DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Gaśnie na zimnym!!!

krawat152 - 2007-10-27, 10:59
Temat postu: 1.4 gaśnie na zimnym silniku
Witam

Jestem posiadaczem Logana 1.4 Laureat MPI(2005r, 30000km)(LPG) i mam problem gaśnie podczas jazdy na zimnym silniku(po odpaleniu chodzi bez problemu tylko przy dojeżdzie np.do skrzyżowania i wyrzuceniu na luz) po rozgrzaniu do "dwóch kresek" problem ustaje już na cały dzień.
Co to może być za diabeł i gdzie tkwi przyczyna prosił bym o pomoc bo w serwisie mnie zbyli że to wina gazu ale tak się dzieje na gazie i na benzynie?!

Pozdrawiam

Adam z łodzi

GeRRaD - 2007-10-27, 11:06

Tak na szybko to albo silnik krokowy, albo brudny korpus przepustnicy, ale najpewniej przy takim przebiegu winna lezy po stronie instalki LPG (np zły skład mieszanki paliwowo powietrznej).Napisz co to było jak rozwiążesz problem :-D
krawat152 - 2007-10-27, 11:35
Temat postu: 1.4 gaśnie na zimnym silniku
Witam

Z gazem to wszystko chyba ok nowy BRC sekwencja firma gazowa znajoma podłączali lapa jeżdziliśmy testowaliśmy i wszystko było ok, to chyba nie gaz.
Ale dodam ,że nie był wymieniony filtr powietrza (bo nie potrzeba tak stwierdzili w ASO) i nie były po 30000 tyś regulowane zawory(ponoć potrzeba).


Pozdrawiam
Adam z łodzi

Łukasz - 2007-10-27, 12:39

Może faktycznie to wina gazu, spróbuj zatankować na dobrej stacji gdzie na pewno maja dobrą jakość LPG i wtedy zobacz jak będzie, jakość gazu poznasz też po ilości pokonanych kilometrów, wiem to z własnego doświadczenia, bo raz auto jest w stanie zrobić 400 km na galonie, a raz zaledwie 360... Co do filtra to raczej odpada, konieczność wymiany była by odczuwalna w osiągach auta, tzn. nie było by tak elastyczne jak powinno, ale na pewno nie zgaśnie z tego powodu. ;-)
Karpiu66 - 2007-10-27, 12:45
Temat postu: Re: 1.4 gaśnie na zimnym silniku
krawat152 napisał/a:
Witam

Z gazem to wszystko chyba ok nowy BRC sekwencja firma gazowa znajoma podłączali lapa jeżdziliśmy testowaliśmy i wszystko było ok, to chyba nie gaz.
Ale dodam ,że nie był wymieniony filtr powietrza (bo nie potrzeba tak stwierdzili w ASO) i nie były po 30000 tyś regulowane zawory(ponoć potrzeba).


Pozdrawiam
Adam z łodzi

Na gazie trzebaby już wyregulować ?
A i filtr wymienić ?

krawat152 - 2007-10-27, 13:27
Temat postu: 1.4 gaśnie na zimnym silniku
Witam

Ja może sprecyzuje to nie stało się raz po tankowaniu mam to od ok pół roku tankowałem się na różnych stacjach gazowych markowych i mniej markowych i to samo.
Ale co najważniejsze,że to na zimnym silniku zaczym przejdzie na gaz i w początkowej fazie gazu potem ustępuje i do końca dnia idealnie trzyma obroty na 800.Odłączam gaz wyłącznikiem i jade na benzynie do czasu rozgrzania i też się tak dzieje!(czyli teoretycznie gaz jest wyeliminowany).
Ach dodam że na zimnym traci jakby moc mam problem zaczym wejdzie na obroty żebym przejechał skrzyżowanie(i nieraz mam serce na ramieniu jak coś pędzi z przeciwka).
Czytałem troche na różnych forach i dosyć spora grupa użytkowników ma podobne problemy najczęściej "francuzy" z krokowcami, ale mój Logan ma 2 lat jeżdze tylko po mieście nie oram nim czyżby padł ten silniczek? Już sam nie wiem!\

Pozdrawiam
Adam z łodzi

Łukasz - 2007-10-27, 13:41
Temat postu: Re: 1.4 gaśnie na zimnym silniku
krawat152 napisał/a:
ale mój Logan ma 2 lat jeżdze tylko po mieście nie oram nim czyżby padł ten silniczek?


