DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Demontaż panelu konsoli - logan I, sandero I, duster I

jackthenight - 2009-01-23, 22:34
Temat postu: Demontaż panelu konsoli - logan I, sandero I, duster I
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=23918#23918
laisar napisał/a:
Cytat:
Czy w sandero również podważa się osłonę konsoli aby odczepiła się z zaczepów ?

Dokładnie tak samo jak w Loganie - nawet szkoda zamieszczać jakieś nowe obrazki...


Czyli ciągnę od dołu aż do góry aż zejdzie.
To jakieś plastykowe zaczepy ?
Są łamliwe ?

Żadnych śrub ?

laisar - 2009-01-23, 23:32

Cytat:
Czyli ciągnę od dołu aż do góry aż zejdzie.

Nie do końca - chwytasz dolny brzeg i ciągniesz go do przodu, dopiero jak puści zaczep to pojawi się składowa pionowa (;

Cytat:
To jakieś plastykowe zaczepy ?

Blaszkowe, sprężynujące.

Cytat:
Są łamliwe?

Nie.

Cytat:
Żadnych śrub ?

Żadnych.

(Zrobiłbym zdjęcie, ale akurat żona zabrała auto i wróci dopiero jutro...).

jackthenight - 2009-01-23, 23:42

Zaraz, ciągnę go do przodu czyli do siebie czy do góry ?
Jaka składowa pionowa ?

Mamert - 2009-01-23, 23:43

laisar napisał/a:
(Zrobiłbym zdjęcie, ale akurat żona zabrała auto i wróci dopiero jutro...).

:shock:

jackthenight - 2009-01-23, 23:51

Laisar mam takie rysunki, z których wygląda że ciągnę dół do siebie.
Później górę do siebie.
Czy najpierw to ciągnąć do góry a później do siebie ?

laisar - 2009-01-23, 23:53

Najpierw do przodu osłony, czyli do siebie - prawie poziomo / równolegle do ziemi (:

Jak już puści zatrzask, to wtedy trzeba ciągnąć nieco pod kątem - 10-15°? Nie powiem dokładnie z pamięci, ale tam naprawdę nie ma czego tak łatwo zepsuć... (A jakby co to nowa osłona ma nr 82 00 739 441 i kosztuje 207 zł netto ;)))


A Ty się Mamert nie wytrzeszczaj, tylko spójrz w kalendarz - XXI w. już mamy, kobieta za kółkiem to naprawdę nic dziwnego (;

Pablo78 - 2009-01-23, 23:55

laisar napisał/a:
kobieta za kółkiem to naprawdę nic dziwnego (;


:shock: :shock: :shock:



;-)

jackthenight - 2009-01-24, 00:06

Laisar jak będziesz mógł to pstryknij zdjęcie na tą osłonę od wewnątrz i na ten zaczep. Chcę zobaczyć jak to wygląda aby było mi łatwiej to wyciągnąć.
laisar - 2009-01-24, 00:30

Jutro wieczorem [: - ale, naprawdę, nie ma się czego obawiać, to trochę toporne i wymaga siły, ale jak większość Logana jest dość odporne...
laisar - 2009-01-24, 11:00

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=23957#23957
jackthenight napisał/a:
To Laisar poproszę o te zdjęcia w moim poście - dzięki.

Nie wiem, czy chodzi o moje, czy te z http://dacia-logan-mcv.or...witches_new.htm - więc na razie tylko te drugie (chociaż możesz przecież sam to zrobić (;) [Nowy adres linki: http://www.daciamodellen....-raambediening/ ]



Cytat:
OOOO a ty jak widzę odszedłeś od kompa :(((((( oooooo

Wiem, że poniekąd być może sam sobie zasłużyłem na tę opinię, ale - nie, nie siedzę tu non-stop <;

(Inna rzecz, że brak wpisu w "Kto jest na Forum" też tak naprawdę o niczym nie świadczy...).

jackthenight - 2009-01-24, 16:37

Dzięki Laisar

Zdjąłem tą osłonę, podobnie jak w Loganie się zdejmuje, chociaż jeszcze są dwa zaczepy takie haki na samej górze przy rogach osłony (te rogi obok otworów nadmuchu powietrza)
W środku od razu rzuciła mi się w oczy cięcie kosztów. Ten blok z pokrętłami od nawiewu, ciepła itp. w ogóle nie jest przykręcony, tylko trzyma się na zaczepach, co powoduje że się rusza a co z kolei może powodować stuki. Otwory na śruby są, wystarczy tylko dwie śrubki i dokręcić. Zamierzam to zrobić jutro, tylko muszę dokupić takie dwie śrubki do plastyku.

Druga sprawa to kable od przycisków podnoszenia szyby prawej. Kable te idą bardzo blisko plastykowego grodzia (oddzielające od radia). Podkleiłem je od spodu taką specjalną gąbką do wygłuszeń, co spowodowało że kable nie uderzą w nic plastykowego.

laisar - 2009-01-24, 17:53

Gratuluje skutecznego uciszenia "dzięcioła" (;

No i sam powiedz - wcale nie było trudno otworzyć, prawda?

jackthenight - 2009-01-24, 18:10

laisar napisał/a:
Gratuluje skutecznego uciszenia "dzięcioła" (;

No i sam powiedz - wcale nie było trudno otworzyć, prawda?


