Wszystko fajnie, homologacja też jest tylko ta cena 1217zł...Dar1962 - 2012-05-23, 21:35 ta cena to jaja i te lampki wyglądają jak jakaś homo biżuteria - nie pasują do twardzielaTD Pedro - 2012-05-23, 21:42 już ich nie ma ... (pewnie wszystkie "poszły" na pniu)... mekintosz - 2012-05-23, 22:11 http://allegro.pl/lampy-t...2229872266.htmlmonopios - 2012-05-23, 23:06 Wszystko fajnie i może to się komuś podoba, tylko jest jeden mały szczegół tzn. jak się jedna dioda spali to lampa do wymiany. I między innymi dlatego wiele koncernów odeszło lub nie podjęło tego trendu w motoryzacji.laisar - 2012-05-23, 23:16
monopios napisał/a:
dlatego wiele koncernów odeszło lub nie podjęło tego trendu w motoryzacji
Znaczy, zamiast wdrożyć takie z wymiennymi elementami? To może i dobrze, bo przy takim podejściu to nawet te wymienne sp...suli by jeszcze bardziej...wojtek_pl - 2012-05-24, 08:20
Ugh... Paskudne... Auto Krytyk - 2012-05-24, 08:40 Ładne te lampy są ale zazwyczaj robią tylko pozycyjne is topy na ledach, a tu widzę i cofania i kierunki, ciekawe jak z trwałością.mud maX - 2012-07-13, 19:25 Filmik od Elia pokazujący jak to świeci. Zdecydowanie szału nie ma.
Auto Krytyk - 2012-07-14, 13:25 Mnie się podobają, w ogóle ledy z tyłu ładnie wyglądają. Dar1962 - 2012-07-14, 18:10
vulcanor napisał/a:
Mnie się podobają, w ogóle ledy z tyłu ładnie wyglądają.
ale cena Panie, cena!!! porównaj sobie z ceną nawet kompletu żarówek do tylnej lampy mekintosz - 2012-08-14, 19:56 Moze warto LED zastosowac dla bezpieczenstwa a nie wygladu ? Spojrzcie na ten film - widac roznice w czasie rozswietlania sie stopow led i zwyklego. Szczegolnie przy krotkim nacisnieciu hamulca. Jesli tylko taka żaroweczka ma odp homologacje warto !
Jesli tylko taka żaroweczka ma odp homologacje warto !
No właśnie sęk w tym, że nie ma...Axia - 2012-08-15, 07:01 Jak dla mnie przerost formy nad treścią, ale ja generalnie nie trawię takich świateł, kojarzą mi się z wiejskim tiuningiem, a jak wiadomo skojarzenia to przekleństwo ;P
Wydaje mi się za to że lepiej świecą, jak niemniej aby było to widać dokładniej powinni dla porównania poświecić wszystkimi światłami również starą lampą.chriskb - 2012-08-15, 07:18
laisar napisał/a:
No właśnie sęk w tym, że nie ma...
Są już produkowane żarówki w technologii LED, które posiadają certyfikat CE i są dopuszczone do stosowania w krajach UE.laisar - 2012-08-15, 10:29
chriskb napisał/a:
certyfikat CE
...to nie homologacja, więc jest "psu na budę" ):
(CE stosuje się tam, gdzie h. nie jest wymagana. W autach jest).wojtek_pl - 2012-08-15, 11:19 CE ? Hmm... China Export ? TD Pedro - 2012-08-15, 11:53
Axia napisał/a:
Jak dla mnie przerost formy nad treścią
też tak uważam... monopios - 2012-08-15, 13:26
Axia napisał/a:
Wydaje mi się za to że lepiej świecą, jak niemniej aby było to widać dokładniej powinni dla porównania poświecić wszystkimi światłami również starą lampą.
Na pewno czas rekcji led -a jest krótszy, w porównaniu do tradycyjnej żarówki, intensywność światła też jest większa - a przynajmniej tak mi się wydawało, kiedy patrzałem na auto znajomego, w którym wymieniał żarówki na diody w kierunkowskazach i porównywaliśmy lewą stronę (diody) do prawej strony (żarówki).chriskb - 2012-08-15, 14:47 Żarówka to materiał eksploatacyjny i nie musi mieć jakiejkolwiek homologacji. Certyfikat CE dopuszcza do używania na danym terenie i to jest wystarczający dokument. Materiały eksploatacyjne poddawane są innym procedurom dopuszczającym.monopios - 2012-08-15, 17:10
chriskb napisał/a:
Żarówka to materiał eksploatacyjny i nie musi mieć jakiejkolwiek homologacji.
