DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Jedna gwiazdka dla Sandero w crash teście LatinNCAP

zdzisiu27 - 2012-11-14, 16:57
Temat postu: Jedna gwiazdka dla Sandero w crash teście LatinNCAP
http://francuskie.pl/?p=44858

"W modelu brazylijskim było znacznie gorzej i eksperci mają podstawy twierdzić, że karoseria brazylijskiego Sandero jest mniej odporna na uderzenia."

laisar - 2012-11-14, 23:29

Wizerunkowa totalna chała /: Pogięło ich w Reno chyba do imentu, żeby dopuścić do czegoś takiego...

Natomiast z ciekawości przyjrzę się dokładniej technice, bo na pierwszy rzut oka różnic konstrukcyjnych w karoserii nie widać. Winne zatem jest na pewno w dużej części wyposażenie - wpływ ograniczników napięcia i napinaczy było już bardzo dobrze widać przy okazji europejskich testów - ale chyba bardzo prawdopodobny jest także rodzaj użytej stali.

piotrres - 2012-11-15, 00:50
Temat postu: cosi fan tutte
To co widać na zdjęciach opisałbym jako chińszczyznę: tutaj wyraźnie widać słabszą konstrukcję nadwozia. A tłumaczenia takiego stanu rzeczy wyglądają cynicznie. :evil: Tak! życie w Ameryce Południowej jest dużo tańsze! :-?
Nb. jeżeli chodzi o tę wpadkę, to nędznym pocieszeniem jest fakt, że Sandero znalazło się w doborowym towarzystwie. Rzućcie okiem tu:

http://www.latinncap.com/en/?pg=

i tam:

http://moto.pl/MotoPL/1,90109,10801528.html

laisar - 2012-11-15, 03:00

Cytat:
cosi fan tutte

Żadna pociecha - a nawet wręcz przeciwnie...


piotrres napisał/a:
tłumaczenia takiego stanu rzeczy wyglądają cynicznie

Nie: "wyglądają". Są. I prawdziwe.


piotrres napisał/a:
widać słabszą konstrukcję nadwozia

Do wcześniejszej listy potencjalnych winnych można jeszcze dodać: gorsze połączenia między częściami.

Dyziek - 2012-11-15, 15:27

chała, kiła i WSTYD dla Renault
piotrres - 2012-11-15, 16:16

laisar napisał/a:
Nie: "wyglądają". Są. I prawdziwe.

Na proszę a ja cynizmem nazywam jakże pożądaną cechę: szczerość.

laisar - 2012-11-15, 16:23

Szczerość (powiedzmy) to była w przypadku Dacii: "Ma być, jest i będzie 3 gwiazdki".

Cynizmem jest marudzenie o "liderowaniu w bezpieczeństwie", "froncie zadowolenie klienta" i "prestiżu", które zostaje zweryfikowane tytułowym testem.

mekintosz - 2012-11-15, 17:56

laisar napisał/a:
Szczerość (powiedzmy) to była w przypadku Dacii: "Ma być, jest i będzie 3 gwiazdki".

Cynizmem jest marudzenie o "liderowaniu w bezpieczeństwie", "froncie zadowolenie klienta" i "prestiżu", które zostaje zweryfikowane tytułowym testem.


Dla Renault klient kupujacy Dacie jest tym drugiej kategorii. Szkoda, ze bezpieczenstwo jest totalnie zlewane. Lider bezpieczenstwa wypuszcza szrot. Troszke jak z proszkami do prania na rynek krajowy i na Europe zachodnia.. niby to samo ale u nas gorzej ;-( Szkoda mi Ameryki Poludniowej, ze ich tak potraktowali. Moze dzieki Latin NCAP producenci zastanowia sie, czy zycie Europejczyka, Amerykanina jest tak samo warte jak mieszkanca biedniejszych rejonow globu.

laisar - 2012-11-15, 19:04

mekintosz napisał/a:
Dla Renault klient kupujacy Dacie jest tym drugiej kategorii

Ale dostaje też cenę "drugiej kategorii" - więc w zasadzie wszystko jest w porządku.

Natomiast w przypadku renault sandero latino ta równowaga jest zachwiana - tam to nie jest tanie auto.


mekintosz napisał/a:
Troszke jak z proszkami do prania na rynek krajowy i na Europe zachodnia.. niby to samo ale u nas gorzej

To trochę inna sytuacja - u nas są one po prostu mniej skoncentrowane, bo wielu ludzi jeszcze się nie przestawiło, że trzeba myśleć ile się sypie / leje...

ian - 2012-11-16, 20:07

Proszę czytać uważnie:
Cytat:
Wziął w nim udział podstawowy model samochodu na rynek latynoamerykański, który nie posiada m.in. poduszek bezpieczeństwa. Europejski model w tych samych warunkach zachował integralność przedziału pasażerskiego.


Pewnie tańsza stal, o mniejszej wytrzymałości, z innymi domieszkami stopów i oto efekt... Czy w krajach Ameryki Południowej przywiązuje się tak maniacko uwagę do kwestii bezpieczeństwa, czy ochrony środowiska jak w krajach Unii Europejskiej? Przykład Taty Nano: jak zaczęli ją dostosowywać do tych wszystkich drobiazgowych norm bezpieczeństwa i emisji spalin UE, to wyszło że taniego samochodu nie będzie. Podobnie było z chińskimi próbami podbicia europejskiego rynku. Przewrażliwieni jesteśmy i tyle :-D ...

Cytat:
Do wcześniejszej listy potencjalnych winnych można jeszcze dodać: gorsze połączenia między częściami.

Za jakość wykonania to chyba odpowiada lokalny producent i słabo wyszkoleni pracownicy?

laisar - 2012-11-16, 20:33

ian napisał/a:
Przewrażliwieni jesteśmy i tyle

Gdyby chodziło wyłącznie o dodatkowe wyposażenie, to dla mnie nie byłoby żadnego problemu - ale naruszenie konstrukcji to jest po prostu dziadostwo.


ian napisał/a:
Za jakość wykonania to chyba odpowiada lokalny producent

Nie, bo tak samo jak w przypadku Dacii nie ma żadnego głosu decydującego co i jak produkować - za wszystko odpowiada po prostu Renault.

_Big_Mac_ - 2012-11-16, 23:01

Czy auta na rynek łaciński są produkowane w tych samych fabrykach, co na nasz?
laisar - 2012-11-16, 23:28

_Big_Mac_ napisał/a:
Czy auta na rynek łaciński są produkowane w tych samych fabrykach, co na nasz?

Nie - są fabryki w Brazylii i Kolumbii.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group