DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Dacia Logan II

maciek - 2012-09-17, 08:37
Temat postu: Dacia Logan II
http://www.automobile-mag...a/dacia_logan_2













kapelusznik - 2012-09-17, 08:45

może być - bryła jakoś specjalnie nie zmieniona, ale na plus

z przodu podobny trochę do Volkswagenów

szkoda że znów sedan, a nie liftback

w środku ok - nie podoba mi się to samo, co w innych nowych Daciach - czyli logo na kierownicy - lepiej to wygląda z napisem Dacia w kółku - tak jak mam u siebie - i do tego nie błyszczy się plastikiem chromopodobnym


jeżeli to prawdziwe zdjęcia, to dziwi trochę niedopasowanie stylistyki do Lodgy i Dokkera - ale może to i dobrze ;-)

dwa ostatnie wiersze
Cytat:
W przeciwieństwie, Logan będzie bez wagonu wariantu MCV.
Po uruchomieniu MPV Lodgy i Dokker , zmiana ta nie ma racji bytu.

Ernest - 2012-09-17, 09:08

Zgadzam się z poprzednikiem bryła auta pozostała ta sama. Ale przez ten grill samochód przyjął wygląd masywniejszego :) Koła mogły być nieco większe to jedyny minus
kapelusznik - 2012-09-17, 09:16

klapa bagażnika zasadniczo ma taki sam kształt, tylko wycięcie na lampy dorobili i zdjęli chromowaną listwę ;-)
Prezes - 2012-09-17, 09:53

Z tyłu tak sobie, ale bliżej dobrze niż źle. Z przodu super! Fajne szerokie przetłoczenia błotnika z przodu nadają masywności :mrgreen:
yakov - 2012-09-17, 13:04

W/g mnie ciut małe koła, ale całość ładna tak jak i nowe Sandero - cieszą mnie szczególnie zmiany kokpitu i zegarów.
Lmoska - 2012-09-17, 16:51

Dacia Logan II

Trochę nowych informacji na temat Logana II.

Ciekaw jestem co zaprezentuje następca MCV-ki czyli Logana II MCV

r_lukas - 2012-09-17, 17:38

raczej nic, vide lodgy/doker
Marmach - 2012-09-17, 18:38

Przypomina trochę Skodę Rapid - tyle że bardziej mięsista. Jak dla mnie postęp w stosunku do Logana 1 godny porównania z misją Apollo. Ja bym jeszcze dał jakieś przetłoczenia na boczkach... ale z drugiej strony to utrudnia klepanie pogiętej blachy :D
maciek - 2012-09-17, 18:45

ciekawe czy wezmą na testy zderzeniowe nowe Dacie i jak na nich wypadną
ian - 2012-09-17, 20:10

Ciekawe jakie będą ceny :mrgreen: ... Gdzieś na forum napisałem, że największym atutem Dacii są ceny. Jak teraz się zajrzy do cennika, to w żaden sposób nie jest on już konkurencyjny z cennikami jakie możemy zobaczyć w innych salonach. Najniższa cena to obecnie 32.550zł za MCV i 33.550zł za Sandero - modele, których produkcja i sprzedaż niedługo się zakończy.

W tylnych drzwiach szyba przedzielona słupkiem, rozwiązanie z którego Dacia chciala zrezygnować niby w ramach ograniczania kosztów. Logan II wyraźnie nawiązuje do poprzednika, jest więc kontynuacją. Na szczęście... Linie bardziej nowoczesne, opływowe, wyraziste. Aż chce się go kupić z mocniejszym silnikiem :-P Tylko ta rozrośnięta konsola tak trochę przypomina mi Aveo i ewentualne kłopoty z pomieszczeniem kolana. Fotele także zdecydowanie lepiej ukształtowane i porządnie wyprofilowane.

Dla przypomnienia:
Ceny Dacii Logan z września 2005 roku:
Access 27.900
Ambiance (silnik 75 KM) 29.400
Laureate (silnik 75 KM) 32.000

Seria Limitowana Arctic z maja 2006 roku, ceny dla wersji Laureate:
silnik 75 KM 33.500
silnik 87 KM 35.500
diesel 68 KM 40.000

W marcu 2006 roku usłyszałem od sprzedawcy najniższą cenę nowej Dacii Logan, wersja Access, kolor granatowy Marine, bez ABS, z dywanikami gumowymi: 26.500 złp.