Klocki hamulcowe to też materiał eksploatacyjny i musi mieć homologację, zresztą jak wiele innych materiałów eksploatacyjnych.laisar - 2012-08-15, 17:49
chriskb napisał/a:
Żarówka to materiał eksploatacyjny i nie musi mieć jakiejkolwiek homologacji
Samochodowa oświetlenie zewnętrznego musi - zgodną z regulaminem nr 37 ECE.chriskb - 2012-08-15, 21:44 Warto przeczytać dokładnie, jakie warunki techniczne pweinny mieć światła i w tych wraunkach, które są przywoływane nie ma nic jaki jest stosowany rodzaj żarnika, może być światło żarowe ale jeżeli spełnia te warunki moźe być również żarnik oparty na technologi LED.laisar - 2012-08-16, 00:00 Każda lampa homologowana jest z konkretnym źródłem światła (które też musi być homologowane). Np owa lampa stopu dostała homologację jako wyposażona w klasyczną żarówkę żarnikową i nie może być legalnie użytkowana z innym źródłem światła - np LED - choćby nawet idealnie odpowiadało ono wszystkim parametrom pierwotnej żarówki. (A nie odpowiada, ze swej natury).bebe - 2012-08-16, 00:31
laisar napisał/a:
Każda lampa homologowana jest z konkretnym źródłem światła (które też musi być homologowane). Np owa lampa stopu dostała homologację jako wyposażona w klasyczną żarówkę żarnikową i nie może być legalnie użytkowana z innym źródłem światła - np LED - choćby nawet idealnie odpowiadało ono wszystkim parametrom pierwotnej żarówki.
Szukam czegoś na poparcie tego twierdzenia, i póki co - nie znajduję. (Przejrzałem dyrektywę/regulamin EWG dotyczący homologacji świateł, nie szukałem dalej bo chwilowo nie mam siły.) We wzorach wniosków homologacyjnych jest albo "zalecane źródło światła", albo po prostu "źródło światła", ale nie znalazłem nic o konkretnym podawaniu "żarówka żarnikowa", taka, śmaka, owaka. Również oznaczenia homologacyjne na kloszu nie mówią nic o źródle światła, a jedynie o natężeniu (w przypadku świateł drogowych chyba tylko). Jeśli więc "żarówka" LEDowa spełnia warunki homologacji dla źródeł światła (pomijam fakt, czy to technicznie możliwe) - to nie widzę podstawy prawnej, na podstawie której można by się przyczepić do takich żarówek. A już w szczególności przyczepienia się w czasie kontroli drogowej - bo oznaczenia na kloszu lampy nic nie mówią o rodzaju źródła światła, więc pan może skoczyć pana majstrowi tam gdzie pan może pana majstra w d... pocałować. ;) Jedynym miejscem, gdzie ewentualnie mogłoby się pojawić cokolwiek o źródle światła dla lampy, jest dokument homologacji lampy - życzę powodzenia w zdobywaniu tegoż w kraju innym niż kraj producenta lampy. ;)
Ktoś wie coś więcej o owych źródłach światła?skaktus - 2012-08-31, 12:29 Mogę potwierdzić słowa poprzednika w 100%. Dany reflektor dostaje homologację na dany rodzaj oświetlenia. Jeśli na reflektorze pisze P21W to mamy tam montować tylko żarówkę P21W i nic innego.
Montaż leda = nielegalny system. W razie wypadku, jeśli ktoś wjedzie nam w tyłek (z jego winy) a zobaczy że mamy ledy, może się odwoływać i stwierdzić że nie zauważył że światła się świecą.
W przypadku tych żarówek:
Ich zakup nie jest tani, do tego producent określa że mają one 7,5 W. Naprawdę mają one 2 W i jak by tego było mało, zamontowany radiator jest niewystarczający aby odprowadzić ciepło z diod, co powoduje że całość osiąga około 90 st w trakcie pracy.chriskb - 2012-08-31, 14:48 Kol. skaktus, , na czy opierasz swoją pewność 100%. Jaki reflektor jest homologowany na P21W. Czy to czsem nie jest standardowe oznaczenie żarówki?
Po drugie jakoś z konstrukcji LED i jak piszesz mocy 2W i rozgrzanie do 90 to chyba trudno uzyskać przy 14V zasilania - każdy katalog diod LED podaje jaka moc cieplana jest generowana przez ten rodzaj półprzewodnika. Załączone zdjęcie nie wskazuję, że jest to żarówka dopuszczona do użytkowania.
