DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?

3kris - 2011-11-15, 23:03
Temat postu: Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?
Witam wszystkich członków daciaklub.pl !

Jestem szczęśliwym posiadaczem wymienionej w tytule Rumunki czyli Sandero 1.2 16v z 2009r. z silnikiem D4F :)

Od dłuższego czasu czytam owe forum i z przyjemnością czerpię wiedzę i spostrzeżenia z poruszanych tematów jednak stało się tak że przekopałem całe forum daciaklub.pl oraz internet i niestety nie mogę na podstawie wypowiedzi podjąć jednoznacznej decyzji...

Otóż jak każdy widzi zmiany ceny benzyny nie powodują uśmiechu na twarzy wielu z nas... pomyślałem więc że warto by było zaoszczędzić trochę gotówki na szczytniejsze cele kosztem zainstalowania instalacji gazowej…

W wielu tematach przeczytałem iż po wykonaniu takowej instalacji w bliźniaczych modelach silników w Clio oraz innych Renault (D4F) występują problemy z regulacją zaworów itp. Niektórzy chwalą sobie gaz a inni radzą wręcz wyrzucić instalację. Zdania są naprawdę podzielone i tak naprawdę powodują zamieszanie w mojej głowie.

Proszę was drodzy klubowicze o pomoc w podjęciu decyzji czy ten silnik nadaje się do „zagazowania” i jeżeli tak to polecenia jakiejś konkretnej instalacji.

Lukas87 - 2011-11-16, 09:52

zalezy ile tys km robisz rocznie a druga sprawa po nowym roku gaz bedzie ponad 3zl to niewiem czy sie bedzie oplacalo jak doliczyc 2,5tys za instalacje
PT - 2011-11-16, 10:28

Silnik D4F z tego co pamiętam ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Sam w swoim byłym Clio II z tym silnikiem gazu nie miałem, ale kolega który w tym samym czasie w takim samym Clio chciał zaoszczędzić, przerobił chyba ze 3 różne instalacje (sekwencyjne, żeby nie było) i z każdą było coś nie halo. Trudno powiedzieć, czy teraz byłoby tak samo (ładne parę lat upłynęło), może trafił na kiepskiego gaziarza, ale w ostateczności z połączenia D4F + LPG zrezygnował. Ja osobiście uważam to Clio za najbardziej ekonomiczne benzynowe auto jakie miałem i napewno, nawet teraz, LPG bym do niego nie zakładał.

Pozdrawiam,
Piotr.

akofreda - 2011-11-16, 11:31

Lukas87 napisał/a:
zalezy ile tys km robisz rocznie a druga sprawa po nowym roku gaz bedzie ponad 3zl to niewiem czy sie bedzie oplacalo jak doliczyc 2,5tys za instalacje


Jesli zachowa się proporcja ceny benzyny do gazu to zwrot inwestycji tylko się przyspieszy :lol:
Im większa cena benzyny (przy zachowaniu w/w stosunku) lub auto więcej paliło benzyny to zwrot kosztów montażu instalacji gazowej następuje szybciej.

Lukas87 - 2011-11-16, 12:44

co do ekonomiki samochodu jesli ktos naprawde szuka oszczednego autka polecam yarisa fakt faktem 3 cylindrowa jednostka nie ma dla ucha miła ale za to rekompensuje trwaloscia i bezawaryjnoscia (rozrzad napedzany lancuchem) jakis czas jezdzilem tym autkiem krotkie odcinki i nigdy nie przekroczylo 5,5l/100km (normalna jazda) a jezdzac delikatnie spokojnie mozna do 4,7l/100km w trasie schodzilo do 4l/100km
eastcowboy - 2011-11-16, 14:08
Temat postu: Re: Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?
3kris napisał/a:
Sandero 1.2 16v D4F - Czy warto instalować LPG ?


not suitable, problems with cylinder head
valve adjustment takes 3.1 hours at Renault

http://www.vialle-in-deut...bar/Renault.pdf
D4F= Zylinderkopfanpassung(Cylinder head modification)
http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#96158

3kris - 2011-11-16, 18:02

Jesli chodzi o ekonomiczność to kwestia wiadomo dobrej kalkulacji.
Bardziej chodzi mi o względy techniczne czy wogóle ten silniczek nadaje się do gazu czy nie bedę miał z nim więcej problemów niz pożytku a co za tym idzie również czy wydatki na serwisy nie przewyższą zaoszczedzonych pieniędzy ?

matucha - 2011-11-16, 20:24

Na forum Kangoo polecają LPG do wszystkich benzynek oprócz 1,2 właśnie. Silnik napewno podobny o ile nie identyczny - ale mogę się mylić.
laisar - 2011-11-16, 20:49

3kris napisał/a:
D4F - Czy warto instalować LPG ?

"Wartość" to kwestia względna - np dla kogoś mającego sporo wolnego czasu oszczędności finansowe na paliwie mogą usprawiedliwiać borykanie się nawet ze sporymi problemami.

Jednak ogólnie odpowiedziałbym: nie, nie warto - bo co prawda ten silnik jest też gazowany fabrycznie, więc tak w ogóle to "się nadaje", ale, jak pisał eastcowboy, jest wtedy specjalnie przystosowany do zasilania LPG. A skoro "zwyczajne" wersje mają na tyle dużo złych opinii o współpracy z gazem, to chyba szkoda ryzykować...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group