DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu

petek - 2012-05-16, 10:09
Temat postu: Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu
Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa w moim Loganie. W instrukcji serwisowej jest wszystko w miarę przejrzyście opisane. Mam jednak wątpliwości co ostatniej czynności, a mianowicie odpowietrzenie układu paliwowego. Wiem, że w dieslu służy do tego specjalna pompka-gruszka w komorze silnika. Domyślam się, że mam ją pompować, tylko nie wiem do jakiego momentu. Skąd będę wiedział, że już się wszystko odpowietrzyło jak należy? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie?
laisar - 2012-05-16, 11:40

To się robi chyba po prostu na czuja - a brak jakichkolwiek ostrzeżeń sugeruje, że nie jest to też czynność o bardzo wielkiej wadze...
wojtus - 2012-05-16, 12:00
Temat postu: Re: Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu
petek napisał/a:
Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa w moim Loganie. W instrukcji serwisowej jest wszystko w miarę przejrzyście opisane. Mam jednak wątpliwości co ostatniej czynności, a mianowicie odpowietrzenie układu paliwowego. Wiem, że w dieslu służy do tego specjalna pompka-gruszka w komorze silnika. Domyślam się, że mam ją pompować, tylko nie wiem do jakiego momentu. Skąd będę wiedział, że już się wszystko odpowietrzyło jak należy? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie?


Trzeba pamiętać aby nowy filtr zalać paliwem przed założeniem, wtedy wystarczy kilka razy ścisnąć "gruszkę" i będzie ok.

chriskb - 2012-05-16, 12:58

Nie ma strachu po dymi trochę białym dymem i po krzyku.
petek - 2012-05-16, 15:44
Temat postu: Re: Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu
wojtus napisał/a:
Trzeba pamiętać aby nowy filtr zalać paliwem przed założeniem, wtedy wystarczy kilka razy ścisnąć "gruszkę" i będzie ok.


A jak się nie zaleje to więcej razy trzeba tę gruchę pompować? Skąd będę wiedział, że już wystarczy?

Moje pytanie wynika z analizy przypadku z tego forum, gdzie w ASO wymieniono filtr paliwa i dobrze nie odpowietrzono układu. Podobno przez to musiano wymieniać wtryski i inne elementy.

Auto Krytyk - 2012-05-16, 15:46

Pompujesz gruchą aż nie będzie powietrza i pełne wężyki będą.
petek - 2012-05-16, 16:08

vulcanor napisał/a:
Pompujesz gruchą aż nie będzie powietrza i pełne wężyki będą.


Ale skąd będę wiedział, że są pełne wężyki i które to wężyki? Te od gruchy są czarne i nieprzezroczyste chyba.

48piotr - 2012-05-16, 17:38

petek napisał/a:
Podobno przez to musiano wymieniać wtryski i inne elementy

:shock: :shock: :shock: :oops:
Jakie elementy?/wrogie?/

Auto Krytyk - 2012-05-16, 17:46

petek napisał/a:


Ale skąd będę wiedział, że są pełne wężyki i które to wężyki? Te od gruchy są czarne i nieprzezroczyste chyba.
\

Są przezroczyste bynajmniej u mnie w mcv z 2010 roku były :-) bo grucha by sensu nie miała tylko one są w takim czarnym oplocie ale można zajrzeć odciągając trochę ten oplot na końcach przewodów.

petek - 2012-05-16, 18:11

OK. Dzięki bardzo. Muszę się im jeszcze raz przyjrzeć.
czaju - 2012-05-16, 18:51

jeśli jest tak jak w kosiarkach to po prostu zauważysz że grucha na początku jest pusta (będzie stawiała mały opór przy ściskaniu), a jak się wypełni będzie twardsza - jak już będzie twardsza to ze raz bym ścisnął i powinno być ok ;)
Lukas87 - 2012-05-16, 18:56

a to nad pompą paliwa to odpowietrznik zawsze odkręca sie odpowietrznik i wtedy pompuje ręcznie żeby powietrze gdzie miało wyjść bo zapowietrzona pompa może się zatrzeć tak samo jak i wtryski


petek - 2012-05-16, 19:20

Lukas to Twoje zdjęcie dotyczy 1,5 dCi? W którym miejscu są te elementy - odpowietrznik?
Lukas87 - 2012-05-16, 20:07

petek napisał/a:
Lukas to Twoje zdjęcie dotyczy 1,5 dCi? W którym miejscu są te elementy - odpowietrznik?


zdjęcie nie moje ale taki odpowietrznik jest nad pompą paliwową (nad alternatorem) zrzuć tą górna osłonę silnika to wtedy dobrze widać odpowietrznik jest za pompą paliwa czyli odpowietrzamy nim całą pompę

Dawid - 2012-05-16, 20:45

Robi się to tak
Pompka bez paliwa chodzi lekko czuć , że nic tam nie ma.
Jak podciągniesz paliwo robi się twarda.
Nie da się tego przeoczyć

Lukas87 - 2012-05-16, 21:26

Dawid napisał/a:
Robi się to tak
Pompka bez paliwa chodzi lekko czuć , że nic tam nie ma.
Jak podciągniesz paliwo robi się twarda.
Nie da się tego przeoczyć


a powietrze gdzie wychodzi??

Dawid - 2012-05-18, 20:54

Lukas87 napisał/a:
Dawid napisał/a:
Robi się to tak
Pompka bez paliwa chodzi lekko czuć , że nic tam nie ma.
Jak podciągniesz paliwo robi się twarda.
Nie da się tego przeoczyć


a powietrze gdzie wychodzi??


Raz skoczyło mi się paliwo , auto stanęło.
Dolałem z kanistra , zgodnie z instrukcją dołączoną do auta ściskałem pompkę , aż zrobiła się twarda - następnie odpaliłem auto.
100% sprawdzone.
Zdarzyło mi się odpowietrzać układ chłodzenia w Fiacie i tam to faktycznie odkręca się korek, bo to układ zamknięty. W układzie paliwowym chyba się tak nie robi , bo było by to w instrukcji.

laisar - 2012-05-18, 22:02

Układ paliwowy też w zasadzie jest zamknięty, ale nie ma odpowietrznika przy gruszce, bo ewentualne zapowietrzenie zostanie usunięte po prostu do... baku.
petek - 2012-05-19, 07:36

No dobra, to teraz trochę z innej beczki. W manualu jest napisane, że przy wymianie fitra paliwa stosuje się specjalne jednorazowe zatyczki do przewodów. Zakłada się je na przewody paliwowe po odkręceniu filtra. W warunkach domowych oczywiście czymś takim nie dysponuję. Kombinuję tak - będę odkręcał po jednym przewodzie od razu dokręcając go do nowego filtra w to samo miejsce. W ten sposób chyba nie powinno się nic dostać do układu paliwowego. A może radzicie jakoś inaczej?
wat - 2012-05-19, 08:07

z tego co wiem to na filtrze są kolorowe gniazda a końcówki też są kolorowe na przewodach więc raczej trudno się pomylić

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group