DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Powitania - Witam wszystkich

jkab - 2012-02-10, 21:46
Temat postu: Witam wszystkich
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !!
Jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie to w przyszły piątek zostanę szczęśliwym posiadaczem Logana MCV.
O zakupie zdecydował stosunek pojemności samochodu do ceny. W tej cenie praktycznie nie da się znaleźć nowego samochodu mającego 5 w miarę wygodnych miejsc + 700l bagażnika a i te 2350l na pewno nie raz będzie mi potrzebne.
Wyposażenie to wprawdzie nie high end ale Laureatka jakoś "daje radę".
Oponki zimowe już czekają na motaż :-)
A po odbiorze? Mam nadzieję, że radość z użytkowania + nauka jazdy bez ESP (przez wiele lat używałem aut z ESP, TSR i co tam jeszcze ludzie wymyślili...) + realne własne testy, czy wybór LPG był dobrym rozwiązaniem czy też trzeba było jednak kupić 1.5 dCI :?:
Planowane przebiegi to nie więcej niż 30kkm rocznie.

Jeszcze raz witam i pozdrawiam Wszystkich :-)

Marek1603 - 2012-02-10, 22:03

Witaj w klubie. Napewno mądry wybór.

Ja robie 23 - 25 rocznie i nie mam LPG. Za bardzo polubiłem bagażnik, aby wozić tam butle albo koło.

benny86 - 2012-02-10, 22:07

Witaj
Pod względem kosztów LPG na pewno najtaniej wychodzi, jeśli nie masz garażu w podziemiach budynku mieszkalnego i nie przeszkadza Ci mniejszy zasięg to całkiem sensowny wybór. Diesel też jest dobry, ale cena dci chyba wyższa o kilka tysiaków?

WhiteDragon - 2012-02-10, 22:11

Witaj
Gratuluję rozsądnego wyboru. Myślę, że będziesz zadowolony :-)

krakry1 - 2012-02-10, 22:15

Witaj. :mrgreen:
jkab - 2012-02-10, 22:22

benny86 napisał/a:
Witaj
Pod względem kosztów LPG na pewno najtaniej wychodzi, jeśli nie masz garażu w podziemiach budynku mieszkalnego

O co chodzi z tym garażem? Mam garaż w podpiwniczeniu swojego domu. Mam dom z tzw wysokim parterem, gdzie praktycznie cały "realny parter" to piwnica+ garaż. Jakoś nie słyszałem aby komuś samochód wybuchł w garażu tylko dlatego ze był na LPG :shock:
http://www.autocentrum.pl...-rzeczywistosc/

benny86 - 2012-02-10, 22:29

Spokojnie, nic nie wybuchnie... Jeśli to wolnostojący dom to wolność Tomku w swoim domku, ale gdy pytasz:
jkab napisał/a:
O co chodzi z tym garażem?

jako sprawca zamieszania czuje się odpowiedzialny wyjaśnić. Mianowicie, gdy garaż podziemny dostępny publicznie (np. centra handlowe, galerie, lub po prostu podziemny garaż w budynku wielorodzinnym) nie ma stosownej wentylacji, zarządca budynku ma prawo zakazać użytkowania garażu przez kierujących pojazdami wyposażonymi w LPG. Takie garaże stosują deweloperzy w moim regionie, więc w perspektywie 1- lat chcąc kupić mieszkanie, raczej nie kupię auto z LPG.

jkab - 2012-02-10, 22:35

Dziękuję za wyjaśnienie. Teraz rozumiem skąd to zastrzeżenie aczkolwiek nadal nie jestem pewny czy taki zakaz wydany przez gospodarza garażu ma realne podstawy bo że ma prawne to wierzę. Spaliny jako takie raczej nie są bardziej szkodliwe od dieslowskich czy Pb a rozszczelnienie układu też raczej się nie zdarza..
www.uizysklep.p - 2012-02-10, 23:12

