DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Duster 1.5 dCi 90 KM czy 110 KM

djraff - 2011-10-11, 19:27
Temat postu: Duster 1.5 dCi 90 KM czy 110 KM
Witam koledzy i koleżanki,
Jestem w trakcie wybierania Dustera 4x2 wersja Laurette 1.5 dCi nie wiem tylko jaka wersja 90 KM czy 110 KM. Czytałem w specyfikacji że wersja 90 KM mniej pali nie ukrywam że chodzi mi o koszt zakupu, spalanie itp. Czy możecie mi doradzić co wybrać oraz ile dane wersje palą w realu. Czy są oszczędne???? Czekam na info pozdrawiam

maciek - 2011-10-11, 19:33

w jakich warunkach będziesz jeździć? miasto czy trasa? Miasto - mniejsza moc, trasa większa.
Gdzieś badali że 90KM mniej pali i jest chyba trochę mniej skomplikowana konstrukcyjnie więc może wyjść tańszy serwis

wieza - 2011-10-11, 19:57

bierz 100
djraff - 2011-10-11, 20:01

co do jazdy, 50/50 trasa/miasto. koszt zakupu mniejszy a wiadomo suv nie jest rajdówka wiec na osigach mi nie zalezy tylko na ekonomi i servisie
maciek - 2011-10-11, 20:03

zawsze Cipa można dać ;-) :-P
krakry1 - 2011-10-11, 20:48

Jeżeli nie zamierzasz się ścigać, czy uprawiać innych ekstremalnych jazd - silnik 90 KM będzie w zupełności wystarczający.
z234 - 2011-10-11, 20:54

Jeśli chodzi o koszty to faktyczeni 90 (ja mam 85km) pali do 6 litrow przy jedzie 50miasto/50trasa i ma prostsza turbinę, ale do 110 mozesz dokupic ESP, ktore wg mnie jest konieczne do tego auta!!! jak ja kupowalem to slabszej wersji przekonal mnie fakt braku FAPu (wtedy nie bylo dostepnej wersji 4x2 100km), teraz niestesty kazdy diesel to ma.
Na twoim miejscu postawilbym na bezpieczenistwo i wybral 110 z ESP

chriskb - 2011-10-11, 21:20

Jak nie potrzebujesz wersji 4X4 to do spokojnej i ekonomicznej jazdy tańsza wersja z silnikiem 90 KM jest wystarczającą. Po kilku miesiącach przekonasz się ze jest za słaba zawsze można jak pisze maciek, dodać chip-box i moc będzie około 110 KM
Kabe - 2011-10-11, 21:40

XX
jacusb - 2011-10-11, 21:50

Kabe napisał/a:
Wybrałem 90 (wtedy 85). Po 15 tysiącach mogę z ręką na sercu powiedzieć: nie żałuję.

Ja mogę powiedzieć dokładnie to samo o wersji 110KM. Spalanie obecnie przy codziennym dojeździe w korkach spod Warszawy do centrum i przy spokojnej jeździe to 6.1l/100km. Muszę powiedzieć, że nawet przy 110KM szału nie ma i dla mnie, do bezpiecznego wyprzedzania na trasie i do komfortowej jazdy 110KM to minimum. Ale każdy chwali to co ma, nikt Ci nie powie, co jest najlepsze w związku z Twoim stylem jazdy, wcześniejszymy mocami silników, i odczuciem komfortu, jeżeli się nie przejedziesz obiema wersjami i nie porównasz to na forum pewnie będzie 50/50 opini.

Dusterjack - 2011-10-11, 21:56

zdecydowanie 110 KM, to minimu dla Dustera, spalanie srednie 6,3 l/1oo km
Kabe - 2011-10-11, 22:18

XX
Piotrek721015 - 2011-10-12, 06:25

Jeśli nie oczekujesz wielkiej różnicy w osiągach, to cena zakupu jest podstawowym parametrem do rozważenia. Uwzgledniając, że 4x2 jest tańszy w zakupie i eksploatcji (spokojnie mieszczę sie ponizej 6 l/100 km) to przy pogodzeniu sie z nieco gorszymi osiągami uznałem zakup 90-cio konnej wersji za rozsądny zakup.
Prezes - 2011-10-12, 08:15