Elementy takie jak żarówki nie są dopuszczane do użytkowania na podstawie uzyskania świadectwa homologacji i jeżeli jest techniczna możliwość to rodzaj żarnika nie odgrywa żadnej roli (może być żarnik oporowy jak i półprzewodnik)
W dobie walki o ekologię przypuszczam, że za najpóźniej 2 lata w ogóle światła z żarnikami oporowymi zostaną wyeliminowane i świała będą oparte wyłącznie elementach półprzewodnikowychskaktus - 2012-08-31, 18:06 P21W według prawa to oznaczenie żarówki próżniowej, jedno-włóknowej o mocy 21 W o symetrycznym systemie bolców mocujących. Masz jeszcze PY21W, BA15S itd Każdy ten model jest przypisany na stałe do danego modelu żarówki próżniowej, nie do leda. W procesie homologacyjnym reflektora jak i przy konstrukcji żarówki, zwraca się uwagę na to, aby żarnik żarówki był zlokalizowany w centrum ogniskowej lustra, dzięki czemu lampa świeci całą powierzchnią. Żarówki diodowe nie trafiają w ognisko, więc mogą świecić krzywo, oślepiać lub dawać różnego typu artefakty. Dlatego też dana lampa może być używana tylko z danym źródłem światła i tylko jako całość tworzy legalnie użytkowany zestaw. Dlatego też określa się jaki model żarówki może być stosowany w danym reflektorze. Dla przykładu - mamy źródła światła w postaci palników xenonowych, dlaczego mimo oznaczenia H7 nie można ich stosować w reflektorach ? Przecież cokół jest ten sam itd ... Prawo, które mówi że reflektor może być użytkowany tylko z źródłem światła na które został przygotowany. Skoro pisze H7 a pod oznaczeniem H7 widnieje żarówka próżniowa, więc można stosować taką lampętylko z żarówkami, nie z xenonem czy chińskimi, tanimi zamiennikami ledowymi, które imitują żarówki.
Do do wydajności z LEDów itd - żadne datasheety nie podają danych o generowaniu ilości ciepła przez daną diodę. Dane katalogowe podają jedynie prąd i ilość światła uzyskiwany przy takim prądzie (zazwyczaj dla 350mA) . Do tego masz dane o binie, VF diody, barwie itd. Informowanie o tym ile LED wydziela ciepła jest niedorzeczne - w zależności od prądu, rośnie napięcie jakie pobiera dioda, a to z kolei powoduje inne wydzielanie mocy w postaci ciepła. Dioda z najniższym VF jakie spotkałem to Cree model XM-L która przy natężeniu 1A osiąga około 2,98V, dla porównania diody chińskie no-name przy 350 mA osiągają około 3,6 V. Po przemnożeniu natężenia oraz napięcia masz moc pobieraną przez diodę, potem musisz przeliczyć jeszcze efektywność dla danego zasilania i masz ilość ciepła wydzielanego z diody.
Należy pamiętać że diody białe o brawie białej zimnej, zachowują się inaczej niż ciepłe, to samo tyczy się diod czerwonych, żółtych itd. Żarówki które przedstawione zostały w tym temacie to chińskie wytwory z 3 diodami czerwonymi na stronę, łączone szeregowo. Żarówki nie mają żadnego źródła prądowego ani nic podobnego (zero jakiejkolwiek stabilizacji) , działają na rezystorze. Realna moc pobierana przez te żarówki to wspomniane 2 W (zamiast deklarowanych 7,5 lub 6 jak to piszą sprzedawcy). Zamontowany aluminiowy radiator ma zbyt małą powierzchnię, aby wypromieniować ilość ciepła jakie wytwarza diod. W pewnych warunkach, mimo wysokiej temp diody pracują poprawnie, ale ich jasność spada a kolor może ulegać zmianom. W skrajnych dochodzi do przegrzania chipu (i luminoforu w diodach białych). Należy też pamiętać też że temperatura radiatora nie ma nic wspólnego z chipem który świeci - jeśli radiator jest mocno gorący to możemy być pewni że chip ma grubo ponad 100 stopni.
Co do homologacji - sprzedawane żarówki nie mają homologacji. Żaden producent nie sprzedaje homologowanych źródeł światła w postaci zamienników diodowych. OStatnio jedynie Narva i Philips markują swoim logo produkty diodowe, ale jedynie OFF ROAD.
Wątpię aby za dwa lata wszystkie nowe auta miały diody - palniki xenonowe istnieją na rynku 20 lat a do tej pory nie wyparły żarówek, nie mówiąc o tym że od wielu lat istnieją palniki metahalogenkowe o jeszcze wyższej wydajności czy choćby diody o barwie białej, jak narazie będące rarytasem w reflektorach przednich (jako główne źródło światła).