Cendra - 2012-09-17, 20:17

Z zewnątrz Logan fajny, natomiast Sandero wydaje mi się jakieś takie ciężkie... :roll: Po prostu do sedana taka masywna bryła pasuje lepiej. Nie wyobrażam sobie Stepway-a jak na razie. :-/
Natomiast deska kompletnie mi się nie podoba, wielka, optycznie ciężka, a przycisków tam raptem kilka, reszta to gładki plastik (po co go aż tyle?).

benny86 - 2012-09-17, 20:42

ian napisał/a:
Ciekawe jakie będą ceny

Gdzieś na forum czytałem wywiad z kiś z RP i ceny mają nie wzrosnąć wobec aktualnej generacji sandero (a logan z racji mniejszego zainteresowania sedanami pewnie nie będzie droższy).

Wygląd hmm na cóż, dla mnie kompletnie beznadziejny, a na pewno gorszy niż "starego" logana, ale... nie o wygląd tu chodzi;) Dla mnie jest on chyba na ostatnim miejscu w kryteriach, którymi kierowałbym się przy wyborze auta. Jeśli zostanie zachowana umiarkowana cena,wyjątkowa jak na klasę przestronność, dobre ceny serwisu i sensowny wybór silników (powiedzmy 2 benzyniaki z czego 1 z fabrycznym LPG i 2 diesle o różnych mocach) oferta jak dla mnie będzie OK. Problem jednak w tym, że 99% populacji kupuje samochód oczami, dlatego nie wróżę takiego sukcesu jaki osiągnął duster.
Mam nadzieję ze nie ulegną panującemu trendowi i nie zmniejszą prześwitu nadwozia...

kapelusznik - 2012-09-17, 21:33

benny86 napisał/a:
Problem jednak w tym, że 99% populacji kupuje samochód oczami, dlatego nie wróżę takiego sukcesu jaki osiągnął duster.

myślę, że o sukcesie dustera zdecydowało co innego niż uroda

sorry Panie i Panowie, ale IMHO Duster to najbrzydsza Dacia i jeden z brzydszych samochodów na rynku (przód ujdzie w tłoku, ale z tyłu, oj panie ... ;-) )

//co nie oznacza że auto kupuję oczami, bo Logan do pięknych też nie należy (w żadnej z wersji)

każdy ma inny gust jak widać :-P

benny86 - 2012-09-17, 21:40

kapelusznik napisał/a:
Duster to najbrzydsza Dacia i jeden z brzydszych samochodów na rynku (przód ujdzie w tłoku, ale z tyłu, oj panie ... )

Jak dla mnie wygląda tak sobie, ale nie podobają mi się te "napompowane" błotniki ala peugeot 207 i spółka, logan jakoś bardziej mnie przekonuje pod tym (i nie tylko tym) względem, ale OK nie o tym tutaj.

Mój gust jest wyjątkowo specyficzny bo gdybym miał auto kupować oczami potrzebowałbym około 250 kzł, więc kompletnie nie dla mnie 8-)

McRap - 2012-09-18, 07:38

kapelusznik napisał/a:

myślę, że o sukcesie dustera zdecydowało co innego niż uroda

sorry Panie i Panowie, ale IMHO Duster to najbrzydsza Dacia i jeden z brzydszych samochodów na rynku (przód ujdzie w tłoku, ale z tyłu, oj panie ... ;-) )


Jak widać każdy ma inny gust. Dla mnie duster jest ślicznym samochodem. I o ile przód mi się po prostu podoba ... to tył jest dla mnie rewelacyjny. I ze wstydem przyznam, że jednym z kryteriów wyboru ... był właśnie wygląd dustera. Kiedy zobaczyłem go pierwszy raz (nie zauważyłem wtedy że to dacia), od razu mnie urzekł. Wcześniej myślałem o qashqai'u ... dopóki nie zobaczyłem dustera.

miskowski - 2012-09-18, 07:54

Generalnie wygląd Dustera moim skromnym zdaniem jest OK. Przesadzono jedynie z "pompowaniem" błotników, przez co z tyłu wygląda... Hmmm... Pociesznie? :mrgreen:
Jednak gdyby podstawowym kryterium przy zakupie był wygląd, a środki finansowe były stosowne, to podobnie jak benny86 potrzebowałbym mniej więcej 250 tysięcy. ;-)

Natomiast Nowy Logan najzwyczajniej w świecie podoba mi się. Klasyczna linia sedana bez jakichś dziwnych ozdobnych przetłoczeń. Zgrabne autko, które może i nie wali po oczach nowoczesną stylistyką, ale wstydzić się też nie ma czego.

