DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Najczęstsze usterki i awarie w samochodach marki DACIA

laisar - 2011-12-01, 21:18
Temat postu: Najczęstsze usterki i awarie w samochodach marki DACIA
http://www.dacia.aq.pl

- o dziwo: w zasadzie się zgadza... :shock: (;

Zdziwko może być jednak trochę mniejsze, bo jest to bratnia strona bliźniaczej (dwujajowo) strony http://www.renault.aq.pl - i obie są po prostu dziełem pracownika serwisu Reno.


Aczkolwiek o niektórych - fakt: niewielu - problemach czytam po raz pierwszy właśnie tam, a miały być "najczęstsze"...


Ogólnie jednak strony warte chyba polecenia.

maciek - 2011-12-01, 22:40

dobre stronki ;-) podoba mi się że piszę gdzie i jak szukać korozji w Daciach.
O tym dla tym co minęła gwarancja a nie nawalili wiele kilometrów nie słyszałem

jan ostrzyca - 2011-12-01, 22:45

Podkreśliłem co u mnie nawaliło.

Zawieszenia przód - wybijają się sworznie, tuleje wahaczy przód oraz łączniki stabilizatora.
Elementy układu kierowniczego takie jak drążki kierownicze oraz końcówki drążków kierowniczych, a czasami nawet przekładnie kierownicze.
Zawieszenie silnika - dolna poduszka silnika (łącznik skrzyni biegów),w modelach z silnikiem diesla czasami wybija się również górna poduszka.
W silnikach benzynowych pojawiały się problemy z wyciekiem oleju zarówno od strony skrzyni biegów jak i rozrządu oraz miski olejowej.

Bardzo słabe jest zabezpieczenie antykorozyjne. Pojawiają się częste ogniska korozji na drzwiach, tylnych błotnikach oraz pokrywie silnika i klapie bagażnika, czasami również pojawiają się ogniska korozji na dachu.
Korodują ramiona wycieraczek, pióra wycieraczek czasami pracują głośno i nie najlepiej zbierają, często uszkodzeniu ulegają pompki spryskiwaczy szyb.

Czasami pojawiają się problemy z instalacją tylnych świateł.
Zdarzały się problemy ze szczelnością podstawy anteny radia.

Bardzo często pękają mieszki dzwigni zmiany biegów lub łamią sie ich zaczepy(usterka ujawnia się przy niskich i ujemnych temperaturach).

Często pojawiają się problemy z wkładkami zamków drzwi, a najcześciej uszkodzeniu ulega wkładka zamka bagażnika.

Często przepalają się żarówki podświetlenia przełaczników szyb (nie można wymienić samej żarówki - przełacznik nie rozbieralny).

Poza tym było kilka innych usterek.

WhiteDragon - 2011-12-01, 23:35

jan ostrzyca napisał/a:
Często przepalają się żarówki podświetlenia przełaczników szyb (nie można wymienić samej żarówki - przełacznik nie rozbieralny).


A mi się właśnie przepaliła żaróweczka przełącznika (przycisku opuszczania i podnoszenia) bocznej szyby przedniej od strony kierowcy. ROZEBRAŁEM, mam tą żaróweczkę na wzór i o ile uda mi się kupić ją gdzieś poza aso oczywiście to sobie nową włożę z powrotem :mrgreen:

Więc zapewniam - przełącznik jest ROZBIERALNY i dalej działa sprawnie, choć bez żarówki.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-12-02, 23:14 ]
Odpowiedź ws żaróweczki i dalsza dyskusja: http://www.daciaklub.pl/f...p=109572#109572.

Marek1603 - 2011-12-02, 06:22

A u mnie:
- wyciek, a raczej zapocenie olejem od strony rozrządu przy 15000km (dotyczy pewnych partii silników 1.4 8V i 1.6 8V,
- osłona półosi lewej od strony skrzyni 45000km,
- wężyk spryskiwacza tylnej szyby 60000km (MCV),
- korozja na rantach blach pod uszczelkami około 65000km,
- korozja pod kratką zasysania powietrza (podszybie) do kabiny 65000km.

Aktualnie prawie 78000km

Żarówki to tylko mijania i postojówki z przodu.

czaju - 2011-12-02, 11:27

Cytat:
Bardzo często pękają mieszki dzwigni zmiany biegów lub łamią sie ich zaczepy(usterka ujawnia się przy niskich i ujemnych temperaturach).

?
TO w sandero jest inny mieszek niż np. w loganie?

mrówa - 2011-12-02, 12:32

Dlaczego inne? Ta sama usterka wymieniona jest zarówno przy loganach jak i sandero.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group