miarę stabilnie. Tylko będzie pewnie problem z Felgami i śrubami
maciek - 2011-07-23, 10:24
czaju, nie tylko ty masz takie marzenia
czaju - 2011-07-23, 19:30
Piotrula napisał/a: |
w ciemno nikt się tego nie podejmie.
Jeśli jesteś zainteresowany, napisz pw. Coś wymyślimy, jeśli rzeczywiście Ci zależy. |
napiszę, ale potrzebuję trochę czasu na uporządkowanie działalności i zgromadzenie gotówki.
Nie chodzi o "w ciemno", ale o chęć współpracy ;p Po prostu bez sensu wydaje mi się zgromadzenie wszystkiego co potrzebne, spędzenie pół roku w garażu, żebym ja jako osoba wykształcona w innej branży ustalił co będzie potrzebne i jak to się nazywa, jeśli zapewne jest mnóstwo osób, do których mogę podjechać w sobotę, które wiedzą co i jak wyciągnąć żeby wiedzieć co spasuje w dane miejsce (tak jak ktoś mówi mi jakieś objawy odnośnie TV-sat, czy komputera i jestem szybko w stanie ocenić co mu potrzebne, a wiem, że bez jakiegoś tam doświadczenia potrzeba sporo godzin).
Reasumując, nie chce kupić silnika i przez rok chodzić od warsztatu do warsztatu, gdzie każdy mi powie, że się nie da.
Druga sprawa kogo potrzebuję, to osoby która zrobi te elementy, których nigdzie nie dostanę (zapewne takim elementem będą półosie, sanki(?), poduszki silnika(?)).
A po zgromadzeniu elementów (do czego właśnie potrzebny jest mi ktoś z doświadczeniem/wiedzą w tym zakresie), myślę że już znalezienie nawet zupełnie kogoś do tej pory niezwiązanego, kto chciałby to złożyć nie byłoby takie trudne.
Co do opon w sandero, nawet tych aktualnych, nie zapominajmy że to 15" na wysokim profilu (pewnie nawet większych kół (nie samych felg) nawet bym nie zakładał - zakładam że odrobinę Sandero pójdzie w dół...) a opony o szerokości 185 - także bez pitolenia da się na nich ruszyć, a z czasem się zobaczy. Przed testem prędkości (indeks opon) jeszcze SPORO czasu.
Cały czas zaznaczam, najpierw chce żeby to jeździło już z konkretnym motorem, a cała reszta na którą wiele osób ma pomysł jest kwestią wtórną
PS Cytat: | Grałem w Need for Speeda więc wiem co to tuning dziwko |
laisar - 2011-08-05, 23:17
Piotrula napisał/a: | przydałaby się bardzo instrukcja serwisowa renaulta, i dacii |
1. http://www.infotech.renault.com - moich pieniędzy nie chcieli, Ty jako zawodowiec nie miałbyś pewnie problemu.
2. W drugą stronę - Tobie jako zawodowcowi nie bardzo wypada, ale... w Sieci jest wszystko (; a linki do serwisówek są na każdym (((; daćkowym forum, wystarczy poszukać...
3. Jakbyś się przypadkiem wybierał do Wawy i miał chwilę czasu, to daj znać (((;
|
|