Skąd to wiem ? Diodami zajmuję się od kilku lat, podobnie jak oświetleniem diodowym, latarkami diodowymi itd. To samo dotyczy oświetlenia samochodowego, studiowania zapisów w prawie, rozmów z gliniarzami, diagnostami itd.
Uogólniając - chcesz mieć ledy w aucie ? Załóż reflektory na ledach. Sam osobiście takie posiadam (w innym aucie) w formie przednich kierunków i możecie mi nie wierzyć, ale fabryczne rozstawienie diod w ilości 18 sztuk, typu FLUX (2 chipy na diodę) daje dużo lepszy rezultat niż moje poprzednie żarówki diodowe oparte na 18 diodach mocy, gdzie każda składała się z 6 pojedynczych chipów...po prostu nie trafiała w ognisko lustra.bebe - 2012-08-31, 18:24
skaktus napisał/a:
Dlatego też dana lampa może być używana tylko z danym źródłem światła i tylko jako całość tworzy legalnie użytkowany zestaw.
A pamiętasz jakąś podstawę prawną do tego twierdzenia? Bo ja nic nie znalazłem.
skaktus napisał/a:
Dlatego też określa się jaki model żarówki może być stosowany w danym reflektorze.
No właśnie nigdzie nie znalazłem tego określenia. Są inne oznaczenia reflektorów z lampami HID, ale ani w regulaminie EWG, ani we wnioskach homologacyjnych nie znalazłem żadnego konkretnego wskazania, że źródło światła określa się jako "żarnikowe".skaktus - 2012-08-31, 19:07 Musisz pogrzebać w EKG ONZ jak również jak masz okazję, popytaj na stacji diagnostycznej. Mi gość pokazywał kiedyś swoją magiczną książkę i tam miał zaznaczone co i jak i to było najlepsze bo było to czego szukałem.
Co do samych oznaczeń itd. Nie widzę sensu używania żarówki diodowej, choćby z wspomnianych ogniskowych w które nie trafiają. Postoje na diodach mozna używać dość spokojnie w przednich postojach, w reszcie nie radzę. Tak czy siak, jak gliniarz chce, to się doczepi, wystawi mandat, my zmienimy przy nim żarówki (dzięki czemu nie zabierze dowodu), mandatu możemy nie przyjąć, sprawa idzie do sądu i tyle, przegrywamy. Żarówki diodowe nie mają żadnej homologacji. A w przypadku wypadku ubezpieczyciele szukają nawet najmniejszej niesprawności żeby tylko nie płacić
Koszt zakupu takiej żarówki jak w linku powyżej to około 50 - 60 zł sztuka. Chcąc zakupić wszystkie takie do dustera, wyjdzie nam mniej niż za reflektory, ale czy jest sens wydawać kasę na coś co ma zazwyczaj tylko 1 mc gwarancji ? (bo zazwyczaj po pół roku pada ? )chriskb - 2012-08-31, 21:08 Kol. skaktus,
Dla układu szeregowego z trzema LED szeregowo o prądzie Id = 1 A i napięciu diody Vf = 2 V, zasilanie 14 V, rezystor szeregowy 6,8 ohm, moc wydzielana przez układ 9,412 W, moc LED 2,353 W
W Polsce zadaniami homologacji w motoryzacji zajmuję się PIMOT.
Przywoływany Regulamin EKG ONZ nie zajmmuje się w ogóle badaniami oświetlenia auta. Jest to regulowane poprzez przepisy krajowe. W Polsce obowiązuje Rozporządzenie odpowiedniego Ministra, w którym jest podane jak powinien być wyposażony pojazd aby był dopuszczony do ruchu. Zresztą o tym już była dyskusja na Forum. Od 2004 roku jesteśmy w UE i wyżej przywoływane rozporządzenie jest spójne z Dyrektywami i Rozporządzeniami UE.
Nie ma homologacji żarówek, jest tzw. "Certyfiikat dopuszczający do użytkowania", ktory jest wydawany przez Jedynostki Certyfiikujące Wyroby.
Na tej podstawie, jeżeli w aucie będzie zamontowana żarówka z żarnikiem półprzewodnikowym (wyłączając przednie lampy drogowe/mijania i przeciwmgłowe) i będzie posiadała oznaczenie CE, który dopuszcza do użytkowania na terenie UE to żaden diagnosta, Policjant, funkcjonariusz ITS nie będzie miał prawa kwestionować takie potocznie nazywanej żarówki.bebe - 2012-08-31, 21:09
skaktus napisał/a:
Musisz pogrzebać w EKG ONZ jak również jak masz okazję, popytaj na stacji diagnostycznej.
