|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - MPi czy TCe?
hojnorek - 2012-11-28, 10:08 Temat postu: MPi czy TCe? chodzi o silniki w Lodgy (choć pewnie za chwilę podobne dylamety będą w nowym Sandero o Loganie). Niezawodność kontra moc??
W najbliższych dniach przejadę się Clio TCe 0,9dm3. zobaczymy jak to jeździ :)
tak czy siak coraz bardziej przekonuje się do TCe (i pięcioletniej gwarancji)
Prezes - 2012-11-28, 10:32
hojnorek napisał/a: | tak czy siak coraz bardziej przekonuje się do TCe | Może ten 1.2 115 KM będzie lepszy, bo tym 0.9 TCe można być zawiedzionym - i to nie tylko moja opinia.
hojnorek - 2012-11-28, 10:44
pod jakim względem zawiedzionym? 90KM w sandero i clio powinno dawać radę, choć tak na prawdę jeździ się momentem a nie końmi :) mamy 136Nm przy 2,5krpm
mnie zawiódł dCi na jeździe próbnej który klekotał jakby się chciał rozlecieć :/
Prezes - 2012-11-28, 10:58
Teraz mam 86KM i 115 Nm przy 200kg cięższym samochodzie od Clio. Te 136 Nm wygląda ładnie na papierze. Clio przy moim zbiera się lepiej spod świateł, przy zwykłej jeździe wypada gorzej. Może nie dotarte czy coś.. ale się zawiodłem i znam kilka osób, które też się dynamiką Clio rozczarowały. Jakbym miał dopłacać do TCe w clio to bym jeszcze tysiaka dokładał do dCi. Ale ten w Lodgy to ma być inna technologia podobno. Trzeba się Meganką przejechać i sprawdzić, ja nie miałem okazji.
hojnorek - 2012-11-28, 11:06
no właśnie podobno nie inna :]
chyba że to starsze Clio :)
mówimy o rodzinie TCe: 0,9; 1,2 i 1,4
kurna samochody demonstracyjne to same dCi. heh
Prezes - 2012-11-28, 11:58
hojnorek napisał/a: | mówimy o rodzinie TCe: 0,9; 1,2 i 1,4 | Najnowsiejsze :)
Jakbym się na benzynę decydował, to po jeździe testowej Lodgy ten 1.6 zdawał się być bardzo w porządku i jego bym wziął, nie TCe. Te turbo benzyny potrafią wypić, dCi jest oszczędniejsze przy sporej dynamice. Ale dźwięk diesla a dźwięk benzyny... Diesla polubiłem za moment obrotowy i spalanie, znielubiłem zaś za klekot jak się człowiek zatrzymuje na światłach.
hojnorek - 2012-11-28, 12:08
jeździłem dieslem 2,0 TDCi (320Nm) - tam klekot nie przeszkadzał :) a turbina świstała aż miło. 2ookkm bez żadnych ale to żadnych usterek. ale teraz to już nie te diesle :/
no właśnie z tego co się wstępnie zorientowałem to najbliższą 1,6MPi mam na próbę w Wawie, ale jak na złość w delegację mnie nie chcą wysłać :)
irytują mnie handlowcy. żaden nie jeździł 1,6, nie wiedzieli nawet jaką pojemność ma TCe (obstawiali 1,4) ale twierdzą że będzie lepszy. heh
Prezes - 2012-11-28, 12:40
Dziwne to trochę, że często człowiek z Internetu wie więcej niż od handlowca, a to Ci powinni się interesować bardziej..
esdziewiaty - 2012-11-28, 16:49
hojnorek napisał/a: |
mnie zawiódł dCi na jeździe próbnej który klekotał jakby się chciał rozlecieć :/ |
Spieszę poinformować, że zimne dCi tak ma:) Na zimno, gdy głębiej naciśniemy pedał przyspieszenia bardzo twardo i nieprzyjemnie hałasuje, po rozgrzaniu problem znika.
r70 - 2012-11-28, 19:54
co to klekotu DCI to jest on różny w zależności od wersj. Ja na przemiennie używam 1.5dci z 2003 roku - 82km, 185nm , i drugiego z 2008r 86km i 200nm i ich brzemienie jest zupełnie inne - jakby to były zupełnie różne silniki. Poza tym sporadycznie mam dostęp do 1.5DCI 110KM FAP w dusterze teścia i on brzmi jeszcze inaczej.
