DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Portal - Lodgy - oficjalnie
Dj Brabus - 2012-01-05, 10:43 Dacia zaprezentowała dziś oficjalne zdjęcia pierwszego minivana marki - Lodgy. Mierzące 4,5 metra auto prezentuje stonowany styl, aczkolwiek okraszony ciekawymi detalami jak choćby tylne lampy fikuśnie zachodzące na klapę bagażnika. Rumuński MPV zadebiutuje w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie i będzie oferowany zarówno w odmianie 5- jak i 7-miejscowej. Na razie nic nie wiadomo na temat jednostek napędowych, a także nie ujawniono zdjęć wnętrza, ale jednego można być pewnym - Dacia Lodgy na pewno będzie atrakcyjna cenowo.
Lukas87 - 2012-01-05, 11:30 z kalendarzyka auto swiatu na czerwiec przypada Marmach - 2012-01-05, 11:39 Obrazek przedni został opublikowany na facebookowym profilu Dacii, także myślę, że zdjęcie istotnie prawdziwe ;)maciek - 2012-01-05, 12:07
Cytat:
Its name, the Lodgy, is redolent of the English word ‘lodge’ and refers directly to the model’s chief characteristic which is its ability to comfortably accommodate a family and its luggage.
nowe wnętrze?Rafał G - 2012-01-05, 12:25 Temat postu: Dacia LodgyCiekawe wizualizacje:
http://auto.idnes.cz/nova...8_ak_aktual_fdvesdziewiaty - 2012-01-05, 13:33 Samo auto przyjemne, i o ile cena będzie rozsądna znowu będzie po 6 miesięcy oczekiwania. Z ciekaowstek dotyczących zdjęc wyżej opublikowanych(innych zresztą nie ma) w prawym przednim reflektorze nie ma żarówki świateł mijania/drogowych. Swoją drogą będzie to H4. Innej opcji nie widzę.
Widzę natomiast gięte ramie prawej wycieraczki , co rodzi nadzieje, że Lodgy nie będzie miał tego okropnego zacieku.
Może ramie podpasuje do Dustera?:Dlaisar - 2012-01-05, 13:47
esdziewiaty napisał/a:
w prawym przednim reflektorze nie ma żarówki świateł mijania/drogowych
Za to jest dzienne - co prawda zwykłe, żarnikowe, a nie LED, ale dobre i to...
Zresztą, z drugim plus: stosunkowo wysoko, właśnie powyżej mijania/drogowych.
esdziewiaty napisał/a:
H4
Wystarczy.laisar - 2012-01-05, 14:26
Marmach napisał/a:
Obrazek przedni został opublikowany na facebookowym profilu Dacii
A kto wierzy AS? <:laisar - 2012-01-05, 14:26 Mnie najbardziej interesują rozwiązania we wnętrzu - ale te praktyczne, a nie wizualne.
Czy będą 3 niezależne fotele w drugim rzędzie? (Widać środkowy pas na podsufitce nad tylną szybą, jak w MCV-ce, oraz ucho do jego prowadzenia - niczego to jednak nie rozstrzyga).
Jak się będzie składał 3. rząd? (Na ostatnich słupkach nie widać pasów - ale to tylko wizualizacja z kompa, więc też nie musi niczego oznaczać. Zagłówki to "przecinki" - co wciąż jednak nie oznacza, że fotele nie mogą się chować w podłogę na płasko).
Szyby w bagażniku wyglądają niestety na stałe, nie uchylane.
Wyciszenie?
Zabezpieczenie antykorozyjne? (Rozmawiałem wczoraj z szefem sprzedaży s.nowych, p. Smirnowem - m.in. przyznał, że słyszał plotki o rozważaniu całkowitego cynkowania Daciek).
Wygląd zewnętrzny faktycznie przyjemny, choć prostota MCV-ki mnie się podoba bardziej.bebe - 2012-01-05, 14:39 Powiem tak - podobają mi się przednie światła i folia na słupkach, którą akurat zerżnęli bezczelnie ode mnie. :> Cała reszta - niekoniecznie. Szczególnie rozczulają mnie te światła tylne wchodzące w światło drzwi - rozkoszny cel dla szaf, desek i innych betoniarek ładowanych do bagażnika. :> Zobaczymy, jak wnętrze i wyposażenie - jeśli dogonią resztę świata samochodów budżetowych (chevroletowe klimatyzacja automatyczna i tempomat, fiatowe Blue&Me) a przy tym wnętrze podporządkowane będzie przede wszystkim względom praktycznym - czemu nie. W innym przypadku - poczekam na furgon, klasę C i co tam jeszcze Dacia wymyśli.laisar - 2012-01-05, 15:10
bebe napisał/a:
rozkoszny cel dla szaf, desek i innych betoniarek ładowanych do bagażnika
Od tego będzie ten model z przesuwnymi drzwiami, F/K67, a w Lodgy to mają być luksusy dla ludzi?
bebe napisał/a:
jeśli dogonią resztę świata samochodów budżetowych
Albo to, albo muszą przywalić niską ceną.
A najlepiej obie te rzeczy - najpierw ta druga, na "golasa", a potem na pierwsza, dla drugiego końca skali. I wszyscy będą prawie-że-szczęśliwi...bebe - 2012-01-05, 15:18
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
rozkoszny cel dla szaf, desek i innych betoniarek ładowanych do bagażnika
Od tego będzie ten model z przesuwnymi drzwiami, F/K67, a w Lodgy to mają być luksusy dla ludzi?
No tak, zapomniałem, radykalne obniżenie walorów praktycznych w imię wąsko pojmowanej estetyki nazywamy "luksusami dla ludzi". :> Przypomina mi to tylne drzwi w nowym Citroenie DScośtam, które mają taki rozkoszny kolec w górnej części, którym to kolcem chyba każdy dziennikarz opisujący to auto zrobił sobie krzywdę, ale za to w drzwiach tych nie otwierają się szyby. W ogóle. :]laisar - 2012-01-05, 15:33 Ja się tu trochę bawię w advocatusa, bo jak wiadomo to właśnie praktyczność cenię przede wszystkim - więc... skąd właściwie pewność, że te lampy faktycznie będą wystawały w obrys otworu? Przecież równie dobrze może on być węższy.paweloo97 - 2012-01-05, 16:34 Hmmm... bryła jako tako mi się podoba. Bardziej ciekawi mnie, jak będzie z wnętrzem i jakie rozwiązania będą w nim zastosowane. Wypatrzyłem też najszersze póki co opony w seryjnej Daćce: 225/65 R16TinTin - 2012-01-05, 17:07 Temat postu: Dacia Lodgy MPVKolejne zdjęcia nowej MPVłki. Hmmm. Za każdym razem nieco inaczej wygląda.
Wypatrzyłem też najszersze póki co opony w seryjnej Daćce: 225/65R16
Nie przywiązywałbym się za bardzo do tych wartości - koła wyglądają na niedorobione, to mogą być i przeskalowane. (A np z takiego porównania: http://www.daciaklub.pl/f..._vs_mcv_144.png - wyglądają jednak na zwyczajne "piętnastki").Rysiob - 2012-01-05, 18:29
Tu jeszcze fotka ze spyshotów, ale przyjrzyjcie się kokpitowi - widać sporawy schowek w górnej części, a także uchwyt na drzwiach w nowym kształcie.mekintosz - 2012-01-05, 19:04
laisar napisał/a:
Za to jest dzienne - co prawda zwykłe, żarnikowe, a nie LED, ale dobre i to...
Zresztą, z drugim plus: stosunkowo wysoko, właśnie powyżej mijania/drogowych.
Skad pewnosc, ze te na gorze to dzienne ?
Moze to tzw. długie, zas na dole bedzie zarowka mijania. Chyba duster tez ma oddzielone długie/mijania dwoma zarowkami ?bebe - 2012-01-05, 19:12
mekintosz napisał/a:
Skad pewnosc, ze te na gorze to dzienne ?
Pewności nie ma, ale rozmiar żarówki i rzeźba lustra w reflektorze sugerują, że ta konkretna lampka nie służy do oświetlania, tylko do wyglądania ładnie. ;)laisar - 2012-01-05, 19:45
mekintosz napisał/a:
Skad pewnosc, ze te na gorze to dzienne ?
Pewności brak, ale jest wysokie prawdopodobieństwo, bo bańka żarówki jest nieduża (choć większa od pozycyjnej) i kulista - zupełnie jak w renówkowych dziennych - a lustro wydaje się trochę małe jak na ś.drogowe czy mijania.yadoctor - 2012-01-05, 21:51 Zdecydowanie bardziej podoba mi się Logan MCV, który był 7. os. kombi, a ta Lodgy to kolejny wysoki, kiepsko prowadzący się van do którego wchodzi się po drabinie...mcvBL - 2012-01-05, 22:07 dla mnie istotne jest ile bedzie kosztowal i co bedzie na skladzie mial .
bo moze i wyglada ladnie ale jak dadza cene 50tys za golasa to dziekuje bardzo.esdziewiaty - 2012-01-05, 22:13 Ciężko wróżyc cenę.
Nawet nie wiemy jakie motory będą pod maską. Jesli auto bedzie nowoczesniejsze zauważalnie od obecnej gamy Dacii cena będzie wyższa. To jednak nic złego. Dacia już nie musi walczyc o klienta tylko ceną , Duster zmienił postrzeganie Dacii w społeczenstwie. Pokazal, ze rumunskie auta moga byc "fajne".
