DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Koniec Logana MCV (?)

tomaszgebala - 2012-09-02, 11:52
Temat postu: Koniec Logana MCV (?)
przejrzałem sobie ceny Dacii u importerów w krajach dla nas bardzo egzotycznych i widzę, że cena LODGY jest niższa od ceny podobnie wyposażonych Loganów MCV. Sprawdzcie sami np w rejonie basenu Morza Śródziemnego - np. w Maroco

A zajrzyjcie na stronę rumuńską - podstawowa, najtańsza (aczkolwiek lepiej wyposazona od MCV) wersja LODGY jest dużo tańsza (niemalże 20%) od poczciwego MCV


Wg mnie dni produkcji Logana MCV są więc już (niestety) policzone :-(

maciek - 2012-09-02, 12:22

wierny Tomaszu, już pisali na forum o końcu produkcji MCV, chyba do końca września
wieza - 2012-09-02, 13:24

Przeciez to jest oczywiste ze odnowili MCV w postaci LODGY i przestana ja produkowac...
tomaszgebala - 2012-09-02, 18:58

wieza napisał/a:
Przeciez to jest oczywiste ze odnowili MCV w postaci LODGY i przestana ja produkowac...

przegapiłem forum z tą informacją, ale Lodgy nie traktuję jako odnowionej MCV-ki. Toż to auto w innej klasie

wieza - 2012-09-02, 19:17

wielkosciowo jest prawie to samo tylko troskze zmodyfikowane duzo by o tym pisac siedzialem w lodgy i jezdze mcv dlugosc wyskoosc podobne
wojtas - 2012-09-03, 21:11

Byłem w salonie i Lodgy jest następcą MCV (tak twierdzi sprzedawca)
mud maX - 2013-05-30, 12:21

Miałem ostatnio okazję obejrzeć dokładnie cudzą MCV-kę (starą lub prawdziwą - jak kto woli). Wersja 7-os. ma opinie "ultrapraktycznej" i w pełni na nią zasługuje. Z wyglądu nie przypomina innych kombivanów/minivanów i przez tą swoją inność mogła być traktowana jako klasa sama dla siebie. Myślę że oryginalność w połączeniu z ceną sprawiła że rynek zweryfikował całą koncepcję na plus.
Są takie modele samochodów które były rodukowane po 10 lat i więcej bez większych zmian i dobrze się sprzedawały. Odnoszę wrażenie że MCV-ka też miała taki potencjał. Nie twierdzę, że jej wycofanie na rzecz Dokkera i Lodgy to strzał w stopę bo na pewno sumaryczna sprzedaż tych modeli będzie większa niż MCV-ki tylko trochę żal tego projektu.
Obecni następcy startują już w dokładnie tej samej kategorii co cała konkurencja, z tym że starzy gracze mają utwierdzoną pozycję na rynku i w świadomości odbiorców. Ciekawi mnie czy cena Dacii wystarczy do nawiązania walki?

Dawid - 2013-05-30, 13:11

Jaki koniec dopiero premiera była :)
http://dacia.pl/gama-dacii/nowy-logan-mcv/







ceny od 7790 euro do 12300 euro (28 mai 2013)

laisar - 2013-05-31, 00:15

@Dawid: Czytaj dokładnie - temat jest o końcu pierwszej generacji, a nie tej nowej psuedo-MCV d;


mud maX napisał/a:
żal tego projektu

Święte słowa - choć na szczęście jeszcze nie wszystek umarł: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=815 (czyli lada largus).

tomala72 - 2013-05-31, 08:09

A mi poloneza jest żal bo miałem kiedyś i jeszcze bym następnego kupił a potem jeszcze jednego i tak aż do grobowej deski:)

MCV- ka po prostu nie ma racji bytu w podobnej cenie do lodzi i koniec, kaput, już jej nie będzie.
Jedyny racjonalny pomysł marketingowy to produkcja starszych modeli o niższej cenie np tak jak u opla w wersjach classic ale w przypadku dacii to nie ma z czego zjechać z ceny. Nikt nie kupi mcv w tej cenie co lodzia... no chyba że jakiś sentymentalny miłośnik marki (z naszego forum) :))

laisar - 2013-05-31, 11:02

tomala72 napisał/a:
MCV- ka po prostu nie ma racji bytu w podobnej cenie do lodzi

Żal dotyczy właśnie tego zastąpienia - MCV-ka była dobra, a lodgy nie jest lepsza. No to po co zmiana? Bo najpoważniejszych niedostatków i tak nie poprawiono...

tomala72 - 2013-05-31, 11:24

Pewno, że lodzia nie jest lepsza we wszystkim od mcv ale nowocześniejsza i bardziej na czasie a budżetowy klient wybierając auto za niedużą kasę będzie czuł się lepiej, kupując nowy produkt niż ten, który na rynku jest już od paru lat. Czysty marketing.

Ja kiedyś kupiłem astrę g classic dlatego, że była tańsza od nowszej h (III) o 10 tysięcy. Gdyby były w tej samej cenie to nie zastanawiał bym się ani minuty.

laisar - 2013-05-31, 13:37

tomala72 napisał/a:
budżetowy klient wybierając auto za niedużą kasę będzie czuł się lepiej, kupując nowy produkt niż ten, który na rynku jest już od paru lat

"Sprawdzić czy nie daćkowiec" d:

Chociaż zdaje się, że wyniki sprzedaży w ogóle nie są nadzwyczajne - segment jest bardzo konkurencyjny...

Czniać zatem pustą pseudo-nowocześniejszość, skoro nie idą za tym względy praktyczne.

bebe - 2013-06-02, 21:05

laisar napisał/a:
Czniać zatem pustą pseudo-nowocześniejszość, skoro nie idą za tym względy praktyczne.

Dokładnie.

Gdybym był szefem produktu Dacii (bo wciąż nie jestem :> ), dopracowałbym trwałość konstrukcji w kolejnych pseudo-liftach, a do tego tłukł mnóstwo dziwnych wersji 4x4, z przedłużonym/podniesionym/opuszczonym tym czy tamtym, do tego bazylion dodatków na każdą okazję, a potem tylko bym już siedział i liczył kasę. :]

Dyziek - 2013-06-02, 21:45

a swistak siedzi i zawija :)
Sek w tym, ze inzynierowie maja inna optyke na potrzeby rynku, niz typowy zjadacz chleba.
Choc mi sie MCV bardzo podobalo, jedynym mankamentem Lodgdy (wzgledem MCV) jest dla mnie przeswit.

laisar - 2013-06-04, 15:14

bebe napisał/a:
Gdybym był szefem produktu Dacii

...to tak samo jak obecny musiałbyś słuchać szefostwa Renault, któremu obecnie nie zależy na dużo większym rozwoju Dacii... /:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group