No właśnie grzebałem w regulaminie ONZ i nic w nim nie ma o źródłach światła. Stąd właśnie pytanie.
skaktus napisał/a:
Tak czy siak, jak gliniarz chce, to się doczepi, wystawi mandat, my zmienimy przy nim żarówki (dzięki czemu nie zabierze dowodu), mandatu możemy nie przyjąć, sprawa idzie do sądu i tyle, przegrywamy.
Gliniarz, doczepiając się, musi podać podstawę prawną.
skaktus napisał/a:
Żarówki diodowe nie mają żadnej homologacji.
Przypuśćmy, że mają.
Żeby nie było - interesuje mnie tylko teoria, bo sensu w wymienianiu żarówek nie widzę, poza tym jak dotąd nie pojawiły się jeszcze homologowane. Ciekaw tylko jestem, jak dokładnie jest z tymi źródłami światła, bo jak dotąd wszystkie przepisy dotyczące świateł (wymiary, jasność, kąty świecenia, you name it) bez problemu znalazłem, a tego jednego nie. O ile w przypadku reflektorów głównych jest bodajże oznaczenie "lampy halogenowe/HID", o tyle w przypadku pozycyjnych i reszty w oznaczeniu na kloszu nie ma nic o źródle światła. Więc jeśli pojawią się żarówki LEDowe spełniające normy świecenia normalnych żarówek i tym samym dostaną homologację, to bardzo chciałbym poznać podstawę prawną, w oparciu o którą ktokolwiek mógłby się do nich przyczepić.skaktus - 2012-09-01, 11:20 chriskb - ile dokładnie w leda idzie w tych zamiennikach nie wiem - miałem jedynie w łapkach model biały i pomarańczowy. W białych względnie szło 2W na wszystkie diody w pomarańczowych zależnie od egzemplarza.
Co do certyfikatów dopuszczających do ruchu - miałem już w rękach palniki xenonowe z wybitym znakiem homologacji / certyfikatami jak zwykłe żarówki H4 a i tak było pełno czepiania się itd... Dyskusja o tym trwa w polskim necie od wielu lat i chyba ostatecznego wniosku nie ma.
Z EKG ONZ macie rację.
Co do samego prawa na elektroda.pl było o tym sporo dyskusji i paragrafów przedstawionych, może tam coś znajdziecie.laisar - 2012-10-14, 23:24 Nudzicie, wiecie? d;
Regulamin nr 48 mówi jakie światła są obowiązkowe - i są to np. mijania. Muszą one spełniać jeden z regulaminów: 31, 98 lub 112.
Nas interesuje ten ostatni, bo właśnie takie światła są w daciach.
Regulamin nr 112 mówi, że światło mijania może mieć źródło światła w postaci żarówki włóknowej - i odsyła wtedy do regulaminu nr 37 w celu zapoznania się z ich dopuszczalnymi homologowanymi rodzajami - lub/i modułu LED. W tym drugim przypadku nakazuje oznakować lampę m.in. także specyficznym kodem konkretnego modułu LED. W aneksie nr 10 do reg. 112 przedstawione są z kolei wymagania techniczne dla tych modułów.
Zatem: jeżeli lampa nie posiada oznakowania jaki moduł LED jest w niej źródłem światła, to oznacza to, że jedynym dopuszczalnym jest żarówka włóknowa odpowiedniego typu.
QED.
(Nie chciało mi się już szukać jak to jest umocowane w naszych krajowych przepisach, ale najprawdopodobniej jest to w postaci zapisu: "...do homologacji stosuje się regulamin nr 48lub37lub112 EKG ONZ" albo "...dyrektywę XX/XXX/EWG" - która zawiera właśnie właściwy regulamin).bebe - 2012-10-15, 06:43
laisar napisał/a:
QED.
