|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??
RenaultDacia - 2012-09-21, 09:04 Temat postu: Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ?? Witam.
Jestem mocno zdecydowany na zakup Dacii Sandero 1.6. Obecnie mam Scenica I z silnikiem 1.6 90 KM i momentem obrotowym 131 Nm.
Proszę o pomoc, jaki jest silnik obecnie montowany do Sandero dostępnego w Polsce? 87 czy 84 KM? 128 czy 135 Nm ?
Może to dla niektórych być śmieszne i mało ważne, ale moje obecne auto ma katalogowo 13,7 do setki. Założyłem sobie, że kolejne musi być dynamiczniejsze :)
I tak w oficjalnym folderze Sandero (polski) mamy 13,6 do setki i 84 KM. Danych momentu obrotowego nie widzę. Na różnych stronach z danymi technicznymi mam 12,8 lub wspomniane 13,6 do setki. Przeglądałem różne strony Dacii w różnych krajach i tam jest czysta dowolność, raz silnik ma 84, raz 85 a jeszcze indziej 87 KM, moment tak samo wolna amerykanka w różnych konfiguracjach :(
Jak to jest w rzeczywistości? Z góry dzięki za jakieś merytoryczne wyjaśnienie.
RenaultDacia - 2012-09-21, 09:09
http://pl.wikipedia.org/w...4.99pne_silniki - tutaj to już w ogóle różne cuda, nawet 11,5 s dla silnika 87 KM ...
Marek1603 - 2012-09-21, 09:16
84KM.
W związku z EURO5 skonfiskowano trochę z 87 (EURO4).
RenaultDacia - 2012-09-21, 09:17
Marek1603 napisał/a: | 84KM.
W związku z EURO5 skonfiskowano trochę z 87 (EURO4). |
OK, 84 KM i 135 Nm, tak? Ale ile do setki ma w końcu ta wersja? :)
Marek1603 - 2012-09-21, 09:20
Ile do setki to zależy od kierowcy.
A tak nawiasem mówiąc to komu to jest do szczęścia potrzebne. Mnie ma zawieść z A do B i tyle.
Marek1603 - 2012-09-21, 09:21
A tak na poważnie to wszystko zależy od różnych rzeczy i nie sugerował bym się za bardzo katalogiem.
RenaultDacia - 2012-09-21, 09:25
Tak jak wcześniej pisałem, "Może to dla niektórych być śmieszne i mało ważne, ale moje obecne auto ma katalogowo 13,7 do setki. Założyłem sobie, że kolejne musi być dynamiczniejsze :)". Też jeżdżę ekonomicznie, 80-90 km/h, bez stresu, ale zawsze zdarza się na drodze sytuacja, że trzeba wyprzedzić np. autobus, traktor. Lepiej mieć wtedy pod prawą nogą większy zapas mocy, wg mnie to po prostu kwestia bezpieczeństwa. A jechanie przykładowo 60-tką za kopcącym starym busem to nic przyjemnego wg mnie :)
Marek1603 - 2012-09-21, 09:29
Powiem ci że nie ma problemu. Przynajmniej w MCV z wyprzedzaniem. Ładujesz 3-kę i ciśniesz. Tak myślę, że w sandero będzie tylko lepiej.
RenaultDacia - 2012-09-21, 09:34
Też tak uważam :)
TD Pedro - 2012-09-21, 09:47
wg mnie to czy jest 12,8 czy 13,6 s do "setki" to nie ma praktycznego/zauważalnego znaczenia... manewr wyprzedzania nawet samochodem o charakterystyce 13,6 s "do setki" nie jest problemem, wystarczy rozpoznać sytuację: rożnica predkości, miejsce na wykonanie manewru, zwiększony dystans przed manerem pozwalający nabrać większej prędkości, zmiana biegu na niższy itd. ale to na pewno wiesz a dane katalogowe są i tak danymi czysto teoretycznymi, trudnymi do skopiowania w warunkach rzeczywistych...
