DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Autostradowa, podróżna prędkość w Dacii Duster

oloj - 2012-02-11, 16:05
Temat postu: Autostradowa, podróżna prędkość w Dacii Duster
Dzień dobry!
Poważnie zastanawiam się nad kupnem Dacii Duster i mam kilka pytań:
Jak Wam się autko sprawuje (awaryjność, przyjemność z jazdy itp.)?
Jaka jest autostradowa a zarazem podróżna prędkość w tym modelu z silnikiem Diesela?

Z góry dzięki. :-/

TD Pedro - 2012-02-11, 16:21

Witaj w Klubie... :-)
oloj napisał/a:
Jak Wam się autko sprawuje (awaryjność, przyjemność z jazdy itp.)?

tak się nie da...
forum jest tak bogate w najróżniejsze opisy ocen, doznań i stopnia zadowolenia a także różnych uwag odnośnie do eksploatacji, że najlepiej poczytać a o wątpliwości/niejasności pytać... :lol:

oloj - 2012-02-11, 16:30

Ok, głównie mi chodzi o tą prędkość autostradową... :-)
Marmach - 2012-02-11, 17:22

Zależy czego oczekiwać - mówię "z perspektywy" Logana MCV - jeśli niskiego spalania, to powyżej 100kmh dość szybko wzrasta. Zapewne w dusterze w wersji z 6 biegową skrzynią trochę wolniej, niż przy 5 biegach, z drugiej strony Duster jest chyba mniej opływowy od mcv, co dodatkowo utrudnia sprawę.
Podobnie z hałasem, bo dla 5 biegowej skrzynki 120kmh to jakieś 3 tysiące obrotów i jest już dość głośno.

firefox - 2012-02-11, 18:04

Duster to nie auto autostradowe. Przy 110 jest przyjemnie. Powyzej 120 glosno, przy 140-150 slychac taki swist powietrza kolo lusterek jakby mialy odpasc. Przy 160 wspomaganie jest zbyt mocne i auto zaczyna "myszkowac",trzeba czesto kontrowac, a taka jazda jest niebezpieczna i do tego meczy. Do tego spalanie przy 140-160, powyzej 15 litrow LPG.
Zreszta Duster na autostradzie pali wiecej niz w miescie. Miasto 12-12,8l. Autostrada 13-14l
No chyba zeby jechac 80 na 6 biegu, to da sie zejsc ponizej 10l

czaju - 2012-02-11, 18:09

Duster jak to prawdziwy suv raczej nie jest królem autostrad, ale to z jaką prędkość podróżują to już pewnie kwestia odporności na wiele czynników kierowcy.

Co prawda to co poniżej jest o Sandero i w Dusterze z tego co nim jeździłem jest lepiej.
Ja np. bez większych problemów znoszę trasę z prędkościami ok 140km/h, mimo że samochód sam wystawia mandat w postaci dość dużego apetytu na paliwo (przykładowo zamiast 8l gazu / 100 wychodzi jakieś 10 etc).
Stąd Sandero najprzyjemniej podróżuje się IMHO między 100-110km/h.
Duster w DCI jest jednak trochę cichszy od Sandero 1.4MPI, na dodatek 6bieg wskazywałby że kilkanaście kilosów można do tego dodać [trzeba pamiętać że przełożenia są trochę krótsze, przez co nie jest tak że jest to w 100% dodatkowy bieg], chociaż ze względu na karoserie SUVa i to może już nie dawać dużego komfortu. Najlepiej wziąć sobie takiego Dusterka na jazdę próbną i zobaczyć.

Nie da się jednoznacznie wyznaczyć prędkości... Optymalna ze względu na spalanie i tak pewnie wyjdzie między 70-90km/h

Na szczęście w Sandero nie ma problemów opisanych post wyżej także i 160 nie jest jakieś bardzo wygórowane, a co do wspomagania to raczej nie powinno już się włączać przy takich prędkościach...

wojtek_pl - 2012-02-11, 18:11

Mnie pasuje 110 do 120 na autostradzie. 100 - 110 jak nie spieszę się . Powyżej 100 opływ powietrza robi się głośny. 140 też jedzie ale nie praktykuję. :-D
Gawin - 2012-02-11, 18:36