Wiesz to że jeździsz tylko po mieście to nie jest aż takie dobre dla samochodu, co prawda dobrze utrzymane i serwisowane taksówki które także jeżdżą głównie po mieście maja często kilkaset tysięcy przebiegu, ale mimo wszystko częste zatrzymywanie się i rozpędzanie, do tego równie częsta zmiana biegów to wszystko wpływa na zużycie bardzo wielu podzespołów, i dużo zdrowsze dla samochodu jest robienie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów po autostradach niż zaledwie kilku tysięcy w metropoliach, ale nie dajmy się zwariować w końcu to samochód jest dla nas, a nie my dla samochodu... ;-)

jurek - 2007-10-28, 14:32

wyglada mi na to, ze masz walniety czujnik temp silnika/plynu chladzacego/. poniewaz czujnik podaje nieprawidlowy sygnal , mieszanka jest zbyt uboga i dopiero po zagrzaniu chodzi jak trzeba. dodam ,ze mnie tej usterki komputer nie pokazal. czujnik wymienilem na nosa i jest ok. u mnie cena czujnik/ fiat uno/ to bylo 25 zl. pozdr
fwkot - 2007-10-29, 08:42

jurek napisał/a:
wyglada mi na to, ze masz walniety czujnik temp silnika/plynu chladzacego/. poniewaz czujnik podaje nieprawidlowy sygnal , mieszanka jest zbyt uboga i dopiero po zagrzaniu chodzi jak trzeba. dodam ,ze mnie tej usterki komputer nie pokazal. czujnik wymienilem na nosa i jest ok. u mnie cena czujnik/ fiat uno/ to bylo 25 zl. pozdr


Czujnik na bank .
Miałem taki objaw w Polonezie.
Czujnik przy temperaturze zewnętrznej + 2 stopnie pokazywał + 75 i otrzymywał tylko ubogą mieszankę
Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

marekp - 2007-10-29, 13:36

Cos podobnego kiedys mialem. Skonczylo sie dzieki takiemu gasnieciu w rowie na dachu. Jak to mozliwe? Na sliskiej nawierzchni po redukcji zgasl silnik i zablokowal przednie kola. Uderzylem w autobus i wpadlem do rowu bo wszystko bylo na zakrecie. To byla wina instalacji gazowej. Jakis problem z reduktorem. Tak czasem bywa.

MarekP

Pablo78 - 2007-10-31, 19:51

marekp napisał/a:
Cos podobnego kiedys mialem. Skonczylo sie dzieki takiemu gasnieciu w rowie na dachu. Jak to mozliwe? Na sliskiej nawierzchni po redukcji zgasl silnik i zablokowal przednie kola. Uderzylem w autobus i wpadlem do rowu bo wszystko bylo na zakrecie. To byla wina instalacji gazowej. Jakis problem z reduktorem. Tak czasem bywa.

MarekP


Hmm, a ja się nosiłem z zamiarem... :-/

El Logano - 2007-11-01, 10:21

W ostatnim Autoświecie jest test Taxi Logana z silnikiem 1.4. Okazuje się, że właściciel testowanego auta też miał taki problem. Należy wymienić lub przeczyścić silniczek krokowy biegu jałowego, ponadto należy regulować zawory co 15000km - wynik stosowania instalacji LPG, która zanieczyszcza i rozregulowoje silnik. Przy jeździe bez instalacji luzy zaworowe nie wymagają regulacji przez długi czas.
marekp - 2007-11-02, 20:53

Moze mala uwaga. Wspolczesne silniki nie wymagaja regulacji luzu zaworow.