RenaultDacia - 2012-09-21, 09:56
TD Pedro -> nie jestem z tych, którzy boją się zredukować o 2-3 biegi w dół, jeśli zajdzie taka potrzeba na drodze :) Zmierzam do tego, że jednak taka "prawie" sekunda mniej do setki to dużo, na logikę także lepsze przyspieszenia są przy różnych, innych wybranych wartościach (np. 60-100 na 4 biegu czy 80-120 na 5 biegu itd.). Nierzadko mam też okazję jeździć Roomsterem (jeden z pierwszych roczników, silnik 1.4 85 KM), który ma równe 13 s do setki i w porównaniu do Scenica (wiem, różnica wieku, tu silnik 8V tam 16V itd.) to rakieta - takie są subiektywne odczucia (nie licząc "dołu" do ok. 2000 obr/min).
Prezes - 2012-09-21, 09:57
Marek1603 napisał/a: | Powiem ci że nie ma problemu. Przynajmniej w MCV z wyprzedzaniem. Ładujesz 3-kę i ciśniesz. Tak myślę, że w sandero będzie tylko lepiej. | Przejechałem się ostatnio Stepwayem i mnie od tego silnika odstraszył. Myślałem coby przesiąść się na Lodgy 1.6, ale przy lżejszym Stepwayu jakoś tak głośnawo się męczył i drgania drążka prawie mi do kolan dochodziły
Kto wie, gdzie w Warszawie mają Lodgy do jazd z 1.6? Może bym się jutro wybrał i zobaczył czy jest tak samo, lepiej czy gorzej.
Prezes - 2012-09-21, 10:01
RenaultDacia napisał/a: | nie jestem z tych, którzy boją się zredukować o 2-3 biegi w dół, jeśli zajdzie taka potrzeba na drodze :) Zmierzam do tego, że jednak taka "prawie" sekunda mniej do setki to dużo | Oj, tym do setki bym się nie przejmował. Właśnie moment obrotowy to jest dużo. Dieslem czy turbo benzyną, które mają więcej od benzyny z większą ilością koników do setki w momencie wyprzedzania, czyli przyspieszanie z 60 do 100 km/h, albo 80 do 120 km/h na tym samym biegu to niebo a ziemia.
Miałem 1.5dCi, który miał więcej albo tyle samo do setki niż mój obecny 1.2 w benzynie. Dieslem nie musiałem zmieniać z 5-tki przy wyprzedzaniu, benzyną redukuję do 3-ki.
RenaultDacia - 2012-09-21, 10:14
Prezes -> jasna sprawa, że w turbodieslu moment miażdży, ale osobiście nie lubię takiego "nagłego oddawania mocy" - mam okazję też jeździć autami z silnikiem 1.3 MultiJet i ta początkowa turbodziura "drażni" mnie. Nie wiem jak to jest przy 1.5 Dci.
Wracając do mojego porównania Scenica z Sandero 1.6 to Dacia MUSI być dynamiczniejsza - jest lżejsza, a do tego max moment (rozumiem, że to jest 135 Nm przy 131 Nm w Scenicu) jest położony troszkę niżej.
TD Pedro - 2012-09-21, 10:16
Kratylos napisał/a: | oj 13,6 do setki i wyprzedzanie na ruchliwej trasie - to jest czasami problem |
- nie większy niż przy teoretycznie krótszym o 0,8 s czasie "do setki"... , jeżeli różnica prędkości będzie niewielka a miejsca "z przodu" mało to i 10,0 s "do setki" nie pomoże... każda sytuacja jest inna a to kierowca analizuje i podejmuje decyzję...
- wracajac do meritum: ważna jest charakterystyka silnika (a nie tylko parametr "do setki"), jakie są charakterystyki silników montowanych w Sandero to, z uwagi na różne rozbieżne informacje najlepiej dopytać u źródła czyli u dealera albo bezpośrednio w RP, zwracałem się w różnych sprawach (emailem) do RP i zawsze otrzymywałem szybką i konkretną informację...
