|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - 1,5 miliona samochodów na platformie X90
maciek - 2011-10-21, 09:27 Temat postu: 1,5 miliona samochodów na platformie X90 1,5 miliona samochodów na platformie X90
Dacia, to rynkowy przebój – chyba nikt nie zaprzeczy tej tezie. Z założenia miała być oferowana na uboższych rynkach, Grupa Renault wcale nie myślała o wprowadzaniu swej taniej marki na rynki zachodnioeuropejskie, tymczasem klienci chcieli Dacii! Dziś można mówić o prawdziwym sukcesie – z taśm produkcyjnych zakładów Dacii w Mioveni zjechało już ponad 1,5 miliona samochodów zbudowanych na platformie X90.
Jubileuszowym modelem był Logan sedan napędzany 75-konnym silnikiem 1.2. Auto polakierowano na kolor czerwony. Z jego użytkowania cieszył się będzie klient w rodzimej Rumunii, ale warto podkreślić, że 90% produkcji pitesteńskich zakładów trafia na eksport. To sukces nie tylko dla Dacii i Grupy Renault, ale również dla rumuńskiej gospodarki. A w Polsce mnóstwo ludzi się z tego śmieje... Polacy, jak zwykle, nie rozumieją wielu rzeczy.
W ciągu ośmiu lat od zmian w zakładach Dacii znacząco rozwinęła się gama tych samochodów. Rozpoczęło się dość nieśmiało od średnio urodziwego Logana w trójbryłowej wersji nadwoziowej, która jednak świetnie skalkulowaną ceną oraz komfortowym zawieszeniem i prostotą konstrukcji zawojowała spory kawałek świata. Niedługo potem (jesienią 2006 roku) zadebiutował Logan MCV – obszerne kombi, które można było w dodatku mieć w wersji siedmioosobowej, naprawdę przestronnej, co udowodniliśmy podczas pierwszej z naszych intensywnych wypraw. Do gamy Logana dołączyło niebawem zgrabne Sandero – pierwszy hatchback w gamie marki, którym też udaliśmy się w dłuższą trasę, tym razem odwiedzając Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Serbię. Pięciodrzwiowe auto spisało się znakomicie wioząc naszą ekipę wraz z bagażami po drogach naprawdę dziwnych kategorii momentami...
Gamę Dacii niebawem wzbogaciły dwie użytkowe wersje Logana – Pick-Up i Van, które idealnie trafiają w potrzeby wielu małych i średnich firm świetnie wpasowując się w rynkową lukę – takich aut na wielu rynkach praktycznie nie było.
Moda na crossovery sprawiła, że pojawiło się też Sandero Stepway – lekko podwyższona odmiana hatchbacka Dacii z pakietem stylistycznym klasycznym dla tego typu samochodów.
Gama Dacii oparta o platformę X90 składa się więc z pięciu różnych modeli dostępnych w trzynastu różnych wersjach wyposażenia, nie licząc dwóch wersji limitowanych w przypadku Sandero.
Historia:
2004 – uruchomienie produkcji Logana (czerwiec)
2006 – prezentacja Logana MCV na paryskich targach motoryzacyjnych (październik)
2007 – uruchomienie produkcji Logana Van (styczeń)
prezentacja Logana Pick-Up na salonie w Bukareszcie (październik)
2008 – prezentacja Sandero na wystawie branżowej w Genewie (marzec)
lifting Logana (lipiec) i Logana MCV (październik)
2009 – wprowadzenie Sandero Stepway (czerwiec)
Zakłady Dacii w Mioveni mają zdolność produkcyjną 1389 samochodów na dobę.
KG
zdjęcie: Dacia
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/7429
do tej pory wyprodukowano
Dacia Logan Sedan – 674.028
Dacia Logan MCV – 345.135
Dacia Logan VAN – 41.649
Dacia Logan Pick-Up – 25.323
Dacia Sandero - 320.426
Dacia Sandero Stepway – 64.508
laisar - 2011-10-21, 09:45
A gdzie duster? d: Też jest na platformie x90...
maciek - 2011-10-21, 09:55
chyba nie kłamią
http://www.daciagroup.com...tforma-x90.html
a duster to czasem nie jest H79?
DrOzda - 2011-10-21, 10:26
X90 to jest kod projektu opartego o platformę (płytę podłogową) B0.
laisar - 2011-10-21, 11:09
maciek napisał/a: | duster to czasem nie jest H79? |
Jest, ale co to ma do rzeczy? To tylko oznaczenie projektu, płyta podłogowa jest właśnie ta sama (zmodyfikowana, ale względem sedana nie jakoś bardziej niż np ta pikapa d: ).
laisar - 2011-10-25, 07:42
Poczytałem, pomyślałem i... już wiem! (;
W "platformie" chodzi nie tylko o płytę podłogową, ale o całokształt konstrukcji mechanicznej, także ze szczególnym uwzględnieniem zawieszenia - a tu duster różni się dość znacznie od reszty, która jest niemal identyczna.
jjmalin - 2011-10-25, 20:59
mało stepwayów... moze sie teraz ruszy... z nowym silnikiem lub po lifcie dopiero
lisek - 2011-10-29, 19:43
jjmalin napisał/a: | mało stepwayów... moze sie teraz ruszy... z nowym silnikiem lub po lifcie dopiero |
I bardzo dobrze, wyróżniamy się
maciek - 2011-10-29, 20:19
jjmalin napisał/a: | mało stepwayów... moze sie teraz ruszy... z nowym silnikiem lub po lifcie dopiero |
słabe wyposażenie i brak możliwości jego powiększenia robi swoje
benny86 - 2011-10-29, 20:39
maciek napisał/a: | słabe wyposażenie i brak możliwości jego powiększenia robi swoje |
Otóż to. Stepway to tylko kilka dodatkowych, stylistycznych bajerów + podwyższone zawieszenie (seryjne w daciach i tak jest dobre na nasze drogi). Za cenę stepwaya można mieć laureate wzbogaconego o poduszki boczne,pakiet komfort 2, elektryczne szyby z tyłu.
laisar - 2011-10-30, 10:05
Ale co wy - jakie mało?! 20% ogólnej liczby sandero w faktycznie niezbyt wyposażonej, ale za to tylko bajeranckiej wizualnie wersji, oznacza, że to jest sukces!
(Chociaż tak naprawdę, żeby powiedzieć coś konkretnego, to trzeba by było jeszcze znać rozkład sprzedaży w czasie - bo jeśli np połowa stepwayów sprzedała się w ciągu ostatniego półrocza, to jest to coś zupełnie innego niż np stały odsetek sandero od wprowadzenia do sprzedaży, nieprawdaż?).
|
|