Tak, łatwo się ściąga, jak się wie jak należy to zrobić.
Ale można sobie trochę pociąć palce. Krawędzie osłony są bardzo ostre i trochę jednego palca sobie pokaleczyłem :)

Podaje też zdjęcie z pokazanymi miejscami gdzie są zaczepy w osłonie w Sandero.
Na czerwono są to zaczepy z blaszkami metalowymi.
Na granatowo są to zaczepy plastykowe.
W Sandero należy zdejmować osłonę od dołu do góry.
Nie wolno ciągnąć samej góry do siebie , bo można urwać te dwa górne zaczepy oznaczone na niebiesko.

aaryt - 2012-11-18, 14:30
Temat postu: Demontaż konsoli centralnej
Hej!

Widziałem kiedyś taki temat, ale mi gdzieś umknął i nie moge go teraz znaleźć... Jak zdjąć tę osłonkę centralną? Tam gdzie są pokrętła do regulacji temperatury...

Pozdrawiam!

Dominus - 2012-11-18, 14:48

Na samym dole na 'ranice' tej osłony powinny być drobne wcięcia żeby móc podważyć. Ciągniesz od dołu. Konsola jest na metalowe zatrzaski.
aaryt - 2012-11-18, 15:31

Dzieki, Dominus, już mi się udało zdjąć. Mój główny problem jest taki, że padło mi podświetlanie przycisku od otwierania lewej szyby, oraz całe podświetlanie pokręteł (temperatura, nawiew, kierunek nawiewu). Z tego co widze, to jakieś diody tam są. Orientujecie się, czy można jakos przez net kupić te podświetlenie?

PS. a nie, tam jedna lampka jest...

jackthenight - 2012-11-18, 15:37

To nie są diody tylko zwykłe żarówki 1.2W, dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Dominus - 2012-11-18, 15:44

W przełączniku szyb nie ma problemu bo trzeba nawinąć diody taki zółty plastik, wcisnąć go do przełącznika i gotowe. Zero lutowania.
jackthenight - 2012-11-18, 16:16

A w konsoli nawiewu i ogrzewania jest jeszcze łatwiej bo nic nie trzeba nawijać, tylko wymienia się żarówkę w oprawce - gotowe.
Poza tym żadnych żarówek się w aucie nie lutuje, każda jest wymienna i najwięcej pracy jest przy wymianie żarówki właśnie przycisków takich jak: podnoszenie szyb, awaryjne itd.
Reszta jest dużo łatwiejsza do wykonania.

Dominus - 2012-11-18, 16:20

jackthenight, przy przełącznikach impulsowych są wlutowywane żarówki.
aaryt - 2012-11-18, 16:38

Dzieki wszystkim, jakos juz sobie teraz poradze :D
Dar1962 - 2012-11-18, 17:00

aaryt napisał/a:
Dzieki wszystkim, jakos juz sobie teraz poradze :D

może to ci się przyda? - przeciągnij na dół - tam są fotki
http://www.daciaklub.pl/f...tlenia&start=15

jackthenight - 2012-11-19, 09:29

Dominus napisał/a:
jackthenight, przy przełącznikach impulsowych są wlutowywane żarówki.

A gdzie ty masz w Dacii impulsowe przyciski ?

aaryt - 2012-11-19, 09:32

jackthenight napisał/a:

Poza tym żadnych żarówek się w aucie nie lutuje, każda jest wymienna i najwięcej pracy jest przy wymianie żarówki właśnie przycisków takich jak: podnoszenie szyb, awaryjne itd.
Reszta jest dużo łatwiejsza do wykonania.

Tu bym sie nie zgodzil ;) By sie dostac do lewego przedniego pozycyjnego, bez wyjecia aku sie nie obedzie...

jackthenight - 2012-11-19, 09:33

aaryt napisał/a:
) By sie dostac do lewego przedniego pozycyjnego, bez wyjecia aku sie nie obedzie...

Ja wyjmuję bez wyjęcia aku i robię to w 10 sekund, więc ?

aaryt - 2012-11-19, 09:35

A ja nie, wiec?

EDIT: widac w sandero jest do tego lepszy dostep...

jackthenight - 2012-11-19, 09:36

To z wymianą żarówki od przycisku podnoszenia szyby lub wymianą żarówki od panelu ogrzewania i wentylatora będziesz miał jeszcze więcej problemów.
wat - 2012-11-19, 09:40

Artur ma małe dłonie i daje rade poprostu
jackthenight - 2012-11-19, 09:42

Cytat:
PS. a nie, tam jedna lampka jest...

