|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Sandero... Cross (SUV)
laisar - 2008-03-01, 23:59 Temat postu: Sandero... Cross (SUV) Sandero Cross - całkiem ładny (choć tylko byt wirtualny), żeby tylko Renault nie przesadziło z liczbą odmian i cenami (;
(Oryginalna blotka i tłumaczenie na googlo-angielski).
waski - 2008-03-02, 12:55
Wygląda jak Scenic II.
piotrres - 2008-03-04, 17:57
...tylko mniejszy. Kurs w stronę Fiata Sedici ?
laisar - 2008-03-05, 01:25
Cytat: | Kurs w stronę Fiata Sedici ? |
Czemu nie, wszak "małe jest piękne"... A SX4 jednak fajniejszy ;) (tylko nie sedan!).
A propos małych - na serwisie na Zagójskiej w Wawie widnieje hasło: "Mały musi lepiej" (((: Ciekawe jak z realizacją tej maksymy...
paweloo97 - 2008-08-09, 10:13 Temat postu: Przód Sandero 4x4 bez kamuflażu? Oto znalazłem taką fotkę w sieci.Chyba na 99,99 %to część przodu Sandero SUV.To nie zwykłe Sandero bo:dolna część zderzaka zupełnie inna(bez takiego połączenia) i inny reflektor.
paweloo97 - 2008-08-25, 17:59 Temat postu: Sandero SUV na rynek brazilijski i argentyński...oficjalnie http://moto.onet.pl/1503862,2243,artykul.html
Koniecznie przeczytajcie ten artykuł!!!!!!!!!!!!!!Jest fotka i trochę info o Renault Sandero Stepway(tak tam się będzie ,,nazywać'')
Jeszcze z Interii(jest foto tyłu)http://motoryzacja.interia.pl/samochody/premiery/news/prawie-jak-terenowka,1167324
wieza - 2008-08-25, 18:58
wyglada miodzio niech taki bedzie w polsce to zonce go kupie :) ciekawe ile kosztuje ??
piotrres - 2008-08-25, 22:40
wieza napisał/a: | wyglada miodzio niech taki bedzie w polsce to zonce go kupie :) ciekawe ile kosztuje ?? |
Żonie to nie kupię a sobie na pewno taką Dacię Stepway jak nie przyszaleją z ceną cóż, głowa siwieje [---- -------]
może w czerwcu '09 Jakby był dostępny 4x4
Hmm, myslę,że w lekki teren będzie lepsze niż Octavia Scout, czy Raumster Scout a i od Kaszki gorsza nie będzie (wszak jedna stajnia z Nissanem), tym bardziej, że już Logan ma zadatki na ½terenówkę, co już przećwiczyłem
piotrres - 2008-08-25, 23:28 Temat postu: ZaSUVać po Ameryce Pd i jeszcze coś takiego:
http://moto.pl/MotoPL/1,9...ch_Ameryki.html
sami-99 - 2008-08-26, 13:21
Świetnie wygląda, napewno podbije świat*
*w zależności od ceny
piotrres - 2008-10-02, 14:48 Temat postu: Sandero SUV http://www.dacialogan.org...ia-sandero-suv/
Mamert - 2008-10-03, 16:29
http://www.renault.com.br...o=50&idCarro=20
Hmmm, żarłoczne to bydle, zaczyna się od 11,7 l do 16,4 l benzyny, no chyba że na alkoholu 8,2 do 11,5 l.
laisar - 2008-10-03, 18:15
Cytat: | żarłoczne to bydle |
W sumie to ciekawe dlaczego...
piotrres - 2008-10-03, 22:24 Temat postu: spalanie w Sandero Stepway
laisar napisał/a: | Cytat: | żarłoczne to bydle |
W sumie to ciekawe dlaczego... |
Ja wiem, ja wiem!
Ponieważ "Ficha Technica" była dla Sandryny Stepway zrobiona nieflujnie i brakuje mian.
Oni podają ile km zrobisz spalając 1 L paliwa
Consumo estrada 16,4 (gasolina) / 11,5 (álcool)
Consumo na cidade 11,7 (gasolina) / 8,2 (álcool)
Ergo:
Trasa: 6.1 / 8.7 L/100 km (benzyna/woda ognista)
Miasto: 8.6/12.2 L/100 km
Dla zwykłej Sandrusi 1.6 16V miana są obecne:
Consumo estrada 15,9 Km/l gasolina - 10,7 Km/l álcool
Consumo na cidade 10,9 Km/l gasolina - 7,6 Km/l álcool
6.3 / 9.34 L/100 km
9.17/ 13.2 L/100 km
Jak widać jak się dorwie do spirytualiów to pije na umór ale ma większego kopa 112 KM wobec 105 KM na benzynie
Bryła się specjalnie nie różni, ale charakterystyka oporowa jest znacznie gorsza o całe 0,09
Aerodinâmica
Coeficiente aerodinâmico (Cx) 0,45 dla Stepway'a
Coeficiente aerodinâmico (Cx) Cx 0,36 dla Sandero
laisar - 2008-10-03, 22:45
Brawo, piotrres! (:
Cytat: | charakterystyka oporowa jet znacznie gorsza |
Diabeł tkwi właśnie w szczegółach...