Najbardziej miły dla ucha dźwięk generuje wersja najstarsza :)
Także obecnie może być tak że wersja 90 i 110 mogą się zachowywać akustycznie zupełnie inaczej.
edit:
Co do wyboru MPI vs TCE to jeśli pod kątem zakładania LPG to oczywiście MPI.
Jeśli nie, to chyba jednak TCE - oczywiście że potrafią wypić, ale można bardziej niż w przypadku MPI decydować o tym jak dynamicznie jedziemy i czy chcemy naprawdę oszczędzać czy np. sprawniej wyprzedzić. Generalnie łączą one komfort pracy diesla i benzyny - ciągną od niskich obrotów jak klekoty, a wkręcają się na wysokie obroty w i nie wibrują na biegu jałowym - jak benzyna.
200-250tyś km przy normalnej jeździe zapewne wytrzymają, a nie widzę żeby na forum było sporo osób które mają przejechane więcej. Sprzedać i tak się za parę lat sprzeda - wtedy i tak będą one uchodziły za te mnie wysilone i trwalsze niż "współczesne" ;)
RenaultDacia - 2012-11-28, 20:29
Co do Lodgy to wybrałbym 1.2 115 KM TCE zamiast 1.6 MPI, ale już przy Sandero wolałbym w tym momencie 1.2 75 KM zamiast 0.9 TCE, celem zagazowania :)
Dyziek - 2012-11-28, 20:58
hojnorek napisał/a: | pod jakim względem zawiedzionym? 90KM w sandero i clio powinno dawać radę, choć tak na prawdę jeździ się momentem a nie końmi :) mamy 136Nm przy 2,5krpm |
nie zapomnij, ze mdzy silnikiem, a kolami masz jeszcze m.in. skrzynie. Ta potrafi polozyc niejeden sensowny silnik
hojnorek - 2012-11-28, 22:21
to prawda. Wkurza mnie że w renault jest 6 biegów a właściwie że w dacia nie ma :/RenaultDacia skąd taka różnica? 1,6 też idealnie by się gazował
Prezes - 2012-11-29, 08:41
r70 napisał/a: | Generalnie łączą one komfort pracy diesla i benzyny - ciągną od niskich obrotów jak klekoty, a wkręcają się na wysokie obroty w i nie wibrują na biegu jałowym - jak benzyna. | Też tak myślałem.. ale elastyczność lipna, przynajmniej przy tym 0.9.
chriskb - 2012-11-29, 09:02
Mnie się wydaje, że jak mówimy o silniku czterosuwowym to najlepszą kulturę pracy będą miały silniki 4-ro, 8-o lub 12-sto cylindrowe, wszystkie nieparzyste lub 6-cio, 10-cio cylindrowe to już naginanie rzeczywistości.
Stara metoda, należy postawić na wolnych obrotach 20 gr na sztorc i nie powinno się przewrócić. Wtedy po pierwsze silnik jest dobrze wyregulowany a po drugie zapewnia przyjemny jak to Czesi mówią "zwuk".
r70 - 2012-11-29, 15:27
Prezes napisał/a: | r70 napisał/a: | Generalnie łączą one komfort pracy diesla i benzyny - ciągną od niskich obrotów jak klekoty, a wkręcają się na wysokie obroty w i nie wibrują na biegu jałowym - jak benzyna. | Też tak myślałem.. ale elastyczność lipna, przynajmniej przy tym 0.9. |
wiesz... 0.9 ma tylko 136Nm przy 2500 obr. więc to raczej wartość diesla wolnossącego 1.9 ;) albo wolnossącej benzyny 1.4. Nie ma co się spodziewać cudów - po tym silniku spodziewałbym się raczej ekonomiki właśnie na poziomie 1.9D i fajnie będzie jeśli kultura pracy będzie nie wskazująca na typowe 3 cylindry
Ale taki TCE 1.2 ma już 190nm 2000-4000obr ale 80 czy 90% już przy 1500 obrotów więc może to być bardzo miła w eksploatacji jednostka :)
marszelest - 2012-11-29, 21:10
chriskb napisał/a: | ...