Ze względu na moc i moment obrotowy to wiadomo, że im więcej tym lepiej. Teraz 90KM ma FAP, więc nie ma nic co by przemawiało na korzyść prócz ceny. A różnica jest w skrzyni. Osobiście by mi skrzynia 6-stopniowa nie pasowała. Jeździłem na takiej w Renault i mnie wkurzała, no ale po autostradach nie jeżdżę, więc może nie potrzebuję.
akofreda - 2011-10-12, 08:51

Ale to, że ma 6 biegów nic nie znaczy. Jedynka służy do terenu i ostrych podjazdo zjazdów. W normalej eksploatacji mkamy 5 biegów od 2 do 6.
laisar - 2011-10-12, 08:53

Zestopniowanie skrzyni 6b rzeczywiście może być kontrowersyjne - chociaż to bardziej rzecz gustu - ale jej obsługa i działanie jest jednak co najmniej o klasę lepsze od pięciobiegówek.


@djraff: Popieram radę kol. Kabe - nie ma co za wiele pytać, bo taki wybór to przede wszystkim kwestia osobistych upodobań, trzeba więc po prostu odbyć jazdy próbne i sprawdzić, co Ci odpowiada.

jacusb - 2011-10-12, 10:15

Ja zapomniałem całkowicie o tym, że 90KM wersja nie ma 6 stopniowej skrzyni. Muszę powiedzieć, że do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja i dla mnie nie wyobrażam sobie dustera bez 6 biegu. Zgodnie z tym, co jest w katalogu dla wersji 4x2 (bo o taką było pytanie) to zestopniowanie biegach od 1 do 5 jest b.podobne.

Prędkość przy 1000 obr./min
90KM - 110KM
1. 7,98 - 7,58
2. 14,53 - 14,50
3. 22,51 - 21,36
4. 30,62 - 28,97
5. 39,34 - 37,01
6. ----- - 44,25

Więc ten 6 bieg daje bardzo dużo i teraz, bym z niego na pewno nie zrezygnował. Nawet przy jeździe w granicach 90-100km/h na 6 robi się poprostu ciszej nie wspominając, że spadają obroty i spalanie. Ktoś pisał, że 110KM jest cięższe, niby tak ale 15kg to raczej niezauważalna różnica.

mlodyprzem - 2011-10-12, 10:37

można jeszcz zajrzeć tu:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5209

djraff - 2011-10-12, 16:09

Dziękuje za wszystkie informacje i czekam na więcej opnii i komentarzy. :-)
esdziewiaty - 2011-10-12, 19:52

Prawda jest taka, ze 109 koni , mniej straci na wartości. O ile oczywiście silnik ten nie okaże się padłem. 109 koni to moim zdaniem minimum aby jakoś dynamicznie się poruszac. Jesli ktos jest naaaaprawde spokojnym kierowcą, może się zdecydowac na 90.
Nie byłbym takim zwolennikiem chipowania dCi, to delikatne konstrukcje.

wojtek_pl - 2011-10-12, 19:59

Znaczy generalnie Nm i KM to nigdy nie jest za dużo :-P :mrgreen: ale jak ktoś ma parcie na oszczędzanie to może wziąć słabszy silnik... Trzeba tylko być świadomym konsekwencji. Słabszy silnik to gorsze przyspieszanie czyli trudniejsze włączanie się do ruchu i wyprzedzanie. I wcale nie musi mniej palić bo aby samochód jechał trzeba go mocniej kręcić, choć może niekoniecznie dotyczy to diesla.
Ryszard - 2011-10-12, 20:07

Kabe napisał/a:
.... A co do ESP? No cóż, nie ulega wątpliwości, że wielu ludziom uratował życie. Ale przecież każdy ESP wchodzi do gry wtedy, gdy zostają PRZEKROCZONE predefiniowane parametry ruchu pojazdu, uznane za bezpieczne. Czyż nie jest częścią fachu automobilisty poruszanie się po "dobrej" stronie tych granic? Przecież wtedy ESP *nigdy* się nie włączy! Tak czy owak, jest to proteza. ....


