|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Różnica między wersjami silnika diesla w dokkerze
kukubara - 2012-11-23, 13:23 Temat postu: Różnica między wersjami silnika diesla w dokkerze Czy mozecie podsumowac czym dokladnie roznia sie trzy wersje oferowanego dizla
poza momentem obro i moca?
Dostepne sa wersje 75KM, 90KM i 110KM.
Ta ostatnia jest w Lodgy razem ze skrzynia 6-biegowa.
W Dokerze maja byc wersje 75 i 90km.
110 i chyba 90KM maja turbine ze wmienna geometria lopatek -
zgadza sie? Czy 75KM ma turbine bez zmiennej geometrii?
Czy pozostale czesci ostrzetu sa identyczne?
Filtr czastek stalych? Dwumasa (o ile wogole jest, bo nie wiem)...
Czekajac na Dokkera ;) mysle ktory wybrac silnik i wychodzi mi ze albo
benzynowy, albo najslabszego dizla. Na mocniejsze wydawac kasy nie chce.
Moze gdyby byla wersja 110KM z 6-biegowa skrzynia...
Zastanawiam sie co zyskam / strace biorac najslabszego klekota -
pomijajac oczywiscie to, ze wersje mocniejsze sa ...mocniejsze ;)
Czy przypadkiem wersja najslabsza nie jest tez najprostsza mechanicznie
i w zwiazku z tym nie moze byc najtrwalsza?
Ps. Wyszperalem, ze 1.5dCi 65KM nie ma intercoolera, wersja mocniejsza ma.
Cos jeszcze?
Jakub
Dar1962 - 2012-11-23, 14:04 Temat postu: Re: Roznica miedy poszczegolnymi wersjami silnika DIZLA...
kukubara napisał/a: | Zastanawiam sie co zyskam / strace biorac najslabszego klekota Jakub |
+niewielkie spalanie, mniejsze ryzyko awarii (mniej wysilony, sprężarka bez kierownicy)
-gorsze osiągi, niższy moment obrotowy
laisar - 2012-11-23, 14:09
kukubara napisał/a: | czym dokladnie roznia sie trzy wersje oferowanego dizla |
Mówisz sprecyzować o jaki model i z jakiego rocznika pytasz, bo to wszystko zmienia.
jjmalin - 2012-11-23, 14:16
DCI 90 i 110 maja FAP ( DPF ) jeśli dobrze myślę. Róznica będzie troszkę wieksza w spalaniu. Każda jednostka ma inny moment obrotowy. Osobiscie brałbym wersje z 6-cio biegową skrzynią. Wersja 110 ma turbinę ze zmienną geometrią 75 ma zwykła. Różnica też jest w systemie wtrysków. w 75 jest jeszcze chyba delphi a w mocniejszych BOSCH. Jeśli 75KM ma 200 Nm to śmiało bierz. ja mam 68 i 160Nm i troszkę wiecej by się przydało
kukubara - 2012-11-23, 14:25
laisar napisał/a: | kukubara napisał/a: | czym dokladnie roznia sie trzy wersje oferowanego dizla |
Mówisz sprecyzować o jaki model i z jakiego rocznika pytasz, bo to wszystko zmienia. |
Czy tylko ja odnosze wrazenie, ze odpowiadajacy nie czytaja pytania na
ktore odpowiadaja? ;)
J
maciek - 2012-11-23, 14:35
Cytat: | Roznica miedzy wersjami silnika DIZLA |
kukubara co to jest DIZLA
kukubara - 2012-11-23, 14:40
Tez bym bral wersje 110/6 biegow tyle, ze nie ma jej w ofercie (Dokker)
Chodzi mi o roznice w _budowie_ silnika, a co za tym idzie eksploatacji,
serwisowaniu i potencjalnej awaryjnosci.
To ze silniejszy silnik jest ...silniejszy to raczej oczywistosc ;)
A ze interesuja mnie raczej najslabszy silnik z oferowanych w Dokkerze to
moze na nim sie skupmy ;)
Z tego co doczytalem to:
- nie ma zmiennej geometrii lopatek sprezarki,
- nie ma dwumasy,
Czegos jeszcze nie ma w porownaniu z mocniejszymi wersjami?