piotrres - 2008-10-03, 23:03
Tyle tylko, że opór areodynamiczny przy ruchu w mieście jest praktycznie do zaniedbania. Może opory toczenia związane z typem ogumienia:
Sandero: 185/65 R15
Stepway: 195/60 R16
Być może na aerodynamikę rzutuje większy prześwit i relingi w standardzie
laisar - 2008-10-03, 23:53
Cytat: | opór areodynamiczny przy ruchu w mieście jest praktycznie do zaniedbania |
Nooo, nie tak do końca - już przy tych marnych 30km/godz zaczyna się wyczuwać organoleptycznie, że to powietrze to nie jest takie zupełnie "nic". Jak jeszcze dojdzie lekki wiaterek w oczy to już w ogóle... a litry lecą.
Pewnie, że jest to jakiś w sumie niewielki procent - ale "ziarko do ziarka...".
Cytat: | Być może na aerodynamikę rzutuje większy prześwit i relingi w standardzie |
To na pewno, zwłaszcza ten prześwit - przecież wiadomo, że tamtędy wcale tak łatwo nie przeleci to powietrze, które normalnie ominęłoby autko górą... (;
A przecież trzeba by jeszcze uwzględnić różne plastikowe nakładki i większą wagę samochodu.
wox - 2008-10-04, 09:55 Temat postu: Re: spalanie w Sandero Stepway
piotrres napisał/a: | Oni podają ile km zrobisz spalając 1 L paliwa |
Brat ma Punto II i też tak jest w komputerku
piotrres - 2008-10-04, 22:18
laisar napisał/a: | To na pewno, zwłaszcza ten prześwit - przecież wiadomo, że tamtędy wcale tak łatwo nie przeleci to powietrze, które normalnie ominęłoby autko górą... (; |
Plus wystające nieopływowe elementy zwieszenia. Autko ma min. prześwit powiększony o 50 mm !
laisar napisał/a: | Nooo, nie tak do końca - już przy tych marnych 30km/godz zaczyna się wyczuwać organoleptycznie, że to powietrze to nie jest takie zupełnie "nic". Jak |
Chodziło mi o to, że przy "miejskich" prędkościach dominują jednk opory toczenia.
Jeśli chodzi o moc niezbędną do pokonania oporów aerodynamicznych to rośnie ona z 3 potęgą prędkości V:
N_aero := Px*V;
N_aero := ρV³SCx/2;
Gdy mamy mordewind, to:
N_aero := ρV(V+w)²SCx/2;
czyli np. przy V=30 km/h i wietrzyku w=3 m/s przyrost mocy niezbędnej wyniesie:
N_aero_wiatr/N_aero_bezw := (1+w/V)² =1.21 czyli moc ta wzrasta o ponad 20%
Wiem coś na ten temat jako cyklista
Przykład:
S :≈2.0 m²
V :=30 km/h = 8.3(3) m/s
ρ :=1.225 kg/m³
Cx := 0.45
N_aero_bezw = 319 W
N_aero_wiatr = 386 W
Względny przyrost imponujacy, ale wartość bezwzględna mała....
laisar - 2008-10-04, 23:30
Cytat: | prześwit powiększony o 50 mm |
TSD powinno to być w takim razie również do osiągnięcia bez większych problemów (innych niż wymiana części d:) w Loganie - przecież elementy zawieszenia są zasadniczo chyba identyczne.
Cytat: | Względny przyrost imponujacy, ale wartość bezwzględna mała... |
Taaa, może niby i mała, ale na 100km (i więcej) przebiegu już się raczej daje zauważyć... (;
Andrzej - 2008-10-05, 08:48
Ech...
...szkoda, że Dacia nie przerobiła tak swojego "kultowego" kombi...
Martwię się, że to autko, podobnie jak jego zwykła wersja, będzie mi się podobało tylko na zdjęciach.
laisar - 2008-10-05, 13:13
No może właśnie przerobi - skoro i tak będzie miała pasujące (?) części...
...a może zostawiają sobie właśnie MCV-kę do owej mitycznej "prawdziwej" terenówki opartej na X-trailu (:
laisar - 2008-10-07, 11:36
http://www.samar.pl/__/__...do-Europy-.html
- może jednak będzie w Europie... a może i nie d;
piotrres - 2008-10-11, 22:52 Temat postu: fotki stepway'a Za www.dacia-sandero.org
|
|