Na pewno Lodgy będzie miał ESP, to kwestia przepisów. Jakie silniki? Czort wie, ale czuję , że 1.6 16v i 1.5 dCi (zapewne 109km) nie zabraknie, a może coś więcej(tce)? Zobaczymymaciek - 2012-01-05, 22:28 podobno ceny mają się zaczynać od 9,5tys Euro weźmy w przybliżeniu że w Polsce może kosztować 40 tys golas (jak Duster)Dj Brabus - 2012-01-06, 00:03 W kwestii wnętrza - nie wiadomo, czy wierzyć tym wizualizacjom (bo po kołach widać, że są wklejane), ale deska rozdzielcza wydaje się być nowym projektem w Dacii:
(C) daciaclub.roaksel - 2012-01-06, 10:42
Dj Brabus napisał/a:
W kwestii wnętrza - nie wiadomo, czy wierzyć tym wizualizacjom (bo po kołach widać, że są wklejane), ale deska rozdzielcza wydaje się być nowym projektem w Dacii:
może nie tyle nowym co zmodernizowanym poprzednim, ale to i tak sporo na plus
w tym roku planowałem zakup dustera, kto wie może do walki właczy się lodgy;) ciekawy jestem kiedy zaczną się pierwsze rejestracji nowych właścicieliBLACHA_997 - 2012-01-08, 11:44 Temat postu: Lodgy + Duster w onecieOnet.moto prezentuje nową Lodgy oraz "bączki" w wykonaniu Dustera :)
http://moto.onet.pl/16551...ul.html?node=16Dar1962 - 2012-01-08, 15:39 jak dla mnie, bardzo rozsądnie wyglądające, bez wodotrysków ale funkcjonalnie autko. Może nieco przekombinowane tylne lampy zespolone. Ten prezentowany na fot, kolor wygląda mi na szary bazalt (taki jak zamówiłem w Dusterze ) Co do lampy przedniej moja teoria jest następująca: - w największej wnęce są ewidentnie dwie żarówki - mała pozycyjna i zapewne dwuwłóknowa H4 mijana/drogowa.Na lewo od niej pomarańczowa bańka kierunkowskazu. Piętro wyżej prawdopodobnie zwykła żarówka światła dziennego.Należy zakładać,że cena będzie kształtować się między MCV a Dusteremlaisar - 2012-01-08, 23:46 http://www.zf.ro/auto/vi-...-geniss-9133928
- wygląda na to, że lodgy może być blisko spokrewniona z nieoferowanym u nas modelem Nissana, który ma jednak z kolei innego bliskiego kuzyna: note... Nie ma jak w rodzinie (;maciek - 2012-01-09, 21:08 w Brazyli jest sprzedawany z silnikiem 1,8 125KM
a wymiary
Comprimento 4420 mm
Largura 1690 mm
Altura 1585 mm
Entre-eixos 2600 mm
Porta-malas 123 L (todos bancos levantados) / 589 L (3ª fileira rebatida) / 607 L (3ª fileira rebatida + compartimento sob assoalho) / 964 L (2ª e 3ª fileiras rebatidas)
Tanque de combustível 50 litros
Peso em ordem de marcha 1.293 kg
Wydaje się bardzo wysoka i wąska, a to nigdy nie wygląda dobrze...AndrzejW - 2012-01-09, 21:50
maciek napisał/a:
w Bazyli
To chyba gdzieś a Ameryce Południowej, bo tam znajdują się znaczące uprawy bazylii pospolitej.Lukas87 - 2012-01-09, 22:35 w dzsiiejszym AS jest duzy artykul o daciach i pisze ze lodgy i popster beda produkowane w afryce!! jutro wstawie artykulesdziewiaty - 2012-01-09, 23:14 Ten artykuł to kompletny śmietnik. Wizualizacje sam bym lepsze zrobił. Byłem dzis zdegustowany poziomem.
Dodam, ze to przedruk z zachodnich pism.laisar - 2012-01-09, 23:22
Lukas87 napisał/a:
lodgy i popster
To jest to samo auto - "Popster" to była nazwa robocza, lodgy ogłoszono jako oficjalną.
Nie wiadomo jeszcze natomiast, jak się będzie nazywał prawie-bliźniak lodgy, mały dostawczak, z przesuwnymi drzwiami z tyłu.
Lukas87 napisał/a:
beda produkowane w afryce
Też żadna nowość - fabryka w Maroku miała być gotowa już chyba w 2008 r....benny86 - 2012-01-09, 23:25
Lukas87 napisał/a:
w dzsiiejszym AS jest duzy artykul o daciach i pisze ze lodgy i popster beda produkowane w afryce!! jutro wstawie artykul
niestety, artykuł - jak już ktoś wspomniał - nie należy do najwybitniejszych. Pozbierali wszystkie swoje qasi-wizualizacji, dopisali trochę wróżb z fusów no i 2 strony zapełnione...laisar - 2012-01-09, 23:36 http://www.daciaklub.pl/f...p=113243#113243 <:yadoctor - 2012-01-10, 16:43 No bardzo możliwe, że to Nissan, w końcu współpraca między Nissanem i Renault ma miejsce od dość dawna i nie jest tajemnicą :) Co nie zmienia faktu, że znacznie wolę MCV :)laisar - 2012-01-10, 18:11 Tu nie chodzi o to, że to jest / ma być daćkowo ometkowany model Nissana - tylko o wykorzystanie wspólnych rozwiązań technicznych, od płyty podłogowej poczynając, oraz ogólny pokrój. (Podobnie jak np w przypadku Clio3 i Sandero).Rysiob - 2012-01-11, 08:25
laisar napisał/a:
Też żadna nowość - fabryka w Maroku miała być gotowa już chyba w 2008 r....
Dokładnie. Produkowali tam wcześniej Kangoo. Co ciekawe, czytałem kiedyś na ichniejszej stronie (renault marocco), że to właśnie z Maroka eksportowali Logany sedan do... Francji. Nie wiem, ile w tym prawdy - trzeba byłoby sprawdzić "francuskie" Logany po VINie.laisar - 2012-01-11, 10:20 Nie, fabryka SOMACA koło Casablanki, produkująca m.in. Kangoo, jest stara, z początku lat 60, ja natomiast pisałem o nowym zakładzie, koło Tangieru, zbudowanym przez Renault od podstaw.Brimley - 2012-01-11, 10:39
Rysiob napisał/a:
laisar napisał/a:
Też żadna nowość - fabryka w Maroku miała być gotowa już chyba w 2008 r....
Dokładnie. Produkowali tam wcześniej Kangoo. Co ciekawe, czytałem kiedyś na ichniejszej stronie (renault marocco), że to właśnie z Maroka eksportowali Logany sedan do... Francji. Nie wiem, ile w tym prawdy - trzeba byłoby sprawdzić "francuskie" Logany po VINie.
Jak już napisał laisar, chodzi o dwie różne fabryki:
Jedna, działająca, jest w Casablance:
Cytat:
SOMACA: the plant producing Logan and Kangoo
The SOMACA plant is located south-east of Casablanca and the Group is the majority shareholder. The facility meets EAQF “A” quality standards and also holds ISO 14001 environmental certification. Its 1,200 employees and two production lines make Kangoo and Kangoo Express for the local market, and Logan (Dacia) for export to French and Spanish markets. In 2009, SOMACA will also produce Sandero.
Renault’s Tangier plant, which will produce vehicles based on the B0 platform (Logan), will start up in early 2012 with one production line and an annual output capacity of 170,000 vehicles. Ultimately, capacity will be increased to 400,000 vehicles/year.
Mnie najbardziej interesują rozwiązania we wnętrzu - ale te praktyczne, a nie wizualne.
Czy będą 3 niezależne fotele w drugim rzędzie? (Widać środkowy pas na podsufitce nad tylną szybą, jak w MCV-ce, oraz ucho do jego prowadzenia - niczego to jednak nie rozstrzyga).
Jak się będzie składał 3. rząd? (Na ostatnich słupkach nie widać pasów - ale to tylko wizualizacja z kompa, więc też nie musi niczego oznaczać. Zagłówki to "przecinki" - co wciąż jednak nie oznacza, że fotele nie mogą się chować w podłogę na płasko).
Kilka sztuk Lodgy złapanych na jazdach próbnych.maciek - 2012-01-16, 21:09 czekam aż pojawią się zdjęcia wnętrza
ale mam przeczuje że około 25 stycznia zobaczymy jak będzie w środku wyglądać
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45225#45225
przypomina mi to trochę schemat działania Renault jak z Dusterem, kontrolowany wyciek danych
coś Richard Hammond napisał o Lodgy
http://www.mirror.co.uk/a...15875-23696246/paweloo97 - 2012-01-17, 20:54 Obejrzałem filmik, i byłem miło zaskoczony, chociaż ujęcia rewelacyjne nie są, ale na żywo chyba będzie przekonywać na plus.
Przy okazji zauważyłem dwie wersje: a'la Lauretate i uboższą (a'la Ambiance), zrobiłem screeny:
Już nie będę pisał, kilka różnic widać gołym okiem
PS W pewnym momencie filmiku, niestety nie dało się akurat zatrzymać na tej klatce, (z naciskiem) zdawało mi się, że widać było ,,stare'', okrągłe nawiewy na środku, na spyfotkach były z boku też okrągłe. Czyli (chyba) znowu deska przejdzie widoczną, ale raczej ewolucję.
@limo Dla mnie chyba też, a antena to taki mały pypeć.limo - 2012-01-17, 20:59 ta "niby" laureate jak dla mnie duuużo ładniejsza. Parę plastików a robi robotę. I nie jestem pewien ale chyba jest krótsza antena niż dotychczas.maciek - 2012-01-17, 21:27 a dla mnie a'la Ambiance jest bardziej zadziorna i strzelista monopios - 2012-01-20, 11:14 Dziś znalazłem na stronie Dacii oficjalne zapisy na "wiedzę" o Lodgy.
http://dacia.pl/gama-dacii/lodgy/bebe - 2012-01-20, 14:43 Deska rozdzielcza Lodgy!
Wygląda trochę podobnie do brazylijskiego Sandero po lifcie, zwłaszcza to radio 2DIN i radosny chrom na pokrętłach wentylacji.
Doszedł nowy schowek na górze konsoli centralnej, bo w nawigację czemuś nie wierzę. :) Sterowanie szybami trafiło na drzwi chyba, nadal nawiew centralny to te beznadziejne okrągłe fufacze, do których nie można przyczepić uchwytu od nawi/czegokolwiek. :/ Jak dla mnie - pupy nie urywa, ale też widać postęp. To raczej ewolucja, niż rewolucja.laisar - 2012-01-20, 15:50
bebe napisał/a:
radosny chrom na pokrętłach wentylacji
Nie jestem miłośnikiem, ale też nie przeszkadza mi to jakoś bardzo - zwłaszcza wobec dużego plusa, na jaki wygląda przeniesienie tych pokręteł trochę wyżej!
bebe napisał/a:
w nawigację czemuś nie wierzę
W zasadzie nie ma technicznych przeciwwskazań, żeby taka istniała - zrobienie kawałka plastiku pasującego w to miejsce zamiast klapki to nie jest jakaś kosmiczna technologia, nawet dla producentów akcesoriów.
...Aczkolwiek pojawiła się plotka (od zdaje się pracownika Reno), że w wyższej wersji będzie po prostu ekran dotykowy - jak chyba należy rozumieć, w tym 2DIN, które jest nawet takie dość skośne...
bebe napisał/a:
ewolucja, niż rewolucja
Sterowanie szybami wolałem po staremu, fufacze mi powiewają - ogólnie: może być.
A i tak najbardziej interesuje mnie drugi i trzeci rząd siedzeń.Mikele - 2012-01-20, 18:50 Widzę spory postęp w stosunku do tego, co mam w swoim Loganie MCV :)
No i trzy zegary, czyli przynajmniej w tym miejscu mała rewolucja. Oby tylko okazało się, że Lodgy ma w opcji automatyczną klimę, a pod sufitem półkę taką jak MCV, to zacznę na poważnie rozważanie zmiany starej Daćki na nową. A jakby jeszcze w hiper - super - topowej wersji dali opcję 4x4... ech marzenia...laisar - 2012-01-20, 20:24 Oddałbym prawie wszystkie nowe bajery za 7 szt. pojedynczych foteli...
