|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - 1.6 16v w Dusterze pochodzi od Laguny I?
miloszw - 2012-05-04, 23:52 Temat postu: 1.6 16v w Dusterze pochodzi od Laguny I? Witam
Tak sobie czytam różne strony w necie i znalazłem coś takiego:
"wprowadzono nowe silniki 1.6 16v 107 KM (silnik stosowany obecnie w Dacia Duster)"
źródło: http://renault-laguna.motolog.pl/renault-laguna-i/
czy to prawda że Duster 16v ma silnik który Laguna pierwszej generacji miała w 1998 roku????
Pozdrawiam
laisar - 2012-05-05, 01:11
miloszw napisał/a: | czy to prawda że Duster 16v ma silnik który Laguna pierwszej generacji miała w 1998 roku???? |
Tak - "stare jest dobre"! (:
Aczkolwiek nie jest to oczywiście dokładnie ten sam silnik - po drodze do dustera przeżył jednak całą masę zmian.
miloszw - 2012-05-05, 08:23
laisar napisał/a: | Aczkolwiek nie jest to oczywiście dokładnie ten sam silnik - po drodze do dustera przeżył jednak całą masę zmian. |
a jakie to zmiany? Ciekawe czy ten silnik był trwały w Lagunie... i skoda że tego nie sprawdziłem przed zakupem ;)
Auto Krytyk - 2012-05-05, 08:27
Te silniki są trwałe, jeżeli będziesz wymieniał pasek rozrządu o czasie to 250-300 tys.km nie ma problemu przejechać bez naprawy.
PiotrWie - 2012-05-05, 08:34
Posiadam Lagunę I z 1998r, sinik K4M, kupioną jako nową, obecny przebieg 212 500 km, od początku Elf Synthese co 20 000 km, ( takie były wtedy zalecenia) nadal nie bierze "od zmiany do zmiany", stan silnika super. Na forum Laguny podawano przykłady przebiegów bez remontu silnika po 700 000 km , i to dość ciężkie warunki - w Warszawie na taksówce.
maciek - 2012-05-05, 09:34
laisar napisał/a: | miloszw napisał/a: | czy to prawda że Duster 16v ma silnik który Laguna pierwszej generacji miała w 1998 roku???? |
Tak - "stare jest dobre"! (:
Aczkolwiek nie jest to oczywiście dokładnie ten sam silnik - po drodze do dustera przeżył jednak całą masę zmian. |
ale nadal jest ta sama charakterystyka tego silnika, Prędzej samochód zeżre rdza niż on padnie, jedna z najbardziej udanych silników Renault. Inaczej by nie był oferowany.
Niestety ekologia i moda wymusza na producentach wprowadzanie małych silników turbo które mogą mieć lepsze właściwości ale na pewno nie będę mogły robić takich przebiegów tak jak te wiekowe 1,6 16V - od Renault,
laisar - 2012-05-05, 10:13
miloszw napisał/a: | jakie to zmiany? |
Ot, choćby pierwsza z brzegu: w '98 obowiązywało bodajże Euro2... ((:
W pierwszych latach zdarzały się serie z tradycyjnymi chorobami dziecięcymi, obecnie wyeliminowanymi - np problemy ze szczelnością głowic, wycieki oleju w różnych miejscach czy słabe cewki. Przy czym wygląda na to, że znakomita większość to po prostu efekt zbyt niskiej jakości pojedynczych elementów, a nie wady ich konstrukcji.
Tylko w niektórych wersjach nawet dzisiaj są problemy z kołem zmiennych faz rozrządu - ale to akurat nie w daciach d: (A Reno o nich wie tylko rżnie głupa).
Ogólnie jest jak piszą koledzy - naprawdę bardzo dobry silnik.
maciek napisał/a: | nadal jest ta sama charakterystyka tego silnika |
Z wszystkimi + i - [:
miloszw - 2012-05-05, 10:46
laisar napisał/a: |
Ogólnie jest jak piszą koledzy - naprawdę bardzo dobry silnik.
|
czyli raczej plus a nie minus :)
uspokoiliście mnie :)
Patrząc z drugiej strony znajomy kupił VW 1.4 TSI i silnik popsuł się po 50 000 km... lepiej mieć stary sprawdzony motor niż jakieś nowości.
bushi - 2012-05-05, 12:05
Po to sie wlasnie kupuje Dacie a nie UFO naszpikowane nowosciami :)
TD Pedro - 2012-05-05, 12:39
miloszw napisał/a: | i skoda że tego nie sprawdziłem przed zakupem |
a jakie są Twoje spostrzeżenia z dotychczasowej eksploatacji, elastyczność, dynamika, "żarłoczność"... itd.? wiem, że trzy miesiące to niewiele ale pewnie już jakieś zdanie masz...
|
|