Dzięki. :)
Teraz trzeba zaczekać, aż ban UE na żarówki żarnikowe obejmie żarówki 5W, i pewnie wejdą zamienniki i nowy regulamin. ;)wiciu_r - 2012-10-15, 17:27 Wystarczy wejść na www.alibaba.com (portal do handlu z Chinami) i wpisać w wyszukiwarce "LED Dacia", jest parę fajnych klimatów nie tylko do Dusteralaisar - 2012-10-16, 01:18
bebe napisał/a:
pewnie wejdą zamienniki
Z tym może być problem, bo OIDP widziałem gdzieś passus, że zabrania się robić zamienniki w innej technologii do już określonych typów żarówek... Muszę to odszukać /:
wiciu_r napisał/a:
Wystarczy wejść na
Bebowi chodziło o legalność, a nie o fajność - bo tych drugich nie brak nawet w polskich sklepach.bebe - 2012-10-16, 06:29
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
pewnie wejdą zamienniki
Z tym może być problem, bo OIDP widziałem gdzieś passus, że zabrania się robić zamienniki w innej technologii do już określonych typów żarówek... Muszę to odszukać /:
Ale hipotetycznie! W przyszłości! I gdyby w tej przyszłości była tutaj lampa, i do niej szła wasza żarówka, której jeszcze nie macie, ale zawsze mieć możecie! :>ian - 2012-11-10, 21:44 Dzisiaj prawie 4 godziny spędziłem za kierownicą. Widziałem 3, może 4 Dustery. Ostatni-ciemny granat, lub czarny z pakietem Look-miał kierunkowskazy tylne LED. Sam to właściciel montował, czy to jakaś wersja limitowana? Lampki rozchodziły się promieniście po okręgu. Światła hamulca normalne na żarówkach. Według mnie jak już montować LED to właśnie w światłach hamulca, a nie kierunkowskazach.bebe - 2012-11-11, 00:00
ian napisał/a:
Dzisiaj prawie 4 godziny spędziłem za kierownicą. Widziałem 3, może 4 Dustery. Ostatni-ciemny granat, lub czarny z pakietem Look-miał kierunkowskazy tylne LED. Sam to właściciel montował, czy to jakaś wersja limitowana? Lampki rozchodziły się promieniście po okręgu. Światła hamulca normalne na żarówkach. Według mnie jak już montować LED to właśnie w światłach hamulca, a nie kierunkowskazach.
Montował sam. Przy czym mi się wydaje, że lampy miał oryginalne, a włożone tylko "żarówki" LED. Teorię swoją uzasadniam tym, że internety i forum milczą na temat istnienia takich lamp, a nie wydaje mi się, żeby na tym forum taki bajer umknął. ;) No chyba, że to jakieś pojedyncze sztuki ściągnięte prywatnie z Chin, ale nie wierzę, żeby komuś chciało się tak bawić.
Jedyne dostępne w Polsce lampy LED do Dustera to carDNA, ale one nie są okrągłe.tweeciak - 2012-11-11, 08:59 Przednie LED od 1:00 i calkiem calkiem wyglada....Dominus - 2012-11-11, 17:21
tweeciak napisał/a:
Przednie LED od 1:00 i calkiem calkiem wyglada....
Świetnie to wygląda. Chętnie takie dzienne bym u siebie chciał. bebe - 2012-11-11, 20:53
Dominus napisał/a:
Świetnie to wygląda. Chętnie takie dzienne bym u siebie chciał.
To żadne dzienne, tylko zwykła taśma LED, do kupienia za grosze na Allegro (nawet jest zasilana 12V!). :) W minutę osiem można sobie coś takiego założyć i szpanować, oczywiście do pierwszej kontroli policji. :]Dominus - 2012-11-11, 21:08 Wiem że to zwykła taśma led zamontowana w lampie. Szkoda że tego typu modyfikacja jest niezgodna z przepisami, służyło by jako dzienne, zamiast montować osobne lampki (np. Philips - DayLight 4)Dar1962 - 2012-11-11, 22:38 to zwykły gadżet a nie spełniający normy LED. Pomijając,że pierwszy upierdliwy misiek zabierze dowód rejestracyjny, to widzialność takiej "biżuterii" w słoneczny dzień jest żadna.mud maX - 2012-11-12, 01:59
Dominus napisał/a:
Świetnie to wygląda. Chętnie takie dzienne bym u siebie chciał.
W tym temacie i w temacie świateł dziennych jest jeszcze parę innych fajnych lampek, ale dyskusja nad nimi kończy się przeważnie zdaniem "Nie ma homologacji"
Panuje tu swego rodzaju homolofobia. Oczywiście to nie wina forumowiczów, wręcz przeciwnie, chwała im za to, że odsiewają rozwiązania z których w PL korzystać nie można.keikan - 2012-11-12, 09:39
Dar1962 napisał/a:
to zwykły gadżet a nie spełniający normy LED. Pomijając,że pierwszy upierdliwy misiek zabierze dowód rejestracyjny, to widzialność takiej "biżuterii" w słoneczny dzień jest żadna.
I bardzo dobrze zrobi... To tak jak wkładać "xenony" czyli HID med in alledrogo do lamp do (kloszy) tego nie przystosowanych... Sam jestem ciekaw jak takie auta przechodzą badania techniczne...
Co do widzialności tylnych lamp diodowych to znam też (tzn. widuję na drogach) drugi koniec tego przysłowiowego kija... Spotkałem się już wielokrotnie, jak w samochodach w miejscu tylnych żarówek 5W mieli poinstalowane 21W... Wyglądało to tak jakby facet cały czas z wciśniętym STOPem jechał... Trochę to jara po oczach zwłaszcza w nocy.