J.
laisar - 2012-11-23, 15:00
kukubara napisał/a: | odnosze wrazenie, ze odpowiadajacy nie czytaja pytania na
ktore odpowiadaja |
Bo niby piszesz o dokkerze, a marudzisz coś o lodgy i jeszcze zmieniasz post po/w trakcie pisania odpowiedzi przez innych... d(((;
OK, mea culpa - więc do rzeczy:
Oba diesle - 75 i 90 KM - mają dokładnie to samo oznaczenie: K9K612, z czego wynika (na razie brak dokumentacji technicznej w Sieci d; ), że najprawdopodobniej (99%) różnią się jedynie właśnie momentem i mocą, co ustawia się w sterowniku silnika.
kukubara - 2012-11-23, 15:06
Wyglada na to, ze 75KM nie ma intercoolera, a oba mocniejsze maja.
J.
DrOzda - 2012-11-23, 15:08
110 turbina o zmiennej geometrii plus dwumasa
75 i 90 turbina zwykła i zwykłe sprzęgło.
laisar - 2012-11-23, 15:13
kukubara napisał/a: | 75KM nie ma intercoolera |
Ma.
jjmalin - 2012-11-23, 15:38
z turbiną nawet chyba musi być intercooler. mały bo mały ale jest
mekintosz - 2012-11-23, 16:06
Wszystkie daciowe diesleki maja intercooler. Podejrzewam, ze dci 75 KM nie ma dwumasy ani zmiennej geometrii w sprezarce. Ma fap ;-(
kukubara - 2012-11-23, 16:25
No to wyszperalem gdzies bledne dane, ze nie ma IC.
Na pocieszenie nie ma dwumasy
J.
laisar - 2012-11-23, 16:36
mekintosz napisał/a: | Wszystkie daciowe diesleki maja intercooler |
Teraz tak, ale początkowo najsłabsze faktycznie nie miały.
mekintosz - 2012-11-23, 16:45
laisar napisał/a: | mekintosz napisał/a: | Wszystkie daciowe diesleki maja intercooler |
Teraz tak, ale początkowo najsłabsze faktycznie nie miały. |
To dziwne, slyszalem ze 65 KM seria 1,5 dci nie miala. Zas w Daciach od zawsze byly 68 KM "potwory"
Kristoff - 2012-11-23, 16:50
Bo tak było, do 65 KM w dCi intercoolera nie było, od 68 KM był montowany. Były wersje Clio i Kangoo z takimi niewysilonymi motorami, natomiast w Daćkach we wszystkich wersjach dCi intercooler był.
laisar - 2012-11-23, 17:16
Kristoff napisał/a: | w Daćkach we wszystkich wersjach dCi intercooler był |
Dokumentacja twierdzi co innego - że niektóre wersje 68 KM w loganach 2004-2007 nie miały IC.
Dawid - 2012-11-23, 20:09
Ja wybrałem najtańszego diesla , po wielu analizach cena/towar zakup najtańszego diesla jest dla Ciebie najbardziej opłacalny , dla producenta na odwrót - najlepiej jakby taniego diesla nikt nie kupował
68km ma intercooler
kukubara - 2012-11-23, 20:18
W moim wypadku to nawet nie chodzi o taniosc, te kilka tys moglbym dodac,
ale po prostu nie widze w tym sensu. Scigac sie Dokkerem i tak raczej nie
mozna ;) GDYBY byla dostepna 6-biegowa skrzynia z mocniejszym motorem
to moze doplacilbym za prawdopodobnie mniejszy halas na autostradach.
A tak to nie ma nic co mnie kusi ani w motorze 90KM ani w wersji Laureate
- co chce z dodatkow to moge dobrac opcjonalnie...