MarekP

Marcin - 2007-11-02, 22:03

Akurat silnik 1.4 MPI w dacii wymaga tej czynnosci ;-)
jurek - 2007-11-03, 15:11

jesli ma hydrauliczne samokasowanie luzu zaworowego, to nie potrzeba , ale nawet w nowych silnikach to nie regula. ale nie ma nic wiecznego, i te hydrauliczne po wiekszym przebiegu tez trzeba wymieniac. niemniej jednak to wygoda. pozdr
Gość - 2008-02-29, 19:09
Temat postu: Gaśnie na zimnym!!!
Witam!. Jak w temacie dacia 1,4 mpi z gazem i przebieg 23000 km, na gwarancji i gaśnie na wolnych obrotach gdy jest zimny - benzyna, gaz, ciepły(>dwie kreski O.K.). W serwisie stwierdzili, że logan wymaga regulacji zaworów. Niby nic takiego tylko, że karzą płacić za usługę bo jak z gazem to gwarancja nie obowiązuje. No i tu jest moje pytanie do Szanownych użytkowników loganów - czy ktoś miał już taką regulację, bo ja trochę nie dowierzam, ze po takim przebiegu jest ona konieczna, a może to inny powód. Z góry dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam wszystkich użytkowników daci logan i życzę bezawaryjnej jazdy. Dolo17000.
Pablo78 - 2008-02-29, 20:40

Z tego co się orientuje, niestety przy zagazowanym silniku taka regulacja jest konieczna co 15 000 km.

Jeżeli coś poplątałem to proszę Szanownych kolegów o sprostowanie ;-)

Skorzystaj z wyszukiwarki Kolego, było już o tym na forum... :-)

waski - 2008-03-01, 09:46

No i kolego zacznie ci się, wybuliłeś kasę na instalację i to nie małą kasę, i tu zaraz jedna wpadka, za którą musisz zapłacić, mimo że auto na gwarancji, wcześniej będziesz musiał wymieiać świece filtry itd. Ciekawe po jakim czasie wyjdziesz przy tych wszystkich kosztach na zero, a w końcu chodzi o to żeby mając gaz oszczędzać na paliwie, a nie dokładać do interesu.

Za chcwilę się jeszcze okaże, że z czymkolwiek podjedziesz do serwisu to za wszystko będziesz płacić, bo będą ci cisnąć kit że masz gaz i gwarancja nie obejmuje tego lub tamtego.

Najlepiej zadzwoń do renault Polska i spytaj o twoją sytuację że masz gaz i każą ci płacić za coś, wtedy będziesz miał pewność jadąc do serwisu że nie chcą cię naciągnąć, chociaż w przypadku regulacji zaworów to i tak nie obejdzie się bez zapłaty, bo bez gazu nie bylaby ona potrzebna.

KaS602 - 2008-03-01, 11:57

Zakladajac instalacje gazowa lamiesz warunki gwarancji, ktora automatycznie przestaje obowiazywac. Nie ma sie co dziwic serwisowi, ze odmawia wykoniania naprawy w ramach gwarancji ktorej nie ma.

Dzieki instalacji LPG w silnikach 1.4 MPI i 1.6 MPI "zyskujemy" koniecznosc cyklicznego regulowania zaworow jak i wymiany silnika krokowego oraz czestszej wymiany swiec.

jurek - 2008-03-01, 12:05

gwarancja przepada na silnik , komp i uklad zasilania. na mechanike zostaje i nie daj zrobic w balona. pozdr
KaS602 - 2008-03-01, 12:08

jurek napisał/a:
na silnik , komp i uklad zasilania


No wlasnie... gasnacy silnik to chyba nie wina mechaniki.

Gość - 2008-03-01, 20:32

No to mam. Sam chciałem i się wkopałem. Ale zaraz zaraz nie jest chyba aż tak żle jak koledzy podpowiadają. Co prawda to prawda z tą gwarancją to mnie ostrzegano, więc nie mam do nikogo pretensji. Chciałem tylko zapytać i uzyskać ewentualnie informacje czy te regulacje zaworów to fakt no i już wiem, że tak!!!!!. Trudno!! Poszuka się mechanika który zrobi to za 50 czy 100 zł. i po sprawie. Myślę że narazie natym będzie koniec moich problemów bo jak do tej pory to autko sprawuje się całkiem, całkiem. Nic! od poniedziałku szukam mechanika, ale chętnie też poczytam wasze podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich "loganowców" hej.
jan ostrzyca - 2008-03-01, 21:24

A jaką masz instalację LPG? Z tego co czytałem silniki 1.4 i 1.6 dość dobrze współpracują z LPG III generacji. Zresztą, widziałem na mieście sporo megane, scenic i clio z LPG, więc chyba nie jesteś odosobniony. W "AŚ" był opis taksówki, która zrobiła 100 tys. na LPG, a jedyna awaria to usterka silniczka krokowego (300 zł).
laisar - 2008-03-01, 22:10

O ile dobrze wszystko wyczaiłem, to fabrycznie Logan występuje z instalacją gazową IV generacji firmy Landi Renzo.
Gość - 2008-03-02, 09:50