...Nooo... może jeszcze nad tym 4x4 to bym się faktycznie głębiej zastanowił (;benny86 - 2012-01-20, 20:43 Na pewno przebije Scenica i Orlando przestronnością wnętrza. Prawdopodobnie również ceną, jeśli przecieki prasowe okażą się prawdą i golas będzie do wzięcia za 50 kzł. Jeśli do tego dorzucono by pełny ocynk blach i fabryczne LPG to wszelkie drobiazgi typu umiejscowienie przełączników szyb, radio zwykłe czy 2DIN mają znaczenie co najwyżej trzeciorzędne. A na newsletter o Lodzi też się zapisałem;)maciek - 2012-01-20, 21:01 rzekłbym rewolucja jeśli chodzi o deskę, też czekam jak będzie wyglądała sprawa z siedzeniami :D
mi obojętne jest wyposażenie byle było użyteczne ( regulacja foteli, podgrzewane szyby i lusterka, sprawny i mało palący silnik)
+ bezpieczne 4 gwiazdki w bidzie, 5 w full wypasie
czy mi się wydaje czy będą welurowe siedzenia?
A golas 5miejsc ma kosztować 44 990zł koniec kropka
7 miejsc ma kosztować 47 990zł.
Przy takich cenach i rozsądnemu ich dostawaniu do wyposażenia była by rewolucja i Renault by zawładnęło rynkiem.
jeśli chodzi o nawigację wbudowaną to chodzą słuchy o R-linku
jeśli przecieki prasowe okażą się prawdą i golas będzie do wzięcia za 50 kzł
W PL byłoby to zdecydowanie za dużo /: - zwłaszcza, że przecieki mówią o 10 k€, co w przypadku dustera przekłada się przecież właśnie na 40 tys. zł.
Mikele - 2012-01-21, 10:33
laisar napisał/a:
Oddałbym prawie wszystkie nowe bajery za 7 szt. pojedynczych foteli...
...środkowe i tylne na szynach, wyjmowane pojedynczo, jeden składany w stolik i ze stolikami "lotniczymi" na oparciach foteli przednich
Ja z życzeń typu "must have" dokładam jeszcze wspomnianą klimę automatyczną, z regulowanymi nawiewami na drugi i trzeci rząd, 130-konną turbo benzynę, 6 poduszek, tempomat oraz koniecznie rolety okien drugiego i trzeciego rzędu.
Tylko jeśli takie auto byłoby w cenie +/- 60 tysięcy, to kto by kupił Grand Scenica ???laisar - 2012-01-21, 11:15 Ano właśnie - dlatego ja staram się patrzeć realistycznie...maciek - 2012-01-21, 12:18
ta deska wam nie przypomina tego
benny86 - 2012-01-21, 12:33 Przypomina ale dla mnie to zaleta - w skodzie dzięki takiej desce rozdzielczej można postawić dość wysoką butelke z wodą za lewarkiem skrzyni biegów, więc dość praktyczna rzeczmaciek - 2012-01-21, 12:47 ciekaw jestem czy pojawi się lodówko-schowek jak w Scenicu I i jak będzie głęboki schowek górnej deski? Myślę że zerżną parę patentów w Scenica I która była dość udatnym autem.
Bardzo bym chciał by była przednia szyba ogrzewana jak w Scenicu.laisar - 2012-01-21, 22:21
maciek napisał/a:
nie przypomina tego
Nie - w bardzo wielu modelach są do siebie na tyle samo podobne, a jednocześnie równie wiele się różnią. (Bo co tu też można nowego wymyślić, jeszcze bez popadania w jakieś ekstrawagancje...).
maciek napisał/a:
ciekaw jestem czy pojawi się [...]
Nie liczyłbym na zbyt wiele bajerów - to w końcu nie ma być reno za pół darmo, tylko ubogi krewny.
też czekam jak będzie wyglądała sprawa z siedzeniami
II rząd siedzeń przez szybęDrOzda - 2012-01-23, 15:14 http://www.dailymotion.co...rom=embediframe
Jestem prawie zdecydowany
Jeśli wersja 5 osobowa benzynowa z klimą nie przekroczy 45 tys. to stoję pierwszy w kolejce :)
Swoją drogą porównajcie sobie stojącą obok Yeti krótszą o pół maski (wiem wiem złudzenie) ...laisar - 2012-01-23, 16:31 Całkiem ładnie, chociaż drugi rząd wygląda jak w MCV-ce - 1/3-2/3.
Chociaż zawsze jest nadzieja, że może w wyższej wersji będzie coś lepiej...
(Bo trzeci rząd to już na mur musi mieć osobne fotele - inaczej wszystko jest OKDR).maciek - 2012-01-23, 19:34 kurcze, wysokie te Lodgy wyższe od Skody Yeti. dziwne ma ten tylny zderzak idzie tak w górę czy mi się tak zdaje mekintosz - 2012-01-23, 21:43 Uwazam, ze tylny slupek za tylna szybka jakis nienaturalnie wielki... albo szybka za mała, za krotka, za wczesnie sie konczy. Bardziej bym tu widział szybke dłuższa jak w MCV. Co mnie jeszcze zastanawia - wydaje sie, ze ten pojazd ma niski przeswit. Co do wnetrza duzy krok na przod. Całosc bryły oceniam wizualnie sceptycznie ale moze bedzie do bolu praktycznie DrOzda - 2012-01-25, 16:00 To samo ale na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=f-iOH4Iake0project2010 - 2012-01-28, 23:00 A czy szanowne Koleżeństwo widziało już to: http://www.francuskie.pl/wiadomosci/7736
Bardzo wyraźny film z Lodgy.
Mi tam się nie podoba, ale to rzecz gustu, rzecz jasna...art350 - 2012-01-29, 16:24 Na Scenica II też psioczyli na wygląd,a jednak się przyjął ten kształt "żelazka". maciek - 2012-01-30, 22:40 rzeczywistość
wox - 2012-01-30, 22:55 Już to gdzieś pisałem - dla mnie to jest konkretny lifting MCV-ki i nie nadawałbym temu autu nowej nazwy.maciek - 2012-01-30, 23:13 może chcą się odciąć od nazwy Logan MCV a jako oddzielny twór jako podobnie brzmiące Logdy, choć kto to wieart350 - 2012-01-31, 11:08 Moje pierwsze wrażenie wypisz wymaluj Renault Espace,no troszkę przód inny ale na pierwszy "rzut oka" Espace. Marmach - 2012-01-31, 16:07
Cytat:
Już to gdzieś pisałem - dla mnie to jest konkretny lifting MCV-ki i nie nadawałbym temu autu nowej nazwy.
No bez przesady, to jest wyższe i jeszcze bardziej dostawcze, niż MCV. Ciekawe ile sobie zażyczą za taką przyjemność i jaki samochód zastąpi sedana.benny86 - 2012-01-31, 16:14 Jak dla mnie bardzo fajnie wygląda;) Może jedna rzecz trochę drażni - ten nielakierowany, plastikowy zderzak z tyłu dość wysoko i szeroko został poprowadzony na błotniku, ale za to chroni przy ewnetualnych obtarciach.
Bardzo mnie interesuje czy np. po złożeniu 3 i 2 rzędu siedzeń uzyska się płaską podłogęmonopios - 2012-01-31, 19:25
benny86 napisał/a:
Może jedna rzecz trochę drażni - ten nielakierowany, plastikowy zderzak z tyłu dość wysoko i szeroko został poprowadzony na błotniku, ale za to chroni przy ewnetualnych obtarciach.
W tej wersji kolorystycznej, to faktycznie może drażnić ale w ciemniejszych barwach to tylko zalety mogą być z tak usytuowanego zderzaka.wox - 2012-01-31, 19:50
Marmach napisał/a:
Cytat:
Już to gdzieś pisałem - dla mnie to jest konkretny lifting MCV-ki i nie nadawałbym temu autu nowej nazwy.
No bez przesady, to jest wyższe i jeszcze bardziej dostawcze, niż MCV. Ciekawe ile sobie zażyczą za taką przyjemność i jaki samochód zastąpi sedana.
Wątpię, że to auto przebije ładownością MCV-kę, a jeśli nawet, to różnice będą nieznaczne. To, że auto jest wyższe nie znaczy, że będzie pakowniejsze od MCV-ki, bo podłoga może być wyżej poprowadzona; przypuszczam, że będzie się wyżej siedziało niz w MCV-ce. To auto może będzie jeszcze trochę szersze od MCV-ki i tu może trochę zyskać na ładowności.piotrres - 2012-02-01, 10:01 ciekawy jest jeden szczegół:
ukształtowanie dolnego wlotu powietrza niemal identyczne jak w scenicu III którego widziałem wczoraj w salonie Renaut w RZDAREK - 2012-02-01, 11:32 Ciekawe czy produkcja w nowej fabryce w Tangerzy nie poprawi technologii produkcji i montażu. Ponieważ mają tam być podobno produkowane Dacie, Renault i Nissany to może wprowadzą pełne cynkowanie nadwozia i mniejszy udział części z Rumunii (w Loganie to niestety z reguły gorsze elementy).piotrres - 2012-02-01, 19:20
DAREK napisał/a:
Ciekawe czy produkcja w nowej fabryce w Tangerze nie poprawi technologii produkcji i montażu. .... i mniejszy udział części z Rumunii (w Loganie to niestety z reguły gorsze elementy).
DACIA BELIVES IN MOROCCAN TECHNOLOGY :lol: maciek - 2012-02-01, 19:51
piotrres napisał/a:
DAREK napisał/a:
Ciekawe czy produkcja w nowej fabryce w Tangerze nie poprawi technologii produkcji i montażu. .... i mniejszy udział części z Rumunii (w Loganie to niestety z reguły gorsze elementy).
DACIA BELIVES IN MOROCCAN TECHNOLOGY :lol:
Mikele - 2012-02-02, 16:50 Po obejrzeniu zdjęć muszę przyznać, że Lodgy to po prostu brzydki samochód. Moim zdaniem oczywiście, ale jak sądzę bardzo wiele osób się z tym zgodzi - o ile Logan i Logan MCV jakoś się broniły (kombiak nawet mi się podoba, zwłaszcza z przodu i z tyłu), to "Lodzia" jest po prostu nieproporcjonalna i tak malutkich kółkach wygląda fatalnie, nie mówiąc już o tyle, który wygląda jak dospawany z innego auta...
Mam nadzieję, że będzie kolejna wersja Logana MCV, nie zmieniająca zbyt wiele na zewnątrz, za to dająca nową jakość we wnętrzu i w silnikach...laisar - 2012-02-02, 18:35 Ładność to kwestia gustu, natomiast nie sposób odmówić pani Lodzi niebanalności... A już zwłaszcza w wersji Access (: Misię badzio!