I takie auta należy z ruchu eliminować... Oślepianie (czy z przodu, czy z tyłu) to stwarzanie zagrożeniaDar1962 - 2012-11-12, 11:56
keikan napisał/a:
Spotkałem się już wielokrotnie, jak w samochodach w miejscu tylnych żarówek 5W mieli poinstalowane 21W
jest grupa szoferów, którzy swoje pojazdy usprawniają za pomocą drutu, sznurka, taśmy klejącej i tego co mają pod ręką. A żarówka? jaka była, taką się wsadziło - świeci? świeci.skaktus - 2013-12-05, 18:26 Temat postu: Diodowe lampy do Dustera (tył) - kto posiada ?Witam.
Czy ktoś z was posiada diodowe lampy (tzw full led - wersja tylko z ledami, bez żarówek) do Dustera które są ogólnie dostępne na allegro ?
Spodobały mi się owe lampy, narazie mnie na nie nie stać, ale pytanie zadać można ;)funyo - 2013-12-05, 19:08 Nie posiadam, ale widziałem białego Dustera wyposażonego w takie lampy w wersji black.
Efekt, jak dla mnie powalający, zarówno włączonych, jak i na postoju. Myślę, że to jedna z pierwszych rzeczy, w jakie chciałbym doposażyć Dustera.skaktus - 2013-12-05, 21:06 Ja planuję do czarnego dać czarne...Z tym że jeśli da się je rozebrać, chciałbym je przerobić tak, aby światłowody były postojami i tylko one, bez dodatkowych "zwykłych" ledów zamontowanych pomiędzy nimi. Dlatego pytanie do kogoś kto je ma - czy są klejone, zgrzewane czy może skręcane co było by najlepszym wyjściem :)gbyrka - 2013-12-06, 09:37 Jeśli mówicie o tych lampach:
to one przecież nie mają przeciwmgielnego tylnego.
"- Na diodach LED znajdują się kierunkowskazy, światła pozycyjne, stopu oraz cofania."
Czy może przeciwmgielne jest normalne - żarówkowe?Dominus - 2013-12-06, 09:44 Ten opis chyba nie jest kompletny.
Na stronie skottuning który rozprowadza lampy CarDna Dectane jest w opisie przeciwmgielne
- światła pozycyjne/postojowe LightBar Design / conductor technology
- LED światło STOP
- LED światło kierunkowskazu
- LED światło cofania
- LED światło przeciwmgielne
- kompatybilne z komputerem pokładowym, nie powoduje błędów spalonych żarówek
- dopuszczone do ruchu, certyfikat E
- zawierają okablowanie do LED
- 1 zestaw składa się z 2 lampskaktus - 2013-12-06, 18:58 W lewej lampie na dole są przeciwmgielne a w prawej cofania ;)corrado - 2017-02-26, 15:30 czy takie lampy sa ok i zgodne z prawem , bo postojowe i hamowania swiatelka sa jakies pomaranczowe a nie czerwone
http://allegro.pl/lampy-t...726001094.html# ArcadioSF - 2017-02-26, 16:14 Z tego co widzę na zdjęciu, to mają europejską homologację wydaną w Hiszpanii (E9), więc na całym terytorium UE są dopuszczone do użytku.Cav - 2017-02-26, 16:29
ArcadioSF napisał/a:
Z tego co widzę na zdjęciu, to mają europejską homologację wydaną w Hiszpanii (E9), więc na całym terytorium UE są dopuszczone do użytku.
Ja mam zamontowane podobne lampy, te od brazylijskiego/rosyjskiego Dustera.
Trzeba było pokombinować przy podłączaniu, (bo były dwa białe światła cofania, a nie było przeciwmgielnego), przerobić nieco końcówki, żeby jeden z tych białych części kloszy robił za przeciwmgielne i założyć czerwoną żarówkę.
Po tych zmianach świecą ok i wyglądają dużo lepiej niż nudny stdcorrado - 2017-02-26, 22:08
Cav napisał/a:
ArcadioSF napisał/a:
Z tego co widzę na zdjęciu, to mają europejską homologację wydaną w Hiszpanii (E9), więc na całym terytorium UE są dopuszczone do użytku.
Ja mam zamontowane podobne lampy, te od brazylijskiego/rosyjskiego Dustera.
Czy mowisz o tych lampach ?
Cav - 2017-02-26, 22:25
corrado napisał/a:
Cav napisał/a:
ArcadioSF napisał/a:
Z tego co widzę na zdjęciu, to mają europejską homologację wydaną w Hiszpanii (E9), więc na całym terytorium UE są dopuszczone do użytku.