I znów witam! . Moja instalacja to BRC III generacja. Spalanie to 7-8 na trasie, 9-10 po miejscu, czasami nawet wychodzi lepiej. Na 1 tankowaniu tj. ok. 32-3 l po miejscu robię do 400 km, a na trasie bywało że i 450 km. Osiągi nie odbiegają w żadnej mierze od tych z benzyną. Jedyny mankament jak do tej pory to fakt gaśnięcia na zimnym silniku na wolnych obrotach, bo na ciepłym o.k. I nie ma tu różnicy benzyna czy gaz- bo jak wiemy zapala na benzynie. A te problemy zaczęły występ[ować po przejechaniu ok. 15000 km na gazie. I jak wnioskuję potrzebna będzie regulacja zaworów. To tyle. Dzięki za uwagę. dolo17000.
jurek - 2008-03-02, 12:00

to jeszcze sproboj obrocic rure ssaca powietrzvdo tylu, jesli masz do przodu. czytalem, ze ten kierunek czasem powoduje gasniecie np jak dojezdzasz do srzyzowania a masz juz niskie obroty. pozdr
krawat152 - 2008-04-02, 07:37
Temat postu: Re:1.4 gaśnie na zimnym silniku
Witam kolegów i koleżanki

Przepraszam że tak późno odpowiadam byłem u mechanika (ul.Rycerska w łodzi-polecam tanio i konkretnie i mozna być przy samochodzie!) wystarczyła zwykła regulacja zaworów
autkiem zrobiłem już kilka tysięcy i nie gasnie.
Moja wina mówili mi o regulacji zaworów(przy gazie )co 15tyś ja zrobiłem po 40 tyś i to było przyczyną!!!

mcvBL - 2014-02-26, 15:22

Pytanie mam o silniki 1,6 62 kw (2011 bez mpi) czy w tym silniku z gazem trzeba regulować zawory co 15 tys ???
Bo mam podobne objawy na zimnym i zastanawiam się co to może być.
Komputer pokazał wypadanie zapłonu.
i mechanik twierdzi że to cewka albo czujnik temp albo regulacja zaw albo krokowiec.

Generalnie gaśnie na zimnym i chodzi nie równo , po przegazowaniu spada na 0. jak wejdą 2 kreski to chodzi już normalnie .

DrOzda - 2014-02-26, 16:17

Tak 1.4 i 1.6 MPI nie mają hydraulicznej regulacji luzu i przy LPG powinny być częściej regulowane.
Karenzo - 2014-02-26, 16:31

to jakiś skansen miałem 1.4 8v AEX z 96 roku i on miał hydrauliczną regulacje
DrOzda - 2014-02-26, 16:36

Ojej a ja miałem Asconę 1.6 S z hydrauliką rocznik 1984. Tylko że szklanki popychaczy ze dwa razy wymieniałem pomimo jazdy na ołowiowej :)
Nie wiadomo co lepsze.

mcvBL - 2014-02-26, 18:01

w 1,4 i 16 MPI to juz wiem ale czy w silniku z 2011roku 1,6 bez MPI też są zawory niehydrauliczne i trzeba regulować co 15tys???
Lukas87 - 2014-02-26, 19:16

mcvBL napisał/a:
w 1,4 i 16 MPI to juz wiem ale czy w silniku z 2011roku 1,6 bez MPI też są zawory niehydrauliczne i trzeba regulować co 15tys???


Przecież to ten sam silnik tylko inny rodzaj zasilania silnika MPI to wielopunktowy wtrysk a bez oznaczenia MPI to może być albo gaźnik albo jednopunktowy wtrysk.

PiotrWie - 2014-02-26, 19:23

mcvBL napisał/a:
w 1,4 i 16 MPI to juz wiem ale czy w silniku z 2011roku 1,6 bez MPI też są zawory niehydrauliczne i trzeba regulować co 15tys???

