DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - SL Arctica

papieju - 2008-04-16, 10:31
Temat postu: SL Arctica
Co sądzicie o tym modelu? MCV wychodzi za 45500 z całkiem fajnym wyposażeniem...
http://www.dacia.pl/downl...a_Logan_MCV.pdf

dogberry - 2008-04-16, 10:34

Śmiesznie to się czyta :mrgreen:
- 3 światła STOP :-P

Mamert - 2008-04-16, 10:36
Temat postu: Re: SL Arctica
papieju napisał/a:
Co sądzicie o tym modelu? MCV wychodzi za 45500 z całkiem fajnym wyposażeniem...
http://www.dacia.pl/downl...a_Logan_MCV.pdf

Nie zastanawiaj się tylko bierz, tylko nie polecam 1.4, to będzie trochę mały silnik jak na tego KOMBIVANA z klimą.

papieju - 2008-04-16, 10:37

Żebym miał wolne środki, to skusiłbym się. Czy jest na tym forum ktoś, kto trafił 6 w totka i zasponsoruje młodemu małżeństwu na dorobku nowe auto ;-) ??
laisar - 2008-04-16, 11:36

Omawialiśmy ją już trochę w innych wątkach: to zwykła Laureate + klima za 2kzł - jeśli ktoś jest na nią zdecydowany, to dobra oferta, tańsza o 100zł od Ambiance z tą opcją.

A młodemu małżeństwu poradzę z własnego doświadczenia, żeby sprawdziło, ile jest w stanie uzbierać gotówki, a ile może płacić - mimo wszystkich wad tego rozwiązania - raty kredytu. Może się to uda zbilansować?

Z Lotkiem jest u mnie jak w tym dowcipie: "Ty mnie daj szansę, ty kup los..." <;

Mamert - 2008-04-16, 12:06

No jeżeli, krucho z forsą to może ograniczyć swoje wymagania i zacząć od wersji Ambiance 1.6 MPI, bez klimy 39.150 bez żadnych ukrytych opłat, Accessa odradzam bo brzydko wygląda.
Jeszcze mniej pieniędzy potrzeba na sedana, i tu już można nawet wziąć 1.4 MPI (do MCV moim zdaniem mały) 31.900.
Albo jeszcze trochę poczekać na hatchbacka Sandero, który niby ma być jeszcze tańszy

papieju - 2008-04-16, 12:13

Niestety, tylko kombi wchodzi w grę - rodzinka robi się "rozwojowa", do tego mam dużego psa - sedana mam teraz i to nie jest dobry pomysł. Po prawdzie jakbym miał się zadłużać, to 39tys a 45 - nie robi większej różnicy - rok dłużej, albo większa rata. Tylko że na razie nie podejmę się takiego wyzwania, nad czym boleję. Trąbią jak to cudownie w Polsce, jakie wysokie zarobki, jaka wysoka średnia krajowa - niestety, na zadupiu wygląda to nieco inaczej i znacznie gorzej. Ale to temat na inny wątek :)
laisar - 2008-04-16, 12:16
Temat postu: MCV Access
Cytat:
Accessa odradzam bo brzydko wygląda.

A mnie nielakierowane podzderzacze (; podobają się bardziej i żałuję, że nie można sobie tego wybrać. No i są praktyczniejsze - choć oczywiście z drugiej strony być może obniżyłyby z kolei wartość przy odsprzedaży. Z trzeciej jednak strony przy sporej utracie wartości "taniego" auta różnica może być pomijalna...

Natomiast tylko faktycznie akurat dach bez relingów wygląda chyba gorzej - na pewno jednak można się do tego przyzwyczaić. Albo dokupić je w przyszłości (;

Cytat:
Trąbią jak to cudownie w Polsce, jakie wysokie zarobki, jaka wysoka średnia krajowa - niestety, na zadupiu wygląda to nieco inaczej i znacznie gorzej.

Trąbią też o niskiej mobilności (; - i może faktycznie pomogłaby przeprowadzka?

