|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Renault za 2,5 tys. EURO
TD Pedro - 2011-11-23, 12:17 Temat postu: Renault za 2,5 tys. EURO czyżby konkurencja dla Dacii?
http://moto.wp.pl/kat,159...,wiadomosc.html
benny86 - 2011-11-23, 12:22
A może u nas to będzie Dacia? Dacie taki już mają żywot, że raz są sobą czyli daciami a raz renówkami
Marek1603 - 2011-11-23, 12:40
A może to zapowiadana Daci City chyba.
benny86 - 2011-11-23, 12:49
Tylko Dacia City miała kosztować wg. zapowiedzi w granicach 5 tys. euro, chyba że to kolejne nieuzasadnione spekulacje natchnionych redaktorów...
laisar - 2011-11-23, 14:13
To właśnie same zapowiedzi "City" były "nieuzasadnionymi spekulacjami natchnionych redaktorów" - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=95361#95361
Wzięta z sufitu cena to już tylko ostatni objaw owej choroby...
Natomiast jest z kolei prawdopodobne, że takie spekulacje - a może raczej: reakcje na nie, np w postaci komentarzy pod nimi czy dyskusji na forach jak nasze - zainspirowały / przekonały Renault, żeby się tematem zająć.
Tyle że nie ma się też co za wiele podniecać, bo będzie zapewne jak z tata nano - 2500€ może takie auto kosztować w krajach rozwijających się, ale po przystosowaniu do warunków technicznych UE (ABS+ESP, DRL, Euro5 itd) cena zapewne sporo wzrośnie.
Tak czy owak byłoby jednak miło, gdyby pojawiło się coś za poniżej 4 k€ (:
Oryginał informacji: http://www.latribune.fr/e....500-euros.html - i wynika z niego, że technicznie to nie ma być Dacia, platforma będzie nowa.
benny86 - 2011-11-23, 14:24
W cenę w europie na poziomie 2,3k euro nikt nie wierzy z oczywistych przyczyn, ale już golas,5d z ekonomicznym małym benzyniakiem za 20kzł w polskich warunkach może być strzałem w 10kę ("zagospodarowano" by w ten sposób potencjalnych klientów jeżdżących obecnie matizami, tico, seicento itp)
PiotrWie - 2011-11-23, 20:13
Jakiś czas temu było głośno o niewielkim przepozycjonowaniu Dacii "w górę" a na najniższej półce koncernu Renault-Nissan ustawienia zakupionej przez Renault Łady, czy ktoś wie jak się skończyły negocjacje? Być może chodzi o plany dla fabryki w Togliatti?
maciek - 2011-11-23, 20:15
przecież wiemy że to trochę zmieniona Micra dla hindusów, u nich może kosztować te 2,5k Euro czy dolców bo wywalą z niej wszystko i zostawią 50KM silnik i wspomaganie kierownicy. Wymysł jakiegoś redaktora który musi zrobić jakąś normę by zarobić minimalną krajową
Rysiob - 2011-11-23, 22:08
Cytat: |
Jakiś czas temu było głośno o niewielkim przepozycjonowaniu Dacii "w górę" a na najniższej półce koncernu Renault-Nissan ustawienia zakupionej przez Renault Łady, czy ktoś wie jak się skończyły negocjacje? Być może chodzi o plany dla fabryki w Togliatti? |
Generalnie to wyglądalo tak, że Renault-Nissan wykupiło jakąś część AvtoVAZ-a, który posluguje się marką Lada. Rząd rosyjski postawił warunek "albo inwestujecie w Lade, albo wypad z rynku". A wiadomo, że ten rynek jest baaardzo chłonny i istotny dla producentów, stąd też pojawia się tam sporo montowni i fabryk (TSD wynika to z przepisów rosyjskich - nakładaja wysokie podatki na wytwory zagraniczne). No i zainwestowali, przerabiając Logana MCV na Ladę R90 (inny grill i podmienione znaczki), a także modernizując Ładę Kalinę, którą przemianowano na Lada Granta, z wieloma elementami "pożyczonymi" od Logana, ale w sumie to konstrukcja dość autonomiczna (technika to miks Kaliny i Renault, projekt wnętrza też inny niż u Dacii).
Dacia ma być low-cost, Łada to projekt na rynek rosyjski. Wątpię, by Renault robiło dwie marki na zasadzie "tańszy low-cost" (Lada) i "droższy low-cost" (Dacia). Pominąwszy koszty logistyczne, to zbudowanie wizerunku kolejnej marki kosztuje krocie.
Co do auta za 2,5 tys. euro... Swego czasu glośno było o aucie marki BAJAJ, rodem z Indii. Wyglądał jak toi-toi po zderzeniu z Matizem, ale go opracowano - pytanie czy wdrożono i z jakim skutkiem. Jak słusznie zauważono wyżej, to nierealna cena. Bo to musiałby być... skuter z zadaszeniem :D choć i to jest możliwe :D
|
|