DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Zacinający się pedał gazu

matucha - 2012-02-07, 18:57
Temat postu: Zacinający się pedał gazu
Dziś udałem się do serwisu, gdyż zacinał mi się pedał gazu. Już od jakiegoś czasu przytrafiało się to sporadycznie, ale dziś w trakcie dojazdu do pracy jak się zawiesił na 3.000 tak został. Okazało się, że do linki albo dostała się wilgoć, albo był oryginalnie dany zły smar i na mrozie nie chciało chodzić. Po ok 35 minutach odebrałem autko z serwisu.
mcvBL - 2012-02-07, 19:00

Pewnie przez brak klubowej uszczelki
Mariusz - 2012-02-07, 20:34

Coś w tym jest. U mnie w tym roku nie zauważyłem, ale w poprzednich latach przy niskich temp również zacinała się linka gazu
limo - 2012-02-07, 21:00

ostatnio po nocy (-31*C) też miałem przyjemność posiadania tempomatu ale tylko przez pierwsze 2-3 km. Bardziej upierdliwy jest skrzypiący pedał gazu, popsikanie tego "zawiasu" niewiele dało, też pewnie przy najbliższej okazji uszczęśliwię mechaniorów z mojego aso.
Ammianus - 2012-02-07, 21:04

ufff, póki co wypowiadają się właściciele benzyniaków ;-)
matucha - 2012-02-07, 21:08

Co do skrzypiącego pedału, to też go rozebrali i nasmarowali przy okazji jak się dowiedziałem.
matucha - 2012-02-07, 21:08

Ammianus napisał/a:
ufff, póki co wypowiadają się właściciele benzyniaków ;-)

Jeśli tylko takie problemy będą ze strony benzynki, to mogą się czasami przytrafiać :-)

eplus - 2012-02-07, 22:11

Ammianus napisał/a:
ufff, póki co wypowiadają się właściciele benzyniaków ;-)

Cytat:
Jestem wesoły Romek, mam na przedmieściu domek, a w tym domku woda, światło gaz...

Nie martw się, odłączą ci... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

bebe - 2012-02-07, 22:58

Ammianus napisał/a:
ufff, póki co wypowiadają się właściciele benzyniaków ;-)

Zważywszy, że w dieslach nie ma linki gazu, to niewielkie osiągnięcie. :)

Faktycznie, po kilku dniach na mrozie gaz chodzi dziwnie, jakby wolniej reagował albo luz był większy. Tempomat okazał się niewrażliwy na mróz, chociaż raz zauważyłem, że to opóźnienie w reakcji na gaz też mu daje się we znaki, bo po ustawieniu prędkości łagodnie przyspieszał sobie i zwalniał o 1-2 km/h, i tak przez całą Wisłostradę. :)

WhiteDragon - 2012-02-07, 23:40

Prawie jak w Toyotach! :-P
Stepway - 2012-02-08, 00:43

Nie zaobserwowałem u siebie takich objawów. Ani nad ranem, ani w nocy, nie mówiąc już za dnia. Jedynie rozrusznik kręci chwilę dłużej i zawieszenie wydaje inne odgłosy, chociaż co do tego ostatniego to ciągle badam czy nie są to dźwięki osławionych plastików, tudzież od strony bagażnika, kuwety.

Minimalna temperatura, jaką zanotowałem to -27stC.

Daster - 2012-02-08, 13:28

W zeszlym tygodniu 2 razy na krotki moment przyblokowala sie linka od "gazu" na tych mrozach. Co w ASO zrobili aby sie to nie powtorzylo? Wystarczy czyms naoleic w pancerz czy jeszcze jakies specjalne czary trzeba odczyniac?
matucha - 2012-02-08, 17:50

Daster, masz jeszcze gwarancję, więc jedziesz do ASO niech robią ;-)
marcin_dw - 2012-02-11, 20:18

Nie ma to tam to, od wczoraj zaczął włączać mi się ten nasz tempomat :-/ Dzisiaj miałem lekki niepokój w oczach, gdy puściłem gaz, a samochód jedzie bez zwalniania i do świateł coraz bliżej. Na szczęście sprawnie poszło przy używaniu hamulca i czekam na lżejszą pogodę ;-)
oberkron - 2014-12-26, 21:01
Temat postu: silnik zawieszony na maksymalnych obrotach
witam świątecznie ,jadę sobie dzisiaj wieczorem do pracy. Nagle pedał gazu został w podłodze a obroty silnika wkreciły się na maksymalne i tak zostały. Pedał gazu po podniesieniu i puszczeniu go ponownie opadł w dół. Czy ktoś jest w stanie coś poradzić , z góry dzięki. Logan mcv 1.6 8v
DrOzda - 2014-12-26, 21:08

