|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Dacia we Frankfurcie
maciek - 2011-09-19, 11:40
Logan był ale w wersji MCV, i nic więcej ciekawego
benny86 - 2011-09-19, 11:49
W sumie to co mieli pokazać? Duster i Sandero świetnie się sprzedają, logana każdy zna bo jest dość długo na rynku. W marcu w Genewie może pokażą już nowego logana i/lub sandero, ale i to nie jest pewne...
ian - 2011-09-19, 13:06
Cytat: | W sumie to co mieli pokazać? |
Modele koncepcyjne: dużego Logana, samochodu dostawczego, miejskiego, vana Chcą je tak po cichu, bocznymi drzwiami do salonów wprowadzić? Przestraszyli się kolejek po Dustera ?
A tak wszyscy zachwycają się nowym modelem Skody Jak przewidywałem-dziennikarze oceniają, że w salonach będzie kosztować będzie około 13 tyś. euro w najtańszej wersji. I to ma być konkurencja dla Logana ?
maciek - 2011-09-19, 13:54
ian napisał/a: | A tak wszyscy zachwycają się nowym modelem Skody Jak przewidywałem-dziennikarze oceniają, że w salonach będzie kosztować będzie około 13 tyś. euro w najtańszej wersji. I to ma być konkurencja dla Logana ? |
tak szczerze Dacia dla skody jest wypierdkiem, porównajmy ilości sprzedanych samochodów w Europie, MissioL ma być konkurentem Logana ale chyba pod wzgędem wymiarów, chyba że mają jakieś przecieki co Dacia(renault) chce konkretnie, raczej bym powiedział że MissionL będzie konkurentem Renault Fluence niż Logana. Dacia powinna czymś szokować lub zaskakiwać, po prostu ciekawić, bo Sandero i Duster starcą atrakcyjność tak samo jak Logan.
maciek - 2011-09-19, 14:22
http://www.renault.com/en...cfort-2011.aspx
możecie sobie pozwiedzać
ian - 2011-09-19, 19:57
Cytat: | tak szczerze Dacia dla skody jest wypierdkiem |
Bardzo krótkowzroczne i nierozsądne stwierdzenie. Ja pamiętam, widziałem to na własne oczy-dla innych forumowiczów być może to już historia. Czesi zaczynali od koszmarnego modelu Favorit, później jedynie poprawnie wykonanej Felicii (która kłopoty z korozją miała we wszystkich praktycznie wyprodukowanych samochodach, nie były to przypadki sporadyczne jak w przypadku Dacii), od 1999/2000 roku przystąpili do ofensywy przy dużym wsparciu Volkswagena. Wtedy jej modele były jeszcze konkurencyjne cenowo.
Dacia w 2005/2006 r. miała zdecydowanie lepszy start: doskonała relacja cena-jakość-wielkość, oryginalne modele nie mające praktycznie odpowiednika na rynku (MCV, teraz Duster), własny, rozpoznawalny styl.
Obecnie Skoda to drogie samochody, które konkurują z .... jeszcze droższym Volkswagenem. Tak, tak-kilka razy już słyszałem jak ludzie decydowali się na kupno Skody tylko dlatego, że to teraz praktycznie Volkswagen tylko w tańszym opakowaniu więc po co przepłacać. Skoda zaczyna mieć problemy z rozpoznawalnością i wizerunkiem własnej marki. Kiedyś były to jeszcze czeskie konstrukcje z niemiecką techniką. Teraz niemieckie samochody z czeską nazwą. Oferuje dziwaczne propozycje będące mieszanką różnych stylów (Roomster, Yeti) i odpowiedzią na obecnie panującą modę. Bardzo ryzykownym jest też forsowany pomysł przymierzania Superba do klasy "premium" poprzez stałe porównywanie go np. z Audi, czy Mercedesem. To chyba problem każdego sytego i przejedzonego, który coraz bardziej izoluje się od rzeczywistości.
Dacia dalej zachowuje oryginalność (nikt nie powie, że jej samochody to kopie, powielenie pomysłów Renault), wyrazistość, wciąż zabójczo niskie ceny. Proponuje funkcjonalne, oszczędne, praktyczne, proste, tanie samochody. Daleka jest od obecnie panującego, chwilowego trendu mieszania stylów-tworzy pojazdy ponadczasowe, których wciąż podstawowym zadaniem jest przewozić ludzi i ładunki.
Dla mnie prawdziwym egzaminem Dacii i jej możliwości będzie duży Logan. Jeśli koncern będzie chciał uczynić go pojazdem ekskluzywnym jedyne za pomocą ceny-przegra tak jak swego czasu Koreańczycy ponieśli klęskę z modelami Magentis, Opirus, Sonata. Jednak jeśli odpowiednio skalkuluje relację ceny, wielkości, wyposażenia, to odniesie sukces jak Czesi swego czasu z Octawią. Skoda już jej odpowiednika nie będzie miała w ofercie. Dorzućmy do tego mały miejski samochód za około 5000-6000 euro przy cenie obecnie oferowanych Alto, Matiza, Pandy, trojaczków na poziomie 8000-9000 euro. Który z tych samochodów kupi klient liczący skrupulatnie każde euro? Tak lekceważona marka stanie się potentatem na światowych rynkach. Chyba, ze połakomi się na zyski i zacznie podnosić ceny...
laisar - 2011-09-21, 11:11
benny86 napisał/a: | W marcu w Genewie może pokażą już nowego logana i/lub sandero, ale i to nie jest pewne... |
Raczej jest pewne, że nie.
piotrres - 2011-09-22, 21:38
Kratylos napisał/a: | moją uwagę zwracał brak logana na stoisku |
Podejrzewam, że produkcję tego modelu powoli wygaszają:
znacznie ograniczono dostępne silniki, wyposażenie b/z
całe moce przerobowe idą w Dustera, MCV, Sandero
laisar napisał/a: | benny86 napisał/a:
W marcu w Genewie może pokażą już nowego logana i/lub sandero, ale i to nie jest pewne...
Raczej jest pewne, że nie. |
No to przykrość, bo chetnie zobaczyłbym Noul Logan
laisar - 2011-09-23, 10:41
No to przecież zobaczysz - przeczytaj linka (;
eplus - 2011-09-23, 11:13
Logan jest niezmiernie popularny w Rumunii - chyba nie wrzuca się do rosołu złotonośnej kury
Rysiob - 2011-09-23, 15:11
Logan sedan "padł ofiarą" giga zapotrzebowania na Dustera. Stąd Popster będzie produkowany w Maroku, bo ludzie w Pitesti nie wyrabiają :)
Sedana wycofali już z m.in. Niemiec, Austrii, Włoch. Szykuje się zmiana warty :)
benny86 - 2011-09-23, 15:22
Rysiob napisał/a: | Sedana wycofali już z m.in. Niemiec, Austrii, Włoch. |
Miejmy nadzieję, że nie zaprzestaną produkcji w ogóle, ewentualnie przez jakiś czas tzn do debiutu nowego logana sedan... Na otomoto.pl są dość dobre ofery na logana, laureate z klimą nawet poniżej 35tys.zł
|
|