DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Różnica między wersjami silnika diesla w dokkerze

kukubara - 2012-11-23, 13:23
Temat postu: Różnica między wersjami silnika diesla w dokkerze
Czy mozecie podsumowac czym dokladnie roznia sie trzy wersje oferowanego dizla
poza momentem obro i moca?

Dostepne sa wersje 75KM, 90KM i 110KM.

Ta ostatnia jest w Lodgy razem ze skrzynia 6-biegowa.

W Dokerze maja byc wersje 75 i 90km.

110 i chyba 90KM maja turbine ze wmienna geometria lopatek -
zgadza sie? Czy 75KM ma turbine bez zmiennej geometrii?

Czy pozostale czesci ostrzetu sa identyczne?
Filtr czastek stalych? Dwumasa (o ile wogole jest, bo nie wiem)...

Czekajac na Dokkera ;) mysle ktory wybrac silnik i wychodzi mi ze albo
benzynowy, albo najslabszego dizla. Na mocniejsze wydawac kasy nie chce.
Moze gdyby byla wersja 110KM z 6-biegowa skrzynia...

Zastanawiam sie co zyskam / strace biorac najslabszego klekota -
pomijajac oczywiscie to, ze wersje mocniejsze sa ...mocniejsze ;)

Czy przypadkiem wersja najslabsza nie jest tez najprostsza mechanicznie
i w zwiazku z tym nie moze byc najtrwalsza?

Ps. Wyszperalem, ze 1.5dCi 65KM nie ma intercoolera, wersja mocniejsza ma.
Cos jeszcze?

Jakub

Dar1962 - 2012-11-23, 14:04
Temat postu: Re: Roznica miedy poszczegolnymi wersjami silnika DIZLA...
kukubara napisał/a:
Zastanawiam sie co zyskam / strace biorac najslabszego klekota Jakub

+niewielkie spalanie, mniejsze ryzyko awarii (mniej wysilony, sprężarka bez kierownicy)
-gorsze osiągi, niższy moment obrotowy

laisar - 2012-11-23, 14:09

kukubara napisał/a:
czym dokladnie roznia sie trzy wersje oferowanego dizla

Mówisz sprecyzować o jaki model i z jakiego rocznika pytasz, bo to wszystko zmienia.

jjmalin - 2012-11-23, 14:16

DCI 90 i 110 maja FAP ( DPF ) jeśli dobrze myślę. Róznica będzie troszkę wieksza w spalaniu. Każda jednostka ma inny moment obrotowy. Osobiscie brałbym wersje z 6-cio biegową skrzynią. Wersja 110 ma turbinę ze zmienną geometrią 75 ma zwykła. Różnica też jest w systemie wtrysków. w 75 jest jeszcze chyba delphi a w mocniejszych BOSCH. Jeśli 75KM ma 200 Nm to śmiało bierz. ja mam 68 i 160Nm i troszkę wiecej by się przydało
kukubara - 2012-11-23, 14:25

laisar napisał/a:
kukubara napisał/a:
czym dokladnie roznia sie trzy wersje oferowanego dizla

Mówisz sprecyzować o jaki model i z jakiego rocznika pytasz, bo to wszystko zmienia.


Czy tylko ja odnosze wrazenie, ze odpowiadajacy nie czytaja pytania na
ktore odpowiadaja? ;)

J

maciek - 2012-11-23, 14:35

Cytat:
Roznica miedzy wersjami silnika DIZLA

kukubara co to jest DIZLA :?:

kukubara - 2012-11-23, 14:40

Tez bym bral wersje 110/6 biegow tyle, ze nie ma jej w ofercie (Dokker) :mrgreen:

Chodzi mi o roznice w _budowie_ silnika, a co za tym idzie eksploatacji,
serwisowaniu i potencjalnej awaryjnosci.
To ze silniejszy silnik jest ...silniejszy to raczej oczywistosc ;)

A ze interesuja mnie raczej najslabszy silnik z oferowanych w Dokkerze to
moze na nim sie skupmy ;)

Z tego co doczytalem to:
- nie ma zmiennej geometrii lopatek sprezarki,
- nie ma dwumasy,

Czegos jeszcze nie ma w porownaniu z mocniejszymi wersjami?

J.

laisar - 2012-11-23, 15:00

kukubara napisał/a:
odnosze wrazenie, ze odpowiadajacy nie czytaja pytania na
ktore odpowiadaja

Bo niby piszesz o dokkerze, a marudzisz coś o lodgy i jeszcze zmieniasz post po/w trakcie pisania odpowiedzi przez innych... d(((;

OK, mea culpa - więc do rzeczy:

Oba diesle - 75 i 90 KM - mają dokładnie to samo oznaczenie: K9K612, z czego wynika (na razie brak dokumentacji technicznej w Sieci d; ), że najprawdopodobniej (99%) różnią się jedynie właśnie momentem i mocą, co ustawia się w sterowniku silnika.

kukubara - 2012-11-23, 15:06

Wyglada na to, ze 75KM nie ma intercoolera, a oba mocniejsze maja.