O ESP ( kontrola trakcji )
Ja akurat wybrałem benzynę 2x4, bo jeżdżę mało: ok 12-15 tys km rocznie i miasto. Przeżywałem strasznie brak tego EPS. A okazało się że nigdy Duster nawet nie stworzył jakiejkolwiek niebezpiecznej sytuacji. Pewnie trzeba się starać bardzo - i na własne życzenie żeby go przewrócić. Okazuje się to mniej ważnym argumentem.
R

chriskb - 2011-10-12, 20:07

Cytat:
Nie byłbym takim zwolennikiem chipowania dCi, to delikatne konstrukcje.


110/1,5 = 73 KM/l
90/1,5 = 60 KM/l

Nowy Renault:

130/1,6 = 81 KM/l

To są te same silniki w silniku 1.6 dCi nieznacznie zwiększono pojemność. Nie ma chyba strachu aby nieznacznie zmienić mapę silnika i podnieść o 20% moc i moment obrotowy

wojtek_pl - 2011-10-12, 20:10

Ryszard napisał/a:

O ESP ( kontrola trakcji )
Ja akurat wybrałem benzynę 2x4, bo jeżdżę mało: ok 12-15 tys km rocznie i miasto. Przeżywałem strasznie brak tego EPS. A okazało się że nigdy Duster nawet nie stworzył jakiejkolwiek niebezpiecznej sytuacji. Pewnie trzeba się starać bardzo - i na własne życzenie żeby go przewrócić. Okazuje się to mniej ważnym argumentem.
R

Wolę mieć i nie używać niż nie mieć a potrzebować.

ESP może się przydać nie tylko w przypadku teoretycznej możliwości wywrotki...

Seal - 2011-10-18, 19:20

Jak masz kasę to bierz 110 KM z ESP.
ESP mam ale nie dla tego, że szaleję na zakrętach ale mam dla tego, że jak jakiś "głupek" mi wyjedzie z boku to wtedy trzeba będzie się ratować.
W spalaniu to takich wielkich różnic nie ma na nie korzyść 110 :lol:
Panowie przecież to nie apteka :-P

Dusterjack - 2011-10-18, 19:27

abowiązkowo 110 KM
Kabe - 2011-10-18, 21:11

XX
RnR - 2011-10-18, 22:08

Co do ESP to tez pamietajcie, ze ESP==elektroniczna blokada mechanizmow roznicowych (de facto Xdrive BMW np :) ) - za te cene naprawde nie ma sie juz nad czym zastanawiac (jezeli i tak bierzemy 110KM itp itd)
Kabe - 2011-10-18, 22:18

jacusb napisał/a:
Prędkość przy 1000 obr./min
90KM - 110KM
1. 7,98 - 7,58
2. 14,53 - 14,50
3. 22,51 - 21,36
4. 30,62 - 28,97
5. 39,34 - 37,01
6. ----- - 44,25


No coś mi tu nie pasowało...
Dane (dla 85/110, z katalogu):

1. 7,98 - 5,79 !!!
2. 14,53 - 9,97 !!!
3. 22,51 - 15,80
4. 30,62 - 23,16
5. 39,34 - 31,83
6. --- - 41,82

Czyżby zmieniono przełożenia skrzyni specjalnie i tylko dla 110 2x4? Ot tak sobie, z kaprysu, dla wielce szanowanych i pieszczonych Panów Hrabiostwa - nas użytkowników Dacii? No cóś mnie się nie wydaje...

RnR - 2011-10-18, 22:39

Kto wie czy w 2x4 tez tej funkcji nie ma ale tylko na pierwszej osce :)
laisar - 2011-10-18, 22:49

Kabe napisał/a:
Czyżby zmieniono przełożenia skrzyni specjalnie i tylko dla 110 2x4?

Takie są aktualne oficjalne dane techniczne - nie widzę powodu, żeby miały być nieprawdziwe...

Seal - 2011-10-19, 20:44

Kabe napisał/a:
jacusb napisał/a:
Prędkość przy 1000 obr./min
90KM - 110KM
1. 7,98 - 7,58
2. 14,53 - 14,50
3. 22,51 - 21,36
4. 30,62 - 28,97
5. 39,34 - 37,01
6. ----- - 44,25


No coś mi tu nie pasowało...
Dane (dla 85/110, z katalogu):

1. 7,98 - 5,79 !!!
2. 14,53 - 9,97 !!!
3. 22,51 - 15,80
4. 30,62 - 23,16
5. 39,34 - 31,83
6. --- - 41,82

Czyżby zmieniono przełożenia skrzyni specjalnie i tylko dla 110 2x4? Ot tak sobie, z kaprysu, dla wielce szanowanych i pieszczonych Panów Hrabiostwa - nas użytkowników Dacii? No cóś mnie się nie wydaje...