Mamert - 2008-04-16, 12:21

W Accessie brakuje także listew bocznych, pełnych kołpaków, wycieraczki z tyłu, jak też ogrzewania tylnej szyby, oraz wszystkie szyby są nieprzyciemniane.
Co do zderzaków, to przyznam ci rację, też bym wolał czarne na dole ze względów praktycznych.

laisar - 2008-04-16, 12:25
Temat postu: Braki Accessa
Niska cena skądś się oczywiście musi brać, ale dla mnie brak wymienionych elementów - i jeszcze innych występujących różnic - byłby do przeżycia. Chociaż rzecz jasna bardzo się cieszę, że jednak nie muszę się bez nich obywać (((:

Pewnym rozwiązaniem byłby też rynek części używanych, ale na razie jest on bardzo niewielki - no i z klimą to już nie jest jednak mimo wszystko tak prosto jak z montażem bocznych listew (albo i nawet całych drzwi z wycieraczką).

Mamert - 2008-04-16, 12:33

Ach zapomniałem o wspomaganiu, które przy tej wielkości auta jest już chyba problemem. Mnie to może by nawet nie przeszkadzało, bo jestem DUŻY, ale moja żona w przypadku holowania mnie do domu nie byłaby zachwycona.
No i ten silnik 1.4, miałem w Palio podobny, trochę ładunku i zdychał a fiat prawie 300 kilo lżejszy.

jurek - 2008-04-16, 16:29

Papieju - cierpliwosci. mam w planie wygrana. pozdr
papieju - 2008-04-17, 08:04

Trzymam za słowo :-D
laisar - 2008-04-17, 09:24
Temat postu: Brak wspomagania w Accessie
Cytat:
Ach zapomniałem o wspomaganiu, które przy tej wielkości auta jest już chyba problemem

Ja nie zapomniałem - to się mieści właśnie w "innych występujących różnicach" - ale i tak nie uważam tego za problem dyskwalifikujący. Niemniej, powtórzę, oczywiście się cieszę, że mam wyższą wersję i wspomaganie jednak jest...

laisar - 2008-04-17, 10:04
Temat postu: ceny i wyposażenie Sandero
Cytat:
Albo jeszcze trochę poczekać na hatchbacka Sandero, który niby ma być jeszcze tańszy

Zależy od wersji - ceny i wyposażenie: http://cgi.ebay.fr/ws/eBa...em=350048006168

Mamert - 2008-04-17, 11:57

laisar napisał/a:
Cytat:
Ach zapomniałem o wspomaganiu, które przy tej wielkości auta jest już chyba problemem

Ja nie zapomniałem - to się mieści właśnie w "innych występujących różnicach" - ale i tak nie uważam tego za problem dyskwalifikujący. Niemniej, powtórzę, oczywiście się cieszę, że mam wyższą wersję i wspomaganie jednak jest...


Ja też nie jestem za gadżetami, samochód potrzebny mi jest przede wszystkim do pracy, ale rodzinkę też trzeba wozić. U mnie podstawą był wybór silnika, nie mniejszy niż póltora litra (czyli ile mogę wypić :mrgreen: ), benzyna + LPG bo szkoda diesla na miasto, relingi do przewiezienia drabiny, reszta może nie istnieć.
Silnik 1.6 MPI występuje dopiero od Ambiance więc stąd ten wybór.
Nie mniej jednak brak listew bocznych bardzo pogarsza wygląd MCV, a wspomaganie przy holowaniu mnie po tym 1,5 litra :mrgreen: jest bardzo mile widziane.

laisar - 2008-04-17, 12:45
Temat postu: Listwy boczne
Cytat:
brak listew bocznych bardzo pogarsza wygląd MCV

Gdyby była to kwestia wyłącznie wyglądu, to dla mnie mogłyby nie istnieć <: - ale że mają zastosowanie głównie praktyczne, to jednak lepiej je mieć.

Ale w razie czego ich montaż do Accessa nie powinien być zbyt skomplikowany, więc zawsze rozważyć i takie rozwiązanie.