J.

DrOzda - 2012-11-23, 15:08

110 turbina o zmiennej geometrii plus dwumasa
75 i 90 turbina zwykła i zwykłe sprzęgło.

laisar - 2012-11-23, 15:13

kukubara napisał/a:
75KM nie ma intercoolera

Ma.

jjmalin - 2012-11-23, 15:38

z turbiną nawet chyba musi być intercooler. mały bo mały ale jest
mekintosz - 2012-11-23, 16:06

Wszystkie daciowe diesleki maja intercooler. Podejrzewam, ze dci 75 KM nie ma dwumasy ani zmiennej geometrii w sprezarce. Ma fap ;-(
kukubara - 2012-11-23, 16:25

No to wyszperalem gdzies bledne dane, ze nie ma IC.

Na pocieszenie nie ma dwumasy ;-)

J.

laisar - 2012-11-23, 16:36

mekintosz napisał/a:
Wszystkie daciowe diesleki maja intercooler

Teraz tak, ale początkowo najsłabsze faktycznie nie miały.

mekintosz - 2012-11-23, 16:45

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Wszystkie daciowe diesleki maja intercooler

Teraz tak, ale początkowo najsłabsze faktycznie nie miały.


To dziwne, slyszalem ze 65 KM seria 1,5 dci nie miala. Zas w Daciach od zawsze byly 68 KM "potwory" ;-)

Kristoff - 2012-11-23, 16:50

Bo tak było, do 65 KM w dCi intercoolera nie było, od 68 KM był montowany. Były wersje Clio i Kangoo z takimi niewysilonymi motorami, natomiast w Daćkach we wszystkich wersjach dCi intercooler był.
laisar - 2012-11-23, 17:16

Kristoff napisał/a:
w Daćkach we wszystkich wersjach dCi intercooler był

Dokumentacja twierdzi co innego - że niektóre wersje 68 KM w loganach 2004-2007 nie miały IC.

Dawid - 2012-11-23, 20:09

Ja wybrałem najtańszego diesla , po wielu analizach cena/towar zakup najtańszego diesla jest dla Ciebie najbardziej opłacalny , dla producenta na odwrót - najlepiej jakby taniego diesla nikt nie kupował

68km ma intercooler

kukubara - 2012-11-23, 20:18

W moim wypadku to nawet nie chodzi o taniosc, te kilka tys moglbym dodac,
ale po prostu nie widze w tym sensu. Scigac sie Dokkerem i tak raczej nie
mozna ;) GDYBY byla dostepna 6-biegowa skrzynia z mocniejszym motorem
to moze doplacilbym za prawdopodobnie mniejszy halas na autostradach.

A tak to nie ma nic co mnie kusi ani w motorze 90KM ani w wersji Laureate
- co chce z dodatkow to moge dobrac opcjonalnie...

J.

mekintosz - 2012-11-23, 21:23

Moze bedzie w koncu w ofercie 110 KM dci w Dokkerze. Szkoda, ze tak kastruja na sile.
marszelest - 2012-11-23, 21:29

maciek napisał/a:
kukubara co to jest DIZLA :?:

maciek, to taka silnika

laisar - 2012-11-23, 21:40

mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile

Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:

Dyziek - 2012-11-23, 21:48

Laisar, nie kazdy jest zwolennikiem takich rozwiazan
yakov - 2012-11-23, 21:59

kukubara napisał/a:
to moze doplacilbym za prawdopodobnie mniejszy halas na autostradach

Przypuszczam, że przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma.

laisar - 2012-11-23, 21:59

Dyziek napisał/a:
nie kazdy jest zwolennikiem takich rozwiazan

Darmowych dodatkowych KM? Obowiązku nie ma - i można je przecież normalnie kupić za wyższą cenę... Nierozumiemococho.

Lukas87 - 2012-11-23, 22:00

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile

Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:


No najpierw je trzeba nakarmić a jak podrosną to wypuścić stadko na wybieg :mrgreen: :mrgreen:

Seal - 2012-11-23, 23:28

mekintosz napisał/a:
Moze bedzie w koncu w ofercie 110 KM dci w Dokkerze. Szkoda, ze tak kastruja na sile.

Poczekajmy roczek :-D
Dustera dCI 110 KM 4x2 też od razu nie było.

laisar - 2012-11-23, 23:46

yakov napisał/a:
przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma

Dlaczego? Przecież najwięcej hałasu generuje wtedy właśnie silnik, więc 6 bieg właśnie by pomógł.