J.
mekintosz - 2012-11-23, 21:23
Moze bedzie w koncu w ofercie 110 KM dci w Dokkerze. Szkoda, ze tak kastruja na sile.
marszelest - 2012-11-23, 21:29
maciek napisał/a: | kukubara co to jest DIZLA |
maciek, to taka silnika
laisar - 2012-11-23, 21:40
mekintosz napisał/a: | Szkoda, ze tak kastruja na sile |
Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [:
Dyziek - 2012-11-23, 21:48
Laisar, nie kazdy jest zwolennikiem takich rozwiazan
yakov - 2012-11-23, 21:59
kukubara napisał/a: | to moze doplacilbym za prawdopodobnie mniejszy halas na autostradach |
Przypuszczam, że przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma.
laisar - 2012-11-23, 21:59
Dyziek napisał/a: | nie kazdy jest zwolennikiem takich rozwiazan |
Darmowych dodatkowych KM? Obowiązku nie ma - i można je przecież normalnie kupić za wyższą cenę... Nierozumiemococho.
Lukas87 - 2012-11-23, 22:00
laisar napisał/a: | mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze tak kastruja na sile
Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [: |
No najpierw je trzeba nakarmić a jak podrosną to wypuścić stadko na wybieg
Seal - 2012-11-23, 23:28
mekintosz napisał/a: | Moze bedzie w koncu w ofercie 110 KM dci w Dokkerze. Szkoda, ze tak kastruja na sile. |
Poczekajmy roczek
Dustera dCI 110 KM 4x2 też od razu nie było.
laisar - 2012-11-23, 23:46
yakov napisał/a: | przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma |
Dlaczego? Przecież najwięcej hałasu generuje wtedy właśnie silnik, więc 6 bieg właśnie by pomógł.
Marmach - 2012-11-24, 00:18
W sumie dCi 75KM nie trzeba nawet "dopalać", wprawdzie ma 180Nm momentu, ale za to od 1750 obrotów. Poniżej prędkości autostradowych nie powinno być chyba wielkiej różnicy w porównaniu do starszej, mocniejszej wersji 200Nm bez FAP... którą się dobrze jeździ ;)
Za to Unia Europejska powinna się na coś przydać i wprowadzić obowiązek montowania skrzyni sześciobiegowej ;(
mekintosz - 2012-11-24, 16:39
laisar napisał/a: | mekintosz napisał/a: | Szkoda, ze tak kastruja na sile |
Jeśli masz na myśli te 75 kucy, to jest wręcz przeciwnie - to świetna informacja, bo przecież cenę też tną, a potem można będzie sobie "odblokować" uwięzione rumaki [: |
Kastruja oferte silnikow i skrzyn biegow. Klient chce zaplacic za wiekszy to niech doplaci i sie jeszcze cieszy Oczywiscie chipowac zawsze mozna ale w przypadku zakupu nowgo samochodu warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor. Roznica w cenie zakupu minus ew profesjonalny czip nie jest taka drastyczna.
kukubara - 2012-11-24, 17:31
Tyle, ze ten mocniejszy motor to tez np. dwumasa ktorej nie chce :)
J.
yakov - 2012-11-24, 20:42
laisar napisał/a: | yakov napisał/a: | przy odpowiedniej prędkości (autostradowej) w Dokkerze (jak i w innych D.) nie będzie miało znaczenia dla hałasu czy jest 6ty bieg czy też go nie ma |
Dlaczego? Przecież najwięcej hałasu generuje wtedy właśnie silnik, więc 6 bieg właśnie by pomógł. |
Faktycznie, mój błąd - nie wiem czemu sobie ubzdurałem, że przy odpowiedniej prędkości bardziej szumi niż warczy - dziś akurat mogłem sobie sprawdzić "na żywca" - wg mojej subiektywnej oceny pół na pół (szumi/warczy).
laisar - 2012-11-25, 02:35
mekintosz napisał/a: | Kastruja oferte silnikow i skrzyn biegow |
To nie kastracja, tylko wybór - taka jest uroda taniej marki, że jest on nieco ograniczony, bo udostępnienie każdej opcji to także są pewne koszty dla producenta. Musi je ponieść zanim - i jeśli w ogóle - klienci zapłacą z te dodatkowe możliwości.