Ale ubezpieczyciele takich budynków wymyślą wszystko co możliwe żeby stawkę podnieść stąd deweloper może taki zakaz wprowadzić.
TD Pedro - 2012-02-11, 00:01

Witaj w Klubie... :-)
jkab napisał/a:
bo że ma prawne to wierzę

nie ma takich podstaw...
benny86 napisał/a:
Mianowicie, gdy garaż podziemny dostępny publicznie (np. centra handlowe, galerie, lub po prostu podziemny garaż w budynku wielorodzinnym) nie ma stosownej wentylacji

warunkiem dopuszczenia takiego garażu do eksploatacji jest m.in zapewnienie stosownej wentylacji...
wprowadzane (a raczej ogłaszane) zakazy tego typu są nieuprawnione...

SAJSEN - 2012-02-11, 11:59

Witaj.
_Marcin_ - 2012-02-11, 15:39

Witam serdecznie :-)
ajax - 2012-02-12, 17:29

Witaj w klubie :-D
Dacia dobre autko

jkab - 2012-02-21, 21:51

No, autko odebrane.
Wstępne wrażenia
1) Kierownica w skórze dobrze leży w rękach. Brakuje regulacji "wysięgu".
2) Ogólny zapach nowego pojazdu OK. Gorzej śmierdzi w nowych Fiatach
3) Ergonomia może być. Strasznie psioczą na te pokrętła, ale ile razy w końcu się ich w czasie jazdy używa.
4) Bagażnik jest jeszcze większy nić się wydawało. Pełnowymiarowe koło zapasowe jednak się w nim nie gubi całkowicie. Szukam instrukcji użytkowania zestawu naprawczego. Mam w ramach zestawu jakis płyn + pompkę na 12V. Ale jakbym miał wlać ten płyn do opony przez wentylek...to nie ma szans :?:
5) radio (Blaupunkt+sterowanie przy kierownicy OK). Głośników brakuje. 2 głośniki niskośredniotonowe w drzwiach to jednak przesada. Tweetery by się przydały.
6) Fotele - zrobiłem dziś ledwo 50km, ale mam wrażenie ze wygodne.
7) Zawieszenie - diabli wiedzą :?: , na asfalcie przy prędkości do 100km/h OK
8) Gaz - zaliczyłem wtopę. Okazało się, że dostałem auto z pełnym zbiornikiem ale wyłączonym trybem "auto". Po dwóch próbach tankowania gazu "do pełna" zajechałem do salonu z reklamacja gazu. Serwis my wyoślił, że w trybie "benzyna" diodki wskazujące poziom gazu się nie świecą. Fakt, wczoraj o tym czytałem :evil:
W jednym instrukcja obsługi gazu kłamie. Końcówkę na zawór dokręca klient a nie obsługa stacji. jak podałem to Pani z obsługi to mnie zapytała po co jej to :-) Zrozumiałem aluzję :-) Na drugiej stacji wkręciłem już sam.... :-P
9) Gaz - przełączanie gaz->benzyna i benzyna->gaz w biegu zachodzi niezauważalnie !!
10) Temperatura Oleju - wskaźnik to jakaś padaka. Świecą diody 2 lub cztery. Nigdy 3 (co za osioł to wymyślił) . Z tym związana jest niestabilność wskazań. W końcu to działa cyfrowo. Więc świecą 2 lub cztery przy minimalnej różnicy temperatury. Wystarczy się zatrzymać pod światłami by zaświeciły 4 diody. 3 minuty po ruszeniu świecą dwie. Na wskaźniku analogowym te drobne różnice byłyby niezauważalne. Tak to jest w dobie digitalizacji :-|
11) Kolor biały jest naprawde ładny ale zajeb...się brudzi... :evil:
12) Brak identyfikatora czy aktualnie wyświetla sie przebieg dzienny czy całkowity, jakby nie można było zmieścić obu na wyświetlaczu jednocześnie (jak mam w clio II). Rozumiem, że jak auto będzie miało przebieg powyżej 1000km problem przestanie istnieć.
13) Układ kierowniczy - chyba OK. Wcale nie jest taki zły. Może nie ma wyczucia drogi jak w Fordzie ale nie ma co krytykować.
14) Hałas - mieszane uczucia:
- silnik - słychać,
- jazdę - hałas od asfaltu przy oponach Dunlop SP Winter Sport 3D praktycznie niesłyszalny
- chlapiąca woda i inne świństwo walące w nadkola - doprowadza do szału :evil:
Jak mi coś jeszcze wpadnie do głowy to dopiszę.

