DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - 1,5 miliona samochodów na platformie X90

maciek - 2011-10-21, 09:27
Temat postu: 1,5 miliona samochodów na platformie X90
1,5 miliona samochodów na platformie X90



Dacia, to rynkowy przebój – chyba nikt nie zaprzeczy tej tezie. Z założenia miała być oferowana na uboższych rynkach, Grupa Renault wcale nie myślała o wprowadzaniu swej taniej marki na rynki zachodnioeuropejskie, tymczasem klienci chcieli Dacii! Dziś można mówić o prawdziwym sukcesie – z taśm produkcyjnych zakładów Dacii w Mioveni zjechało już ponad 1,5 miliona samochodów zbudowanych na platformie X90.

Jubileuszowym modelem był Logan sedan napędzany 75-konnym silnikiem 1.2. Auto polakierowano na kolor czerwony. Z jego użytkowania cieszył się będzie klient w rodzimej Rumunii, ale warto podkreślić, że 90% produkcji pitesteńskich zakładów trafia na eksport. To sukces nie tylko dla Dacii i Grupy Renault, ale również dla rumuńskiej gospodarki. A w Polsce mnóstwo ludzi się z tego śmieje... Polacy, jak zwykle, nie rozumieją wielu rzeczy.

W ciągu ośmiu lat od zmian w zakładach Dacii znacząco rozwinęła się gama tych samochodów. Rozpoczęło się dość nieśmiało od średnio urodziwego Logana w trójbryłowej wersji nadwoziowej, która jednak świetnie skalkulowaną ceną oraz komfortowym zawieszeniem i prostotą konstrukcji zawojowała spory kawałek świata. Niedługo potem (jesienią 2006 roku) zadebiutował Logan MCV – obszerne kombi, które można było w dodatku mieć w wersji siedmioosobowej, naprawdę przestronnej, co udowodniliśmy podczas pierwszej z naszych intensywnych wypraw. Do gamy Logana dołączyło niebawem zgrabne Sandero – pierwszy hatchback w gamie marki, którym też udaliśmy się w dłuższą trasę, tym razem odwiedzając Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Serbię. Pięciodrzwiowe auto spisało się znakomicie wioząc naszą ekipę wraz z bagażami po drogach naprawdę dziwnych kategorii momentami... ;-)
Gamę Dacii niebawem wzbogaciły dwie użytkowe wersje Logana – Pick-Up i Van, które idealnie trafiają w potrzeby wielu małych i średnich firm świetnie wpasowując się w rynkową lukę – takich aut na wielu rynkach praktycznie nie było.
Moda na crossovery sprawiła, że pojawiło się też Sandero Stepway – lekko podwyższona odmiana hatchbacka Dacii z pakietem stylistycznym klasycznym dla tego typu samochodów.

Gama Dacii oparta o platformę X90 składa się więc z pięciu różnych modeli dostępnych w trzynastu różnych wersjach wyposażenia, nie licząc dwóch wersji limitowanych w przypadku Sandero.

Historia:
2004 – uruchomienie produkcji Logana (czerwiec)
2006 – prezentacja Logana MCV na paryskich targach motoryzacyjnych (październik)
2007 – uruchomienie produkcji Logana Van (styczeń)
prezentacja Logana Pick-Up na salonie w Bukareszcie (październik)
2008 – prezentacja Sandero na wystawie branżowej w Genewie (marzec)
lifting Logana (lipiec) i Logana MCV (październik)
2009 – wprowadzenie Sandero Stepway (czerwiec)

Zakłady Dacii w Mioveni mają zdolność produkcyjną 1389 samochodów na dobę.

KG
zdjęcie: Dacia

http://www.francuskie.pl/wiadomosci/7429

do tej pory wyprodukowano
Dacia Logan Sedan – 674.028
Dacia Logan MCV – 345.135
Dacia Logan VAN – 41.649
Dacia Logan Pick-Up – 25.323
Dacia Sandero - 320.426
Dacia Sandero Stepway – 64.508

laisar - 2011-10-21, 09:45

A gdzie duster? d: Też jest na platformie x90...
maciek - 2011-10-21, 09:55

chyba nie kłamią
http://www.daciagroup.com...tforma-x90.html

a duster to czasem nie jest H79?
;-)

DrOzda - 2011-10-21, 10:26

X90 to jest kod projektu opartego o platformę (płytę podłogową) B0.
laisar - 2011-10-21, 11:09

maciek napisał/a:
duster to czasem nie jest H79?

Jest, ale co to ma do rzeczy? To tylko oznaczenie projektu, płyta podłogowa jest właśnie ta sama (zmodyfikowana, ale względem sedana nie jakoś bardziej niż np ta pikapa d: ).

laisar - 2011-10-25, 07:42

Poczytałem, pomyślałem i... już wiem! (;

W "platformie" chodzi nie tylko o płytę podłogową, ale o całokształt konstrukcji mechanicznej, także ze szczególnym uwzględnieniem zawieszenia - a tu duster różni się dość znacznie od reszty, która jest niemal identyczna.

jjmalin - 2011-10-25, 20:59

mało stepwayów... moze sie teraz ruszy... z nowym silnikiem lub po lifcie dopiero
lisek - 2011-10-29, 19:43

jjmalin napisał/a:
mało stepwayów... moze sie teraz ruszy... z nowym silnikiem lub po lifcie dopiero

I bardzo dobrze, wyróżniamy się 8-)

maciek - 2011-10-29, 20:19

jjmalin napisał/a:
mało stepwayów... moze sie teraz ruszy... z nowym silnikiem lub po lifcie dopiero


słabe wyposażenie i brak możliwości jego powiększenia robi swoje

benny86 - 2011-10-29, 20:39

maciek napisał/a:
słabe wyposażenie i brak możliwości jego powiększenia robi swoje

Otóż to. Stepway to tylko kilka dodatkowych, stylistycznych bajerów + podwyższone zawieszenie (seryjne w daciach i tak jest dobre na nasze drogi). Za cenę stepwaya można mieć laureate wzbogaconego o poduszki boczne,pakiet komfort 2, elektryczne szyby z tyłu.

laisar - 2011-10-30, 10:05

Ale co wy - jakie mało?! 20% ogólnej liczby sandero w faktycznie niezbyt wyposażonej, ale za to tylko bajeranckiej wizualnie wersji, oznacza, że to jest sukces!

(Chociaż tak naprawdę, żeby powiedzieć coś konkretnego, to trzeba by było jeszcze znać rozkład sprzedaży w czasie - bo jeśli np połowa stepwayów sprzedała się w ciągu ostatniego półrocza, to jest to coś zupełnie innego niż np stały odsetek sandero od wprowadzenia do sprzedaży, nieprawdaż?).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group