kapelusznik - 2012-09-18, 08:01

miskowski napisał/a:
wstydzić się też nie ma czego.
klapy bagażnika
:-P
pod tym względem przegrywa z Rapidem - ale pewnie wygra ceną
pytanie jak z miejscem na nogi - bo póki co Logan daje mi więcej niż Octavia

a miejsce na nogi i możliwość ich rozprostowania w trakcie jazdy, jest dla mnie niestety najważniejsza - ważniejsza nawet niż dodatkowe 30KM w tej samej cenie czy też ESP w standardzie, lub dodatkowe poduszki powietrzne

takie życie :-/

miskowski - 2012-09-18, 08:53

kapelusznik napisał/a:
klapy bagażnika :-P


Amen, bracie. :mrgreen: Bo faktycznie, Duster może podobać się z przodu i z boku. Tył jest karykaturalny. Natomiast dodatkowe centymetry na nogi są dość istotne, zwłaszcza w kontekście potencjalnej zakrzepicy żył w dolnych kończynach. :mrgreen:

akofreda - 2012-09-18, 09:05

Akurat tyłeczek to Duster ma całkiem całkiem. Te szerokie bioderka ala Pani Lopez :-D , a nie jakieś suchoty :-(
McRap - 2012-09-18, 09:11

akofreda napisał/a:
Akurat tyłeczek to Duster ma całkiem całkiem.


Potwierdzam :mrgreen: . Ludzie zrozumcie, że istniej coś takiego jak gust. I wygłaszanie kategorycznych sądów w stylu "tył dustera jest karykaturalny", nie ma sensu. Bo tenże tył może się komuś nie podobać, ale może się też podobać. I dla mnie właśnie duster ma tył rewelacyjny, a nadkola też śliczne :mrgreen: . Mnie nawet ciężko uwierzyć, że może się komuś tył dustera nie podobać ... no ale ponieważ gusta bywają bardzo różne, to jednak komuś się nie podoba.

akofreda - 2012-09-18, 09:26

To jest nas dwóch :lol:
kapelusznik - 2012-09-18, 09:27

akurat w sprawie klapy bagażnika, to nie o gust estetyczny mi chodziło, tylko o funkcjonalność

wolałbym po prostu liftbacka, tak jak jest to w Rapidzie i Octavii

maciek - 2012-09-18, 10:05

Dacia dzisiaj na facebooku potwierdziła autentyczność zdjęć :-)
wat - 2012-09-18, 10:09

a interia też już się rozpisała http://motoryzacja.interi...ii,1843554,8153
maciek - 2012-09-18, 10:10

Cytat:
Eight years after the launch of Logan, which still stands out as a symbol of the brand’s renaissance, Dacia is poised to take the wraps off New Dacia Logan and New Dacia Sandero at the 2012 Paris Motor Show.


New, more assertive, status-enhancing styling

New Dacia Logan and New Dacia Sandero mark the introduction of new, more assertive, status-enhancing design cues at Dacia.


Exterior styling: a greater sense of identity

Dacia’s new styling identity exudes a global impression of quality and strength.

The harmonious front-end lines are shared by both new models and highlight the Dacia logo which sits boldly in the grille. The front end’s look is made even more expressive by the forms of the wide headlights and the grille.

Seen from the side, the harmonious proportions of the body panels compared with the glazed surfaces reinforce the impression of robustness suggested by the sculpted waistline, more prominent wheel arches and indented flanks which are hallmarks of the entire range.


More attractive interior styling

Both new models inaugurate the new dark charcoal or two-tone well-equipped, modern dashboard (depending on model and version) which features chrome instrument bevels and particularly functional, latest-generation controls.

The air vent surrounds, logo on the steering wheel and gear lever knob are all picked out in chrome (depending on equipment level), while the bottom edge of the central fascia features a coloured trim (depending on finish) that harmonises with the door pulls and decorative steering wheel insert.

Meanwhile, special attention has been paid to ensuring an immediate impression of quality which is reinforced by the materials selected for the interior and by the more careful fit-and-finish.

To win over the confidence of the brand’s customers, Dacia vehicles are engineered to be durably reliable. Like the rest of the Dacia range, New Logan and New Sandero benefit from a three-year or 100,000-kilometre warranty.


Discover New Dacia Logan and New Dacia Sandero at the Paris Motor Show.

http://media.renault.com/...x?mediaid=33472

TD Pedro - 2012-09-18, 10:32

akofreda napisał/a:
To jest nas dwóch

- to jest nas trzech :lol: (a myślę, że i więcej),
- temat trochę się wymieszał i przerzucanie się argumentami dot. Dustera w temacie o Loganie może Autora tematu lekko zniesmaczyć :-(




(a sylwetka Dustera i tak jest z każdej strony "najfajniejsza") :-P

maciek - 2012-09-18, 10:52

duże zdjęcie środka
http://img.netcarshow.com...allpaper_07.jpg

art - 2012-09-18, 13:17

no bardzo ładny ten Logan :) tylko silnik niech zostanie stary :>
ian - 2012-09-18, 14:35

Cytat:
za bardzo (...) przypomina mi (...) w srodku aveo ...

