|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Jak zdjąć listwy tylnych drzwi w MCV?
jan ostrzyca - 2012-04-01, 07:39 Temat postu: Jak zdjąć listwy tylnych drzwi w MCV? Może ktoś już to robił? Chodzi mi szczególnie o zdjęcie dłuższej listwy z zamkiem.
laisar - 2012-04-01, 12:45
1. Zdjąć okładzinę wewnętrzną.
2. Wymontować silnik wycieraczki.
3. Odłączyć kabel oświetlenia tablicy.
4. Odkręcić listwę:
jan ostrzyca - 2012-04-01, 18:40
A jak zdjąc silnik wycieraczki? Rozebrałem boczek i nie widzę żadnych śrub mocujących.
Marek1603 - 2012-04-01, 19:07
O ile dobrze pamiętam to silnik jest mocowany na trzech śrubach M10.
Problem jest z czym innym. Mianowicie z odkręceniem wycieraczki i jej ściągnięciem, aby go wyciągnąć. Ja się z tego powodu poddałem, chociaż tą listwę odkręciłem luzując mocowanie silnika. Gimnastyki było i ręce całe brudne bo mi kilka razy nasadka spadła na dno drzwi a tam sama konserwacja.
laisar - 2012-04-01, 19:28
jan ostrzyca napisał/a: | jak zdjąc silnik wycieraczki? |
Tak:
laisar - 2012-04-01, 19:34
Marek1603 napisał/a: | Problem jest z czym innym. Mianowicie z odkręceniem wycieraczki, aby go wyciągnąć |
Marek1603 - 2012-04-01, 19:56
Wszystko pięknie cacy jak się odkręci i jeszcze zejdzie ramię. U mnie właśnie nie chciało ramię zejść pomimo za sterownia w nią WD40, a potem jeszcze innych preparatów. Nawet robiłem drugie podejście po dwóch dniach i nic.
jan ostrzyca - 2012-04-01, 20:10
laisar napisał/a: | jan ostrzyca napisał/a: | jak zdjąc silnik wycieraczki? |
Tak: |
Cholera u mnie nie ma żadnych śrub, są jakieś dziwne zatrzaski, chyba że mutry są skierowane do wewnątrz drzwi, ale jakoś mi się nie wydaje, bo to głupie...
monopios - 2012-04-01, 20:16
jan ostrzyca, wstaw fotkę, to koledzy może wtedy więcej coś powiedzą.
laisar - 2012-04-01, 20:50
Marek1603 napisał/a: | U mnie właśnie nie chciało ramię zejść |
Tam powinien być chyba zwykły wielowypust, więc trzeba się zaprzeć albo użyć jakiegoś ściągacza...
laisar - 2012-04-01, 20:50
jan ostrzyca napisał/a: | Cholera u mnie nie ma żadnych śrub |
Ooo, bardzo przepraszam - łobrazecki wstawiłem bez czytania instrukcyji (no bo kto by ją czytał, skoro przecież wszystko widać...), a tymczasem stoi w niej jak wół: "rozwiercić nity (2)" TSD pomysł wyjątkowo durny
jan ostrzyca - 2012-04-01, 20:57
laisar napisał/a: | jan ostrzyca napisał/a: | Cholera u mnie nie ma żadnych śrub |
Ooo, bardzo przepraszam - łobrazecki wstawiłem bez czytania instrukcyji (no bo kto by ją czytał, skoro przecież wszystko widać...), a tymczasem stoi w niej jak wół: "rozwiercić nity (2)" TSD pomysł wyjątkowo durny |
No właśnie. I tu jest cały chuj, bo muszę się dostać pod listwę. Kratylos pewnie wie dlaczego... Rozwiązanie samo w sobie to szczyt debilizmu, tym bardziej że listwa po prawej trzyma sią na dwóch śrubkach i schodzi jak talala.
laisar - 2012-04-01, 21:06
Ja się niestety też domyślam...
No cóż, nie pozostaje Ci nic innego, jak faktycznie rozwiercić dziadostwo |:
Na pociechę: będziesz mógł poprawić fabrykę i zamontować to na jakieś normalne śruby.
(Oryginalne nity: typ G, rozmiar 7,5-30, ref. 7703072362, 6 zł brutto/szt.).