Z silników benzynowych w Loganie 1 jedyny z hydrauliczną regulacją zaworów to 1, 6 16v, pozostałe wymagają regulacji.

keikan - 2014-02-27, 11:54

koledzy. Nie wiem czy zauważacie, ale ostatnimi czasy na form coraz więcej postów w stylu:

"gaśnie na zimnym = LPG"
"gubię płyn chłodniczy = instalacja LPG"
"nie trzyma obrotów= LPG"
"nie mogę odpalić auta = LPG"

zaczynam się cieszyć, że nie założyłem instalacji LPG do auta (a biłem się z myślami)

Powstaje pytanie, czy zakładają fabrycznie kiepskie instalacje LPG? czy nie umieją montować? czy Daćki nadają się do zagazowania?

piotr. z - 2014-02-27, 14:42

keikan,
fabrycznie zakładana instalacja do Daciek wykorzystuje OBD i parametry ECU silnika. Jeśli jest problem z tym softem (vide wgrywanie nowego softu w ASO u niektórych kolegów z powodu utrudnionego odpalania) to przekłada się to na pracę instalacji LPG. Jeżeli do tego mamy zablokowane sterowniki LPG to nie możemy nawet podjechać do "gaziarza" aby wprowadzić korekty niwelujące soft sterownika silnika.
Gaśnie na zimnym przy LPG? Może ktoś chciał przyoszczędzić na rozruchu na benzynie i ustawił za niską temperaturę przełączania się na LPG, może czujnik temperatury jest uszkodzony.
Gubię płyn chłodniczy? Wystarczy, że instalator przegnie pałę z momentem przy zaciskaniu cybantów na plastikowym trójniku (a te są też różnej jakości). Wystarczy zmiana na metalowe chociaż ja hulałem na plastikowych przez 10 lat i nie puszczały.
Nie trzyma obrotów? Może być instalacja LPG ale również i osprzęt od samego silnika.
Nie mogę odpalić auta? Ale odpala się na noPb, więc to nie LPG. Wspominano coś o konieczności regulacji zaworów (nie w DD) i dotyczyło to też samochodów bez LPG.

Daćki z racji starych konstrukcyjnie silników dobrze "dogadują się" z LPG. Pozostaje dobranie właściwej instalacji, montażu i wiedzy instalatora (a z tym jest różnie). Pewnych rzeczy przy zasilaniu LPG jestem świadom i nie miałem problemów z poprzednimi instalacjami, parownik regenerowałem sam a i montażystę BRC (z dyplomem!) złapałem na nieznajomości regulacji parownika :evil: i mówiłem mu, co ma zrobić aby parametry spalin były OK.
Nie demonizowałbym samego LPG- jest wielu zadowolonych użytkowników (ja wbrew pozorom też ale jestem zdegustowany zablokowanym sterownikiem i w związku z tym brakiem możliwości wprowadzenia pewnych niewielkich poprawek aby instalka pracowała jak ja chcę ale bez szkody dla silnika).
Oczywiście będą również niezadowoleni użytkownicy, którzy albo będą jeździć na benzynie albo przesiądą się na diesela. Ale każdy dobiera rozwiązanie do siebie ;-)

mcvBL - 2014-02-27, 14:50

U mnie to nie problem LPG bo zapalanie odbywa sie na pb i jak już jest ciepły to jedzie normalnie .Miałem LPG w 4 autach i serwisując w terminie nigdy nie było problemu z LPG . tu raczej jest problem z podzespołem tylko nie wiem jeszcze jakim ale.... się dowiem.
Karenzo - 2014-02-27, 21:56

Co do odpalanie to najwięcej ostatnio było tematów z autami po 2013 roku
i jest to winna producenta który chcąc być eco dając skromną mapę wtrysków

Co do LPG po prostu mamy w PL masę oszustów / druciarzy i zwykłych debili którzy biorą się za serwisowanie/ montaż a nie mają o niczym pojęcia .
Jak znajdziemy dobego gazownika (uczciwego ) to trzeba trzymać go rękami i nogami :-P
zresztą tak samo jak mechanika bo nie ma nic gorszego jak spryciarze oszuści którzy zamiast naprawić zrobią ci jeszcze gorzej

Co do opinii o lpg jest to 90 % winna samych posiadaczy bo w celu zaoszczędzeniu kilku złoty robią to u zwykłego "druciarza " który robotę odwali byle jak i potem same problemy i koszty w efekcie wychodzi drożej wiem bo sam tak zrobiłem :mrgreen:
na szczęście na LPG forum znalazłem ludzi którzy za małe pieniądze zrobili super porządek i wiem że następne auto również będzie w LPG tylko już przez nich montowane

