|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Jedna gwiazdka dla Sandero w crash teście LatinNCAP
zdzisiu27 - 2012-11-14, 16:57 Temat postu: Jedna gwiazdka dla Sandero w crash teście LatinNCAP http://francuskie.pl/?p=44858
"W modelu brazylijskim było znacznie gorzej i eksperci mają podstawy twierdzić, że karoseria brazylijskiego Sandero jest mniej odporna na uderzenia."
laisar - 2012-11-14, 23:29
Wizerunkowa totalna chała /: Pogięło ich w Reno chyba do imentu, żeby dopuścić do czegoś takiego...
Natomiast z ciekawości przyjrzę się dokładniej technice, bo na pierwszy rzut oka różnic konstrukcyjnych w karoserii nie widać. Winne zatem jest na pewno w dużej części wyposażenie - wpływ ograniczników napięcia i napinaczy było już bardzo dobrze widać przy okazji europejskich testów - ale chyba bardzo prawdopodobny jest także rodzaj użytej stali.
piotrres - 2012-11-15, 00:50 Temat postu: cosi fan tutte To co widać na zdjęciach opisałbym jako chińszczyznę: tutaj wyraźnie widać słabszą konstrukcję nadwozia. A tłumaczenia takiego stanu rzeczy wyglądają cynicznie. Tak! życie w Ameryce Południowej jest dużo tańsze!
Nb. jeżeli chodzi o tę wpadkę, to nędznym pocieszeniem jest fakt, że Sandero znalazło się w doborowym towarzystwie. Rzućcie okiem tu:
http://www.latinncap.com/en/?pg=
i tam:
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,10801528.html
laisar - 2012-11-15, 03:00
Żadna pociecha - a nawet wręcz przeciwnie...
piotrres napisał/a: | tłumaczenia takiego stanu rzeczy wyglądają cynicznie |
Nie: "wyglądają". Są. I prawdziwe.
piotrres napisał/a: | widać słabszą konstrukcję nadwozia |
Do wcześniejszej listy potencjalnych winnych można jeszcze dodać: gorsze połączenia między częściami.
Dyziek - 2012-11-15, 15:27
chała, kiła i WSTYD dla Renault
piotrres - 2012-11-15, 16:16
laisar napisał/a: | Nie: "wyglądają". Są. I prawdziwe.
|
Na proszę a ja cynizmem nazywam jakże pożądaną cechę: szczerość.
laisar - 2012-11-15, 16:23
Szczerość (powiedzmy) to była w przypadku Dacii: "Ma być, jest i będzie 3 gwiazdki".
Cynizmem jest marudzenie o "liderowaniu w bezpieczeństwie", "froncie zadowolenie klienta" i "prestiżu", które zostaje zweryfikowane tytułowym testem.
mekintosz - 2012-11-15, 17:56
laisar napisał/a: | Szczerość (powiedzmy) to była w przypadku Dacii: "Ma być, jest i będzie 3 gwiazdki".
Cynizmem jest marudzenie o "liderowaniu w bezpieczeństwie", "froncie zadowolenie klienta" i "prestiżu", które zostaje zweryfikowane tytułowym testem. |
Dla Renault klient kupujacy Dacie jest tym drugiej kategorii. Szkoda, ze bezpieczenstwo jest totalnie zlewane. Lider bezpieczenstwa wypuszcza szrot. Troszke jak z proszkami do prania na rynek krajowy i na Europe zachodnia.. niby to samo ale u nas gorzej ;-( Szkoda mi Ameryki Poludniowej, ze ich tak potraktowali. Moze dzieki Latin NCAP producenci zastanowia sie, czy zycie Europejczyka, Amerykanina jest tak samo warte jak mieszkanca biedniejszych rejonow globu.
laisar - 2012-11-15, 19:04
mekintosz napisał/a: | Dla Renault klient kupujacy Dacie jest tym drugiej kategorii |
Ale dostaje też cenę "drugiej kategorii" - więc w zasadzie wszystko jest w porządku.
Natomiast w przypadku renault sandero latino ta równowaga jest zachwiana - tam to nie jest tanie auto.
mekintosz napisał/a: | Troszke jak z proszkami do prania na rynek krajowy i na Europe zachodnia.. niby to samo ale u nas gorzej |
To trochę inna sytuacja - u nas są one po prostu mniej skoncentrowane, bo wielu ludzi jeszcze się nie przestawiło, że trzeba myśleć ile się sypie / leje...
ian - 2012-11-16, 20:07
Proszę czytać uważnie:
Cytat: | Wziął w nim udział podstawowy model samochodu na rynek latynoamerykański, który nie posiada m.in. poduszek bezpieczeństwa. Europejski model w tych samych warunkach zachował integralność przedziału pasażerskiego. |
Pewnie tańsza stal, o mniejszej wytrzymałości, z innymi domieszkami stopów i oto efekt... Czy w krajach Ameryki Południowej przywiązuje się tak maniacko uwagę do kwestii bezpieczeństwa, czy ochrony środowiska jak w krajach Unii Europejskiej? Przykład Taty Nano: jak zaczęli ją dostosowywać do tych wszystkich drobiazgowych norm bezpieczeństwa i emisji spalin UE, to wyszło że taniego samochodu nie będzie. Podobnie było z chińskimi próbami podbicia europejskiego rynku. Przewrażliwieni jesteśmy i tyle ...
Cytat: | Do wcześniejszej listy potencjalnych winnych można jeszcze dodać: gorsze połączenia między częściami. |
Za jakość wykonania to chyba odpowiada lokalny producent i słabo wyszkoleni pracownicy?
laisar - 2012-11-16, 20:33
ian napisał/a: | Przewrażliwieni jesteśmy i tyle |
Gdyby chodziło wyłącznie o dodatkowe wyposażenie, to dla mnie nie byłoby żadnego problemu - ale naruszenie konstrukcji to jest po prostu dziadostwo.
ian napisał/a: | Za jakość wykonania to chyba odpowiada lokalny producent |
Nie, bo tak samo jak w przypadku Dacii nie ma żadnego głosu decydującego co i jak produkować - za wszystko odpowiada po prostu Renault.
_Big_Mac_ - 2012-11-16, 23:01
Czy auta na rynek łaciński są produkowane w tych samych fabrykach, co na nasz?
laisar - 2012-11-16, 23:28
_Big_Mac_ napisał/a: | Czy auta na rynek łaciński są produkowane w tych samych fabrykach, co na nasz? |
Nie - są fabryki w Brazylii i Kolumbii.
|
|