|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - dodatki do paliwa a FAP
kristof54 - 2011-10-26, 10:24 Temat postu: dodatki do paliwa a FAP Jak się ma dolewanie dodatków do paliwa do silników z FAP-em?
A także do oleju (mixol) - czy to nie szkodzi?
Nigdy nie jeździłem dieslem, to mój pierwszy i moja pierwsza zima.
Może ktoś wie?
DrOzda - 2011-10-26, 11:31
Depresatory nie powinny zaszkodzić , co do mixolu to mam już pewne obawy choć jego ilość na bak jest znikoma ale na pewno zawiera sporo popiołów. I nie do oleju ale do paliwa tan mixol żeby nie było wątpliwości.
edit: depresatory a nie depresanty dobrze że nie antydepresanty :)
Prezes - 2011-10-26, 13:07
kristof54 napisał/a: | Nigdy nie jeździłem dieslem, to mój pierwszy i moja pierwsza zima. | Ja też mam pierwszego diesla i pierwsza zima mimo obaw minęła bezproblemowo. Już o tym pisałem, ale mam takie zdanie, żeby niczego nie dolewać (serwisy też tak doradzają). Za poradami rodzinnymi stosuję takie zasady: tankuję zawsze do pełna i nie później niż w połowie baku. Zasadniczo latem też.
Poza tym po zakończeniu jazdy czekam kilkadziesiąt sekund zanim wyłączę silnik, jak mam słynne "4 kreski" to i dłużej - w celu schłodzenia turbiny w oleju.
A z zaściankowych przyzwyczajeń po odpaleniu silnika trzymam go parenaście sekund na sprzęgle i machnę parę razy zmianę biegu, zanim zacznę ruszać. Nie wiem co to daje, ale kiedyś zaczytałem i stosuję.
kristof54 - 2011-10-26, 20:29
Duże dzięki za porady.
Z tym olejem to mi się coś - "po....kitrało"
Natomiast nie bardzo rozumiem tego:
"po odpaleniu silnika trzymam go parenaście sekund na sprzęgle i machnę parę razy zmianę biegu, zanim zacznę ruszać."
Co to ma na celu?
Jeżdżę już 30 lat ale o czymś takim nie słyszałem.
BEZ URAZY!
Rozumiem w zimie, w mrozy i w czasie odpalania (lżej ma silnik i nie obciąża skrzynia) ale te machanie to ?????
Nie rozumiem.
Piotrula - 2011-10-26, 20:52
Ma na celu rozprowadzenie oleju w skrzyni, można to jeszcze wyczytać w bardzo starych książkach dla uczniów ówczesnych szkół mechanicznych ( mam kilka takich )
bebe - 2011-10-26, 22:40
Piotrula napisał/a: | Ma na celu rozprowadzenie oleju w skrzyni, |
A dzisiejszym skrzyniom coś to w ogóle daje, czy to taki "mechaniczny" odpowiednik cargo cult programming? :)
Piotrula napisał/a: | można to jeszcze wyczytać w bardzo starych książkach dla uczniów ówczesnych szkół mechanicznych ( mam kilka takich ) |
W sumie fajnie by było pozbierać tego typu zaszłości - do głowy przychodzi mi jeszcze zmienianie biegów z podwójnym wysprzęgleniem i wyrównaniem obrotów wału (w antycznych skrzyniach biegów nie było synchronizatorów). :) Coś jeszcze można robić, żeby przebłagać samochodowe Mzimu? ;)
Lukas87 - 2011-10-27, 06:30
Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow
Piotrula - 2011-10-27, 07:14
bebe, na pewno nie zaszkodzi. Z takich rzeczy pamiętam jeszcze, by luz wrzucać, jeśli auto jest na 2., lub 4. biegu, poprzez lekkie uderzenie lewarka ręką w przód.
chriskb - 2011-10-27, 07:41
Dodam jeszcze, że przy lekkiej wprawie można mieniać biegi bez sprzęgła.
Prezes - 2011-10-27, 08:07
chriskb, bez urazy, ale to co piszesz ma się nijak do dbania o samochód.
mrówa - 2011-10-27, 08:32
A mi ktoś kiedyś (bardzo kiedyś) radził, żeby przed odpaleniem silnika zapalić na chwilę światła pozycyjne :)
DrOzda - 2011-10-27, 08:39
Lukas87 napisał/a: | Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow |
A mixol syntetyczny trzyma normę low-saps np. RN-720 ?
Są dwusuwy z FAP ?
Ja bym nie ryzykował , no chyba że masz zbędne 5 tys. na wymianę zapchanego FAP. ?
Piotrek721015 - 2011-10-27, 08:46
mrówa napisał/a: | A mi ktoś kiedyś (bardzo kiedyś) radził, żeby przed odpaleniem silnika zapalić na chwilę światła pozycyjne :) |
Tak zalecają zimą żeby robić, aby wzbudzić akumulator np. po nocy, by lepiej podawał prąd do rozruchu.
mrówa - 2011-10-27, 08:50
Piotrek721015 napisał/a: | Tak zalecają zimą żeby robić, aby wzbudzić akumulator np. po nocy, by lepiej podawał prąd do rozruchu. |
Dokładnie, temu to miało służyć.
Lukas87 - 2011-10-27, 13:58
DrOzda napisał/a: | Lukas87 napisał/a: | Zawsze mozna dolac mixol syntetyczny ktory nie zostawia nagarow |
A mixol syntetyczny trzyma normę low-saps np. RN-720 ?