Dar1962 - 2012-09-21, 10:20
sandero jest lżejsze od scenica, więc przy porównywalnej mocy i momencie będzie bardziej dynamiczne. Nie bez znaczenia jest fakt,że to silnik 8-zaworowy a one mają bardzo elastyczny dół. Bez problemu można też go zaopatrzyć w LPG
RenaultDacia - 2012-09-21, 10:27
Dar1962 napisał/a: | sandero jest lżejsze od scenica, więc przy porównywalnej mocy i momencie będzie bardziej dynamiczne. Nie bez znaczenia jest fakt,że to silnik 8-zaworowy a one mają bardzo elastyczny dół. Bez problemu można też go zaopatrzyć w LPG |
I to jest właśnie meritum sprawy :)
TD Pedro - 2012-09-21, 11:39
RenaultDacia napisał/a: | mam okazję też jeździć autami z silnikiem 1.3 MultiJet i ta początkowa turbodziura "drażni" mnie. Nie wiem jak to jest przy 1.5 Dci |
w 1,5 dCi też występuje zjawisko "turbodziury"
Marek1603 - 2012-09-21, 11:41
Prezes napisał/a: | benzyną redukuję do 3-ki. |
I to jest to co lubię w benzynie.
DrOzda - 2012-09-21, 13:08
Prezes napisał/a: |
Kto wie, gdzie w Warszawie mają Lodgy do jazd z 1.6? Może bym się jutro wybrał i zobaczył czy jest tak samo, lepiej czy gorzej. |
Lodgy 1.6 mają w Jerozolimskich - jechałem w zeszły piątek - zupełnie nówka sztuka 15 kilometrów na liczniku. Chodził mułowato.
Prezes - 2012-09-21, 13:30
DrOzda napisał/a: | Chodził mułowato. | A mimo to zamówiony?
Głośno było? Diesel chodził cicho, tylko szumienie przy 80km/h było słychać.
Seal - 2012-09-21, 13:54 Temat postu: Re: Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??
RenaultDacia napisał/a: | Witam.
Jestem mocno zdecydowany na zakup Dacii Sandero 1.6 |
Jeżeli myślisz o nowym aucie z 1,6 to już chyba się nie załapiesz bo już nie długo wchodzi Sandero II a tam raczej nie będzie silnika 1,6 tylko 0,9 90KM z turbiną.
Dyziek - 2012-09-21, 14:03
szczerze przyznam, ze downsizing mnie irytuje
jurek - 2012-09-21, 17:31
Nic dziwnego, że Cię irytuje, bo to jedna z największych głupot w motoryzacji. pozdr
marszelest - 2012-09-21, 18:38
silnik mały wysilony-dla serwisu raj
naprawa turbo i innych pierdółek za jednym strzałem-czysty zysk
ja jestem zwolennikiem wolnossących silników :D
RenaultDacia - 2012-09-21, 20:31 Temat postu: Re: Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??
Seal napisał/a: | RenaultDacia napisał/a: | Witam.
Jestem mocno zdecydowany na zakup Dacii Sandero 1.6 |
Jeżeli myślisz o nowym aucie z 1,6 to już chyba się nie załapiesz bo już nie długo wchodzi Sandero II a tam raczej nie będzie silnika 1,6 tylko 0,9 90KM z turbiną. |
No właśnie wiem, że to ostatni dzwonek... Kurczy się w ogóle lista nowych aut na rynku nadających się do LPG... Producenci zacierają ręce, turbiny, wysilone silniki... Serwisy będą miały co robić...
Marek1603 - 2012-09-21, 21:06
A mnie się wydaje że ten 1,6 szybko nie wyjdzie z obiegu w dacii.
Czemu?
A chociażby temu, że w Lodgy jest nadal montowany więc nie ma powodu aby go zmieniać też w sandero.
Po drugie jakby mieli go wycofać to już by to zrobili, a nie dostosowali go do EURO5.
Jeżeli ktoś chce mieć nowoczesny silnik to proszę Renault. Wydaje mi się, że taka jest polityka koncernu.