Jednak, jak przy każdej Dacii, dla większości potencjalnych klientów najważniejsze będą raczej kwestie praktyczne, a tu nie ma co oceniać po fotkach, tylko trzeba po prostu wsiąść, przejechać się i w ogóle "potrzaskać drzwiami". Potencjał lodgy na pewno ma, zobaczymy tylko, jak bardzo Reno będzie go przycinało...
W kwestiach szczegółowych:
- jak na zapowiedzi, że nowe modele będą miały coś z dustera, to ja widzę tylko tylną szybkę i słupek D (których nie uważam za zbyt małe czy zbyt duże, choć wizualnie wolałbym jednak proporcjonalnie więcej przeszklenia po całości - to jednak rzecz właśnie do sprawdzenia empirycznego);
- kółka: rzecz nabyta, do testów nie ma co szaleć ponad budżetowo minimum, a trochę większe zawsze się zmieszczą;
- jakkolwiek kocham espace'y, to jednak obawiam się, że nowa dacia nie ma z nimi wiele wspólnego... Pewnie, lodgy wielkością nawet przewyższa pierwsze serie tych renówek, ale bynajmniej nie w samych rozmiarach tkwi sekret prawdziwych jednobryłowców;
- zdecydowanie nie jest to też żaden lifting MCV-ki: "buda" jest zupełnie całkowicie kompletnie inna, i to od proporcji poczynając;
- MSZ samej produkcji MCV-ki chyba nic nie zagrozi tak długo, jak będzie się dobrze sprzedawać. Ale, niestety, nie liczyłbym też z kolei na jakieś wielkie unowocześnienia - to nie po daciowemu niepotrzebnie inwestować w stary model d:
- z marokańską jakością to "na dwoje babka wróżyła": albo ich w tej najnowszej-och-ach fabryce będą mocno naciskać i faktycznie będzie trochę lepiej, albo jednak przeważy czynnik ludzki i będą gonić Rumunię od dołu... Się okaże, szanse są dokładnie pół na pół [:Pat13 - 2012-02-02, 19:38 Dacia, dajcie większe kółka !!!piotrres - 2012-02-03, 17:14
art350 napisał/a:
Moje pierwsze wrażenie wypisz wymaluj Renault Espace,no troszkę przód inny ale na pierwszy "rzut oka" Espace.
A w widoku z boku.... Citroen C3 Picasso na sterydach. http://salonsamochodowy.a..._c3_picasso.jpg
Kółka wydają się ciut przymałe, ale to rzecz gustu.
Moim zadaniem, żeby uniknąć efektu "płaskiej ściany, przydałoby się jakieś przetłoczenie na drzwiach, trochę rozłamujące monotonię linii bocznej.
Auto nie jest jednobryłowe: to daje oszczędność na ciężarze przedniej szyby (mniejszy koszt) poprawia widoczność i psuje aerodynamikę.laisar - 2012-02-03, 17:22
piotrres napisał/a:
przydałoby się jakieś przetłoczenie na drzwiach
Użyję Argumentu Ostatecznego: "eeeetam..." d:
Czemu wszyscy się uparli, że te przetłoczenia są niby ładniejsze od gładkiej prostoty? Potem wszystkie auta jeżdżą takie pokrzywione - i niby każdy inny, a w sumie takie same, bez sensu fikuśne, bueee...
Daćka jest i ma być prosta, hwgh!maciek - 2012-02-07, 09:56 laisar - 2012-02-07, 10:22 Szkoda tylko, że to same retusze - np zegary, sterowanie szyb i pokrywy schowków wzięte z renówek i średnio udanie wpasowane w deskę brazylijskiego dustera. Nawet nie chce mi się szukać oryginału /:
(Jakby to były realne nowe fotki, to by nie musieli pokazywać niemożebnie spikselozowanych kadrów z tego szpiegowskiego filmiku, nespa? <: ).
Do tego garść spekulacji i du(m/p)ny tytuł - a faktycznie nowych informacji dosłownie zero...
(Tak, jestem w marudnym nastroju d: ).DrOzda - 2012-02-07, 10:38 Skrzynia 6 biegów :)benny86 - 2012-02-07, 11:40 A moim zdaniem całkiem fajnie wygląda wnętrze, a już na pewno to wielki krok do przodu w porównaniu do MCVki - prostota i siermiężność jej wnętrza mogły co niektórych malkontentów zniechęcać, a tutaj IMHO po prostu nie ma się do czego przyczepić...
Słynna sprawa z sterowaniem szyb elektrycznych (zwłaszcza tylnych) - oprócz dylematu odwiecznego które umiejscowienie jest lepsze i dlaczego widzę jeden konkretny plus rozwiązania "na drzwiach" - można zamówić/zamontować podłokietnik i jednocześnie kupic wersję z elektrycznym sterowaniem szyb z tyłu... Poza tym na plus zaliczyłbym radio 2DIN fajnie wbudowane w deskę. Jeśli cena (a raczej stosunek cena/wyposażenie) będą korzystne to wróżę sukces równy dusterowipaweloo97 - 2012-02-08, 16:01 ,,Pacząc'' na wizualizację, to deska jest już w tej formie miła dla oka, ale od siedziska wgłąb, rzeczywiście znać ślady retuszu, a i na filmiku ze środka widać było, że fotele są inne
(Tu Dusterem mi śmierdzą, a także wnętrze chyba będzie ciut szersze), ciekaw jestem zegarów w finalnej formie i tego co będzie w 2. i 3. rzędzie.
Jeszcze złączyłem strony, by cała deska była
Uploaded with ImageShack.usproject2010 - 2012-02-08, 18:50
benny86 napisał/a:
można zamówić/zamontować podłokietnik i jednocześnie kupic wersję z elektrycznym sterowaniem szyb z tyłu...
Benny, mam już (tak, już mam! Wkrótce pełna prezentacja!) swojego DD i zapewniam Cię i wszystkich (bo parę osób, jak tu widziałem - miało wątpliwości) że nie ma żadnego problemu z obsługą tylnych szyb elektrycznych przy zamontowanym podłokietniku. Fotka na dniach. :)DAREK - 2012-02-10, 10:30 Lodzie czekają na premierę
film z produkcji, jaki tam jest silnik 8,10 min ( czy to czasem 1,2 TCE ??)
widać na nim deskę i podłogębebe - 2012-02-10, 13:11
maciek napisał/a:
film z produkcji, jaki tam jest silnik 8,10 min ( czy to czasem 1,2 TCE ??)
Z tego co udało mi się wyguglać, to nie. Ale ten silnik w ogóle nie przypomina niczego, co udało mi się wyguglać, w żadnym silniku renault nie spotkałem się z tą rurą kanalizacyjną.maciek - 2012-02-10, 13:20
bebe napisał/a:
maciek napisał/a:
film z produkcji, jaki tam jest silnik 8,10 min ( czy to czasem 1,2 TCE ??)
Z tego co udało mi się wyguglać, to nie. Ale ten silnik w ogóle nie przypomina niczego, co udało mi się wyguglać, w żadnym silniku renault nie spotkałem się z tą rurą kanalizacyjną.
Ale ten centralny korek oleju to bardziej pod dCi pasuje:
benny86 - 2012-02-10, 16:59 Opinia Kratylosa mogłaby być przydatna w tej kwesti bebe - 2012-02-10, 18:18 Faktycznie, jak już coś, to dCi.Rysiob - 2012-02-10, 18:26 Panowie, to wygląda na ... 1.6 dCi:
bebe - 2012-02-10, 18:50 Czytam sobie o tym silniku i jeśli to faktycznie trafi do Lodgy, to, trawestując znane w internetach zawołanie - jeździłbym. ;)
Po drugie, jeśli to cudo faktycznie trafi do Dacii, to i TCe logicznie wpisałby się w gamę.
Zaraz przyjdzie laisar i wywali nas wszystkich z lasu... ;Dlaisar - 2012-02-10, 19:24 (Et tu, Brute? Ależ, doprawdy, nie wiem skąd taka zła opinia o mnie d: - przecież dyskusja jak najbardziej jest o "drzewach"...).
TCE? 1.6 dCi? - uwierzę, jak zobaczę.
Osobiście nie miałbym nic przeciwko, żeby były w ofercie - chociaż bardziej cenię sobie prostsze konstrukcje, nawet jeśli nieco mniej oszczędne - a gdyby tylko one były dostępne, to nawet miałoby to sporo sensu od strony techniczno-ekonomicznej-logistycznej (tzn. np znacząco ograniczyłoby konieczność utrzymywania dużych zapasów w magazynach kolejnych części zamiennych), ale... Ano właśnie: "ale". Otóż jakoś nie jestem przekonany, czy wbrew głośnemu mówieniu o oszczędzaniu, to samo Reno jest aby na pewno gotowe na aż tak logiczne działania. Bo co wtedy z prestyżem i imażem wiodącej marki? d;maciek - 2012-02-10, 19:36
Cytat:
Renault begins Lodgy production in Morocco, targets Europe
PARIS -- Renault has opened its new Dacia plant in Tangiers, Morocco. The factory will build the Lodgy minivan and an as-yet unnamed model for European and other markets.
The plant will have a annual capacity of 400,000 units by 2013 and will export 85 percent of its production to Europe, Africa, Mexico, and Middle East. Europe, Dacia's biggest market, will take most of the vehicles.
The Tangiers facility will complement Dacia's factory in Pitesti, Romania, which Renault said is at full capacity and will not produce the Lodgy.
A Renault spokesperson would not comment on output targets at the new facility, where Renault will also produce a new commercial van based on a Dacia platform in addition to the Lodgy, which it goes on sale later this year.
The plant's opening has generated a stir in France with critics accusing Renault of transferring jobs outside of the country, while ignoring the fact that the French government owns a 15 percent stake in the automaker.
"We see this factory as a dangerous development," said Fabien Gache, a spokesman for the CGT, Renault's dominant French union. "These vehicles are basically 'Loganized' Scenics and Kangoos," Gache said. "They're bound to hit the Renault brand's market share."
Renault said it has always based production of its low-cost Dacia brand cars outside of western Europe as part of its no-frills business model.
"The question of building this factory in western Europe didn't even arise," Renault CEO Carlos Ghosn said in a radio interview ahead of the opening ceremony on Thursday. "That would have been incompatible with the concept" of low-cost vehicles, he said.
Renault hopes the Lodgy will build on the success of its Dacia division. The estimated 10,000-12,000 euro entry price for the Lodgy, available in five- or seven-seater versions, compares with French prices starting from around 21,000 euros for a Renault Scenic or Volkswagen Touran, excluding special offers.
The Lodgy builds on the surprise domestic success of Renault's low-cost Dacia brand. The original 2004 Logan sedan proved more successful in Europe than in many of the emerging markets for which it was designed, such as India. Dacia's Duster SUV has since become a runaway hit in France.