laisar - 2012-02-21, 22:32

Gratulancje!

"Koń, jaki jest, każdy widzi" - daćki to nie są jakieś super-fury, ale koniec końców da się je lubić, mimo jakichś tam wad... Czego serdecznie życzę (:



jkab napisał/a:
10) Temperatura Oleju

Bzzzt - źle! Te "cegiełki" to temperatura wody, nie oleju.

Marek1603 - 2012-02-22, 06:09

Wyjedź z kolein i nie będzie ci woda walić po progach. ;-)
jkab - 2012-02-22, 08:45

15) Spryskiwacz przednich wycieraczek ma dwa tryby.
a) krótkie pociągnięcie dźwigni wycieraczek do siebie powoduje "wytrysk" i 1x machnięcie wycieraczkami
b) dłuższe przytrzymanie powoduje wytrysk i 3x machnięcie wycieraczkami.
Jak widać Renault przejął się niezadowoleniem klientów z poprzedniego układu - gdy pociągnięcie dźwigni powodowało tylko pryskanie po szybie bez machania piórami. brakuje niestety chyba nadal zaworów zwrotnych - jak się krótko pociągnie dźwignię spryskiwacza po dłuższej przerwie w używaniu, to wycieraczka wykona ruch, ale woda nie tryska....

jkab - 2012-02-22, 08:57

laisar napisał/a:

jkab napisał/a:
10) Temperatura Oleju

Bzzzt - źle! Te "cegiełki" to temperatura wody, nie oleju.

Mea culpa, miałem na myśli wodę. Nie wiem skąd mi się ten olej przypałętał ;-)

chriskb - 2012-02-22, 09:39

Oleum to z głowy jak mawiał imć Pan Zagłoba ;-)
laisar - 2012-02-22, 12:37

jkab napisał/a:
Renault przejął się niezadowoleniem klientów z poprzedniego układu

Wydaje się, że akurat większość faktycznych klientów - posiadaczy daciek - przekonywała się w końcu do słuszności starego rozwiązania. Reno więc co najwyżej przejęło się marudzącymi potencjalnymi klientami. MSZ - bez sensu, tak samo jak automat /:

Ciekawe co jeszcze popsują...

jkab - 2012-02-22, 12:59

Bez przesady ;-)
Jeżeli spryskiwacz psiknie i po chwili wycieraczka wykona ruch to nie jest tak źle. A widzę że wycieraczka "czeka". zaprogramowane jest kilka sekund poślizgu pomiedzy psiknięciem a ruchem wycieraczki.
Gdyby tak jeszcze kierunkowskaz mrugnął 3x po pociągnięciu dźwigni :-)

laisar - 2012-02-22, 13:08

...drzwi się same otwierały jak się podejdzie, tak samo bagażnik, silnik się sam uruchamiał, światła włączały, a wycieraczki to w ogóle bez wajchy tylko na czujnik deszczu, i żeby jeszcze fotel sam pamiętał ustawienia, i masaż miał, i fafnoście-strefową automatyczną klimę, i ogrzewanie postojowe, i...