Dar1962 - 2012-09-22, 10:30
marszelest napisał/a: | silnik mały wysilony-dla serwisu raj
naprawa turbo i innych pierdółek za jednym strzałem-czysty zysk
ja jestem zwolennikiem wolnossących silników :D |
sorry,że nieco nie na temat - byłem dziś u zaprzyjaźnionego mechanika, który wymieniał mi linkę sprzęgła w polo córki. Pokazał mi pewną ciekawostkę: zregenerowaną za sporą kasę (remont kapitalny) turbinę z 1,5 dCi renaulta, która po zamontowaniu do auta i po przejechaniu 800 km praktycznie się rozleciała. Już po demontażu okazało się,że nie była właściwie smarowana. Rezultat? - kolejny remont kapitalny albo nawet zakup innej (bo nie wiadomo, czy tą da się uratować) Licznik bije
wiciu_r - 2012-09-22, 13:52
Cytat: | Już po demontażu okazało się,że nie była właściwie smarowana. |
Jaki przebieg miało to dCi? W silnikach Hdi na wejściu oleju do turbiny jest sitko i jeśli właściciel stosuje kiepski, budżetowy, olej, nieczęsto go wymienia to zanieczyszczenia, nagary, zapychaja to sitko i olej do turbinki już nie dociera. Czy dCi ma też takie rozwiązanie to nie wiem.
DrOzda - 2012-09-24, 10:08
Prezes napisał/a: | DrOzda napisał/a: | Chodził mułowato. | A mimo to zamówiony?
Głośno było? Diesel chodził cicho, tylko szumienie przy 80km/h było słychać. |
No risk, no fun :)
Było cicho i to mnie przekonało.
Zresztą Lodgy 1.6 jest praktycznie identyczna co do wagi jak 1.6 MCV , ma ten sam typ skrzyni i bardzo zbliżone osiągi. A narzekających użytkowników 1.6 MCV zbyt wielu na forum nie widziałem :)
Prezes - 2012-09-24, 10:41
W sobotę odbyłem jazdę próbną Lodgy 1.6
Mnie ta jazda także przekonała do tego silnika. W środku cicho jak w dieslu (jeśli nie ciszej), na światłach się zbiera, tragedii nie ma a wręcz przeciwnie.
W Stepwayu 1.6 było zdecydowanie głośniej i dźwignia zmiany biegów latała, że mało mi kolana nie poobijała. W Lodgy tylko trochę drży, ale w granicach normy.
Poza tym co zauważyłem - auto nie kołysze się w zakrętach, nie buja się za mocno (testowałem bujanie lewo prawo przy większej prędkości), komputer pokazuje opcję chwilowego spalania, klima ma półautomat! - ustawia się temperaturę, jak jest przekroczona to klima się załącza.
Limiter prędkości działa tak, że ustawia się max prędkość i niezależnie od wciskania gazu, prędkość ta nie jest przekraczana. Ogólnie szkoda, że to nie tempomat.
Po przejażdżce mam bardzo pozytywne odczucia. I żeby nie pewne ograniczenia, to może już bym się przesiadł. Czekam jeszcze na obejrzenie bagażnika nowego Clio w wersji kombi i przejażdżkę próbną heczbekiem (pewnie w październiku będą dni otwarte, a kombi ma się pojawić w połowie 2013 roku). No i wtedy pojawi się tez Logan kombi. Jest na co czekać..
Po przejażdżce z czystym sumieniem mogę pogratulować zakupu
mario39 - 2012-09-24, 11:42
Witam, RenaultDacia O jakiej dynamice mowa? To tak jakby dyskutować o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Przed dacia miałem seicento 1,1 54KM był zrywniejszy od sandero oczywiście do pewnego momentu. Jeśli chcesz mieć auto dynamiczne to silnik powinien zaczynać się od 2L wtedy jest mowa o jakiejkolwiek dynamice nie wspominając o wyżyłowanych silnikach gdzie z 1,6 uzyskuje się 130KM.