To ja jeszcze dodam że silnik Diesela przy 80 km/h na 6-tym biegu w trybie auto według komputera pokładowego spala na Zakopiance ok 7 l/100 km a powyżej tej prędkości spalanie już rośnie i to bardzo szybko.
PiotrWie - 2012-02-11, 20:03

firefox napisał/a:
Duster to nie auto autostradowe. Przy 110 jest przyjemnie. Powyzej 120 glosno, przy 140-150 slychac taki swist powietrza kolo lusterek jakby mialy odpasc. Przy 160 wspomaganie jest zbyt mocne i auto zaczyna "myszkowac",trzeba czesto kontrowac, a taka jazda jest niebezpieczna i do tego meczy. Do tego spalanie przy 140-160, powyzej 15 litrow LPG.
Zreszta Duster na autostradzie pali wiecej niz w miescie. Miasto 12-12,8l. Autostrada 13-14l
No chyba zeby jechac 80 na 6 biegu, to da sie zejsc ponizej 10l

Przesadzasz, byłem Dusterem w Zell Am Zee i pod Marsylią. Optymalną prędkością jest 120-130, w tym zakresie da się w środku rozmawiać z pasażerem i spalanie w granicach 8,5/100, przy 130-140 było trochę głośniej, ale spalanie skakało do ok 12l. Oczywiście kupowanie Dustera ( a także jakiegokolwiek SUV-a do jazdy autostradą to przesada - wysokie zawieszenie uniemożliwia dobrą aerodynamikę i spalanie przy większych prędkościach musi być duże.
Jak ktoś chce sprawdzić jakie odczucia były "na gorąco" to odsyłam do działu Galeria naszych samochodów Dacia Duster 1,6 2 WD Gray Basalte, wrażenia opisywane bezpośrednio po wyjazdach

wox - 2012-02-11, 20:04

Gawin napisał/a:
To ja jeszcze dodam że silnik Diesela przy 80 km/h na 6-tym biegu w trybie auto według komputera pokładowego spala na Zakopiance ok 7 l/100 km a powyżej tej prędkości spalanie już rośnie i to bardzo szybko.

Bez przesady - przy takiej prędkości, to mnie nawet benzyniak (co prawda TCe) dużo mniej pali

Marmach - 2012-02-11, 20:25

Myślę, że dużo zależy od tego w którą stronę się jedzie Zakopianką i na jakim odcinku ;P

Po płaskim przy stałym 80kmh pewnie wyjdzie z 4,5-5,5, "zależnie od wersji, mocy silnika, zatankowanego paliwa, stylu jazdy, warunków atmosferycznych, sytuacji na rynkach *

* producent nie ponosi za nic odpowiedzialności!"

Gawin - 2012-02-11, 20:27

wox napisał/a:
Gawin napisał/a:
To ja jeszcze dodam że silnik Diesela przy 80 km/h na 6-tym biegu w trybie auto według komputera pokładowego spala na Zakopiance ok 7 l/100 km a powyżej tej prędkości spalanie już rośnie i to bardzo szybko.

Bez przesady - przy takiej prędkości, to mnie nawet benzyniak (co prawda TCe) dużo mniej pali



To jest spalanie według komputera i w kierunku Zakopanego, na stacji benzynowej wychodzi mi ok 2l/100km mniej niż wskazania komputera. No i jeszcze weź pod uwagę zróżnicowanie terenu.

W kierunku Krakowa wychodzi ok 6l/100km oczywiście również według komputera.

PiotrWie - 2012-02-11, 20:30

Gawin napisał/a:
To jest spalanie według komputera, na stacji benzynowej wychodzi mi ok 2l/100km mniej niż wskazania komputera. No i jeszcze weź pod uwagę zróżnicowanie terenu.

To reklamuj komputer - u mnie wskazania komputera zgadzają się z rzeczywistym spalaniem, więc nie jest TTTM

Gawin - 2012-02-11, 20:32

PiotrWie, czekam na wezwanie, może mnie też będzie dotyczyć akcja wymiany o której już pisano na forum, zresztą i tak będę we wtorek w innej sprawie to im napomknę o tym również. Ot po prostu myślałem że ten typ tak ma ;)
Dusterjack - 2012-02-11, 21:07

Duster nie nadaje się na autostradowca, do 120-130 jest OK, później jazda dłuższa autostradą jest męcząca (chodzi o hałas, bo siedzienia są OK). Przy tej szybkosci z 6-biegową skrzynią oboty ok. 3 tys., spalanie ok 8 l/100 km. (diesel). Ja jak ma możliwość zjeżdżam z autostrady, bo normalnymi drogami jazda Dusterem to sama przyjemność.
wox - 2012-02-11, 21:08