Spadła/pękła sprężyna mocowania linki przy przepustnicy/pedale?
oberkron - 2014-12-26, 21:58

Dzięki ,a nie orientujesz się jak tam z dostępem ? Da się to jakoś założyć od strony wnętrza kabiny ?
piotrek400 - 2014-12-27, 23:53

Ta linka przechodzi przez grodź i idzie do silnika. Dostęp banalny: za obudową filtra z prawej strony. mogło się wypiąć, bo to jest na takie "wpięcie" (coś jak staw biodrowy). ale przy takiej pogodzie podgrzej wszystko suszarką do włosów, bo inaczej plastik pęknie. gdyby pękło, to cięgienko będzie do wymiany - też raczej plug and play :) powodzenia!
Lza - 2014-12-27, 23:58

Przepraszam za off top - czy w nowych daciach nadal jest stosowany gaz na linkę?
Karenzo - 2014-12-28, 00:01

od euro 5 nie
czyli auta po 2011 mają już elektryke
choć ja bym wolał linkę

oberkron - 2015-01-02, 08:08

Okazało się ,że zablokował się plastikowy mechanizm przy przepustnicy. Znajomy mechanik użył wd30 i stwierdził ,że to wystarczy.
eplus - 2015-01-02, 08:12

Powinien użyć WD40 :!: :lol: :lol:
oberkron - 2015-01-02, 08:58

Masz rację ,poranne zamulenie i wpadka gotowa :->
Karenzo - 2015-01-02, 13:21

ale wd 40 wyparuje za kilka dni a problem nie zniknął ...
Ajgor - 2015-01-02, 13:59

WD 40 odparuje, ale coś na pewno wyczyściło, a poza tym można zabieg co jakiś czas samemu powtórzyć. W Aveo mimo że nie miałem żadnych problemów to sobie raz w miesiącu potraktowałem te elementy WD ,, Dla spokojności".
Karenzo - 2015-01-02, 14:12

to nie lepiej od razu smarem ?
ja tak miałem w golfie że zamki zamarzały
takie psikanie wd dawało efekt na 2-3 dni
w końcu otworzyłem zamek i przesmarowałem całą puszą smaru , spokój był do końca jego dni

Daster - 2015-02-12, 13:52
Temat postu: Duster 2010 i zacinający się pedał gazu
Mam taką przypadłość. Od 2 lat w okresie zimowym coś dziwnego się dzieje z "gazem"
Przy zimnym silniku i samochodzie gdy jadę ulicą i wcisnę pedał gazu na max i puszczę to blokuję się przepustnica na obrotach >= 3000 obr/min. Deptanie ponowne w pedał odblokowuje zacięcie. Na początku były to sporadyczne przypadki jednak w tym roku był to prawie codziennie. Na rozgrzanym silniku prawie to nie występuje.
Co to oznacza w czasie jazdy nie muszę tłumaczyć. Poza tym wysokie obroty na zimnym silniku to też nie dobrze. Przypuszczałem, że winę za to ponosi zacinający się o dywanik pedał lub linka w pancerzu. Pedał przeszedł pozytywny test natomiast linkę wymontowałem, chodziła bez oporów w pancerzu jednak wpuściłem do niej oleju i na powrót zamontowałem. Wydawało mi się, ze problem zniknął jednak od czasu do czasu gaz potrafi się zaciąć na chwilę.
Została mi jeszcze na uwadze sprężyna na kolektorze przepustnicy lecz nie wiem czy to dobry trop i jak to zdiagnozować. Czy jeszcze powalczyć w jakiś sposób z linką gazu aby niepotrzebnie nie generować kosztów?