Co do mojego przykładu to co z tego że zaoszczędziłem na montażu jak cham wepchał mi 2x za dobre do tego silnika sprzęt którego nawet w 50 % nie mogę użyć
do tego :
- nawierty na głowicy byle jak bez zdejmowania
-za duże dysze za wtryskiwaczami (zalewało silnika gazem )
-brak jakiekolwiek regulacji
-dziadowskie rurki i byle jak puszczone odpowiedzenia gazu

Sam sobie plułem że założyłem te cholerne LPG bo ten oszust zwalał winę na samochód i ja głupie wymieniałem dobre części w nadziei na poprawę , teraz jak instalacją opiekuję się ktoś uczciwy jestem w 100% zadowolony rzekł bym nawet że jeździ lepiej niż ta w DACI

Niestety ale oszustwa zdarzają się wszędzie nawet w dużych sieciach
mojemu znajomemu z autem co miało ok 10-15 tyś przebiegu co roku kazali zmieniac klocki /tarcze potem się okazało że 3 lata nie zmieniane jak oznaczył .
Lepiej robić w szopie u uczciwego niż w super salonie u złodzieja

48piotr - 2014-02-28, 18:19

Karenzo napisał/a:
Lepiej robić w szopie u uczciwego niż w super salonie u złodzieja

Uczciwy dorobił się tylko szopy....ale goli się patrząc w lustro!
:mrgreen:

mcvBL - 2014-02-28, 22:15

Po ostatnim kasowaniu błędu pojawia się ten sam błąd dziś rano po odpaleniu pojawila się kontrolka mil i sprawdzałem wyskoczył błąd P0300 Wielokrotne/przypadkowe wypadanie zapłonu. błąd przy temp 14st C zapisany rano było dość zimno więc pytanie czy to błąd czujnika temp czy auto po odpaleniu szybko złapało temp. Rano było koło 0 st C. Sprawdze jeszcze jutro z rańca przed odpaleniem jaka jest pokazywana temp.
mcvBL - 2014-03-01, 16:45

Sprawdziłem rano temp płynu 4 st C i po odpaleniu rosła normalnie do 80 st C więc zakładając że komputer korzysta z czujnika temperatury płynu i nie ma innego czujnika temp silnika to awarie czujnika moge wykluczyć.

Zostało:
- regulacja zaworów
- wymiana cewki i przewodów zapł.
- wgranie nowej mapy
- wymiana sterownika
- Wymiana silnika
- zmiana auta :)

Karenzo - 2014-03-01, 18:11

A obroty falują na jałowym ?
mcvBL - 2014-03-01, 18:44

falują na ciepłym +- 200 rmp
Karenzo - 2014-03-01, 19:13

no to :
-brudna przepustnica
-odma (nie wiem czy w tym silniku jest z nią problem ) ale może się zapchała
-regulacja zaworów
-sonda lambda (tylko jak spalanie się zwiększyło )
-Nieszczelność w układzie dolotowym (uszczelki przepustnicy , kolektora ssącego )
-wszystkie rurki podciśnienia (lewe powietrze)

Ale nie rozumiem po co to robisz skoro masz gwarancje
nie kombinuj zrób regulacje najlepiej u znajomego mechanika

mcvBL - 2014-03-02, 09:16

Dzieki za podpowiedzi .

gwarancji już nie mam bo lpg zakładane poza aso.

mekintosz - 2014-03-02, 13:15

Tak sobie czytam ten wątek i zauważam, że coraz więcej z Was ma problemy z LPG w silnikach daci. Po części to wina niechlujnego druciarskiego montażu, po części pech, troszkę może niedopasowanie oprogramowania silnika do LPG. Generalnie na dzień dzisiejszy bym się mocno zastanawiał nad montażem LPG. Dla oszczędności przy większych przebiegach kupiłbym 1.5 dci albo dla świętego spokoju 1.2 TCe lub 0.9 tce. Może warto ankietę stworzyć wśrod forumowiczów dotyczącą występowania lub nie typowych problemów z LPG ?
Kratylos - 2014-03-02, 13:30