Jesteś pewien, że wybrałeś dobre auto? (((;

eplus - 2012-02-22, 16:30

Postęp jest niestety :mrgreen: nieunikniony - w maluchu kierunkowskaz był włączony albo nie, lekkiego naciśnięcia nie było, i nikomu to nie przeszkadzało. :mrgreen:
Wycieraczki powinny też mieć położenie włączające nie zatrzaskiwane, jak "blinda". :idea: :-D I kiedyś to wszystko w Dacii będzie. :-P

jkab - 2012-02-22, 16:42

laisar napisał/a:
...drzwi się same otwierały jak się podejdzie, tak samo bagażnik, silnik się sam uruchamiał, światła włączały, a wycieraczki to w ogóle bez wajchy tylko na czujnik deszczu, i żeby jeszcze fotel sam pamiętał ustawienia, i masaż miał, i fafnoście-strefową automatyczną klimę, i ogrzewanie postojowe, i...


Jesteś pewien, że wybrałeś dobre auto? (((;


Jestem !!!! :-) Przecież nie pisze o elektrycznie otwieranym bagażniku tylko o nic nie kosztującym drobiazgu (z perspektywy kosztu zakupu hurtowego)

laisar - 2012-02-23, 02:33

jkab napisał/a:
tylko o nic nie kosztującym drobiazgu

Jak ze sporą liczbą innych udogodnień - to raczej kwestia filozofii (i) marketingu, a nie faktycznych finansów. Miało być maksymalnie prosto - no to jest...

(Optymistyczny wniosek jest natomiast taki, że owa prostota zapewnia stosunkowo łatwą możliwość modyfikacji).

www.uizysklep.p - 2012-02-24, 22:25

Mam 2 auta, Logan Van i Opel Meriva. Oba kupione nowe w 2010 roku. Wolę zdecydowanie jeździć swoją Dacią niż żony Merivą. Oba mają obecnie po 25000 przejechane, w Dacii nic nie musiałem robić od nowości (poza wymianą klocków) a Opel kilka drobnych usterek zaliczył. Dodam tylko że nie oszczędzam swojego auta jak moja żonka. Dacia jest surowa, nie jest dopracowana ale jest autem świetnym i niezawodnym dzięki swej prostocie.
benny86 - 2012-02-24, 22:35

Z tym oplem coś jest na rzeczy. Byłem świedkiem rozmowy sprzedawcy z szefem serwisu w moim ASO, koleś się pytał co kupować aveo T250 czy corsę (nowego aveo wtedy jeszcze nie było) i szef serwisu mówił żeby brać chevroleta - ople podobno mają masakryczny wysyp usterek po 2-3latach użytkowania (a gwarancja mechaniczna krótsza o rok). Mam nadzieję że teorie się nie sprawdzi w Merivie Twojej Małżonki...
jkab - 2012-02-29, 22:19

5) radio (Blaupunkt+sterowanie przy kierownicy OK). Głośników brakuje. 2 głośniki niskośredniotonowe w drzwiach to jednak przesada. Tweetery by się przydały.

Poprawka. W tylnych drzwiach też są głośniki. więc prawidłowa treść tego punktu to:

5) radio (Blaupunkt+sterowanie przy kierownicy OK). Głośników brakuje. 4 głośniki niskośredniotonowe w drzwiach to jednak przesada. Tweetery by się przydały.

jkab - 2012-03-09, 10:06

Małe pytanko.
Odebrałem dzisiaj Dowód Rejestracyjny. Nie ma w nim pieczątki GAZ.
Czy w autach z fabrycznym gazem nie dają tej pieczątki?
Mam tylko:
D.1 Dacia
D.2 SD, KSDL3, KSDD3H
D.3 LOGAN

Tak to ma być ?