Western European sales of Renault models dropped 8.5 percent in 2011, outpacing the region's overall 1.3 percent decline in car registrations, while Dacia increased its market share.
Renault's low-cost entry vehicles, sold as Dacias in Europe and Renaults elsewhere, increased their share of group deliveries to one-third last year from about a quarter in 2010 - even after the withdrawal of government crisis incentives that favored cheaper cars.
Reuters contributed to this report.
http://www.autoweek.nl/fo...4823899,4846179maciek - 2012-02-10, 19:48 maciek - 2012-02-10, 20:57 no i to chyba jest 1,5 dci
nissan Juke 1,5 dci
Kangoo 1,5 dci
Clio 1,5 dci
jak widać rura nie mieści się więc postanowioną ją wywalić na wierzch
i nie zdziwił bym się gdyby zegary by tak wyglądały
bądź
bebe - 2012-02-10, 22:18
laisar napisał/a:
(Et tu, Brute? Ależ, doprawdy, nie wiem skąd taka zła opinia o mnie d: - przecież dyskusja jak najbardziej jest o "drzewach"...).
Nie żebym od razu startował z Kłujem, Cezarze, po prostu nawiązałem do uporu, z jakim tępisz radosne wizualki. ;) A my tu sobie wysysamy z brudnego palucha na podstawie filmiku kręconego ogórkiem... :]
maciek napisał/a:
no i to chyba jest 1,5 dci
Ue, to nie. :]
maciek napisał/a:
i nie zdziwił bym się gdyby zegary by tak wyglądały
Ło matko, osobne kontrolki do prawych i lewych kierunkowskazów?! Rozpusta! :)limo - 2012-02-10, 23:22
bebe napisał/a:
jeździłbym. ;)
hahahahhah laisar - 2012-02-10, 23:28 Nie tyle tępię, co czasem wyśmiewam, ale przede wszystkim - ostrzegam przed traktowaniem ich zbyt poważnie <: Przy tej radosnej tvurrrchoscy pismaków wsysanie nosem prawdziwych, było nie było, filmików, nawet jeśli mało co na nich widać, to już i tak jest szczyt realizmu i poważnego podejścia do tematu.
...A ad rem: sądząc po czymś, co wygląda na mocowanie 2. rzędu, to jest bardzo podobne do MCV-kowego - czyli wizja osobnych foteli oddala się niestety coraz bardziej... Natomiast już widać, że 3. rząd na pewno nie składa się w podłogę - i MSZ bardzo dobrze, bo to ode Złego wynalazek jest. Podtrzymuję jednak to, co pisałem wcześniej - bez osobno składanych całych miejsc w 3. rzędzie to Dacia razem z Reno mogą sobie ten model wsadzić w... [wężykiem].bebe - 2012-02-11, 01:18
laisar napisał/a:
...A ad rem: sądząc po czymś, co wygląda na mocowanie 2. rzędu, to jest bardzo podobne do MCV-kowego - czyli wizja osobnych foteli oddala się niestety coraz bardziej... (...) Podtrzymuję jednak to, co pisałem wcześniej - bez osobno składanych całych miejsc w 3. rzędzie to Dacia razem z Reno mogą sobie ten model wsadzić w... [wężykiem].
A możesz na potrzeby dyskusji przybliżyć nam w krótkich, żołnierskich słowach, co dokładnie dają 3 osobne fotele w drugim rzędzie? (Wiem, że rozmawialiśmy o tym na spocie, ale tam też konkrety nie padły.) Mie sie wydajeee, że bez odpowiedniej szerokości samochodu (od Multipli w górę :) takie rozwiązanie jest jednak mało praktyczne (i producenci samochodów zdają się podzielać moje zdanie), ale może o czymś nie wiem. Chętnie bym posłuchał, o co cho z tymi fotelami.laisar - 2012-02-11, 10:28 Czy na spocie to nie pamiętam, ale na pewno w temacie obok.
A co dają? Ano to samo, co w 3. rzędzie, czego sens jest chyba oczywisty, skoro pytasz konkretnie o 2. rząd - czyli kolejny stopień w praktyczności. I nawet jeśli nie są to jakieś wariacje nt skodowego (OIDP) VarioFlexa, który pozwala przesuwać fotele także na boki, to już sama możliwość demontażu np tylko środkowego fotela pozwala czasem na lepsze wykorzystanie przestrzeni. A przecież idea osobnego fotela dla każdego pasażera to nie tylko jego demontaż w całości - także osobna regulacja to wtedy jego cecha immanentna, co jest równie ważne. Choćby ograniczona tylko do stopnia pochylenia oparcia jest już warta grzechu, a co dopiero jak można jeszcze jeździć wzdłuż (:
MSZ popularność jest jednak całkiem spora i nie wymaga nie wiadomo jakich rozmiarów - xsara picasso, touran i reszta im podobnych właśnie wcale nie są dużo większe nawet od MCV-ki.
Że nie jest to cudowne panaceum na wszystkie wady świata moto - to zgoda, dla mnie jednak jest warte bardzo wiele. (Do tego stopnia, że cały czas przemyśliwuję jakby to jednak wprowadzić do posiadanej MCV-eczki (: ).Rysiob - 2012-02-11, 10:32 Z tymi fotelami to faktycznie ma sens przy odpowiedniej szerokości, choć np. duet Berlingo/Partner dysponują takimi trzema osobnymi fotelami w drugim rzędzie.
Widzę, że maska - tak jak w Dusterze - jest na siłownikach maciek - 2012-02-11, 10:34
widać w 4,50 jak silnik jedzie , potem też do końca oglądać , może uda się komuś wyczaić co to za silnik
też ciekawy filmik
a co to w 4,08??Rysiob - 2012-02-11, 10:49 Patrząc na lewy bok tego silnika zauważam podobną budowę do 1.6 dCi. Nadal obstawiam, że to to :)
Na ostatnim filmiku 4,12 widać gołą budę Kangoo I, a potem jakiś prostopadlościan z naniesionymi punktami - czyżby instruktaż składania kangoopobodnej Dacii ? :)maciek - 2012-02-11, 11:00
zobacz w 0,28 że inaczej silnik wyglądalaisar - 2012-02-11, 11:01
Rysiob napisał/a:
Z tymi fotelami to faktycznie ma sens przy odpowiedniej szerokości
MSZ: już MCV ma ją wystarczającą, ale nie chcę oczywiście nikogo uszczęśliwiać na siłę - najlepiej jakby po prostu była dostępna taka opcja, jako kolejny logiczny krok w rozwoju (:maciek - 2012-02-11, 11:29 już wiem co to za silnik
ENERGY 1,5DCI
zdjęcia z katalogów Reanult Megane 2012
bebe - 2012-02-11, 11:58
laisar napisał/a:
I nawet jeśli nie są to jakieś wariacje nt skodowego (OIDP) VarioFlexa, który pozwala przesuwać fotele także na boki, to już sama możliwość demontażu np tylko środkowego fotela pozwala czasem na lepsze wykorzystanie przestrzeni. A przecież idea osobnego fotela dla każdego pasażera to nie tylko jego demontaż w całości - także osobna regulacja to wtedy jego cecha immanentna, co jest równie ważne. Choćby ograniczona tylko do stopnia pochylenia oparcia jest już warta grzechu, a co dopiero jak można jeszcze jeździć wzdłuż (:
A poza demontażem środkowego fotela, co to jeszcze daje? Dlaczego regulacja jest ważna, w sensie - co takiego miałby sobie regulować pasażer, skoro on i tak cargo? :) Po co jeździć wzdłuż, skoro i tak pasażerowie (dorośli) nie będą w stanie minąć się ramionami?
Pytam, bo nie wiem. Jakoś nigdy nie brakowało mi takiej funkcjonalności, a może właśnie powinno. :)maciek - 2012-02-11, 14:09
Cytat:
i nie zdziwił bym się gdyby zegary by tak wyglądały
bądź
chyba na pewno będą takie zegary bo nowy Master też takie ma.
Logan/MCV/ Sandero/Duster ma identyczne zegary jak Master wcześniejszy
te górne zdjęcie to biedniejsza wersja
te dolne bogatrza wersjamaciek - 2012-02-11, 16:57 obawiam się że Lodgy nie będzie miała miejsca na "klubową uszczelkę komory silnika" laisar - 2012-02-11, 18:08
bebe napisał/a:
Po co jeździć wzdłuż, skoro i tak pasażerowie (dorośli) nie będą w stanie minąć się ramionami?
W skrócie: żeby właśnie mogli się minąć - bo w razie potrzeby po prostu rozdzielasz jedną płaszczyznę wspólnego oparcia na dwie (albo i trzy), oddalone od siebie nawzajem.
A regulacja pochylenia: raz wspomagająco dla powyższego, a dwa - po prostu dla komfortu.
bebe napisał/a:
Jakoś nigdy nie brakowało mi takiej funkcjonalności
Naprawdę-naprawdę przenajnigdy nie ustawiałeś sobie fotela kierowcy, wzdłuż, wzwyż i pochylenia oparcia? No jakoś myślę, że wątpię... Dlaczego zatem w samochodzie rodzinnym cargo nie miałoby mieć prawa do własnych upodobań?Mikele - 2012-02-11, 20:27 Dodatkowo często w rodzinnych autach wyższej klasy niezależne fotele w drugim rzędzie są na szynach, co naprawdę daje mnóstwo możliwości adaptowania wnętrza samochodu pod kątem tego kogo/co będziemy przewozić.
Ciekawe swoją drogą jest to, czy zrezygnują z "kręconej" regulacji oparcia foteli z przodu na rzecz "rączki", jak np. w Clio - w połączeniu choćby z fotelem pasażera składającym się w stolik jest to znacznie lepsze rozwiązanie.mekintosz - 2012-02-11, 23:52 Nadal jest mechaniczny zamek tylnej klapy - na wcisk ;-( Widac tez swiatla dzienne, wytlumienie maski, ciekawe, czy podobnie bedzie slabo ocieplony/wyciszony jak inne dacie ?laisar - 2012-02-12, 11:17 @Mikele: Zarówno pokrętło, jak i wajcha mają dla mnie po tyle samo wad, co i zalet, więc najlepiej jakby były stosowane oba, w zależności od miejsca. Niestety, aż tacy hojni nie są nawet producenci w swoich flagowych produktach, to co dopiero w Dacii...
@mekintosz: Zamek to pierdoła - j.w., super-hiper nowoczesny elektryczny też ma kupę wad (z naciskiem właśnie na kupę). Chyba że chodzi Ci o samą formę, nie jego mechaniczność -wtedy zgoda, zwyczajna klamka bez bębenka jak w MCV-ce Laureate jest jak dla mnie jednak lepsza.