Karenzo - 2014-03-02, 13:38

taka specyfikacje jest benzyny często psuja się pierdoły ale naprawa jest łatwa i tania
w klekotach mało co się psuje ale jak się zapasuje to lecą tysiące

a że instalacja lpg to dodatkowe kilak pierdół jest więcej rzeczy do psucia :roll:
według mnie cały problem zamknie się w brudnej przepustnicy albo regulacji zaworów

krakry1 - 2014-03-02, 13:43

Karenzo napisał/a:
taka specyfikacje jest benzyny często psuja się pierdoły ale naprawa jest łatwa i tania
w klekotach mało co się psuje ale jak się zapasuje to lecą tysiące
... hym to też zależy, co się popsuje. Jak wtryski czy turbo (choć to też występuje w Pb), to i owszem - wydatek przyprawiający o ból głowy. Jakoś jednak na naszym forum nie słuchać częstych, biadoleń na temat takich usterek ... i tak niech też pozostanie, czego życzę sobie i wszystkim owner'om dCi. 8-)
mekintosz - 2014-03-02, 14:16

Kratylos napisał/a:

ten tok myslenia tu nie przejdzie


To Zgadzasz się ze mną czy nie w sprawie tych wspólczesnych daci z lpg ?

Karenzo - 2014-03-02, 14:31

do usunięcia
krakry1 - 2014-03-02, 14:59

Karenzo napisał/a:
Pełne gratulacje Kratylos znowu popisałeś się prostactwem...
Co to za język? Kolego daruj sobie takie wypowiedzi ... bo właśnie one, pachną tym co zarzucasz Kratylos'owi. Chciałem przeczytać dalej Twój post ... ale po tym zdaniu zrezygnowałem. :evil:
Kratylos - 2014-03-02, 16:38


Kratylos - 2014-03-02, 16:46


mekintosz - 2014-03-02, 17:22

Kratylos napisał/a:


tak zgadzam sie, ale wiem ze nie bedze to zdanie popularne na forum... bo jak ktos juz dolozyl lpg do benzyny bedze rękoma i nogami bronił swojego wyboru :lol:


Bez przesady, każdy czasem broni swego ;-) Z drugiej strony jak w którymś poście Zauważyłeś ponadprzeciętny optymizm i wychwalanie daci przez nowych użytkowników, szczególnie nowych salonowych sztuk. Kierowca się cieszy jak kupi i jak sprzeda. Też na początku bezkrytycznie podchodziłem do samchodów marki Dacia. Choć np. Logana MCV uważałem za brzydala. Później przyszła refleksja, logan MCV mnie przekonał do siebie, z używanych zaś z nowych kibicuje wciąż dusterkowi. Resztę modeli na dzień dzisiejszy według mnie jest nie wartych swej ceny i wciąż zbyt słabo wykończonych. Przy okazji wątku o LPG wychodzą problemy z tymi instalacjami częstsze niż w silnikach 1.5 dci.

48piotr - 2014-03-02, 18:55

Jest w mojej okolicy firma zajmująca się instalacją LPG od 16-17 lat.
LPG fabryczne od roku-dwu..?
Doświadczenie ,praktyka,umiejętności,rzetelność ......
LPG mam od 15 lat i 15 lat jestem zadowolony.

eastcowboy - 2014-03-02, 19:47

48piotr napisał/a:

LPG fabryczne od roku-dwu..?


http://www.daciagroup.com...de-vehicule-gpl

mcvBL - 2014-03-10, 18:22

Dobra wymienione dziś Przewody WN i ..... Troche lepiej zapala, lepiej silniczek chodzi ale dalej gaśnie na zimnym , dziś odstawiłem auto do warsztatu juro od rana regulacja zaworów .... zobaczymy na 99% to zawory.
mcvBL - 2014-03-11, 17:33

ZROBIONE Diagnoza zawory ciasne jak cholera. naprawa zakonczona sukcesem
zbinek15 - 2015-09-16, 05:49

Potwierdzam. Miałem takie same objawy - gaśnięcie na zimnym, przy dojeżdzaniu do świateł, itp. Wczoraj wyregulowane zawory (podobno bardzo "ciasno" było) i jak ręką odjął. Na wyższych obrotach też inna kultura pracy i jakby mocy więcej :)
LPG od 30 000 km.
Co ile km powinno się te zawory sprawdzać? czy dopiero jak wystąpią "objawy"?

Pozdrawiam

route2000 - 2015-09-16, 07:42

Zawory przy LPG powinno się regulować co 20-30 tys. km. ;-)
dacia - 2015-09-17, 20:07

a jak ma się fabryczna instalacja do regulacji? Jak kupowałem to ponoć 120 tys i dopiero regulacja ....szkoda ,że na papierze tego nie wziąłem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group