To jest nas dwóch :-) :-D :mrgreen:

miskowski - 2012-09-18, 15:14

Dla mnie tył Dustera jest karykaturalny. Lubię kobiety z wyraźnie zaznaczonymi krągłościami również w okolicach bioder, ale widok kobiety z nadwagą, wbitej w obcisłe leginsy uważam za karykaturalny. Bo nadal uważam i uważał będę, że nadkola Dustera są zbyt obfite, a cały tył przypomina taki właśnie spory tyłek w leginsach. Jednak skoro komuś się podoba - niech podoba się dalej. Jego święte prawo, amen. ;-)

Natomiast wracając do Logana - mnie osobiście cieszy to, że producent poważnie traktuje markę i widać, że stara się aby "daćki" wciąż były atrakcyjne. Jednak jeszcze bardziej cieszy mnie to, że media w końcu zaczynają postrzegać Dacię jako normalny samochód. Niektóre tylko muszą jeszcze całkowicie pogodzić się z myślą, że nie tylko Niemcy i Japończycy robią samochody.

Linkowany wcześniej artykuł z Interii generalnie jest przychylny, ale autor nie mógł (nie chciał?) powstrzymać się od mocno zaakcentowanego wytknięcia drobnych w sumie niedociągnięć z wcześniejszych wersji. Myslę jednak, że ogólnie wiatry są coraz bardziej sprzyjające i jednocześnie coraz mniej jest wyznawców stereotypu, że "daćka" to pospolity Rumun i jako taka nie ma prawa dobrze jeździć ani przyzwoicie wyglądać.

ptk86 - 2012-09-19, 14:24

A propos nowych modeli to słyszałem od Pani w salonie że pod koniec roku mają mieć w ofercie poprawionego Dustera z nowym wnętrzem.
maciek - 2012-09-19, 14:29

Polska Nota prasowa
Cytat:
Osiem lat po inauguracji Logana, flagowego modelu będącego symbolem Dacii, marka zaprezentuje z okazji Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu Nową Dacię Logan i Nową Dacię Sandero.

Design charakterystyczny dla marki

Nowa stylistka to jednorodny stylistycznie przód, zaprojektowany wokół umieszczonego na tle osłony chłodnicy logo Dacii, jest wspólny dla obydwu modeli. Kształt obszernych kloszy reflektorów oraz grill osłony chłodnicy nadaje przodowi auta znacznie bardziej wyrazisty wygląd.

Patrząc z profilu, proporcja między sylwetką nadwozia a powierzchnią przeszkloną stwarza wrażenie większej solidności, podkreślonej dodatkowo przez zaznaczoną linią boczną, mocniej zarysowanymi łukami nadkoli oraz wklęsłościami boków, które odnajdujemy również w pozostałych modelach gamy.

Bardziej atrakcyjny design wnętrza
Obydwa modele otrzymują nową, dwubarwną lub ciemnografitową deskę rozdzielczą (zależnie od modelu i wersji) z kompletnym zespołem zegarów i wskaźników o nowoczesnej stylistyce oraz wyjątkowo funkcjonalnymi przełącznikami najnowszej generacji.

Obramowania zegarów, nawiewów, logo marki na kierownicy oraz wstawka w gałce dźwigni zmiany biegów (zależnie od poziomu wykończenia) są chromowane. Środkowa konsola została podkreślona barwną, ozdobną wstawką (zależnie od poziomu wykończenia), dopasowaną kolorystycznie do wewnętrznych klamek drzwi i ozdobnej wstawki na kierownicy.

Producent zapewnia, że wiele uwagi poświęcono uzyskaniu wysokiej jakości wykończenia, którą dodatkowo podkreśla staranny dobór materiałów i dokładnie dopasowane elementy.

Nowa Dacia Logan i Nowa Dacia Sandero są objęte - podobnie jak pozostałe modele Dacii - 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. kilometrów).
Premiera Nowej Dacii Logan i Nowej Dacii Sandero będzie miała miejsce podczas tegorocznego Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu. W Polsce samochody te znajdą się w sprzedaży na przełomie 2012 i 2013 roku.

maciek - 2012-09-19, 19:58

wrzucić w Google Tłumacz da się czytać
http://www.automarket.ro/...-ale-46742.html

Daras - 2012-09-19, 21:00

A jak dla mnie - to mógłbym dziś jeździć każdą z Daci - te autka to rewelka (ale to tylko moje zdanie i nie trzeba się z tym zgadzać).

Mam jeszcze mazdę - też kapitalne autko, ale daćki mnie.... "zauroczyły".

Teraz wracam do tematu, do Logana - najpierw jednak poczytam o nowym Loganie i Sanderce...

laisar - 2012-09-27, 12:04

C.d. po oficjalnej premierze: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7763

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group