Jeśli piszesz o tym panelu wentylatora i ogrzewania to są tam dwie żarówki.

aaryt - 2012-11-19, 09:45

Dobrze wiedziec, jak rozkrece nastepnym razem to ich poszkuam. Wczoraj juz wszystko zlozylem do kupy, bo ciemno sie robilo.
jackthenight - 2012-11-19, 09:47

Jedna żarówka jest dobrze widoczna po prawej stronie tego panelu , a druga jest centralnie po twojej lewej stronie.
Dominus - 2012-11-19, 09:47

jackthenight napisał/a:
Dominus napisał/a:
jackthenight, przy przełącznikach impulsowych są wlutowywane żarówki.

A gdzie ty masz w Dacii impulsowe przyciski ?


Jak sobie zamontujesz przełączniki impulsowy 6001546817 (do Dacii Logan ph. I) to będziesz miał :->

jackthenight - 2012-11-19, 09:55

Aha, a jak sobie zainstaluje silnik odrzutowy, to też go będę miał - no fajnie :)

Fabrycznie nie ma impulsowych przycisków, nie ma żadnych lutowanych żarówek - chociaż nie jestem tego na 100% pewny, bo czy podświetlenie przycisku AC nie jest zalutowane ?, również dobrze może być tam dioda - tego jeszcze nie rozbierałem. Wygląda na to że żarówka lub dioda w przycisku AC (przycisk włączający klimę) może być lutowana.

Dominus - 2012-11-19, 12:38

jackthenight, napisałem o impulsowych ponieważ napisałeś że "Poza tym żadnych żarówek się w aucie nie lutuje" a tak nie jest.
jackthenight - 2012-11-19, 15:48

Dominus napisał/a:
napisałem o impulsowych ponieważ napisałeś że "Poza tym żadnych żarówek się w aucie nie lutuje" a tak nie jest.
'

Jak nie jest, jak jest. Ja pisałem o Dacii, a nie o Toyocie.
W standardzie w naszych Daciach nie ma żarówek lutowanych. Autor wątku ma Dacię i to jeszcze Logan, w której również na pewno nie ma żarówek lutowanych.

laisar - 2012-11-19, 16:09

jackthenight napisał/a:
Autor wątku ma Dacię i to jeszcze Logan, w której również na pewno nie ma żarówek lutowanych

Niekoniecznie - kiedyś, kiedyś, impulsowe występowały w loganach, więc istnieje możliwość, że wątkotwórca się akurat załapał...

mud maX - 2012-11-22, 00:00

Jak wybebeszyć konsolę centralną DD - demonstruje pan noszący skarpety do sandałów:
http://duster.forum-dacia...er=asc&start=10
Znalezione kiedyś przy okazji, dorzucam do tematu.

filozofek - 2014-05-04, 10:21
Temat postu: demontaż konsoli środkowej Sandero I
Jak to ugryźć żeby nie połamać? Może jakaś ściągawka???
Józef - 2014-05-04, 18:50

Nie wiem czy tobie o to chodziło? link
http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=893
filmik pokazuję wszystko.

Mariusz - 2014-05-04, 19:01

filozofek,
Może te rysunki w tym wątku Ci pomogą http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#23909

filozofek - 2014-05-05, 20:40

dziękuję z góry
jest ok zaczepy i mocowania całe :)

Nikita_Bennet - 2017-06-11, 12:47

jackthenight napisał/a:
Laisar mam takie rysunki, z których wygląda że ciągnę dół do siebie.
Później górę do siebie.
Czy najpierw to ciągnąć do góry a później do siebie ?


Czyli najpierw radio?
Pytam bo padło podświetlenie a jest wystarczająco ciepło aby nie połamać plastików ;)

laisar - 2017-06-11, 22:13

Nikita_Bennet napisał/a:
najpierw radio?

Tak.

Nikita_Bennet - 2017-06-13, 11:23

thx, może przysiądę do tego bo podświetlenie siadło.
przemoc84 - 2017-06-14, 11:37

a jak wyjąć fabryczne radio? mam problem takowy, że płyt CD nie chce "wessać" tak jakby cały czas ją miał "wypluwać" oraz fakt, że ostatnio coraz częściej wyłącza się przy zapłonie a włącza po kilkudziesięciu sekundach jakby nigdy nic. Chcę sprawdzić co i jak podłączając inne radio
shrek - 2017-06-14, 14:06

A jakie masz radio?
przemoc84 - 2017-06-16, 08:48

fabryczne, w rogach mam po jednym "otworze" jakby na jakieś uchwyty do wyjęcia
shrek - 2017-06-16, 20:50

Chyba cztery?
Jak takie jak na foto to nawet gwozdziami da sie wyciagnac.

przemoc84 - 2017-06-19, 08:20

dokładnie takie... ale o dziwo po napisaniu posta wróciło wszystko do normy :lol:
TomaszU84 - 2018-03-31, 17:15

Panowie, a próbował któryś z was zdejmować te szare ramki nawiewów (Sandero Stepway 2011) oraz uchwyty w drzwiach? Zanim zacznę próbować może się dowiem jak... ;-)
shrek - 2018-04-01, 04:33

Panel srodkowy jest na zatrzaskach . Podobnie jak tu:
https://youtu.be/2xbPfanMqRA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group