Gawin: aż tak dużych rozbieżności między wskazaniem komputera, a wyliczonym nie może być (zwykle większych błędów niż 10 % nie ma). Będziesz w ASO to na pewno trzeba to zgłosić.
oloj - 2012-02-11, 21:49

No właśnie to jest ten ból, w tej chwili mam Hyundaia i30 1.4 i jego prędkość podróżna to 170 km/h. I pytając o prędkość podróżną chodzi mi o bezpieczną i nie męczącą.
oloj - 2012-02-11, 21:51

No a co do jazdy testowej to jestem umówiony w czwartek w krakowskim salonie "Anndora". :)
SpikeMike - 2012-02-12, 00:05

Odpowiadając wprost, prędkość podróżna dla Dustera to 120-130 km/h w warunkach autostradowych. Hałas jest umiarkowany, zużycie jest na poziomie 7-7.5l/100km. Czy to dużo? Jak to wskazało wiele osób winna jest w tym przypadku aerodynamika oraz krótkie zestopniowanie skrzyni biegów w modelu 110dCi 4x4. Porównywanie samochodu osobowego do SUVa, nie ma większego sensu, jest coś za coś. Dodam ze jazda do 100km/h oznacza zużycie na poziomie 5-6l/100km jednak jest to możliwe w warunkach szosownych a nie na autostradzie, gdzie takie prędkości mogą być trudne do utrzymania, a powyżej 130km/h zużycie paliwa dramatycznie rośnie- utrzymywanie jej na poziomie 140km/h oznacza zużycie 9l/100km.
oloj - 2012-02-12, 09:17

A z jaką maksymalną prędkością udało wam się podróżować??? :-D
Bo gość w salonie zapewniał mnie, że jechał drakulą z silnikiem 1.5dci (110KM) 4x4 z prędkością 190km/h .
To chyba niemożliwe...

SpikeMike - 2012-02-12, 10:04

oloj napisał/a:
A z jaką maksymalną prędkością udało wam się podróżować??? :-D
Bo gość w salonie zapewniał mnie, że jechał drakulą z silnikiem 1.5dci (110KM) 4x4 z prędkością 190km/h .
To chyba niemożliwe...


170 i to z górki, przy czym DD w takich warunkach jest juz niemal niekierowalna.

tomala72 - 2012-02-12, 10:12

Co to jest za pojęcie prędkość podróżna?
Biorąc pod uwagę możliwości i specyfikę samochodu, preferencje kierowcy i przepisy jest to pojęcie względne.
Mi w dusterze wystarcza 100-110 km/h do spokojnego przemieszczania się a jak mi się spieszy, trochę szybciej.
170 km/h i30 z silnikiem 1.4 to raczej górna półka jego możliwości i spore spalanie.
Użytkując astrę g z silnikiem 1.4 jeździłem też 100 - 110, czasem szybciej, wszystko zależne od czasu, warunków i wielu innych czynników.
Duster ma spore gabaryty, silniki o średnich możliwościach i tu przyjemna jazda kończy się po 140 km/h ale jak ktoś potrzebuje się szybciej przemieścić po autostradach to więcej też pojedzie.

170 km/h Hyundaiem i30 na pewno nigdy nie będzie prędkością bezpieczną:)
Chyba, że masz ceramiczne hamulce, pasy szelkowe i tytanową klatkę bezpieczeństwa:)

dragon - 2012-02-12, 10:27

A ja tam nie narzekam.Nic mi nie myszkuje po drodze, Dusterek jedzie jak przyklejony. Najwyżej trochę podgłaśniam radio.
Patrz:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6359
UWAGA! Ta opcja możliwa jest dla mnie tylko bez mojego osobistego hamulca paszczowego na prawym fotelu. Średnio 2 razy w roku. :-D