Marmach - 2012-11-24, 00:18

W sumie dCi 75KM nie trzeba nawet "dopalać", wprawdzie ma 180Nm momentu, ale za to od 1750 obrotów. Poniżej prędkości autostradowych nie powinno być chyba wielkiej różnicy w porównaniu do starszej, mocniejszej wersji 200Nm bez FAP... którą się dobrze jeździ ;)

Za to Unia Europejska powinna się na coś przydać i wprowadzić obowiązek montowania skrzyni sześciobiegowej ;(

mekintosz - 2012-11-24, 16:39

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile

Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:


Kastruja oferte silnikow i skrzyn biegow. Klient chce zaplacic za wiekszy to niech doplaci i sie jeszcze cieszy ;-) Oczywiscie chipowac zawsze mozna ale w przypadku zakupu nowgo samochodu warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor. Roznica w cenie zakupu minus ew profesjonalny czip nie jest taka drastyczna.

kukubara - 2012-11-24, 17:31

Tyle, ze ten mocniejszy motor to tez np. dwumasa ktorej nie chce :)

J.

yakov - 2012-11-24, 20:42

laisar napisał/a:
yakov napisał/a:
przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma

Dlaczego? Przecież najwięcej hałasu generuje wtedy właśnie silnik, więc 6 bieg właśnie by pomógł.

Faktycznie, mój błąd - nie wiem czemu sobie ubzdurałem, że przy odpowiedniej prędkości bardziej szumi niż warczy - dziś akurat mogłem sobie sprawdzić "na żywca" - wg mojej subiektywnej oceny pół na pół (szumi/warczy).

laisar - 2012-11-25, 02:35

mekintosz napisał/a:
Kastruja oferte silnikow i skrzyn biegow

To nie kastracja, tylko wybór - taka jest uroda taniej marki, że jest on nieco ograniczony, bo udostępnienie każdej opcji to także są pewne koszty dla producenta. Musi je ponieść zanim - i jeśli w ogóle - klienci zapłacą z te dodatkowe możliwości.

(Aczkolwiek uważam, że w tym przypadku koszta są przeszacowane, bo zapewne dotyczą bardziej wizerunku Renault, a nie ceny technologii w Dacii).

Niemniej jednak oferta w zasadzie skonstruowana jest logicznie. To w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. A jak już ktoś naprawdę, naprawdę musi - to przecież ma TCe.

Z drugiej strony, nigdzie nie jest powiedziane, że nigdy nie wprowadzą dCi 110...



mekintosz napisał/a:
warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor

Nie wszyscy się z tym zgadzają [:

marszelest - 2012-11-25, 11:23

laisar napisał/a:
[...o w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. ....


wtrącę swoje 3 grosze :mrgreen:
z powyższym zdaniem można sie zgodzić pod warunkiem ,że ten dostawczak będzie lekkie ładunki wozić , jednak przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
fajnie było by mieć wybór większy ,ma się rozumieć :mrgreen:

laisar - 2012-11-25, 14:13

marszelest napisał/a:
przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna

Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <;


marszelest napisał/a:
fajnie było by mieć wybór większy

Pewnie, też tak uważam - i jeśli będę miał własną fabrykę samochodów, to przychylę nieba swoim klientom <; Ale póki co to jeśli nawet nie zgadzam się z obecnymi producentami, to zazwyczaj mogę zrozumieć logikę jaką się czasami tłumaczą.

mekintosz - 2012-11-25, 14:29

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor

Nie wszyscy się z tym zgadzają [:


Jesli chcesz miec 110 KM to zdecydowanie warto majac taka opcje wyboru w salonie kupic z tym silnikiem zamiast 90 KM + placic za chip. To mialem na mysli.

kukubara - 2012-11-25, 14:41

laisar napisał/a:
marszelest napisał/a:
przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna

Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <;


Bedac mala dziewczynka ;) wozilem w maluchu nieraz z 200kg kartonu
albo prawie tone na przyczepie. Auto jezdzilo normalnie jak to malacz -
pyr, pyr i do przodu :)

Cinquecento 700 z wiadomo jakim silnikiem zjezdzilem cala Chorwacje
z gory na dol i jedyna na co narzekalem to slabo dzialajaca klima ;)

Teaz jak sie okazuje auto z silnikiem 75KM nie ma prawa ruszyc z miejsca ;)
Chyba nam sie lekko w dupkach poprzewracalo :)

J.

laisar - 2012-11-25, 14:49

mekintosz napisał/a:
zamiast 90 KM + placic za chip

Ja pisałem o 75 + przeróbka na 90 (:

mekintosz - 2012-11-25, 14:58

Generalnie ta sama prawidlowosc 75 -> 90 i 90 -> 110
laisar - 2012-11-25, 15:10

mekintosz napisał/a:
Generalnie ta sama prawidlowosc

Nie, bo konstrukcje są różne - 75 i 90 to ten sam silnik, 90 i 110 to dwa różne.

kukubara - 2012-11-25, 15:57

No silnik chyba ten sam, tyle ze 110KM ma inna turbine?