TD Pedro - 2012-03-09, 18:18

a jaki termin następnego badania technicznego?
jkab - 2012-03-09, 20:15

20.02.2015. Czyli chyba nie doczytali homologacji gdzie mam wpisane że to pojazd dwupaliwowy; benzyna-LPG
benny86 - 2012-03-09, 20:26

Rutyna ich zgubiła... Miałem staż swego zcasu w wydziale komunikacji i było w świadectwach homologacji kilka takich punktów newralgicznych(niektórzy np. nie podawali w niej koloru nadwozia a do systemu trzeba wprowadzić mimo iż w samym DR nie ma takiej rubryki).
jkab - 2012-03-09, 20:54

Data przeglądu mnie nie boli :-) Ale brak pieczątki tak. Policja może się przyczepić. Musze iść po tę pieczątkę w przyszłym tygodniu.
Swoją drogą. Nie wiem czy coś się nie zmieniło, bo jak zadzwoniłem do sprzedawcy to powiedział że faktycznie auto przywieźli bez oddzielnej homologacji LPG i już prosił o jej dosłanie (auto wysyłali z Gdańska (bo brałem rocznik 2011 z rabatem).
Sam chyba nie wiedział, że jest taki wpis w głównej homologacji na pojazd (twierdził, że nie ma nic o LPG a ja znalazłem..:-).
No chyba,że są potrzebne dwie......

marcinoz76 - 2012-03-09, 21:54

Spóźnione witam...;]
jkab - 2012-03-12, 11:58

No i reklamacja rejestracji przebiegła bezproblemowo. Pokazałem homologację i masz już wszystkie niezbędne pieczątki (+skrócenie okresu do 1szego przeglądu z 3 na 1 rok) .
Pan w Informacji sam mi to załatwił, żebym nie musiał stać w kolejce bo to w końcu Urzędu wina. Takie podejście do klienta nawet mi się baardzo spodobało.

TD Pedro - 2012-03-12, 13:50

jkab napisał/a:
Takie podejście do klienta nawet mi się baardzo spodobało.

żyjemy w takim trochę dziwnym kraju, że cieszą nawet takie oczywiste oczywistości
(czyt. działania które powinny być normą) ... ;-)

toms57 - 2012-03-20, 05:44

witaj jkab
jak tam autko ? czekam na bardzo podobny zestaw (też LPG wersja story) - koniec maja, początek czerwca.
No i jak to w czasie czekania .... różne mysli człowieka nachodzą :-P
Jak wygląda u Ciebie zużycie gazu w mieście i na trasie?

jkab - 2012-03-20, 19:59

toms57 napisał/a:
witaj jkab......

Witaj :-)
Moja "karetka" (mam biała MCVkę) doczekała sie fartuchów. Chlapanie błotem spod kół na drzwi było ponad moje nerwy. :evil:
Co do jazdy - W cyklu mieszanym wyszło mi jak na razie (3x tankowanie gazu):
1) 8,94 l/100km
2) 8,65 l/100km
3) 10,57 l/100km

w przypadku 3 auto było na testach termostatu w ASO i przypuszczam, że tam mi dopalili nieźle gazu.

A z autka jestem zadowolony. Dobrze się prowadzi i w końcu mam samochód w którym jestem w stanie zmieścić 5 osób wraz z bagażami. Niestety ma też swoje wady.
1) Auto jest mułowate. te 15s do 100 to może i ma ale trzeba je naprawdę kręcić na wysokie obroty a wtedy jest przeraźliwie głośno w środku
2) Właśnie powyższy hałas.
3) Ten nieszczęsny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. (szczegóły w odpowiednim wątku).

Plusy?
1) miejsce, miejsce, miejsce i jeszcze raz miejsce
2) brak przyspieszenia zmusza do jazdy odpowiadającej pasażerom. Mam ciężką nogę i wgniatanie w fotel przez lata nie służyło moim dzieciakom. Teraz są zachwycone :mrgreen:
3) reakcja na nierówności drogi - duuuży rozstaw osi

Jeszcze parę innych drobiazgów bym znalazł ;-)

toms57 - 2012-03-21, 03:42

witaj jkab
osiągi (paliwowe) całkiem znośne - ja jeżdżę teraz Lanosem LPG (dużo mniejszym) i w cyklu mieszanym wychodzi podobnie - niestety Poznań jest cały "w remontach" i jazda jest fatalna. :-(
dzięki za odpowiedź i szerokiej drogi życzę :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group