(Aczkolwiek uważam, że w tym przypadku koszta są przeszacowane, bo zapewne dotyczą bardziej wizerunku Renault, a nie ceny technologii w Dacii).
Niemniej jednak oferta w zasadzie skonstruowana jest logicznie. To w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. A jak już ktoś naprawdę, naprawdę musi - to przecież ma TCe.
Z drugiej strony, nigdzie nie jest powiedziane, że nigdy nie wprowadzą dCi 110...
mekintosz napisał/a: | warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor |
Nie wszyscy się z tym zgadzają [:
marszelest - 2012-11-25, 11:23
laisar napisał/a: | [...o w końcu jest dostawczak, któremu duża moc maksymalna (= duża prędkość) nie jest specjalnie potrzebna. .... |
wtrącę swoje 3 grosze
z powyższym zdaniem można sie zgodzić pod warunkiem ,że ten dostawczak będzie lekkie ładunki wozić , jednak przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna
fajnie było by mieć wybór większy ,ma się rozumieć
laisar - 2012-11-25, 14:13
marszelest napisał/a: | przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna |
Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <;
marszelest napisał/a: | fajnie było by mieć wybór większy |
Pewnie, też tak uważam - i jeśli będę miał własną fabrykę samochodów, to przychylę nieba swoim klientom <; Ale póki co to jeśli nawet nie zgadzam się z obecnymi producentami, to zazwyczaj mogę zrozumieć logikę jaką się czasami tłumaczą.
mekintosz - 2012-11-25, 14:29
laisar napisał/a: | mekintosz napisał/a: | warto na dzien dobry kupic mocniejszy motor |
Nie wszyscy się z tym zgadzają [: |
Jesli chcesz miec 110 KM to zdecydowanie warto majac taka opcje wyboru w salonie kupic z tym silnikiem zamiast 90 KM + placic za chip. To mialem na mysli.
kukubara - 2012-11-25, 14:41
laisar napisał/a: | marszelest napisał/a: | przy ciężkich ładunkach większa moc jest przydatna |
Każde auto skonstruowane jest tak, że to co ma w zupełności wystarcza na jego DMC. A jeżeli ktoś chce ją przekraczać, to już nie jest zmartwienie producenta... <; |
Bedac mala dziewczynka ;) wozilem w maluchu nieraz z 200kg kartonu
albo prawie tone na przyczepie. Auto jezdzilo normalnie jak to malacz -
pyr, pyr i do przodu :)
Cinquecento 700 z wiadomo jakim silnikiem zjezdzilem cala Chorwacje
z gory na dol i jedyna na co narzekalem to slabo dzialajaca klima ;)
Teaz jak sie okazuje auto z silnikiem 75KM nie ma prawa ruszyc z miejsca ;)
Chyba nam sie lekko w dupkach poprzewracalo :)
J.
laisar - 2012-11-25, 14:49
mekintosz napisał/a: | zamiast 90 KM + placic za chip |
Ja pisałem o 75 + przeróbka na 90 (:
mekintosz - 2012-11-25, 14:58
Generalnie ta sama prawidlowosc 75 -> 90 i 90 -> 110
laisar - 2012-11-25, 15:10
mekintosz napisał/a: | Generalnie ta sama prawidlowosc |
Nie, bo konstrukcje są różne - 75 i 90 to ten sam silnik, 90 i 110 to dwa różne.
kukubara - 2012-11-25, 15:57
No silnik chyba ten sam, tyle ze 110KM ma inna turbine?
J.
laisar - 2012-11-25, 16:24
kukubara napisał/a: | silnik chyba ten sam |
Projektowo tak, ale niemal wszystkie części mają inne numery referencyjne - ergo, czymś tam jednak się różnią...