Sądząc po filmikach - wyciszenie dachu jest identyczne, tzn. przyzerowe: jedynie podsufitka identycznego rodzaju co w reszcie dacii. Na tej podstawie trudno oczywiście powiedzieć coś pewnego, ale MSZ prognozuje to także podobieństwo w reszcie miejsc. W skrócie: tak, tak samo słabo. Ale za to dobra wiadomość jest taka, że równie łatwo powinno się dać to poprawić [:maciek - 2012-02-12, 21:18 Dacia Lodgy była już w Top Gear. Tylko wspomniana przez Mayabebe - 2012-02-12, 23:16
laisar napisał/a:
Naprawdę-naprawdę przenajnigdy nie ustawiałeś sobie fotela kierowcy, wzdłuż, wzwyż i pochylenia oparcia?
Jako kierowca - naturalnie. Jako pasażer - nigdy, jestem szczęśliwy, że w ogóle jadę, a nie biegnę za samochodem. ;)
laisar napisał/a:
Dlaczego zatem w samochodzie rodzinnym cargo nie miałoby mieć prawa do własnych upodobań?
Chyba aż tak nie kocham mojej rodziny. :) Ale dzięki, z grubsza rozumiem, w czym rzecz. Podejrzewam, że to trochę jak z tempomatem - jak się nie ma, to w sumie taki trochę zbędny gadżet, jak się poużywa, to chce się używać już zawsze. :]maciek - 2012-02-13, 09:13
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/7790akofreda - 2012-02-13, 10:20 Fajna otwarta półka nad schowkiem - na mapy itp. esdziewiaty - 2012-02-13, 13:34 Jest nawiew na nogi z tyłu, i schowek na okulary u kierowcy pod dachem.
Lampka z przodu ta sama, zastanawiam sie czy z tyłu bedzie jakiekolwiek dodatkowe oswietlenie, w Dusterze brakuje tego.DrOzda - 2012-02-13, 17:08 Jeszcze trochę fotek z Tangeru:
maciek - 2012-02-13, 17:22 DrOzda, z jakiej stronki masz te fotkiDrOzda - 2012-02-13, 21:02
maciek napisał/a:
DrOzda, z jakiej stronki masz te fotki
http://www.businessmagazi...9230314/slide-2mim - 2012-02-13, 21:03 Deska rozdzielcza całkiem przyzwoita, fajne zegary w chromowanych obwódkach.
Jak tak dalej pójdzie Dacia może doścignąć Hyundai'a, który jeszcze kilkanaście lat temu był padłem
Tylko hamulce bębnowe z tyłu wyglądają niedzisiejszo, biorąc pod uwagę, że jest to spory van.maciek - 2012-02-13, 21:20
ma ostatnie szyby uchylne jak w MCVDrOzda - 2012-02-14, 11:11
maciek napisał/a:
Dacia Lodgy była już w Top Gear. Tylko wspomniana przez Maya
Czyli dokładnie tak samo jak w loganie - wyłącznie w wersji 7-os., bo na wcześniejszych fotkach było widać, że zawiasów nie ma. Ergo: były to po prostu 5-osobówki.
Posty o dostawczaku zostały przeniesione do tematu o przyszłości Dacii.Ernest - 2012-02-14, 13:46 YT aż pęka od filmików z Logdy ;) oto kilka z nich :
czy w tym miejscu będzie sterowanie ESP i elektrycznymi lusterkami?
co to za silniki? wydaje mi sie że 3. to 1,2 75KM
i pare zdjęć 1,5 dci Energy (chyba ze to jest inny silnik:-D)
mim - 2012-02-15, 21:48
maciek napisał/a:
czemu podłoga jest podwyższona?
Zbiornik tam będzie siedział
To, że jest to Van nie oznacza płaskiej podłogi z tyłu.laisar - 2012-02-15, 22:09
maciek napisał/a:
czemu podłoga jest podwyższona?
Nie jest - tak wygląda ta płyta podłogowa we wszystkich modelach.
maciek napisał/a:
czy w tym miejscu będzie sterowanie ESP i elektrycznymi lusterkami?
ESP na pewno.
Na formularzu przyczepionym do przedniego błotnika oprócz numeru seryjnego 476, modelu J92 i wersji "laureate", wypisane jest wyposażenie - m.in. silnik K9K, czyli 1.5 dCi, skrzynia 5-biegowa, 7-osobowość*, światła przeciwmgłowe, poduszka pasażera oraz klima.
Osobom ciekawym technikaliów zwracam też uwagę na wtyczki sterczące z otworów obok zawiasów, w "futrynach" drzwi - oznaczają, że wiązki elektryczne powinny być bardziej modułowe, a więc elastyczniejsze do przeróbek (:
---
* Co jest o tyle ciekawe, że w tym egzemplarzu tylne boczne szyby jednak nie są uchylne... maciek - 2012-02-15, 22:14
laisar napisał/a:
Na formularzu przyczepionym do przedniego błotnika oprócz numeru seryjnego 476, modelu J92 i wersji "laureate", wypisane jest wyposażenie - m.in. silnik K9K, czyli 1.5 dCi, skrzynia 5-biegowa, 7-osobowość*, światła przeciwmgłowe, poduszka pasażera oraz klima.
jak to odczytałeś, ja próbowałem kilka razy odczytać te kartki i nie udawało mi się, masz jakieś zdjęcia w lepszej rozdzielczości.
Lubie, "zabawę" w szukanie dziury w całym
Na formularzu przyczepionym do przedniego błotnika oprócz numeru seryjnego 476, modelu J92 i wersji "laureate", wypisane jest wyposażenie - m.in. silnik K9K, czyli 1.5 dCi, skrzynia 5-biegowa, 7-osobowość*, światła przeciwmgłowe, poduszka pasażera oraz klima.
głębokość schowka środkowego
i takie tam zdjęcie
pride26 - 2012-02-16, 15:40 Nie powinien miec świateł do jazdy dziennej zamontowanych fabrycznie ?maciek - 2012-02-16, 15:55 pride26, ma światła do jazdy dziennej , światła dzienne to nie tylko światła LED a też zwykle żarówkowepride26 - 2012-02-16, 16:00
maciek napisał/a:
pride26, ma światła do jazdy dziennej , światła dzienne to nie tylko światła LED a też zwykle żarówkowe
w sumie to logicznie , nie wiem co mi sie ubzdurało , że musi mieć osobne lampy typu LEDlimo - 2012-02-16, 19:02 tyle tego badziewia jeździ, że mogło Ci się ubzdurać. Z tych samochodów z ledami co mijam na co dzień to 1 na 20 ma założone poprawnie. Jak się w końcu policjanty zwiodą i zrobię akcję to zarobią górę hajsu. A swoją drogą to z fabrycznych lamp dziennych NIEledowych to kojarzę, że widziałem tylko chyba w SuperB - łączone z halogenamiPrezes - 2012-02-17, 12:45
limo napisał/a:
tyle tego badziewia jeździ
Nawet dziś widziałem 2 takie samochody, co światełka ich dzienne przyklejone bodaprenem trzęsły się niemiłosiernie (może z zimna) a świeciły gorzej niż podświetlenie w moim zegarku na rękę.
limo napisał/a:
A swoją drogą to z fabrycznych lamp dziennych NIEledowych to kojarzę, że widziałem tylko chyba w SuperB - łączone z halogenami
Widziałeś tylko o tym nie wiesz. W moim Aveo mam takie. Są to zwykłe światła. Jak włączam tryb świateł do jazdy dziennej: gasną światła z tyłu, reflektory nadal się świecą -> ot cały wymóg UE spełniony :P
Dodatkowo zmienia mi się oświetlenie zegarów, radia i inne takie, ale z dziennymi nie ma to już nic wspólnego.Dar1962 - 2012-02-17, 14:16 nie rozumiem tego owczego pędu - czym to jest podyktowane? chęcią tuningowania auta na siłę?Dorównania nowym konstrukcjom? Zależność jest zwykle taka - im starsze i bardziej rozgracone auto, tym więcej takich gadżetów. Niestety zajeżdża mi to tuningiem nader wiejskim. Oszczędność na paliwie tak symboliczna,że prawie żadna, tak jak oszczędność na żarówkach. Większość tych badziewiastych pasków LEDów wielkości łebka od szpilki świeci tak,że ich prawie nie widać,co jest bardzo niebezpieczne, bo wszyscy są przyzwyczajeni, że każde auto jest przyzwoicie oświetlone. Niektóre już częściowo powypalane wyglądają jak zęby szczerbatego .A poumieszczane są czasem w tak dziwnych miejscach,że projektantom aut się pewnie nie śniło. W tej kwestii panuje totalny bałagan. Co druga taka choinka kwalifikuje się do odebrania dowodu rejestracyjnego piotrres - 2012-02-17, 15:15
laisar napisał/a:
... skoro pytasz konkretnie o 2. rząd - czyli kolejny stopień w praktyczności. I nawet jeśli nie są to jakieś wariacje nt skodowego (OIDP) VarioFlexa, który pozwala przesuwać fotele także na boki, to już sama możliwość demontażu np tylko środkowego fotela pozwala czasem na lepsze wykorzystanie przestrzeni.
A przecież idea osobnego fotela dla każdego pasażera to nie tylko jego demontaż w całości - także osobna regulacja to wtedy jego cecha immanentna, co jest równie ważne. Choćby ograniczona tylko do stopnia pochylenia oparcia jest już warta grzechu, a co dopiero jak można jeszcze jeździć wzdłuż (:
....
Hmm, jeżeli czegoś nie przegapiłem, to chyba jestem pierwszym który uprzejmie donosi , że fotele w Leokadii są indywidualne, z dużymi chowanymi zagłówkami:
Podoba mi się nowa decha rozdzielcza,wyższe położenie pokręteł, półeczka, chętnie przeszczepiłbym to do DD. Budziki też. No cóż, może w następnej inkarnacji... mojego Dusterka będą takie same. Światła tylne nieco udziwnione. Nie podobają mi się. No ale, de gustibus et coloribus non est disputandum
P.S>
Pożądana porządna roletka, miast Fałdy Niebiańskiej Rozkoszy, jak w DD laisar - 2012-02-17, 17:06
piotrres napisał/a:
fotele w Leokadii są indywidualne
Ale na podstawie czego ten optymizm? Chyba tylko oka patrzącego (; bo przecież ów klołzap niczego nie rozstrzyga - widać jedynie rowek, który równie dobrze może być oznaką podziału oparcia 1/3-2/3...