J.

laisar - 2012-11-25, 16:24

kukubara napisał/a:
silnik chyba ten sam

Projektowo tak, ale niemal wszystkie części mają inne numery referencyjne - ergo, czymś tam jednak się różnią...

Prezes - 2012-11-25, 17:33

W Lodgy jak jeździłem, to 90 KM włącza turbinę przy 1750 obrotach i świszczy sobie (tak miałem w Dusterze 85KM), aktualny dCi 110 KM ma tak, że dołącza turbinę jak mu jest potrzebna i na tyle na ile elektronice się wydaje, że trzeba. Tak mi sprzedawca tłumaczył i rzeczywiście, jak się nie cisnęło, to bez turbiny do 2000 dojść można, co w konsekwencji może się odwdzięczyć niższym spalaniem.
r70 - 2012-11-27, 19:39

laisar napisał/a:
kukubara napisał/a:
silnik chyba ten sam

Projektowo tak, ale niemal wszystkie części mają inne numery referencyjne - ergo, czymś tam jednak się różnią...


a wersje dci75 i dci90 mają wszystkie te same numery katalogowe elementów silnika i osprzętu ?

laisar - 2012-11-28, 02:48

r70 napisał/a:
wersje dci75 i dci90 mają wszystkie te same numery katalogowe elementów silnika i osprzętu ?

Identyczne.

mojo - 2017-12-27, 16:10

Czym różni się 1.5dci 75KM od 90KM?
Z tego co znalazłem w necie to te silniki:
- mają takie samo oznaczenie K9K 892
- oba mają stałe łopatki turbo (95KM ma już zmienną)
- oba nie mają dwumasy
- wtryski Simensa (pytanie czy takie same)

no to jakie są różnice? Inny intercooler, głowica i zawory, większa sprężarka czy taka sama?

Chodzi mi oczywiście o te występujące w Daciach.

Pytałem dziś w ASO bo sprzedawcy oczywiście nie mają pojęcia ale job twoju mać i w serwisie nie mają zielonego pojęcia.

laisar - 2017-12-31, 21:58

mojo napisał/a:
no to jakie są różnice?

Tylko ECU/soft.

mojo - 2018-01-01, 10:34

laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
no to jakie są różnice?

Tylko ECU/soft.


Tobie akurat nie mam prawa nie wierzyć bo masz najlepsze informacje dotyczące strony technicznej Dacii ale czy jesteś na 100% pewien że nawet wałki rozrządu są identyczne bo rozumiem z odpowiedzi że głowica/zawory, turbo to to samo.

Bo tu pewna ciekawostka: firmy tuningowe podają bezpieczne "bezpieczne" podniesienie mocy po +25KM dla każdego z tych silników czyli dla 75 finalnie 100 a dla 90 finalnie 115. Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115?

laisar - 2018-01-01, 15:16

mojo napisał/a:
czy jesteś na 100% pewien że nawet wałki rozrządu są identyczne

Tak, jak już zresztą sam napisałeś - "mają takie samo oznaczenie" (chociaż tak naprawdę jest to K9K-626), a to obejmuje właśnie _kompletny_ silnik.

Wszystko możesz sprawdzić sam - http://www.catcar.info/renault/?lang=en, dokker dCi 75 to KEAH, dCi 90 to KEAJ.

(W konfiguratorze na Dacia.PL w drugim kroku można kliknąć w nazwę wersji, zamiast zaznaczyć kratkę, i sprawdzić, że "typ techniczny" podany pod koniec opisu to - odpowiednio - 0SDCH5 oraz 0SDCJ5).


Cytat:
Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo [firmy tuningowe] nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115?

Nieogar, kasa albo oba.

mojo - 2018-01-12, 16:36

I po temacie. Dacia wycofała dci 75KM a wersja (jedyna obecnie dostępna) z dci 90KM poszła w górę o 300,00.
laisar - 2018-01-12, 17:19

W cennikach z 09.01.2018 dalej jest dostępny dCi75 - zarówno w vanie, jak i w kombi.
mojo - 2018-01-12, 22:24

laisar napisał/a:
W cennikach z 09.01.2018 dalej jest dostępny dCi75 - zarówno w vanie, jak i w kombi.


Tak sorrki w Dokkerze. Ja pytałem pod kątem MCV a w MCV i Sandero dci 75 już w cenniku nie ma. Mówił mi sprzedawca pod koniec grudnia że są takie plany i szybko się sprawdziło. Do tego oczywiście musiało podrożeć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group