Ja mam zamontowane podobne lampy, te od brazylijskiego/rosyjskiego Dustera.
Tak, dokładnie o tych.
Nawet podobnie to wygląda, choć mój odcień zielonego jest dużo ładniejszy.corrado - 2017-02-26, 22:30 Aha, no to fajne masz te lampki.
A gdzie je kupiles bo w PL nie widzialem nigdzie w sprzedazy.
I one maja tylko ledowe swiatelka postojowe ? natomiast hamowania, kierunkowskaz, wsteczny i przeciwmgielne sa halogenowe ?Cav - 2017-02-27, 15:23
corrado napisał/a:
Aha, no to fajne masz te lampki.
A gdzie je kupiles bo w PL nie widzialem nigdzie w sprzedazy.
I one maja tylko ledowe swiatelka postojowe ? natomiast hamowania, kierunkowskaz, wsteczny i przeciwmgielne sa halogenowe ?
Tak.
Były dostępne w polskiej sieci sprzedaży, na forum podawali nawet ich numery.panopticon - 2018-08-14, 18:22 Odgrzebuję temat, bo przymierzam się do zakupu tylnych lamp LED. Znalazłem taką ofertę na olx: link Niestety sprzedawca udziela tylko 14-dniowej gwarancji rozruchowej. Czy ktoś z Forumowiczów posiada/posiadał te lampy? Jakie wrażenia, dobrze święcą? Mieliście z nimi jakieś problemy?
Marek1603 - 2018-08-14, 18:32 Miał kilazz.panopticon - 2018-08-14, 18:46 No właśnie nie do końca. Tamte to był inny model. Nie ukrywam, że poczytałem trochę postów kilazz'a na forum, bo to właśnie od niego zakupiłem swojego Dustera Marek1603 - 2018-08-14, 19:47 Jeżeli lampy posiadają homologację to nie widzę przeszkód aby je zamontować.
Jeżeli nie to można sobie narobić problemu podczas kolizji. Nawet jeżeli ktoś wjedzie ci w tył. Trzeba być tego świadomym.Dominus - 2018-08-14, 19:53 Kilazz miał inny model lamp, gdzie tylko postojowe bodajże były w ledzie , reszta na żarówkach z tego co wiem.
Ja mam te od carDNa czarne
Mam je chyba 3,5 napewno, jak nie z 4 lata.
Jestem zadowolony, nie ma z nimi problemu, żaden led się nie przepalił, wszystko świeci ładnie.
Homologacja jest wybita, przechodzi przeglądy bez problemuDominus - 2018-08-14, 19:56 Zastanawia mnie tylko cena. piszę że nowe lampy i taka cena ? Nówki kosztują coś koło 1200zł.
Dopytaj czy to na pewno producenta CarDNA, i czy mają wybitą homologację, plus ewentualnie jakiś papier.
Zastanawia mnie jedną patrząc na te lampy w stosunku do moich , nad światłem kierunkowskazów/awaryjnych mają jakieś kreski na kloszu. ja osobiście tego tego chyba nie mampanopticon - 2018-08-20, 08:34 Dostałem odpowiedź od sprzedawcy. Producentem lamp jest carDNA. Są pakowane w oryginalne pudełka, dostałem ich zdjęcia. Na lampach jest wypita europejska homologacja. Poprosiłem o wysyłkę kurierem za pobraniem. Jak otrzymam przesyłkę na pewno podzielę się uwagami.panopticon - 2018-08-23, 09:52 Lampy doszły 2 dni temu. Wszystko jest zgodne z opisem, działa jak należy, jednak konieczna jest lekka modyfikacja wtyczki lewej lampy jak na zdjęciu. Muszę przelutować kabel 1 do pinu oznaczonego 2 inaczej nie mam połączenia odpowiadającego za stan świecenia świateł pozycyjnych. Wcześniej sprawdziłem czy to na 100% ten przewód rozkręcając lampę. Prawa lampa działa jak należy. Dominus pamiętasz może taką modyfikację czy montaż odbył się zupełnie bezproblemowo?
BoloSr - 2018-08-23, 10:49
panopticon napisał/a:
Lampy doszły 2 dni temu. Wszystko jest zgodne z opisem, działa jak należy, jednak konieczna jest lekka modyfikacja wtyczki lewej lampy jak na zdjęciu. Muszę przelutować kabel 1 do pinu oznaczonego 2 inaczej nie mam połączenia odpowiadającego za stan świecenia świateł pozycyjnych. Wcześniej sprawdziłem czy to na 100% ten przewód rozkręcając lampę. Prawa lampa działa jak należy. Dominus pamiętasz może taką modyfikację czy montaż odbył się zupełnie bezproblemowo?