Tu, proszę, jeszcze większa wersja: http://www.daciaklub.pl/u...cture-136x2.jpg (prawie 3500x1300 px, 1,5 MB).Mikele - 2012-02-17, 17:25 A tylna klapa od środka - jak drzwi w MCVce, czyli goła blacha...
pewnie dźwięk zamykania będzie taki sam, czyli łudząco podobny do analogicznej czynności w dostawczakach Ech, ta taniość.maciek - 2012-02-17, 17:51 laisar, skąd ty takie wielkie zdjęcie masz laisar - 2012-02-17, 17:52
Mikele napisał/a:
pewnie dźwięk zamykania będzie taki sam
Bardzo dużo zależy od wyregulowania zamka - jak jest dobrze zrobiona, to nawet luźna tablica rejestracyjna tak strasznie nie trzaska.piotrres - 2012-02-17, 18:29
laisar napisał/a:
Ale na podstawie czego ten optymizm? Chyba tylko oka patrzącego
maciek napisał/a:
laisar, skąd ty takie wielkie zdjęcie masz
A na podstawie złudzenia aptecznego wynikającego z małej rozdzielczości.
Laisar miał większe fi obiektywu więc pierwszy krążek dyfrakcyjny jest mniejszy więc zdolność rozdzielcza większa. No i matryca chłodzona to mniej szumiało
Mikele napisał/a:
A tylna klapa od środka - jak drzwi w MCVce, czyli goła blacha...
pewnie dźwięk zamykania będzie taki sam, czyli łudząco podobny do analogicznej czynności w dostawczakach Ech, ta taniość.
i w Dusterze...
Chodzi raczej o taki "Kierunek udzielania się Uczucia Taniości"
Bo czy plastiki na klapie i progu to taki znowu cymes i w dodatku taki hiperkosztogenny?! paweloo97 - 2012-02-19, 18:02 Sherlockowania ciąg dalszy:
Zegary będą nieco inne niż te co były wklejane,(inne kreski) i radio 2 DIN(to wiadomo):
Niewielkie odkrycie, ale uchwyciłem drzwi:
mim - 2012-02-20, 17:08 Niech no dadzą inną kierownicę, bo ta jest taka nieciekawa ( i mniejszą).
I oby klakson był w kierownicy a nie w manetce.laisar - 2012-02-20, 18:00 A niech ich Wielki Księgowy broni! Daćki nie mają być "ciekawe", tylko zwyczajne i praktyczne - jak się chce mieć "ciekawe" patenty, to można sobie wybrać pińcet innych marek d:
(I to piszę ja, trener Jarząbek, który np tak ogólnie docenia nowatorstwo i podobają mu się citroenowe kierownice z nieruchomym środkiem...).
Odpowiedź ws [nie]praktyczności klaksonu w dźwigni: http://www.daciaklub.pl/f...p=118651#118651.piotrres - 2012-02-21, 15:03 Oj, tam kla(r)kson na manetce jest immanentną częścią Daćkowej tożsamości!
A kierowniczka dobrze leży w ręce. Ja np nie lubię takich o zabawkowym Φ
laisar napisał/a:
A niech ich Wielki Księgowy broni! Daćki nie mają być "ciekawe", tylko zwyczajne i praktyczne - jak się chce mieć "ciekawe" patenty, to można sobie wybrać pińcet innych marek d:
.... abo i szeset...
laisar napisał/a:
..I to piszę ja, trener Jarząbek, który np tak ogólnie docenia nowatorstwo i podobają mu się citroenowe kierownice z nieruchomym środkiem...)
Tyle, że to ostatnie nie zmienia nic, poza komplikacją konstrukcji
Jak mawiał Wielki Xięgowy: "Żadna szanująca się firma nie może sobie pozwolić na innowacje. To zwykłe marnotrawstwo. No chyba, że już na prawdę konkurencja dociśnie"
Choć taka niebywałą innowacja jak kurtyny z tyłu (za dopłatą) by nie zwadziły.
Moja 8 letnia córcia zdała pytanie:" Tata, Nikt nie pomyślał o dzieciach: te cztery poduszki to są tylko z przodu". Ot, taki KO-Tmonopios - 2012-02-21, 20:06 Nie wiem czy to było ale dziś wpadł mi numer zeszłomiesięcznej prenumeraty Auto Moto i Sport czy jakoś tam. I była mała wzmianka o Lodgy, pisali że trzeci rząd siedzeń ma być chowany w podłodze, poza tym to niewiele informacji wykrztusił redaktor na papierze.Lmoska - 2012-02-22, 19:05 Witam!
Znalazłem link do strony z kilkoma nowymi zdjęciami DACI LODGY
http://mcvjournaal.wordpr...otos-productie/
Zapraszam do obejżenia i djalogu :)DrOzda - 2012-02-23, 10:41 Mój faworyt kolorystyczny w tym modelu:
Ten też fajny:
benny86 - 2012-02-23, 12:26
DrOzda napisał/a:
Mój faworyt kolorystyczny w tym modelu:
to chyba znany już z innych modeli szary comete? Owszem, bardzo fajny kolorek, zwłaszcza w połączeniu z jakimiś alusami i przyciemnianymi szybami z tyłu. OIDP wieża ma taką MCVkę i wygląda rewelacyjnie jak dla mnie Marek1603 - 2012-02-23, 18:17 Ja też, ja też mam taką, tylko z jasnymi aluskami. http://www.daciaklub.pl/f...dana++powitanieDar1962 - 2012-02-24, 07:45 ta niżej wygląda na bazalt laisar - 2012-02-25, 03:47 http://0-100.hotnews.ro/2...va-fi-optional/
- ESP nie będzie musiało być w standardzie, bo Reno zdążyło zarejestrować we Francji jedną sztukę przed początkiem obowiązywania nowych przepisów
I teraz na dwoje babka wróżyła: co prawda brak obowiązku nie oznacza automatycznie faktycznego braku, ale z drugiej strony nawet z moim bezmiernym optymizmem jakoś trudno mi uwierzyć, że dadzą to jako opcję dostępną już w wersji podstawowej...
Tak czy owak - jest to b-e-z-n-a-d-z-i-e-j-n-y manewr w wykonaniu marki, która kiedyś uchodziła za wzór bezpieczeństwa (bo to Reno o wszystkim decyduje, co najmniej w 99,43%). Ze wszech miar popieram pozostawienie klientowi jak największego wyboru w konfigurowaniu ale jednocześnie powinno się zachować jednak pewne minimum obowiązkowego wyposażenia, zgodnego z prawem, a nie bezczelnie je obchodzić.
A jeszcze gorzej, że jeśli nie ESP nie będzie chociaż jako opcji, to w EuroNCAP znowu Dacia dostanie bęcki /:laisar - 2012-02-25, 03:50 http://www.adevarul.ro/lo..._644985521.html
- duuuże fotki, można się poprzyglądać różnym szczegółom (:
to są złe wieści , ale na pocieszenie VW w Skodzie zastosował podobny myk, zaczęli sprzedawać Citigo w Czechach w tamtym roku po to by nie miało ESP i najtańsza wersja była jeszcze tańsza w reszcie wersji wyp. już jest ESP. Najlepsze to jest że rozbili VW UP! i wyniki poszły też na konto Skody choć w podstawowej wersji nie ma ESP maciek - 2012-02-25, 11:11 dostałem e-maila, a w nim takie zdjęcie
laisar - 2012-02-25, 11:14
maciek napisał/a:
na pocieszenie VW w Skodzie zastosował podobny myk
"A u was biją murzynów" nigdy nie jest żadnym pocieszeniem d:
maciek napisał/a:
rozbili VW UP! i wyniki poszły też na konto Skody
No, nie - na stronie EuroNCAP nigdzie nie znalazłem żadnej informacji, jakoby Up! miał cokolwiek wspólnego z Citigo. Jeśli więc Skoda się tym podpiera, to już jej wina, a nie rozbijaczy.
Gdyby natomiast ktoś próbował wyciągać takie wnioski samodzielnie, to znaczy że jest... małomądry - dane techniczne i procedura testowa są przecież jasno podane.laisar - 2012-02-25, 11:23
Cytat:
jeśli nie ESP nie będzie chociaż jako opcji, to w EuroNCAP znowu Dacia dostanie bęcki /:
Hmm, a może Renault właśnie o to chodzi? Żeby było jak z dusterem? 3* żeby "nie popsuć opinii" innym modelom renówek, a z dodatkowym wyposażeniem - nieoficjalny odpowiednik 4*? Taki samochodowy "overclocking" bezpieczeństwa d:maciek - 2012-02-25, 11:44
laisar napisał/a:
No, nie - na stronie EuroNCAP nigdzie nie znalazłem żadnej informacji, jakoby Up! miał cokolwiek wspólnego z Citigo. Jeśli więc Skoda się tym podpiera, to już jej wina, a nie rozbijaczy.
Ale po co? Przecież w podanym przez Ciebie linku do testu Citigo jest napisane:
Safety assist
Electronic stability control is standard in most European countries but optional on some variants in some countries. Skoda provided information to show that it will meet Euro NCAP's fitment requirements for 2011, and the system passed the test requirements.
Czyli formalnie sprawa jest czysta i nikt niczym się bezprawnie nie podpiera.mekintosz - 2012-02-25, 12:33
laisar napisał/a:
http://www.adevarul.ro/locale/pitesti/Primele-Lodgy-Uzina-Tanger-Maroc_5_644985521.html
- duuuże fotki, można się poprzyglądać różnym szczegółom (:
Jak udalo Ci sie powiekszyc te foto, u mnie na Safari w MacOS otwiera sie galeria bez opcji powiekszenia ?
Co oznaczaja te zaczepy - mozliwosc demontazu siedzen jak w Scenicu ?bebe - 2012-02-25, 14:13
mekintosz napisał/a:
Jak udalo Ci sie powiekszyc te foto, u mnie na Safari w MacOS otwiera sie galeria bez opcji powiekszenia ?
Otwórz dany obrazek w nowej karcie i zmień ostatnią cyferkę x.jpg na 1.jpg . Swoją drogą, jak laisar do tego doszedł, nie jestem sobie w stanie wyobrazić. :)
mekintosz napisał/a:
Co oznaczaja te zaczepy - mozliwosc demontazu siedzen jak w Scenicu ?
Raczej wprost przeciwnie. Zaczepy oznaczają brak szyn, a ilość zaczepów sugeruje identyczny układ siedzeń jak w MCVce.
Yaay, chromowane obwódki wszystkiego! :| Już nie muszę kupować opla albo skody, żeby mieć wystrój jak na wiejskim weselu! :/laisar - 2012-02-25, 14:41
bebe napisał/a:
jak laisar do tego doszedł, nie jestem sobie w stanie wyobrazić. :)
1. "Lata pracy nad sobą i sprzętem".
2. Pokręcona osobowość (;
A propos:
maciek napisał/a:
laisar, skąd ty takie wielkie zdjęcie masz
Z internetu <;
(Patent podobny jak wyżej - zmiana rozmiaru dzięki zmianie nazwy pliku docelowego).
bebe napisał/a:
Zaczepy oznaczają brak szyn
Mogą, ale nie muszą - szyny mogą być powyżej zaczepów.
