|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - dodatki do paliw
waldi68671 - 2011-10-07, 12:04 Temat postu: dodatki do paliw Witam mam pytanie czy do nowych Daciek można używać dodatków do paliwa chodzi mi o diesla.
Beckie - 2011-10-07, 12:34
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=39537#39537
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=84593#84593
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=70392#70392
Marcin P. - 2011-10-08, 07:26
Zamiast dodatków do paliwa wolę osobiście stosować paliwa premium. Na stacjach poszczególnych sieci mają różne nazwy i są droższe niż paliwo standardowe. Czasami mam wątpliwości co do tych droższych paliw, ale jednak co jakiś czas je tankuję, bo jednak "coś w nich jest takiego"; czuję po prostu różnicę (silnik jest cichszy, lepiej się zbiera i wydaje mi się, jakby mniej palił). Był okres, że lałem dodatki, ale dzisiaj wydaje mi się że podstawa to dobre paliwo. Ostatnio na ulotce dot.paliwa, którą wziąłem ze stacji benzynowej, doczytałem że "95" może mieć parę oktanów mniej, co potem faktycznie wychodzi w drodze (np. więcej spalę, nie mam czym wyprzedzać, albo paliwo "zamarznie" mi w przewodach)
jackthenight - 2011-10-08, 08:03
Ja żadnych dodatków nie leje i tylko tankuje 95.
W przypadku aut benzynowych lanie dodatków czy kupowanie paliw 98 lub klasy premium to zbędne wydawanie pieniędzy, bo nie od dzisiaj wiadomo, chociaż nie wszyscy o tym wiedzą, że ilość oktanów nie wpływa na moc silnika czy przyśpieszenia auta, więc po co przepłacać ?
Marcin P. - 2011-10-08, 09:05
Wg mnie zawartość oktanów w paliwie wpływa na kulturę pracy silnika: jest mniej stuków, zawory nie klekotają, auto szybciej się zbiera. Co do oszczędności w spalaniu, różnie to jest. Z moich doświadczeń i obserwacji oszczędności wynoszą około litra/100km. Jak dla mnie, lepiej mi się jeździ na tych droższych paliwach, ale czasami patrzę na ceny........
wojtek_pl - 2011-10-08, 09:46
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe. Innymi słowy, tak, w określonych warunkach poprawi pracę silnika lub umożliwi wykorzystanie pełnego potencjału tegoż silnika, jeżeli ma on czujniki spalania stukowego. Wtedy komputer przy lepszym paliwie może dawać inne/większe dawki paliwa i auto będzie lepiej jechało. Ale to raczej w drogich/sportowych/superhiper furach bo w takim zwykłym silniku raczej nie pomoże. Benzyny 95 i 98 mają taką samą "kaloryczność" i w nieprzystosowanym silniku będzie to tylko marnowanie kasy beż żadnego pożytku.
Lukas87 - 2011-10-08, 10:30
dokladnie zwykle autko i lanie 98 to dlatego kazdy silnik posiada czujnik spalania stukowego i tak jak wyzej kolega napisal komputer dostosowuje dawki paliwa
Marcin P. - 2011-10-09, 07:43
No dobrze, ale dlaczego na jednym paliwie się jedzie,a na drugim się męczy? mimo że komputer czuwa....
Prezes - 2011-10-09, 23:08
Marcin P. napisał/a: | No dobrze, ale dlaczego na jednym paliwie się jedzie,a na drugim się męczy? mimo że komputer czuwa.... | Komputer czuwa, ale wody nie przepali. Z tymi dodatkami to ściema. Próbowałem i spalił tyle samo, kultura pracy taka sama - a to obiecywali. Może coś tam dobrego dla silnika się działo, ale jak te zapewnienia nie poskutkowały, to jak wierzyć w inne? Poza tym po tym "lepszym" schellu znajomemu 2 samochody stanęły zimą. Najważniejsze to zimą nie schodzić poniżej pół baku i dolewać do pełna, nawet jak się syf trafi z końca zbiornika stacji, to się z dobrym paliwem wymiesza. Bałem się diesla strasznie, bo to mój pierwszy, ale po zimie mi przeszło, stosowałem tylko powyższą metodę i nic nie dolewam, żadnych dodatków. A jak ktoś mało jeździ i ma letnie paliwo - to albo niech próbuje z dodatkami, albo niech zrobi sobie wycieczkę, wyjeździ paliwo i naleje nowego. 200 PLN w stosunku do naprawy silnika to w skali nie majątek.
|
|