Pawel.k - 2012-02-12, 13:08

Te 110km/h spokojnie można jechać. Na authobanie tyle jeżdżę, na te 100km przejechanie 10min wolniej mogę sobie pozwolić, a i paliwa mniej się spali. Komfortowo, bezpiecznie i ekonomicznie.
oloj - 2012-02-12, 14:52

tomala72 napisał/a:
Co to jest za pojęcie prędkość podróżna?
Biorąc pod uwagę możliwości i specyfikę samochodu, preferencje kierowcy i przepisy jest to pojęcie względne.
Mi w dusterze wystarcza 100-110 km/h do spokojnego przemieszczania się a jak mi się spieszy, trochę szybciej.
170 km/h i30 z silnikiem 1.4 to raczej górna półka jego możliwości i spore spalanie.
Użytkując astrę g z silnikiem 1.4 jeździłem też 100 - 110, czasem szybciej, wszystko zależne od czasu, warunków i wielu innych czynników.
Duster ma spore gabaryty, silniki o średnich możliwościach i tu przyjemna jazda kończy się po 140 km/h ale jak ktoś potrzebuje się szybciej przemieścić po autostradach to więcej też pojedzie.

170 km/h Hyundaiem i30 na pewno nigdy nie będzie prędkością bezpieczną:)
Chyba, że masz ceramiczne hamulce, pasy szelkowe i tytanową klatkę bezpieczeństwa:)
Kolego nie masz racji. Moją i30 udało mi się pojechać na chorwackiej autostradzie dokładnie 201 Km/h, autko prowadziło się przewidywalnie a do 180 km/h miał wyśmienite przyspieszenie (aż sam się zdziwiłem) a komputer wyświetlił spalanie 10.6l/100km.
benny86 - 2012-02-12, 14:54

Te i30 ma chyba coś koło 110KM? To już fajna moc jak na kompakta, nie wiem ile można nim śmigać bo nigdy nie jeżdziłem. Swoim 1.2 84KM w 4 osoby z klimą 150km/h mogę spokojnie jechać, spalanie wtedy ok. 7-7.5l zależy od wiatru i ukształtowania terenu.
oloj - 2012-02-12, 15:41

Moja I30 ma 109KM i 137nm momentu obrotowego jak się ją dokręca to naprawdę ładnie "odlatuje".
Piotr_K - 2012-02-12, 16:14

oloj napisał/a:
Ok, głównie mi chodzi o tą prędkość autostradową... :-)


Przepisowe 110 km/h ...;)

PiotrWie - 2012-02-12, 16:24

oloj napisał/a:
Kolego nie masz racji. Moją i30 udało mi się pojechać na chorwackiej autostradzie dokładnie 201 Km/h, autko prowadziło się przewidywalnie a do 180 km/h miał wyśmienite przyspieszenie (aż sam się zdziwiłem) a komputer wyświetlił spalanie 10.6l/100km.

Myślę że jak wszystkie samochody nieżle dodaje - prędkościomierze są przesterowane o 10 - 15% :mrgreen: przy 200 każdy kompakt bez dostosowanego zawieszenia i ospojlerowania wzniesie się w powietrze. A jak potrzebujesz tak jeździć to wybij sobie wogól z głowy SUV-y, chyba że cię stać na spalanie powyżej 20l, ale wtedy chyba nie zastanawiałbyś się nad Dusterem lecz Lexusem. Duster to wół roboczy na co dzień, autostrada - w wyjąkowych przypadkach i z założeniem że się nie spieszy.

oloj - 2012-02-12, 17:05

Trzeba byłoby się przyzwyczaić.
wojtek_pl - 2012-02-12, 17:15

Błąd wskazania prędkościomierza nie powinien przekraczać +5% ! Na standardowym ogumieniu !

Co ciekawe czujnik prędkości (odczyt ze złącza diagnostycznego) pokazuje prawie taką samą prędkość jak GPS a prędkościomierz większą !

tomala72 - 2012-02-12, 18:07

oloj napisał/a:
tomala72 napisał/a:
Co to jest za pojęcie prędkość podróżna?
Biorąc pod uwagę możliwości i specyfikę samochodu, preferencje kierowcy i przepisy jest to pojęcie względne.
Mi w dusterze wystarcza 100-110 km/h do spokojnego przemieszczania się a jak mi się spieszy, trochę szybciej.
170 km/h i30 z silnikiem 1.4 to raczej górna półka jego możliwości i spore spalanie.
Użytkując astrę g z silnikiem 1.4 jeździłem też 100 - 110, czasem szybciej, wszystko zależne od czasu, warunków i wielu innych czynników.
Duster ma spore gabaryty, silniki o średnich możliwościach i tu przyjemna jazda kończy się po 140 km/h ale jak ktoś potrzebuje się szybciej przemieścić po autostradach to więcej też pojedzie.