Brzoz3k - 2015-02-12, 15:04

Kolego, otwórz maskę, odpal i ręcznie podciągnij przepustnicę. Zobacz czy ona się nie blokuje. Może być to sprężyna, która straciła elastyczność albo coś w środku przepustnicy się blokuje. Nie zaszkodzi wyciągnąć i przeczyścić przepustnicę oraz krokowiec. Nie falują Ci czasem obroty?
Daster - 2015-02-12, 15:07

Krokowiec zmieniłem w lipcu bo terkotał przy uruchomionym silniku.
Brzoz3k - 2015-02-12, 15:16

Nie stawiaj na źle działający pedał i dywaniki. Jeżeli linka chodzi w pancerzu i przesmarowałeś, to czas na przepustnicę. nie zaszkodzi jej rozebrać. Nie zdziw się jak będzie tam jakiś paproch, który blokuje paproch czy coś. Obejrzyj dokładnie, przeczyść. Jak nie pomoże to myślenie o tej sprężynce.
czaju - 2015-02-13, 13:05

Stawiam na dywanik, u mnie na pewno on jest winowajcą, bo każdorazowo poprawienie go rozwiązuje problem :D
route2000 - 2015-02-13, 13:28

To zmień lub wywal ten pechowy dywanik i po sprawie.:-)
Lajkonik - 2015-02-13, 14:51

Przecież dywanik u kierowcy jest na zatrzask. Mimo to Ci się przesuwa?
Hakama 4x4 - 2015-02-13, 22:50

Najpewniej dywanik. Profilaktycznie można przeczyścić przepustnicę
momik - 2015-04-15, 06:57
Temat postu: zacinający się pedał gazu
Witam

Dawno nie zaglądałem bo się nie psuje :mrgreen: . Autem zrobiłem 11kkm i w ciągu ostatniego miesiąca wystąpił dwa razy objaw który chciałbym skonsultować.
Otóż się zaciął pedał gazu, trochę to mało komfortowe. Sprawdziłem wstępnie wycieraczka nie blokuje i pomimo wielu prób nie udało mi się "celowo" powtórzyć tego efektu czy to na postoju czy podczas jazdy.
Pedał chodzi w miarę lekko jednak mam subiektywne wrażenie że jakaś sprężyna (której jeszcze nie zlokalizowałem) która odpowiada za powrót pedału w początkowa pozycje po zdjęciu nogi z gazu, jest nie za mocna. Może jej wymiana pomoże?
Dodatkowo chciałbym podpytać gdzie jest przymocowana linka do pedału? Na szybko "wymacałem" że na "szczycie" dźwigni jest jakby oczko do którego u mnie nic nie jest zaczepione....
Więc jak jest przekazywane położenie pedału gazu do przepustnicy? potencjometr jakis?

auto z 2007, 1.6 8V

pozdrawiam

laisar - 2015-04-15, 08:38

momik napisał/a:
się zaciął pedał gazu

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6641


momik napisał/a:
na "szczycie" dźwigni jest jakby oczko do którego u mnie nic nie jest zaczepione

To właśnie miejsce mocowania linki, ale przy pobieżnym zaglądaniu można ją przeoczyć, bo zaczepiona jest nie bezpośrednio do pedału, ale zupełnie od tyłu do beleczki, która tkwi wewnątrz oczka:



Żeby się upewnić, że rzeczywiście masz linkę, musisz zajrzeć pod maskę - ona wychodzi na kilkadziesiąt centymetrów ku przodowi z otworu na grodzi między komorą silnika a kabiną, tuż powyżej zbiornika płynu hamulcowego, po czym półkoliście zawraca i znika pod puszką filtra powietrza:



(Otwór wyprowadzający linkę z kabiny widać tuż powyżej końca najbardziej prawej strzałki od nr 1).

momik - 2015-04-15, 09:18

dziekuję , bardzo pomocne

szukałem na forum ale przeoczyłem ten wątek , pewnie tak samo jak zaczepienie linik do pedału :oops:
po pracy obejrzę dokładnie na spokojnie cały układ i nasmaruje mechanizm przy przepustnicy, i jeśli dam radę to jakiegoś "szuwaksu" napsikam w pancerz linki

Jedno mam tylko pytanie co mnie intryguje, nie ma tam gdzieś sprężyny jakiejś? na rysunku przy pedale jej nie widzę to jak on wraca do położenia początkowego?

laisar - 2015-04-15, 09:33

momik napisał/a:
nie ma tam gdzieś sprężyny jakiejś?

Jest na przepustnicy.

momik napisał/a:
jak on wraca do położenia początkowego?

Wyłącznie dzięki napięciu linki - dlatego jeśli ona jest zablokowana, to pedał opada.

route2000 - 2015-04-15, 09:44

Jeśli linka zacina się i smarowanie nie pomoże to pozostaje jedynie wymiana na nowy. :->

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group