DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - 1.6 16v w Dusterze pochodzi od Laguny I?

miloszw - 2012-05-04, 23:52
Temat postu: 1.6 16v w Dusterze pochodzi od Laguny I?
Witam

Tak sobie czytam różne strony w necie i znalazłem coś takiego:

"wprowadzono nowe silniki 1.6 16v 107 KM (silnik stosowany obecnie w Dacia Duster)"

źródło: http://renault-laguna.motolog.pl/renault-laguna-i/

czy to prawda że Duster 16v ma silnik który Laguna pierwszej generacji miała w 1998 roku????


Pozdrawiam

laisar - 2012-05-05, 01:11

miloszw napisał/a:
czy to prawda że Duster 16v ma silnik który Laguna pierwszej generacji miała w 1998 roku????

Tak - "stare jest dobre"! (:

Aczkolwiek nie jest to oczywiście dokładnie ten sam silnik - po drodze do dustera przeżył jednak całą masę zmian.

miloszw - 2012-05-05, 08:23

laisar napisał/a:
Aczkolwiek nie jest to oczywiście dokładnie ten sam silnik - po drodze do dustera przeżył jednak całą masę zmian.


a jakie to zmiany? Ciekawe czy ten silnik był trwały w Lagunie... i skoda że tego nie sprawdziłem przed zakupem ;)

Auto Krytyk - 2012-05-05, 08:27

Te silniki są trwałe, jeżeli będziesz wymieniał pasek rozrządu o czasie to 250-300 tys.km nie ma problemu przejechać bez naprawy.
PiotrWie - 2012-05-05, 08:34

Posiadam Lagunę I z 1998r, sinik K4M, kupioną jako nową, obecny przebieg 212 500 km, od początku Elf Synthese co 20 000 km, ( takie były wtedy zalecenia) nadal nie bierze "od zmiany do zmiany", stan silnika super. Na forum Laguny podawano przykłady przebiegów bez remontu silnika po 700 000 km , i to dość ciężkie warunki - w Warszawie na taksówce.
maciek - 2012-05-05, 09:34

laisar napisał/a:
miloszw napisał/a:
czy to prawda że Duster 16v ma silnik który Laguna pierwszej generacji miała w 1998 roku????

Tak - "stare jest dobre"! (:

Aczkolwiek nie jest to oczywiście dokładnie ten sam silnik - po drodze do dustera przeżył jednak całą masę zmian.


ale nadal jest ta sama charakterystyka tego silnika, Prędzej samochód zeżre rdza niż on padnie, jedna z najbardziej udanych silników Renault. Inaczej by nie był oferowany.

Niestety ekologia i moda wymusza na producentach wprowadzanie małych silników turbo :-| które mogą mieć lepsze właściwości ale na pewno nie będę mogły robić takich przebiegów tak jak te wiekowe 1,6 16V - od Renault,

laisar - 2012-05-05, 10:13

miloszw napisał/a:
jakie to zmiany?

Ot, choćby pierwsza z brzegu: w '98 obowiązywało bodajże Euro2... ((:

W pierwszych latach zdarzały się serie z tradycyjnymi chorobami dziecięcymi, obecnie wyeliminowanymi - np problemy ze szczelnością głowic, wycieki oleju w różnych miejscach czy słabe cewki. Przy czym wygląda na to, że znakomita większość to po prostu efekt zbyt niskiej jakości pojedynczych elementów, a nie wady ich konstrukcji.

Tylko w niektórych wersjach nawet dzisiaj są problemy z kołem zmiennych faz rozrządu - ale to akurat nie w daciach d: (A Reno o nich wie tylko rżnie głupa).

Ogólnie jest jak piszą koledzy - naprawdę bardzo dobry silnik.



maciek napisał/a:
nadal jest ta sama charakterystyka tego silnika

Z wszystkimi + i - [:

miloszw - 2012-05-05, 10:46

laisar napisał/a:

Ogólnie jest jak piszą koledzy - naprawdę bardzo dobry silnik.


czyli raczej plus a nie minus :)

uspokoiliście mnie :)
Patrząc z drugiej strony znajomy kupił VW 1.4 TSI i silnik popsuł się po 50 000 km... lepiej mieć stary sprawdzony motor niż jakieś nowości.

bushi - 2012-05-05, 12:05

Po to sie wlasnie kupuje Dacie a nie UFO naszpikowane nowosciami :)
TD Pedro - 2012-05-05, 12:39

miloszw napisał/a:
i skoda że tego nie sprawdziłem przed zakupem

a jakie są Twoje spostrzeżenia z dotychczasowej eksploatacji, elastyczność, dynamika, "żarłoczność"... itd.? wiem, że trzy miesiące to niewiele ale pewnie już jakieś zdanie masz... :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group