170 km/h Hyundaiem i30 na pewno nigdy nie będzie prędkością bezpieczną:)
Chyba, że masz ceramiczne hamulce, pasy szelkowe i tytanową klatkę bezpieczeństwa:)
Kolego nie masz racji. Moją i30 udało mi się pojechać na chorwackiej autostradzie dokładnie 201 Km/h, autko prowadziło się przewidywalnie a do 180 km/h miał wyśmienite przyspieszenie (aż sam się zdziwiłem) a komputer wyświetlił spalanie 10.6l/100km.


i było bezpiecznie:)

oloj - 2012-02-12, 22:00

tomala72 napisał/a:
oloj napisał/a:
tomala72 napisał/a:
Co to jest za pojęcie prędkość podróżna?
Biorąc pod uwagę możliwości i specyfikę samochodu, preferencje kierowcy i przepisy jest to pojęcie względne.
Mi w dusterze wystarcza 100-110 km/h do spokojnego przemieszczania się a jak mi się spieszy, trochę szybciej.
170 km/h i30 z silnikiem 1.4 to raczej górna półka jego możliwości i spore spalanie.
Użytkując astrę g z silnikiem 1.4 jeździłem też 100 - 110, czasem szybciej, wszystko zależne od czasu, warunków i wielu innych czynników.
Duster ma spore gabaryty, silniki o średnich możliwościach i tu przyjemna jazda kończy się po 140 km/h ale jak ktoś potrzebuje się szybciej przemieścić po autostradach to więcej też pojedzie.


170 km/h Hyundaiem i30 na pewno nigdy nie będzie prędkością bezpieczną:)
Chyba, że masz ceramiczne hamulce, pasy szelkowe i tytanową klatkę bezpieczeństwa:)
Kolego nie masz racji. Moją i30 udało mi się pojechać na chorwackiej autostradzie dokładnie 201 Km/h, autko prowadziło się przewidywalnie a do 180 km/h miał wyśmienite przyspieszenie (aż sam się zdziwiłem) a komputer wyświetlił spalanie 10.6l/100km.


i było bezpiecznie:)


Tak, nie czułem dyskomfortu :)

Prezes - 2012-02-13, 09:52

Na autostradzie 110-120 max. Jechałem ostatniego lata autostradą równe 140 przez godzinę i mi w głowie potem strasznie huczało.
esdziewiaty - 2012-02-13, 09:59

Prędkośc podróżną można ustalic według mnie odpowiednio do potrzeb, mianowicie jak bardzo nam się spieszy. Mogę wypowiedziec się o wersji która jeżdzę, i tam w zasadzie zakres autostradowy kończy sie na 160km/h.
Auto rozwija 10-15km/h dodatkowo, ale duszenie pedału przyspieszenia w podłodze przez długi czas bardzo szkodzi olejowi silnikowemu, dlatego też graniczny rozsądny poziom prędkości ustaliłem sobie na wspomniane wczesniej 160km/h.
Spalanie w takich warunkach może dojśc do 14l/100, czyli kosmicznie dużo, ale jeśli ktoś się spieszy...
Rozsądne prędkości pod względem spalania to te poniżej 130km/h

chriskb - 2012-02-13, 16:03

Ta dyskusja o prędkości podróżowania to chyba wykracza poza ramy techniki jazdy. Dla dróg mamy tzw. "prędkość projektową" dotyczy to przygotowania do budowy lub modernizacji. Dla kierowców to mamy tzw. "szybkość bezpieczną" , która zawiera w sobie wszystkie przepisy ruchu określone w Kodeksie Drogowym i Rozporządzeniach i ją można określić jako prędkość podróżowania. Szybkość bezpieczna nie zależy od rodzaju auta tylko od umiejętności kierowcy i przepisów ruchu drogowego.

Na autostradach w większości przypadków mamy obecnie dopuszczoną szybkość 140 km/h. Można na nich podróżować również bez narażeniu się na mandat z szybkością co najmniej 60 km/h. Jeżeli kierowca czuję się na siłach to może jechać 140 km/h oczywiście nie zważając na spalanie, które jest różne dla każdego rodzaju auta.

W przypadku DD ON 4X4 stała szybkość na autostradzie 140 km/h to spalanie rzędu 9 l/100km. Sprawdziłem na A1 -odcinek Rusocin - Lubicz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group