|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - kontrolka check engine jak usunąć tą kontrolkę
radko15 - 2012-09-17, 21:01 Temat postu: kontrolka check engine jak usunąć tą kontrolkę Witam od niedawna zakupiłem auto dacia sandero i mam problem z jedną lampką check engine, po podłączeniu auta pod komputer wyświetla mi się komunika że jest to "obwód zaworu sterującego oczyszczania układu sterowania odprowadzaniem par paliwa" po usunięciu tej kontrolki po jakimś czasie znów się pojawia , mam pytanie czy tylko ta lampka usunie się jak wymienię wadliwy element ? nie jestem pewny ale wydaje mi się , że ta lampka świeci ,ponieważ z filtra WĘGLOWego nie jest podłączone 2 przewody (filtr ten znajduje sie przy prawym przednim nadkolu ) nie mam pojęcia gdzie te przewody należy podłączyć które wychodzą właśnie z owego filtra ?
Stepway - 2012-09-18, 18:14
Przepraszam za być może naiwne pytanie, czy mówisz o filtrze wewnątrz auta?
jackthenight - 2012-09-18, 19:55
radko15 napisał/a: | ponieważ z filtra WĘGLOWego nie jest podłączone 2 przewody (filtr ten znajduje sie przy prawym przednim nadkolu ) nie mam pojęcia gdzie te przewody należy podłączyć które wychodzą właśnie z owego filtra ? |
Na tym filtrze jest wtyczka, i do niej powinny dochodzić przewody w czarnym peszlu.
Dyziek - 2012-09-18, 20:05
z opisu wynika, ze jemu te kable stamtąd wychodza (czyli do filtra sa podlaczone), ale nigdzie nie dochodza...
Jackthenight, mozesz powiedziec prosze, gdzie to idzie (jesli masz taka mozliwosc)?
jackthenight - 2012-09-19, 18:03
No kable od filtra dochodzą do komputera wtrysku.
Jutro pstryknę ci zdjęcie jak to wygląda u mnie, a teraz ci pokażę jak to wygląda na rysunku technicznym, 371 na żółto oznaczony czerwoną strzałką to właśnie pochłaniacz oparów benzyny:
(kliknij na zdjęcie aby powiększyć)
Stepway - 2012-09-20, 20:00
Człowiek nawet nie wie, że ma u siebie pochłaniacz oparów benzyny
Czemu, tak łopatologicznie mogę prosić, ma on służyć? Jakie powietrze on filtruje?
jackthenight - 2012-09-20, 20:22
Coś co znalazłem w manualu :
Kod: | II - ZASADA DZIAŁANIA
Odpowietrzanie zbiornika odbywa się za
pośrednictwem pochłaniacza oparów benzyny.
Opary benzyny podczas przepływu są zatrzymywane
przez aktywny węgiel znajdujący się w pochłaniaczu.
Opary benzyny gromadzone w pochłaniaczu są
stamtąd usuwane i spalane w silniku.
W tym celu, zostaje ustanowione połączenie między
pochłaniaczem oparów benzyny a kolektorem ssącym
za pośrednictwem elektrozaworu. Ten elektrozawór
jest wbudowany w pochłaniacz oparów benzyny.
Zasada działania elektrozaworu polega na zapewnieniu
zmiennego przekroju przepływu (funkcja sygnału
Cyklicznego Współczynnika Otwarcia) emitowanego
przez moduł elektroniczny wtrysku.
Zmiana przekroju przepływu oparów benzyny w elektrozaworze
wynika z równowagi między polem magnetycznym
wytworzonym przez zasilanie uzwojenia
oraz siłą wywieraną przez sprężynę powrotną,
zapewniającą zamknięcie elektrozaworu. |
Czyli inaczej mówiąc, opary ze zbiornika paliwa są również spalane w silniku a tym samym zostaje odpowietrzony zbiornik paliwa.
chriskb - 2012-09-20, 20:45
Kol. Stepway, Paliwo paruje wtedy, gdy nie pracuje silnik. Aby te opary nie były wypuszczane do atmosfery zastosowano takie urządzenie, które nazywa się pochłaniaczem oparów paliwa. W momencie jak uruchomi się silnik otwiera się elektrozawór, i opary zgromadzone w pochłaniaczu przesyłane są do kolektora ssącego i spalane przez silnik.
Zapewnie kolega zauważył szczególnie latem, gdy zabierał się do tankowania paliwa po otwarciu korka dziwny hałas podobny do syku. Wtedy również ten pochłaniacz wraz z układem (zbiornik, układ powrotu paliwa) powoduję niewielkie podciśnienie, które zapobiega wydostawaniu się oparów paliwa na zewnątrz.
Żadna wielka technologia tylko ekologia.
Stepway - 2012-09-20, 21:12
jackthenight, chriskb, dziękuję Wam za wyjaśnienie w przystępnym języku. Człowiek uczy się całe życie.
chriskb, ów syk interpretowałem zawsze wyłącznie jako wyrównywanie ciśnienia w zbiorniku, gdzie z jednej strony jest korek a z drugiej wysysane jest paliwo
Nie miałem pojęcia o takim "urządzeniu", a nawet gdyby to nie posądzałbym prostej konstrukcji naszych aut. Chociaż patrząc przez pryzmat bezpieczeństwa czy ekologii nie sposób odmówić słuszności.
Dziękuję.
jackthenight - 2012-09-21, 16:25
I tu jeszcze jakieś zdjęcie :
No już teraz mam nadzieję Dyziek, że już wszystkie twoje niewiadome oświeciłem :)
radko15 - 2012-09-22, 09:55
dziękuje za odpowiedz dużo mi pomogliście z filtra przewody sa ucięte wystają jakoś z 10 cm (peszel na ten przewód jest pusty z boku ) , i nie wiem za bardzo gdzie je podłączyć i czy sam mógłbym ta operacje wykonać , i zapomniałem o jeszcze jednym wspomnieć przewód gruby chyba od elektro zaworu jest przerwany ( wtyczka sie urwała ) mam pytanie czy jak mam ją na klej przyklejona to ona będzie spełniać swoje właściwości ?? czy bede musiał wymienić cały filtr ??
radko15 - 2012-09-22, 20:18
dzięki za pomoc usterka zlikwidowana , kable które były w peszlu podłączone
jackthenight - 2012-09-22, 20:25
Brawo :)
A rurki są wszystkie podłączone ?
Jedna prześwitująca rurka powinna być niepodłączona i krótka, więc nią się nie przejmuj - tak musi być.
radko15 - 2012-09-23, 09:47
biała rurka jest nie podłączona wszystko narazie jest ok . skasowałem usterkę na komputerze, przejechałem kilka km i narazie nic nie wykryło , wielkie dzieki za pomoc
|
|