Prezes - 2012-11-25, 17:33
W Lodgy jak jeździłem, to 90 KM włącza turbinę przy 1750 obrotach i świszczy sobie (tak miałem w Dusterze 85KM), aktualny dCi 110 KM ma tak, że dołącza turbinę jak mu jest potrzebna i na tyle na ile elektronice się wydaje, że trzeba. Tak mi sprzedawca tłumaczył i rzeczywiście, jak się nie cisnęło, to bez turbiny do 2000 dojść można, co w konsekwencji może się odwdzięczyć niższym spalaniem.
r70 - 2012-11-27, 19:39
laisar napisał/a: | kukubara napisał/a: | silnik chyba ten sam |
Projektowo tak, ale niemal wszystkie części mają inne numery referencyjne - ergo, czymś tam jednak się różnią... |
a wersje dci75 i dci90 mają wszystkie te same numery katalogowe elementów silnika i osprzętu ?
laisar - 2012-11-28, 02:48
r70 napisał/a: | wersje dci75 i dci90 mają wszystkie te same numery katalogowe elementów silnika i osprzętu ? |
Identyczne.
mojo - 2017-12-27, 16:10
Czym różni się 1.5dci 75KM od 90KM?
Z tego co znalazłem w necie to te silniki:
- mają takie samo oznaczenie K9K 892
- oba mają stałe łopatki turbo (95KM ma już zmienną)
- oba nie mają dwumasy
- wtryski Simensa (pytanie czy takie same)
no to jakie są różnice? Inny intercooler, głowica i zawory, większa sprężarka czy taka sama?
Chodzi mi oczywiście o te występujące w Daciach.
Pytałem dziś w ASO bo sprzedawcy oczywiście nie mają pojęcia ale job twoju mać i w serwisie nie mają zielonego pojęcia.
laisar - 2017-12-31, 21:58
mojo napisał/a: | no to jakie są różnice? |
Tylko ECU/soft.
mojo - 2018-01-01, 10:34
laisar napisał/a: | mojo napisał/a: | no to jakie są różnice? |
Tylko ECU/soft. |
Tobie akurat nie mam prawa nie wierzyć bo masz najlepsze informacje dotyczące strony technicznej Dacii ale czy jesteś na 100% pewien że nawet wałki rozrządu są identyczne bo rozumiem z odpowiedzi że głowica/zawory, turbo to to samo.
Bo tu pewna ciekawostka: firmy tuningowe podają bezpieczne "bezpieczne" podniesienie mocy po +25KM dla każdego z tych silników czyli dla 75 finalnie 100 a dla 90 finalnie 115. Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115?
laisar - 2018-01-01, 15:16
mojo napisał/a: | czy jesteś na 100% pewien że nawet wałki rozrządu są identyczne |
Tak, jak już zresztą sam napisałeś - "mają takie samo oznaczenie" (chociaż tak naprawdę jest to K9K-626), a to obejmuje właśnie _kompletny_ silnik.
Wszystko możesz sprawdzić sam - http://www.catcar.info/renault/?lang=en, dokker dCi 75 to KEAH, dCi 90 to KEAJ.
(W konfiguratorze na Dacia.PL w drugim kroku można kliknąć w nazwę wersji, zamiast zaznaczyć kratkę, i sprawdzić, że "typ techniczny" podany pod koniec opisu to - odpowiednio - 0SDCH5 oraz 0SDCJ5).
Cytat: | Dlaczego wobec tego jeżeli to to samo [firmy tuningowe] nie robią zarówno z 75 jak i 90 finalnie 115? |
Nieogar, kasa albo oba.
mojo - 2018-01-12, 16:36
I po temacie. Dacia wycofała dci 75KM a wersja (jedyna obecnie dostępna) z dci 90KM poszła w górę o 300,00.
laisar - 2018-01-12, 17:19
W cennikach z 09.01.2018 dalej jest dostępny dCi75 - zarówno w vanie, jak i w kombi.
mojo - 2018-01-12, 22:24
laisar napisał/a: | W cennikach z 09.01.2018 dalej jest dostępny dCi75 - zarówno w vanie, jak i w kombi. |
Tak sorrki w Dokkerze. Ja pytałem pod kątem MCV a w MCV i Sandero dci 75 już w cenniku nie ma. Mówił mi sprzedawca pod koniec grudnia że są takie plany i szybko się sprawdziło. Do tego oczywiście musiało podrożeć.
|
|