|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Czerwony tłumik w Dacii Duster
mud maX - 2011-08-23, 19:21 Temat postu: Czerwony tłumik w Dacii Duster W Dacii Duster 4x4 bez pakietu Look tłumik jest dość mocno wyeksponowany. Po 2 tys. km zrobił się pomarańczowo-czerwony. Kolorem przypomina rdzę, choć to tylko przebarwienie od wysokiej temperatury. W zasadzie w niczym to nie przeszkadza ale głupio wygląda.
Pytanie jest takie: Czy ktoś tak miał? Albo lepiej: Czy ktoś coś na to wymyślił?
Jak myślicie, czy sprawdzi się farba żaroodporna? I czy po zastosowaniu farby nie stracę gwarancji na ten element?
Jeśli ten temat już był tutaj lub na innym forum, podeślijcie link.
Z góry dzięki za odp.
Prezes - 2011-08-23, 19:47
Maluj srebrzanką, zabezpiecza przy okazji, a kosztuje z 7 PLN
monopios - 2011-08-23, 19:52
W moim sandero mam podobnie, tylko że kolory są bardziej przyjazne bo w barwach tęczy .Ale mnie to nie przeszkadza
mud maX - 2011-08-24, 10:58
Załączam zdjęcie "zardzewiałego" tłumika, jakby ktoś chciał zobaczyć z bliska.
Jeśli ktoś za mną jedzie, to ma niezły ubaw:
PATRZCIE! NOWY, A JUŻ ZARDZEWIAŁY! Albo: TRZEBA BYŁO DOŁOŻYĆ I KUPIĆ TOYOTĘ!
RnR - 2011-08-24, 20:21
Co na to gwarancja? Bo na tym hiszpańskim blogu o tym kiedyś pisali i problem podobno był zauważony przez producenta i coś poprawione. U mnie po 9kkm raczej spokój.
Beckie - 2011-08-24, 20:45
mud maX napisał/a: | TRZEBA BYŁO DOŁOŻYĆ I KUPIĆ TOYOTĘ! |
Gdyby było z czego dołożyć, a MCV miałaby swój odpowiednik u Toyoty (może ma, nie szukałem), to pewnie bym dołożył... Tak samo jak pewnie wielu z nas. Jak zawsze - coś za coś.
mekintosz - 2011-08-24, 20:50
mud maX napisał/a: | Załączam zdjęcie "zardzewiałego" tłumika, jakby ktoś chciał zobaczyć z bliska.
|
To nie rdza, raczej rodzaj przebarwien blachy w wyniku przegrzania ? Ile czasu ma twoje auto ?
koniu - 2011-08-24, 21:02
Reklamować, na mój gust złe kąty - w tym miejscu ewidentnie gromadzi się najbardziej rozgrzany strumień spalin i na chwilę nie ma gdzie odlecieć ... nigdy nie miałem zaufania do tych pozakręcanych wydechów w żadnym aucie ...
mud maX - 2011-08-24, 22:04
mekintosz napisał/a: | Ile czasu ma twoje auto ? |
Właśnie mija 4 m-ce użytkowania.
Ponawiam moje pierwsze pytanie: Czy komuś też zczerwieniał tłumik w Dusterze, szczególnie przy benzyniaku 1.6?
Może to przypadłość mojego egzemplarza, a może wręcz przeciwnie - posiadacze pakietu Look (którego ja nie kupiłem) po prostu widzą szykowną osłonę, a pod spodem jest to samo?
Wkrótce skontktuję się z dilerem, ale wcześniej zależy mi na opinii Użytkowników.
Jarosław P - 2011-08-25, 12:37
I czym się przejmujesz ? przeciez widać że to nie rdza tylko przebarwienie od temperatury , a to jest normalne. Ja też w pierwszych kilku miesiacach po odebraniu daćki dopatrywałem się licznych niedoróbek , a to zła praca wycieraczek ( słynny niescierany trojkąt ) , nierówne odległości szczelin pomiędzy maska a błotnikami itd. , a później jak zacząłem się przyglądac innym marką w podobnej klasie to przekonałem się że wiele ma tak samo i że te niedoróbki nie dotyczą tylko daci. Po prostu tak dzis produkuje sie tanie auta -produkcja masowa , byle szybciej. Dziś juz jeżdże prawie dwa lata sanderką ,ostatnio znów zrobiłem trasę nad morze i z powrotem ok 1500 km , średnie spalanie 6,3 l/100 km ( jazda spokojna zgodna z przepisami-tyle tych fotoradarów po Polsce ) jestem zadowolony z autka nawet bardzo , prowadzi się super , fotele choć się chwieją to są wygodne , wnętrze przestronne a dach wysoko-nikt nie dotyka głową sufitu ani z przodu ani z tyłu , po 9 godz wysiadam w dobrej formie nic nie boli , bagażnik obszerny, no i żona też chwali że dobrze się jej prowadzi.
NIe zamienił bym dacki na inne , jak zaparkuje przy fabi czy np puncie to uważm że mój wóz najlepiej się prezentuje.