Są dwusuwy z FAP ?
Ja bym nie ryzykował , no chyba że masz zbędne 5 tys. na wymianę zapchanego FAP. ? |
z moich obliczeń wynika lejąc 200ml mixolu do 50l ON to wynika 0,4% taka ilość jest znikoma wręcz niezauważalna a FAP-y mają dodatkowy wtrysk paliwa i nie porównuj spalania mixolu w dwusuwie do czterosuwowego diesla, kazdy podejmuje wlasne decyzje na wlasna reke
Co do świateł to jak najbardziej w czasie gdy włączymy światła na 10s w mróz, elektrolit podgrzewa sie przez co aku dostaje wiekszego kopa
DrOzda - 2011-10-27, 15:29
Zaraz chwileczkę po kolei.
Czy wiesz po co do silników z filtrami cząstek stałych stosuje się oleje LOW-SAPS czyli takie o niskiej zawartości popiołów ?
Ano dlatego że każdy silnik może minimalnie zużywać olej silnikowy - zawsze pozostają jakieś niedoskonałości gładzi silnikowej , honowania , minimalne nieszczelności w uszczelnieniu pierścieni.Wreszcie turbosprężarka również może minimalnie przepuszczać olej. Norma na zużycie oleju to może być nawet litr na 3 tys. kilometrów i to jeszcze nie kwalifikuje silnika do naprawy.
Zwykły olej silnikowy przy spalaniu generuje sadze zanieczyszczone popiołem który przykleja się do struktury filtra i uniemożliwia jego skuteczne oczyszczanie czy to "w trasie" czy to podczas jazdy na programie ze wzbogaconą mieszanką.
Moim zdaniem 0.2 litra miksolu na 1000 km może już przyczynić się do wcześniejszego zgonu FAP. Oczywiście nie od razu ale po np. 50 tys. km - to zależy też od stylu jazdy - jazda w mieście na krótkich dystansach plus popioły z miksolu to nie jest coś co producent przewidział konstruując silnik z FAP.
kristof54 - 2011-10-27, 16:57
DZIĘKI
Piotrula - 2011-10-27, 21:16
chriskb napisał/a: | Dodam jeszcze, że przy lekkiej wprawie można mieniać biegi bez sprzęgła. |
wyrównanie obrotów wału korbowego, i , że tak, choć nie dokładnie powiem, skrzyni biegów, owszem na to pozwoli, i jeśli byłoby idealnie wytrenowane, to nie wpłynie negatywnie na pracę motoru, ale lepiej jednak ten pedał wciskać.
Lukas87 - 2011-10-27, 21:18
DrOzda napisał/a: | Zaraz chwileczkę po kolei.
Czy wiesz po co do silników z filtrami cząstek stałych stosuje się oleje LOW-SAPS czyli takie o niskiej zawartości popiołów ?
Ano dlatego że każdy silnik może minimalnie zużywać olej silnikowy - zawsze pozostają jakieś niedoskonałości gładzi silnikowej , honowania , minimalne nieszczelności w uszczelnieniu pierścieni.Wreszcie turbosprężarka również może minimalnie przepuszczać olej. Norma na zużycie oleju to może być nawet litr na 3 tys. kilometrów i to jeszcze nie kwalifikuje silnika do naprawy.
Zwykły olej silnikowy przy spalaniu generuje sadze zanieczyszczone popiołem który przykleja się do struktury filtra i uniemożliwia jego skuteczne oczyszczanie czy to "w trasie" czy to podczas jazdy na programie ze wzbogaconą mieszanką.
Moim zdaniem 0.2 litra miksolu na 1000 km może już przyczynić się do wcześniejszego zgonu FAP. Oczywiście nie od razu ale po np. 50 tys. km - to zależy też od stylu jazdy - jazda w mieście na krótkich dystansach plus popioły z miksolu to nie jest coś co producent przewidział konstruując silnik z FAP. |
syntetyczne mixole nie zostawiaja nagaru jak ktos mial dwusuwa i mieszal benzynke z czerwonym mixolem to zaobserwowal to ale mniejsza z tym tylko trzeba zadać sobie pytanie co ważniejsze FAP który mozna wyciac i wgrac soft bez obsługi FAP-a czy może wymienić pompe wtryskową za 3000zł i do tego wtryski za 2000 tu trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie czy auto bez FAP-a pojedzie albo czy bez pompy czy wtrykow
laisar - 2011-10-27, 21:44
Lukas87 napisał/a: | FAP który mozna wyciac i wgrac soft bez obsługi FAP-a |
W kwestii formalnej: nie, nie można, bo auto nie zostanie dopuszczone do ruchu - a to jest tak samo istotny czynnik jak niedziałająca pompa czy wtryski.
(Którym zresztą żaden mixol nie pomoże, jeśli paliwo będzie badziewne, ani nie jest potrzebny, jeśli paliwo jest w porządku).
Lukas87 - 2011-10-27, 21:54
laisar napisał/a: | ani nie jest potrzebny, jeśli paliwo jest w porządku |
olej napędowy był dobry kilka lat temu jak zawierał więcej siarki
chriskb - 2011-10-27, 23:25
Cytat: | olej napędowy był dobry kilka lat temu jak zawierał więcej siarki |
Zawsze można podskoczyć do granicy Białoruskiej i otrzymać dobry olej napędowy
|
|