KaS602 - 2008-04-17, 12:54

laisar napisał/a:
ale że mają zastosowanie głównie praktyczne, to jednak lepiej je mieć.


Te ich praktyczne zastosowanie, to troche o kant dupy sie nadaje. Jedne i drugie drzwi mam poobijane tak pod, jak i nad listwa ( a na niej samej zadnego sladu). Skutki zostawiania samochodu na parkingach...
Przydaja sie one tylko wtedy jak sam uderzysz drzwiami o sciane w garazu

laisar - 2008-04-17, 13:13
Temat postu: użyteczność listew bocznych
Bo one są właśnie głównie dla nas - i ja uważam, że faktycznie działają.

Natomiast bardzo trudno byłoby Dacii zabezpieczyć się przed uszkodzeniami w każdym możliwym miejscu przez wystające elementy innych aut - i to prawie bez względu na cenę...

KaS602 - 2008-04-17, 13:51

laisar napisał/a:
i ja uważam, że faktycznie działają

IMO to nie jest kwestia "osobistego uwazania". One dzialaja tylko w przypadku, o ktorym wspomnialem, wiec podkreslanie ich "zastosowania glownie praktycznego" to troche przesada. Na liscie wyposazenia powinna byc pozycja "listwy ozdobne" a nie ochronne... Chyba, ze tak juz jest (nawet nie sprawdzalem :oops: ).

laisar - 2008-04-17, 13:55

Jakiś dziwny z Ciebie maksymalista... Teraz zazwyczaj działają, kiedy Ty używasz swojego samochodu - jak chciałbyś, żeby działały? Zasłaniały całe drzwi?
KaS602 - 2008-04-17, 14:02

laisar napisał/a:
Teraz zazwyczaj działają, kiedy Ty używasz swojego samochodu - jak chciałbyś, żeby działały

To Ty wspomniales o ich "praktycznosci" a w najwazniejszych sytuacjach - czyli takich na ktore nie masz wplywu okazuja sie bezuzyteczne... wiec, gdybym nie uwazal, ze nim samochod po prostu lepiej wyglada moglo by ich nie byc.

laisar - 2008-04-17, 14:19

Bo jak zawsze (ach, ten egocentryzm) pisałem o ich praktyczności dla mnie - i dalej uważam, że właśnie takie są.

Natomiast na sytuacje na które nie mam wpływu nie mają go także - zazwyczaj, tym bardziej - projektanci i producenci aut.

Więc, gdybym nie uważał, że z nimi samochód po prostu jest praktyczniejszy, mogło by ich nie być (((: - wygląd to ostatni, najmniej ważny czynnik...

KaS602 - 2008-04-17, 14:23

laisar napisał/a:
Bo jak zawsze (ach, ten egocentryzm) pisałem o ich praktyczności dla mnie

Ja tez, bo to ja mam poobijane drzwi...

Mamert - 2008-04-17, 14:58

Jaka to praktyczność, jak na tylnych drzwiach listwa kończy się 5 cm przed końcem drzwi ?? To drzwi "dziecinne" więc powinny bardziej chronić.
A ja i tak zostanę przy swoim zdaniu że MCV bez listew wygląda OKROPNIE.

laisar - 2008-04-17, 15:58

Cytat:
Jaka to praktyczność, jak na tylnych drzwiach listwa kończy się 5 cm przed końcem drzwi

Większa od zerowej, czyli bezlistwowej - tylko tyle, bo...

Cytat:
To drzwi "dziecinne" więc powinny bardziej chronić.

...oczywiście, że mogłoby być dużo lepiej - ale jak zwykle: nie za tę cenę /:

Cytat:
A ja i tak zostanę przy swoim zdaniu że MCV bez listew wygląda OKROPNIE.

Jasne - każdy ma prawo do własnego zdania (:

Moje jest takie, że z nimi faktycznie jest lepiej, ale bez nich nie byłoby też dużo gorzej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group