|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Najczęstsze usterki i awarie w samochodach marki DACIA
laisar - 2011-12-01, 21:18 Temat postu: Najczęstsze usterki i awarie w samochodach marki DACIA http://www.dacia.aq.pl
- o dziwo: w zasadzie się zgadza... (;
Zdziwko może być jednak trochę mniejsze, bo jest to bratnia strona bliźniaczej (dwujajowo) strony http://www.renault.aq.pl - i obie są po prostu dziełem pracownika serwisu Reno.
Aczkolwiek o niektórych - fakt: niewielu - problemach czytam po raz pierwszy właśnie tam, a miały być "najczęstsze"...
Ogólnie jednak strony warte chyba polecenia.
maciek - 2011-12-01, 22:40
dobre stronki podoba mi się że piszę gdzie i jak szukać korozji w Daciach.
O tym dla tym co minęła gwarancja a nie nawalili wiele kilometrów nie słyszałem
jan ostrzyca - 2011-12-01, 22:45
Podkreśliłem co u mnie nawaliło.
Zawieszenia przód - wybijają się sworznie, tuleje wahaczy przód oraz łączniki stabilizatora.
Elementy układu kierowniczego takie jak drążki kierownicze oraz końcówki drążków kierowniczych, a czasami nawet przekładnie kierownicze.
Zawieszenie silnika - dolna poduszka silnika (łącznik skrzyni biegów),w modelach z silnikiem diesla czasami wybija się również górna poduszka.
W silnikach benzynowych pojawiały się problemy z wyciekiem oleju zarówno od strony skrzyni biegów jak i rozrządu oraz miski olejowej.
Bardzo słabe jest zabezpieczenie antykorozyjne. Pojawiają się częste ogniska korozji na drzwiach, tylnych błotnikach oraz pokrywie silnika i klapie bagażnika, czasami również pojawiają się ogniska korozji na dachu.
Korodują ramiona wycieraczek, pióra wycieraczek czasami pracują głośno i nie najlepiej zbierają, często uszkodzeniu ulegają pompki spryskiwaczy szyb.
Czasami pojawiają się problemy z instalacją tylnych świateł.
Zdarzały się problemy ze szczelnością podstawy anteny radia.
Bardzo często pękają mieszki dzwigni zmiany biegów lub łamią sie ich zaczepy(usterka ujawnia się przy niskich i ujemnych temperaturach).
Często pojawiają się problemy z wkładkami zamków drzwi, a najcześciej uszkodzeniu ulega wkładka zamka bagażnika.
Często przepalają się żarówki podświetlenia przełaczników szyb (nie można wymienić samej żarówki - przełacznik nie rozbieralny).
Poza tym było kilka innych usterek.
WhiteDragon - 2011-12-01, 23:35
jan ostrzyca napisał/a: | Często przepalają się żarówki podświetlenia przełaczników szyb (nie można wymienić samej żarówki - przełacznik nie rozbieralny). |
A mi się właśnie przepaliła żaróweczka przełącznika (przycisku opuszczania i podnoszenia) bocznej szyby przedniej od strony kierowcy. ROZEBRAŁEM, mam tą żaróweczkę na wzór i o ile uda mi się kupić ją gdzieś poza aso oczywiście to sobie nową włożę z powrotem
Więc zapewniam - przełącznik jest ROZBIERALNY i dalej działa sprawnie, choć bez żarówki.
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-12-02, 23:14 ]
Odpowiedź ws żaróweczki i dalsza dyskusja: http://www.daciaklub.pl/f...p=109572#109572.
Marek1603 - 2011-12-02, 06:22
A u mnie:
- wyciek, a raczej zapocenie olejem od strony rozrządu przy 15000km (dotyczy pewnych partii silników 1.4 8V i 1.6 8V,
- osłona półosi lewej od strony skrzyni 45000km,
- wężyk spryskiwacza tylnej szyby 60000km (MCV),
- korozja na rantach blach pod uszczelkami około 65000km,
- korozja pod kratką zasysania powietrza (podszybie) do kabiny 65000km.
Aktualnie prawie 78000km
Żarówki to tylko mijania i postojówki z przodu.
czaju - 2011-12-02, 11:27
Cytat: | Bardzo często pękają mieszki dzwigni zmiany biegów lub łamią sie ich zaczepy(usterka ujawnia się przy niskich i ujemnych temperaturach). |
?
TO w sandero jest inny mieszek niż np. w loganie?
mrówa - 2011-12-02, 12:32
Dlaczego inne? Ta sama usterka wymieniona jest zarówno przy loganach jak i sandero.
|
|