DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - kolejny lifting Logana w Brazyli

maciek - 2011-11-21, 19:46
Temat postu: kolejny lifting Logana w Brazyli
http://www.noticiasautomo...gan-automatico/

przejrzeć wszystkie zdjęcia ;-)

limo - 2011-11-21, 20:15

przód bardzo przyjemny, tył nie podoba mi się od pierwszego momentu jak zobaczyłem logana, tu taki jakby troszkę złagodzony. No i dużo bym dał żeby mieć takie sterowanie szyb na drzwiach.
matucha - 2011-11-21, 20:41

Jak dla mnie to to sterowanie szyb jest tam wsadzone jakoś na siłę ;-)
Mi się bardziej podoba to co pod maską. Szkoda, że u nas takich silników w Loganie nie ma.

maciek - 2011-11-21, 20:50

środek mi sie podoba, reszta nie
robertp1983 - 2011-11-21, 20:58

matucha napisał/a:
Jak dla mnie to to sterowanie szyb jest tam wsadzone jakoś na siłę ;-)
Mi się bardziej podoba to co pod maską. Szkoda, że u nas takich silników w Loganie nie ma.


Zgadzam się, żę sterowanie szyb troche na siłę, a co do zewnątrz to jakis ogromnych zmian nie ma

Seal - 2011-11-21, 21:19

Środek zmieniony nawet fajny.
Sterowanie szyb już było wcześniej :-P

bebe - 2011-11-21, 21:25

Automat z tym silnikiem to według mnie porażka, no chyba, że ktoś lubi jak mu sinik wyje. :/

Co innego mnie zainteresowało - wygląda na to, że ma światła do jazdy dziennej. :] Pytanie, czy one nie są aby zintegrowane z przeciwmgłowymi? Czy na sali jest ktoś, kto habla? :) I po ile stoi real? :]

laisar - 2011-11-21, 22:20

Ręce precz od przekładania sterowania szybami! Na środkowej konsoli jest dobrze, po co to psuć.




bebe napisał/a:
wygląda na to, że ma światła do jazdy dziennej

Nie ma - takie rzeczy to tylko w E...U.

Kabe - 2011-11-21, 22:48

XX
bebe - 2011-11-22, 08:56

Kabe napisał/a:
W sensie? :shock:
Ma jakiś "organ wyjący"? Myślałem że kwestia wycia zależy od obrotów, a nie od skrzyni. W automacie też steruje się obrotami - tak samo, tylko inaczej.
To nie jest CVT, tylko czterobiegowy automat. W dodatku samoadaptacyjny (wiem coś o tym, mam tego typu). Lubisz jak nie wyje - skrzynia to kupuje i nie daje wyć silnikowi. Lubisz jak wyje - to wyje. Jak zwykle.

O proszę. "Stoję skorygowany". ;)

Kiedyś jeździłem służbową Merivą bodajże, z takim radosnym automatem i silnikiem ok. 100KM. Działało to w ten sposób, że nawet przy spokojnym przyspieszaniu automat ciągnął na jednym biegu niemal pod odcięcie, dostarczając wspomnianych wrażeń słuchowych. Przy jeździe ze stałą prędkością i delikatnym dodaniu gazu automat robił odpowiednik kickdownu z audi. :D Sama zmiana biegów również zrywała kask - było tylko jedno sprzęgło, ale miałem wrażenie, że o jedno za dużo - w momencie zmiany biegu automat "wciskał" sprzęgło, nic się nie działo przez jakąś sekundę, po czym "puszczał" sprzęgło na nowym biegu i można było jechać dalej. :) Śmialiśmy się, że zmienia biegi jak moja dziewczyna. ;D Jeśli tamten automat się do czegoś adaptował, to nie chciałbym spotkać tego czegoś w ciemnej alejce. :O

Cieszy mnie, że renault lepiej sobie poradził z tym zagadnieniem. Za (sensownie działający) automat w MCVce dałbym wiele...

laisar - 2011-11-22, 09:33

Kabe napisał/a:
To nie jest CVT

Silnik z CVT też zresztą nie powinien wyć, poza sytuacją "gaz do dechy" [:

limo - 2011-11-22, 09:38

bebe napisał/a:
Śmialiśmy się, że zmienia biegi jak moja dziewczyna. ;D


buahahahha co się uśmiałem :mrgreen: :mrgreen:

Kabe - 2011-11-22, 11:56

bebe napisał/a:
jeździłem służbową Merivą bodajże, z takim radosnym automatem

To mi wygląda na "robota" (skrzynię "ręczną", przy czym "ręcamy" są siłowniki). Generalnie, przy tradycyjnych automatach z konwerterem hydraulicznym i skrzyniach dwusprzęgłowych, to namiastka podróbki w opakowaniu zastępczym.

matucha - 2011-11-22, 21:08

To skrzynie easy-tronic. Trzeba mieć do tego specjalną technikę jazdy wyuczoną. Jeździłem trochę corsą z tą skrzynią. Straszne przeżycie :-P
Rysiob - 2011-11-23, 22:16

matucha napisał/a:
Straszne przeżycie :-P


... w jeździe i serwisie, bo Easytronic (GM) czy też Dualogic (Fiat/Alfa Romeo/Lancia) nie grzeszą trwałością, a ich naprawy są uciążliwe, czasochlonne - a co za tym idzie - drogie.

Co do FL-a Logana, żywot modelowy w Ameryce Płd jest dłuuugi, więc patrząc, ile lat żyje Palio vel Projekt 178 (czyt. już 15 lat!) i ile przeszedł liftingów (swego czasu zgłębiłem temat i okazało się, że potrafili wprowadzić FL i trzymać produkcję poprzedniej wersji, wycofać ją, a potem przeprowadzić FL2 i wprowadzić wersję budżetową sprzed FL1 :D), można wnioskować, że Logan będzie tam żył i żyl ;)

Jak wspomniano w innym temacie, Logana w EU wygaszają. To bylo widać od wielu miesięcy. Lift europejski był jedynie dostosowaniem do tego, co prezentowało Sandero. Taka pomostówka :) Niedługo pojawi się Logan2 (niedługo - pojęcie względne), a tymczasem Sandero, MCV, Duster sprzedają się na pniu :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group