Znajomi , którzy byli z nami na wczasach mają nową Corsę , raz pojechaliśmy z nimi 30 km ja siedziałem obok kierowcy i czułem się jak zamknięty w ciasnej klatce , a żona z tyłu o mało co się nie udusiła. Ale mają opla ! , a ja tylko dacię
Auto Krytyk - 2011-08-25, 14:21
Mnie to wygląda faktycznie na wadę tłumika, miejscowe przegrzanie , u siebie w dieslu nie mam takiego czegoś ale w dusterze wydech jest pokrzywiony i może przez to spaliny lecą sobie zakrętami. Ja bym to pokazał na przeglądzie i zobaczył co powiedzą bo na tlumik jest chyba tylko do 5000 km gwarancja.
PT - 2011-08-25, 14:54
Panowie, to jest przysłowiowy "pikuś". W aktualnej generacji Subaru Forester (cena DD x2) wydechy rdzewieją i to dość szybko, a to jest chyba większy problem, niż przebarwienie blachy ostatniego tłumika.
Pozdrawiam,
Piotr.
RnR - 2011-08-25, 19:07
Tutaj zdjęcie mojego. Chyba rzeczywiście nic niepokojącego nie ma
8800 km.
mud maX - 2011-08-25, 21:25
RnR napisał/a: | Tutaj zdjęcie mojego. Chyba rzeczywiście nic niepokojącego nie ma
8800 km. |
Faktycznie Twój jest czyściutki. (Myłeś go do zdjęcia czy co? :D)
RnR - 2011-08-26, 05:31
W sumie dzień wcześniej był na myjni ;)
akofreda - 2011-08-26, 06:11
U mnie też jest srebrniutki a mam prawie 20tys. km na liczniku.
DrOzda - 2011-08-26, 07:44
Temperatura spalin w dieslu a benzynie to dwa różne światy
gaita - 2011-08-26, 14:58
Ale u mnie w benzynie też się tak zrobiło po 2 tys. i wygląda podobnie przy prawie 20 tys. Chyba znowu TTTM. A pamiętam jak mnie po tych 2 tys. zatrzymał Policjant, oczywiście nie za te przebarwienia, ale od razu zwrócił na to uwagę i już był temat do dyskusji, no wiecie w odpowiednim kierunku...
mud maX - 2011-08-26, 17:56
Tak, wygląda na to, że TTTM. Wczoraj widziałem innego Dustera - benzyniak - który miał tłumik prawie tak jak mój.
Swoją drogą na forum motocyklowym piszą, że ślady przegrzania na stali nierdzewnej można polerować albo czyścić fosolem. Ale raczej nie skorzystam.
koniu - 2011-08-27, 09:37
Ja bym to kazał wymienić przy takim przebiegu ... ale róbcie jak uważacie
Dusterjack - 2011-08-27, 10:14
Na pewno to nie rdza tylko przegrzanie tłumika, ja bym złosił serwisowi może być tłumik gdzieś w śodku "przytkany" i nie odprowadza od razu spalin i temperatury. Ja ma diesla, przejechane ponad 16 tys. i jest lekki ślad przegrzania, ale w Twoim egzemplarzu chyba jest wada fabryczna.
mud maX - 2011-09-08, 16:24
Znalazłem niedawno test Dacii Duster 1,6:
http://autokult.pl/2011/0...est-autokult-pl
Fajnie napisany tekst. Szczególnie zaciekawiło mnie jednak zdjęcie ukazujące CZERWONY TŁUMIK. Autor nie zwraca na to uwagi, ale fotka utwierdza mnie w przekonaniu, że w benzyniakach tak po prostu jest.
maciek - 2011-09-08, 17:15
tak to jest jak się chce spełniać normy Euro 5
sereq - 2011-09-08, 19:59
u mnie chyba ma podobny kolor (nadwozie też ;) , więc raczej "Ten Typ Tak Ma"
DD - 2011-09-10, 00:32
mud maX napisał/a: | Tak, wygląda na to, że TTTM. Wczoraj widziałem innego Dustera - benzyniak - który miał tłumik prawie tak jak mój.
Swoją drogą na forum motocyklowym piszą, że ślady przegrzania na stali nierdzewnej można polerować albo czyścić fosolem. Ale raczej nie skorzystam. |
A te tlumiki w Dusterach sa z nierdzewki, czy raczej ze zwyklej blachy stalowej, ale aluminiowane?
Pat13 - 2011-09-10, 12:37
U mnie przebieg 15k km i też zmienił barwę jak mu dawałem na autostradzie 145 km/godz licznikowo
mud maX - 2011-09-10, 19:39
DD napisał/a: | A te tlumiki w Dusterach sa z nierdzewki |
Tak, wygląda to na nierdzewkę. I przebarwia się w taki sam sposób jak rura ze stali kwasoodpornej w kominku.