Oczywiście, że są inne przełożenia skrzyni dla dCI 110 KM 4x4 i 4x2.
Zalecam przed kupnem modelu się przejechać bo jest odczuwalna różnica.
Na jaką korzyść?
To już każdy sam sobie musi na to odpowiedzieć :lol:
Ja wybrałem 4x2.

Kabe - 2011-10-19, 21:04

Skoro, jak się okazuje, przełożenia dla 110 2x4 są "normalne", to oczywiście moje zastrzeżenia nie mają tu żadnego zastosowania i z ogromną przyjemnością i zaskoczeniem się z nich wycofuję! Opierałem się na wynurzeniach prasowych, w "znanym, cenionym i renomowanym" żurnalu Auto Świat, gdzie pismak wyraźnie napisał, iż przełożenia te są identyczne dla 4x4 i 2x4. Dlaczego tak napisał?
Seal - 2011-10-19, 21:27

Kabe napisał/a:
Skoro, jak się okazuje, przełożenia dla 110 2x4 są "normalne", to oczywiście moje zastrzeżenia nie mają tu żadnego zastosowania i z ogromną przyjemnością i zaskoczeniem się z nich wycofuję! Opierałem się na wynurzeniach prasowych, w "znanym, cenionym i renomowanym" żurnalu Auto Świat, gdzie pismak wyraźnie napisał, iż przełożenia te są identyczne dla 4x4 i 2x4. Dlaczego tak napisał?

Nie od dziś wiadomo, że pismaki z AŚ piszą głupoty ale jest gorsza sytuacja bo nie wszyscy sprzedawcy od Dacii o tym wiedzą [co gorsza nawet oni sami "namacalnie" tego nie zweryfikowali] i wprowadzają przyszłych klientów w błąd.

Hubertus2 - 2012-01-09, 23:42

witam
podpinam się pod temacik, jestem w trakcie rozważań nad wyborem wersji silnikowej Dustera do zakupu
zastanawiam się nad silnikiem 1,5 dci 110 KM, z racji na niezłe opinie jeśli chodzi o spalanie i eksploatację
biorę również pod uwagę 1,6 benzynę z LPG, znam ten silnik, braciszek użytkuje takowy w Renault Thalia od 8 lat i jest zadowolony

nasuwa mi się jednak zasadnicze pytanie i dylemacik jaki silnik wybrać biorąc pod uwagę sposób w jaki będzie eksploatowany
-na co dzień miasto
-weekendowe wypady na łono natury bliższe i dalsze z racji hobby (wędkarstwo)
-raz na miesiąc jakaś dłuższa traska

Roczny przebieg w granicach 15000 km

Co koledzy polecają

Pat13 - 2012-01-09, 23:55

Hubertus2,
Polecam 1.6 benzynę 4x4
Przy twoich przebiegach szkoda dopłacać do 1,5dci, na ryby pierwszy big terenowy a na szosę szósty, ruszasz w normalnych warunkach z dwójki.

esdziewiaty - 2012-01-10, 00:01

Niezaleznie od silnika jeżeli istnieje taka możliwość- bierz 4x4.

Przytaknąłbym koledze, ze benzyna to lepszy wybór, ale...

pojawia się temat dłuższej trasy raz w miesiącu, benzyna nie jest rewelacyjna w trasie. Pytanie jest jak użytkujesz kolego samochód/zamierzasz użytkowac, i czy zalezy Ci mocno na dynamice, dCi z racji wyzszego momentu obrotowego lepiej sobie radzi przy wyższych predkościach z mało aerodynamicznym nadowiziem DD.

Pomijam już ekonomię wynikającą z cen paliw , czy spalania.

juro - 2012-01-10, 00:04

Jeśli ci to pomoże w wyborze to dzisiaj sprawdzałem spalanie - wg. kompa - 5,1 a w rzeczywistości 0,5 l więcej ( 80 % miasto, 20% trasa )

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group