W sumie to pewnie jest tam po prostu ciasno i poszli na łatwiznę /:
Sama lewa listwa też zejdzie bez problemu, silnik zasłania takie same zwykłe śruby/wkręty jak w prawych drzwiach.
Marek1603 - 2012-04-01, 21:07
Dziwne ale u mnie jest mocowany na takich gumowych tulejkach do konstrukcji.
Nie tylko Kratylos wie po co skoro i ja tam rozkręcałem. U mnie ten problem wystąpił, ponieważ Panowie z Tandem Będzin, a raczej ich zakładu lakierniczego źle to poskładali.
Drugi raz jak mi przeskoczył zamek rok temu przed wyjazdem do Zrębic podczas pakowania się.
Jak zablokujesz czymś klamkę od wewnątrz drugich drzwi, a od zewnątrz spróbujesz otworzyć to przeskakuje w zamku zapadka i dupa. Trzeba rozbierać i tą zapadkę przestawić i pokonać powyższe problemy.
Marek1603 - 2012-04-01, 21:16
Czego ja nie używałem. Nawet impulsatora i nic. Bałem się mocniej uderzyć mocniej, żeby nie złamać, bo to plastikowe.
jan ostrzyca - 2012-04-01, 21:17
Marek1603 napisał/a: | Dziwne ale u mnie jest mocowany na takich gumowych tulejkach do konstrukcji.
Nie tylko Kratylos wie po co skoro i ja tam rozkręcałem. U mnie ten problem wystąpił, ponieważ Panowie z Tandem Będzin, a raczej ich zakładu lakierniczego źle to poskładali.
Drugi raz jak mi przeskoczył zamek rok temu przed wyjazdem do Zrębic podczas pakowania się.
Jak zablokujesz czymś klamkę od wewnątrz drugich drzwi, a od zewnątrz spróbujesz otworzyć to przeskakuje w zamku zapadka i dupa. Trzeba rozbierać i tą zapadkę przestawić i pokonać powyższe problemy. |
Nie rozumiem. Masz jakieś tam zatrzaski wielorazowego użytku, czy rozwierciłeś dziadostwo i poskręcałeś na śruby?
Marek1603 - 2012-04-01, 21:24
Nie.
Mam tam takie gumy z rowkiem, które wchodzą w otwór w blasze (otwór typu U). W środku tej gumy jest metalowa tulejka przez, którą przechodzi śruba. Pod łeb i nakrętkę podłożona jest taka duża podkładka.
jan ostrzyca - 2012-04-01, 21:28
Coś takiego?
laisar - 2012-04-01, 21:29
Marek1603 napisał/a: | śruba |
Ale to własny wynalazek, ASO czy fabryczna zmiana względem poprzedniego rocznika?
jan ostrzyca - 2012-04-01, 21:33
Tak to wygląda u mnie
Marek1603 - 2012-04-01, 21:37
U mnie jest ta właśnie guma i normalnie śruba.
Teraz dopiero zaskoczyłem. Pewnie też miałem takie ustrojstwo ale jak rozbierali w Tandemie to pewnie przerobili na normalne śruby.
Janie zobacz czy nie ma nakrętek od wewnętrznej strony bo mam w zestawie narzędzi takie trójkątne "krzyżaki", więc może to jest śruba, a nie nit.
jan ostrzyca - 2012-04-01, 21:41
Marek1603 napisał/a: | U mnie jest ta właśnie guma i normalnie śruba.
Teraz dopiero zaskoczyłem. Pewnie też miałem takie ustrojstwo ale jak rozbierali w Tandemie to pewnie przerobili na normalne śruby.
Janie zobacz czy nie ma nakrętek od wewnętrznej strony bo mam w zestawie narzędzi takie trójkątne "krzyżaki", więc może to jest śruba, a nie nit. |
Nakrętek od wewnątrz nie ma. Niestety wybitny projektant tego ustrojstwa nie wziął poprawki na partaczy od Nazaruków. A szkoda... Dzięki, i dobranoc.
chriskb - 2012-04-02, 07:12
IMHO to jest wciskane, należy obrócić o 90° i podważyć. Zacisk jest tak skonstruowany aby nie przenosił drgań silnika na konstrukcję drzwi.
|
|