Pat13 napisał/a: | U mnie przebieg 15k km i też zmienił barwę jak mu dawałem na autostradzie 145 km/godz licznikowo |
Ostatnio też przegoniłem auto po autostradach i gama kolorystyczna tłumika się zmieniła. Podobnie jak monopios mam teraz kolory tęczy
SARCO - 2011-09-12, 09:27
U mnie przebieg 8k km i tłumik zmienia kolor
wojtek_pl - 2011-09-12, 10:08
No, jeśli wydech jest z nierdzewki to zaszaleli trochę.
Jakoś jednak mam wrażenie, że to byłoby zbędne podnoszenie kosztów i nie pasuje mi do polityki Renault/Dacia... W końcu oszczędzili na paru zupełnych drobiazgach a tu miałby być nierdzewny tłumik ?
Co prawda nie miałbym nic przeciwko temu ale to chyba tylko marzenie.
RnR - 2011-09-12, 20:23
A siłownik klapy silnika? W DD jest trochę takich zagadek :)
piotrres - 2011-09-12, 21:10
gaita napisał/a: | Ale u mnie w benzynie też się tak zrobiło po 2 tys. i wygląda podobnie przy prawie 20 tys. Chyba znowu TTTM. A pamiętam jak mnie po tych 2 tys. zatrzymał Policjant, oczywiście nie za te przebarwienia, ale od razu zwrócił na to uwagę i już był temat do dyskusji, no wiecie w odpowiednim kierunku... |
Że niby rdzewieje już na prospekcie reklamowym, a 20 lat temu w Polmozbycie to jego wujkowi mówili...
Na serio: u mnie są lekkie lokalne przebarwienia, podobne do tego jak u Kolegów. Co ciekawe pierwszy tłumik wgląda jak z fabryki.
Loganie jak go sprzedawałem (po 5,5 zimach) tłumik wyglądał prawie jak nowy i końcówka wydechu wygladała lepiej niż w DD po roku
Capano - 2011-09-13, 06:51 Temat postu: A ja zrobiłem tak: Pomalowałem końcowy tłumik farbą żaroodporną do wkładów kominkowych - oczywiście czarny mat - tu na zdjęciu jeszcze schnie.
Z efektu jestem bardzo zadowolony, chociażby dlatego że nie widać już tej srebrnej wielkiej puchy umieszczonej poprzecznie, w 4x4 jest ona bardzo widoczna.
Teraz stojąc za samochodem praktycznie jej nie widać.
Z efektu tak byłem zadowolony, że pomalowałem też bębny - lakier jest naprawdę matowy.
mud maX - 2011-09-13, 08:43
Piękna robota, Capano!
Też myślałem o pomalowaniu na czarno. Tyle że ja wyszukałem w necie farbę typowo do tłumików (jak zapewnia sprzedawca).
Pozostaje jednak pytanie. Czy tłumik po pomalowaniu, czyli samowolnej modyfikacji, będzie podlegał gwarancji. Tak na wypadek gdyby ujawniła się jakaś poważniejsza wada?
piotrres - 2011-09-13, 09:49
Kratylos napisał/a: | w loganie tlumik koncowy jest b trwaly zle miewal sie srodkowy - spawany gdzie spawy nie byly dodatkowo zabezpieczane... no i mocowania tlumika... |
U mnie środkowy tłumik był ok. natomiast po 4 latach poleciał środkowy wieszak układu wydechowego. Koszt naprawy w serwisie ukł. wdechowych : 25 zl
piotrres - 2011-09-13, 16:19
Jak sprzedawałem było ok. 56 000 km na liczniku.
Ale za to "większa połowa" przebiegu robiona była w zimie.
Teraz Dusterem w 14 m-cy 20 000 km
Capano napisał/a: |
Pomalowałem końcowy tłumik farbą żaroodporną do wkładów kominkowych - oczywiście czarny mat - tu na zdjęciu jeszcze schnie. Z efektu jestem bardzo zadowolony, chociażby dlatego że nie widać już tej srebrnej wielkiej puchy umieszczonej poprzecznie, w 4x4 jest ona bardzo widoczna. |
Dzisiaj pod moim blokiem widziałem identico urządzonego N. X-Traila... Telepatia ?
eplus - 2011-09-13, 17:51
Rozróżniajmy stal nierdzewną i kwasoodporną. Z nierdzewnej robią noże - magnes je ciągnie. Kwasówki 1H18N9T nie ciągnie i taki tłumik byłby naprawdę cenny. Prawda musi leżeć gdzieś po środku. Bo tłumik po myciu a tarcze hamulcowe po myciu - to jednak inne światy, prawda
piotrres - 2011-09-13, 21:59
eplus napisał/a: | Rozróżniajmy stal nierdzewną i kwasoodporną. Z nierdzewnej robią noże - magnes je ciągnie. Kwasówki 1H18N9T nie ciągnie i taki tłumik byłby naprawdę cenny. Prawda musi leżeć gdzieś po środku. Bo tłumik po myciu a tarcze hamulcowe po myciu - to jednak inne światy, prawda |
Lepiej żeby tłumik po myciu nie wyglądał jak tarcze. Te ostatnie u mnie budzą skojarzenia z żeliwem.
A nierdzewka jest nierdzewna tylko wstanie polerowanym.
|
|