DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Jaki silnik benzynowy wybrać do MCV

dogberry - 2008-03-02, 23:56
Temat postu: Jaki silnik benzynowy wybrać do MCV
Witam

Otóż może ktoś z mojej rodzinki kupi też MCV i tu pytanie jaki silnik benzynowy z gamy dostępnych będzie najlepszy (ekonomiczny, niezawodny).

Samochód nie będzie chyba robił za dużo kilometrów (sądzę, że w 10.000km rocznie się zmieści). Będzie to samochód dla 5os. rodziny.

Pozdrawiam

Marcin - 2008-03-03, 00:27
Temat postu: Re: Jaki silnik benzynowy wybrać do MCV
dogberry napisał/a:
Witam

Otóż może ktoś z mojej rodzinki kupi też MCV i tu pytanie jaki silnik benzynowy z gamy dostępnych będzie najlepszy (ekonomiczny, niezawodny).

Samochód nie będzie chyba robił za dużo kilometrów (sądzę, że w 10.000km rocznie się zmieści). Będzie to samochód dla 5os. rodziny.

Pozdrawiam

Pewnie i 1.4 by wystarczyl przy takich malych przebiegach, ale przy 5 osobach na pokladzie moze byc juz ciezko. Tutaj pewnie przydalby sie juz 1.6. Nie napisales tez gdzie najczesciej bedzie uzywany samochod. Trasa czy miasto?

KaS602 - 2008-03-03, 01:00

Jesli bedzie robil za rodzinna taksowke do jazdy po miescie spokojnie wystarczy 1.4. Jesli ma tez sluzyc w dalszych wyjazdach to 1.6 16V bo 1.6 8V czasem na trasie wydaje sie troche mulowaty w sedanie. Nawet jezdzac samemu...
laisar - 2008-03-03, 02:09

Jak widać mam 1.6 8V i jestem całkiem zadowolony.

Też mam 5 osobową rodzinkę - i jeszcze kota (:

W 8 miesięcy zrobiliśmy 10 tys. km, licząc więc proporcjonalnie po roku powinno być 15 tyś. - czyli średnia absolutnie średnia (;

Autko jeździ na co dzień po mieście, od święta (i w wakacje) czasem w dłuższe podróże - w proporcjach mniej więcej 2:1.

Po dotarciu (także kierowcy (; ) właściwie zniknęło wrażenie mułowatości, które na początku faktycznie dawało się czasami odczuć przy komplecie pasażerów i sporym bagażu - obecnie dynamika jest całkowicie zadowalająca.

Właściwie każdy z oferowanych silników ma jakieś zalety, ale 1.6MPI wydaje się świetnie pasować do auta - moim zdaniem stanowi rozsądny kompromis między ceną (także ewentualnych napraw) a osiągami (w tym spalania: miasto ok. 9L/100km, trasa <6-7, w zależności od dynamiki jazdy - czy bliżej 100km/godz, czy znacząco - tzn bliżej 130 - powyżej).

Co do innych silników, to wg różnych kalkulatorów przy naszych przebiegach (i uwzględniając koszty przeglądów) diesel zwróciłby się po ok 4 latach. Tyle że trzeba o ten silnik zdecydowanie mocniej dbać - pilnować chłodzenia turbiny, jakość paliwa w PL też bywa bardzo różna, a ewentualna poważniejsza naprawa może być koszmarnie droga. Także mimo wszystko "ropniak" jest mniej ekologiczny - niski poziom emisji CO2 to jednak nie wszystko. W dodatku naprawdę dokładnie wyczyściliśmy się z całej kasy i bardzo trudno byłoby nam wyskrobać jej jeszcze choć trochę.

I głównie z tego ostatniego powodu odpadł też z kolei 16V - choć na pewno byłoby miło mieć kilka koników więcej pod maską, to gdzieś jednak trzeba postawić granicę zwiększaniu miłych odczuć (;

Dla odmiany 1.4 to chyba jednak zbytek oszczędności - choć nie wykluczam, że czasami uzasadniony i na pewno da się nim sprawnie jeździć.

Tak czy owak - każdy ma inne priorytety i musi je odpowiednio zważyć samemu dokonując wyboru. Na wszelki wypadek na pociechę zauważę, że w przypadku auta nic nie jest dane na wieki i zawsze można je zmienić (:

Ale mimo wszystko życzę zadowolenia z trafnie dokonanego wyboru [:

[ Dodano: 2008-03-03, 02:19 ]
PS Tak mi jeszcze wpadło na myśl żartobliwe podsumowanie (:

1.4 - dla ubogich

1.6 8V - dla rozsądnych

1.6 16V - dla dynamicznych

1.5/68 - dla oszczędnych, ale z kasą

1.5/85 - dla tych z fantazją i sporą kasą (;

jan ostrzyca - 2008-03-03, 09:04

Popieram ocenę laisara. 100% racji.
Andrzej - 2008-03-05, 16:38

laisar napisał/a:

1.5/85 - dla tych z fantazją i sporą kasą (;


Fantazji to faktycznie mi nie brakuje, ale kasa!?

Myślę, że 2300zł to nie duża różnica w stosunku do 1.5/68, a dynamika znacznie lepsza przy podobnym zużyciu paliwa. Ale kwestia gustu. I prawdą jest, że 68 koników w zupełności wystarcza do jazdy tym autem - nawet zostałem kilka razy wyprzedzony przez takie auto... - ale 85 lepiej przyspiesza, co pomaga przy wyprzedzaniu. Inną sprawą jest to, że 85KM występuje tylko w najbogatszej wersji.

laisar - 2008-03-05, 22:53

Andrzej napisał/a:
Fantazji to faktycznie mi nie brakuje,

(((:

Cytat:
ale kasa!?
Myślę, że 2300zł to nie duża różnica w stosunku do 1.5/68


Niektórzy na pewno nawet 2300 mogliby nazwać sporą kasą, ale mnie raczej chodziło o stosunek do 1.4:

1.5/68 : 1.4 = kasa (co najmniej 9700)

1.5/85 : 1.4 = spora kasa (co najmniej 13900)

- to już chyba jednak dość duże różnice...

(A przy okazji można się dowiedzieć, że sama "spora" to 4200 (; )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group