(Widziałem gdzieś taki patent, spróbuję odnaleźć przykład).
bebe napisał/a:
ilość zaczepów sugeruje identyczny układ siedzeń jak w MCVce
Ale za to ich rozmiar i masywność dają cień nadziei, że może uda się z nich wykrzesać coś więcej w konfigurowalności...
bebe napisał/a:
Yaay, chromowane obwódki wszystkiego! :|
Nie bój żaby, to pewnie tylko w "Laureate" - jest szansa, że niżej będzie prościej.
(A może to być też efekt jakiegoś pakietu a la dusterowy look).
I jeszcze można się ucieszyć widząc znacznie lepsze wyciszenie kabiny - pod steropianem (?), który sam z siebie jest sporo większy, jest jeszcze kocyk! (:
Jeszcze w kwestii komfortu: widać że tak jak w MCV-ce będzie również nawiew podłogowy do 3. rzędu.
Z potencjalnych minusów: miejsca pod roletę też wyglądają jak w loganie (= tylko jedna pozycja). No ale może po prostu złożony 3. rząd będzie się mieścił pod nią? (Dlatego "potencjalny"). Zobaczymy...maciek - 2012-02-25, 15:00
nie za wysoko bagażnik się otwiera ?laisar - 2012-02-25, 16:16 Zazwyczaj to się chyba daje regulować do pewnego stopnia.Seal - 2012-02-25, 17:13
bebe napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Jak udalo Ci sie powiekszyc te foto, u mnie na Safari w MacOS otwiera sie galeria bez opcji powiekszenia ?
Otwórz dany obrazek w nowej karcie i zmień ostatnią cyferkę x.jpg na 1.jpg .
Bebe dzięki za patent działa mim - 2012-02-25, 20:03
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
Zaczepy oznaczają brak szyn
Mogą, ale nie muszą - szyny mogą być powyżej zaczepów.
(Widziałem gdzieś taki patent, spróbuję odnaleźć przykład).
U mnie w Galaktyce tak jest.
Są zaczepy w podłodze ale każdy fotel można przesuwać osobno, bo mają to przesuwanie same w sobie.maciek - 2012-02-29, 20:06
na tych zdjęciach samochód wygląda na większe, bardziej przypominające Scenica. Napewno będzie to wysokie auto laisar - 2012-02-29, 20:10
mim napisał/a:
U mnie w Galaktyce tak jest.
Są zaczepy w podłodze ale każdy fotel można przesuwać osobno, bo mają to przesuwanie same w sobie.
Aaaaano właśnie - widziałem, że to nie było jakieś niszowe rozwiązanie (: Dzięki.wox - 2012-02-29, 20:36 W dzieciach (przynajmniej Grand Scenic) Renault też przecież tak jest z fotelami - są zaczepy, nie ma szyn, bo fotele maje przesuwanie "same w sobie" - więc tym bardziej istnieje możliwość "przeszczepu" do Dacii.paweloo97 - 2012-02-29, 20:37
maciek napisał/a:
na tych zdjęciach samochód wygląda na większe, bardziej przypominające Scenica. Napewno będzie to wysokie auto
Hmmm... nowe fotki. To tak z neta czy ze stronki jakiejś? Na tej 1-szej i w tej pogodzie i kolorze wygląda Jak dla mnie to mogliby już pokazać oficjalną galerię,zdecydowana ilość premier już je ma, ale nawet bez tego prasówka w Genewie we wtorek już Ogólnie może to niezamierzone, ale tak oryginalnie się Lodgy dla mnie poznawało: wersja Glace, potem 2 fotki i wyszpiegowanie kilkakrotne,wnętrze i zdjęcia z produkcji (nasze sherlockowanie ;) )
Czekam na parametry silników i nawet nie bagażnik tylko 2/3 rząd.laisar - 2012-02-29, 21:16 @wox: Racja (nawet od jakiegoś czasy myślę nad przeszczepem), ale chodziło mi raczej o coś spoza Reno, żeby nie było, że znowu se coś akurat te France ubrdały...piotrres - 2012-03-01, 13:25 Patrząc na te nowe zdjęcia (praktycznie rzut z boku) napiszę jedno: Ta sylwetka broni się. To i to tamto bym pozmieniał, ale generalnie z zewnątrz wygląda gites. *-)benny86 - 2012-03-01, 13:38 Ja lubię "pudełkowate" kształty więc jak dla mnie jest co najmniej OK (sądząc na podstawie dotychczasowych fotek).
Przypomnijcie proszę sklerotykowi - w Genewie mają pokazać Lodgy czy nową Loganke? A może oba modele?laisar - 2012-03-01, 13:45
(Logan2-sedan - za rok, w Genewie?).Seal - 2012-03-01, 15:18 Może ten filmik już był: http://www.youtube.com/wa...player_embedded. Warto się skupić w filmie od 0,30 sekundy, bagażnik jest spory DrOzda - 2012-03-01, 15:41 Tu jest pod koniec sporo ujęć z tłoczni:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
blacha wygląda z obu stron tak samo więc może będzie obustronnie ocynkowana :)
Tu też trochę nowych ujęć:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
1:42 szkoła montażu - 4 jednostki napędowe
W 4:12 to Kangoo ?bebe - 2012-03-01, 17:56
DrOzda napisał/a:
W 4:12 to Kangoo ?
Prędzej Dokker. ;)omar - 2012-03-01, 20:02 Już niedługo... ;)
Nie wiem jak wy, ale ja jestem prawie zdecydowany na zamianę Logana na Lodgy. Wszystko będzie zależało od konfiguracji 2 i 3 rzędu siedzeń i zaproponowanej pomysłowości rozwiązań. Jeśli nie to będzie grand scenic...
Niecierpliwie czekam na premierę i auta pokazowe w salonach.maciek - 2012-03-01, 20:31 http://www.francuskie.pl/wiadomosci/7850
drobne zmiany w silnikach 1,5dci na pewno pojawią się w LodgyMarek1603 - 2012-03-01, 21:00 Napewno nie w lodgy te silniki. Przynajmniej jeszzcze przez jakiś czas, bo było by to samobójstwo dla renault.laisar - 2012-03-01, 21:27 Reno i Dacia pewnie się cieszą z naszej niecierpliwości i zaciekawienia, ale ja namawiam jednak do niejakiej wstrzemięźliwości (; Bo autko rzeczywiście wygląda na dość interesujące, ale - parafrazując - "to nie będzie grand scenic". Po prostu nie należy oczekiwać i spodziewać się nie wiadomo jakich cudów na kiju - to tylko kolejna dacia, pamiętacie...?Seal - 2012-03-01, 22:12
laisar napisał/a:
Reno i Dacia pewnie się cieszą z naszej niecierpliwości i zaciekawienia, ale ja namawiam jednak do niejakiej wstrzemięźliwości (; Bo autko rzeczywiście wygląda na dość interesujące, ale - parafrazując - "to nie będzie grand scenic". Po prostu nie należy oczekiwać i spodziewać się nie wiadomo jakich cudów na kiju - to tylko kolejna dacia, pamiętacie...?
Chyba najbardziej rozczarują się ci co mają nadzieję na inne rozwiązania w trzecim rzędzie siedzeń.
Logika i koszty podpowiadają, że może być taka jak jest w MCV.
Obym się mylił esdziewiaty - 2012-03-01, 22:16 Zmodyfikowana deska rozdzielcza daje nadzieje na odrobinę szaleństwa, w kwestii pewnych rozwiązań laisar - 2012-03-02, 01:07
Seal napisał/a:
rozwiązania w trzecim rzędzie siedzeń.
Logika i koszty podpowiadają, że może być taka jak jest w MCV.
Kiedy właśnie zwyczajna logika nic nie podpowiada, bo kosztowo zrobienie osobnych siedzeń w 3 rzędzie - nawet przy zachowaniu MCV-kowej koncepcji ogólnej w postaci trzech punktów mocowania, co sugerują fotki - to są jakieś grosze i technologiczna prościzna.
Zatem jedyna logika, która zdecydowała o przyjęciu takiego czy innego rozwiązania, to "marketingowa" - tzn. czy tuzy z tego działu Reno uznały, że osobne miejsca w lodgy będą stanowić zagrożenia dla liczby sprzedanych sceników, czy nie...monopios - 2012-03-02, 11:42
laisar napisał/a:
lodgy będą stanowić zagrożenia dla liczby sprzedanych sceników
Ale jak Lodgy powali resztę rywali to już jest sukces. W podobny sposób wprowadzano Skodę, teraz bije się z VW i ogólnie klient zostaje w rodzinie. I oto chodzi aby klient został w rodzinie i nabijał kasę, a czy kupi "x" czy "y" to już chyba drugorzędna sprawa.laisar - 2012-03-02, 13:40
monopios napisał/a:
klient zostaje w rodzinie
U VW okazało się, że to za mało i że szefostwo wolałoby, żeby klienci częściej wybierali jednak główną markę a nie skodę - więc ostatnio "dostała po łapach": obcięto jej wyposażenie i opcje d:
Wszystko wskazuje też na to, że Reno przyswoiło sobie tę lekcję konkurenta i nie chce dać nawet szansy na wyhodowania żmii na własnym łonie...
Chociaż MSZ Dacia jest na tyle daleko za Renault, że nie ma takiej groźby i jest jeszcze mnóstwo miejsca na poprawę.
Z drugiej strony, "śmieszna" sprawa: podobno Reno zarabia na Dacii więcej niż na prawdziwych renówkach...piotrres - 2012-03-02, 15:20
laisar napisał/a:
Chociaż MSZ Dacia jest na tyle daleko za Renault, że nie ma takiej groźby i jest jeszcze mnóstwo miejsca na poprawę.
Ostatnio wożę się Thalią II 1.2 16V All Inclusive (auto zatępcze) i... mając do wyboru Thalkę i Logana wybrałbym dziś...Logana (plus dla Thalii: Lepsze wyciszenie i klimatyzacja automatyczna. W mieście pali więcej niż mój były Logan 1.6 8V)
laisar napisał/a:
Z drugiej strony, "śmieszna" sprawa: podobno Reno zarabia na Dacii więcej niż na prawdziwych renówkach...
Ano u koncesjonera reno w RZ zdarzało się już, że stało więcej MCV, Sandero i Dusterów niż "prawdziwych renówek" malygabrys - 2012-03-02, 16:18
piotrres napisał/a:
Ostatnio wożę się Thalią II 1.2 16V All Inclusive (auto zatępcze) i...
A cóż to się stało Zakurzonemu maciek - 2012-03-04, 19:34 cd.
maciek - 2012-03-05, 18:58 4 poduszki i ESP w standardzie
7 miejsc w Opcji
1,5 dci 90 i 105KM
1,6 107KM
konferencja o 11
http://event.media.renaul...?nocache=708932paweloo97 - 2012-03-06, 09:53 Po małej analizie fot. z boku/tyłu wysokość i szerokość zbliżone do Dustera (1,7/1,8 m), rozstaw osi na MCV-kowy wygląda.