DrOzda - 2012-09-24, 12:34
Prezes napisał/a: |
Limiter prędkości działa tak, że ustawia się max prędkość i niezależnie od wciskania gazu, prędkość ta nie jest przekraczana. Ogólnie szkoda, że to nie tempomat.
|
Na francuskim forum zabrali się za rozkminianie tego wynalazku , istnieje (mała) szansa że funkcjonalność tempomatu jest możliwa do aktywacji - w renówkach jest przełącznik trybu pracy ogranicznik/tempomat - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Swoją drogą na kierownicy nowego Logana i Sandero jest drugi przełącznik z oznaczeniami R i O. Do czego może służyć ?
Prezes napisał/a: |
Po przejażdżce z czystym sumieniem mogę pogratulować zakupu |
Dziękuje, choć jeszcze dwa miesiące trzeba czekać :)
_Big_Mac_ - 2012-09-24, 13:09
R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie.
Prezes - 2012-09-24, 15:37
_Big_Mac_ napisał/a: | R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie. | To Lodgy będzie w tyle
miskowski - 2012-09-24, 15:50
_Big_Mac_ napisał/a: | R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie. |
Dwa położenia: "Rura!" i "Ożesz kur... mać!!!"
DrOzda - 2012-09-24, 15:59
Prezes napisał/a: | _Big_Mac_ napisał/a: | R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie. | To Lodgy będzie w tyle |
No właśnie stąd podejrzenie że w Lodgy ta funkcja fizycznie istnieje w komputerze, tylko merketoidzi kazali wyciąć coby ktoś jeszcze chciał kupić grandscenica ....
_Big_Mac_ - 2012-09-24, 16:30
Ta funkcja IMO musi istnieć w komputerze, przynajmniej w silnikach 1.5 (i 1.2 TCe), bo to jednostki wzięte żywcem z Renówek, w których to było. Nie ma sensu ekonomicznego kastrować oprogramowanie silnika specjalnie pod te modele, skoro można po prostu nie podpiąć kabelków i efekt (dla 99,9% użytkowników) ten sam. Nie zdziwiłbym się nawet, gdyby w fabryce silników nie wiedzieli, czy dana jednostka pójdzie do Megane czy do Lodgy.
Na forum Laguny ludzie dorabiali sobie tempomaty i były dwie możliwości: albo miałeś już wszystko gotowe, nawet kabelki podciągnięte i wystarczyło kupić czujnik nad sprzęgłem i podpiąć przełączniki (wiem, bo robiłem u siebie :) ), albo, jak miałeś pecha i niską wersję wyposażenia, to przewody trzeba było pociągnąć od ECU z komory silnika. Ale sam komputer sterujący silnikiem był identyczny w Authentique i w Privilege i w każdym egzemplarzu można było dołożyć tempomat + ogranicznik. Jestem przekonany, że w Lodgy będzie się dało dorobić tempomat, skoro mają już ograniczniki. Tylko ktoś musi pierwszy zaryzykować z gwarancją i pomajsterkować ;)
laisar - 2012-10-25, 00:26
Prezes napisał/a: | klima ma półautomat! - ustawia się temperaturę, jak jest przekroczona to klima się załącza |
Raczej nie - sprężarka klimy wyłącza się we wszystkich daciach, ale nie jest to związane z temperaturą w kabinie (bo brak takiego czujnika, także w lodgy), tylko osiągnięciem odpowiednio wysokiego ciśnienia w układzie.
Sprężarka zostaje wyłączona przez komp silnika także w przypadku zbyt dużego obciążenia jednostki napędowej.
Mariusz - 2012-11-30, 22:17
Prezes napisał/a: | DrOzda napisał/a: | Chodził mułowato. | A mimo to zamówiony?
Głośno było? Diesel chodził cicho, tylko szumienie przy 80km/h było słychać. |
Potwierdzam w porównaniu z silnikiem Tce jest głośno. Niedowiarków zapraszam do salonu
|
|