Stara metoda, należy postawić na wolnych obrotach 20 gr na sztorc i nie powinno się przewrócić. Wtedy po pierwsze silnik jest dobrze wyregulowany a po drugie zapewnia przyjemny jak to Czesi mówią "zwuk". |
wiem ,że było kiedyś bmw z V12 kolo postawił monetę na sztorc odpalił silnik i ani drgnęła potem to samo z robił z nowszym bmw ale silnik V8 moneta się przewróciła,
ja jak bym postawił monetę to po dopaleniu musiał bym pól auta rozebrać żeby ja wydobyć :D
co do 3cylindrowego to nie ma szans ,żeby miał ładny dźwięk no bo z czego, i nie wydaje mi się żeby był ekonomiczny chyba ,że ktoś bardzo wolno jeździ, ale przy wyższych prędkościach obawiam się,że będzie ssał paliwo jak smok wawelski
wg mnie 0,9 to jest dobre do twingo co najwyżej
natomiast 1,6 turbo o to co innego
laisar - 2012-12-01, 03:06
0,9, 1,2 i 1,4 to częściowo 3 różne konstrukcje - 0,9 jest bratem 1,2, ale nie ma wtrysku bezpośredniego, 1,4 to całkowicie odmienna linia silników.
malygabrys - 2012-12-01, 07:52
To by oznaczało że 0,9 nadaje się do gazowania? A 1,2 już nie, a co z 1,4?
laisar - 2012-12-01, 11:25
Wszystkie da się zagazować (; - ale w przypadku 0,9 jest to faktycznie najłatwiejsze, bo to zwyczajna instalacja sekwencyjna IV generacji, niemal taka sama jak do tytułowego MPi.
1,2 ma wtrysk bezpośredni, więc w praktyce pozostaje chyba tylko V generacja, z wtryskiem fazy ciekłej.
1,4 są różne - są wolnossące 8v i 16v, ale jest też odmiana uturbiona, z wtryskiem bezpośrednim.
_Big_Mac_ - 2012-12-01, 11:58
1.4 TCe ma wtrysk bezpośredni? Na pewno?
Auto Krytyk - 2012-12-01, 13:38
Pierwsze wersje 1.4 tce na pewno nie miały wtrysku bezpośredniego w megane i scenicach.
stes - 2012-12-03, 18:57
Nie wiem jak będzie jeździł Clio 0,9 z turbiną .
Pewnie troszke słaby
1,2 powinien dać zadowolenie z jazdy, gdyżjest trochę lżejszy od Megi III
Mam Teraz Megane 1.4 z turbiną. Teraz to jest radość z jazdy
ian - 2012-12-04, 20:07
Czy mam spodziewać się, że po kolejnym zaostrzeniu norm emisji spalin np.: w 2014, czy 2015 MPI w ogóle znikną z rynku? Tak jak swego czasu silniki 16V wyparły 8V, a diesle z turbodoładowaniem te wolnossące?
Kombinuję jaki silnik będzie najlepszy w Loganie. Benzyna 16V to wysokie obroty, co jest zupełnym przeciwieństwem i zaprzeczeniem stylu jazdy ze starym ośmiozaworowym silnikiem 75KM. Większość jazdy pomiędzy 1500-2500 obr/min, maksymalnie 3000-3200 obr/min niczym w starym dieslu. Na zachowanie starych nawyków i przyzwyczajeń pozwoli chyba właśnie TCe (maksymalny moment obrotowy dostępny już od 2500 obr/min., niżej niż przy 75 KM 1.4 MPI). Tylko ta turbodziura i pytanie, czy TCe jest silnikiem rzeczywiście tolerującym niskie obroty? Niskie, czy wysokie obroty mają wpływ na żywotność silnika TCe, oraz awaryjność turbosprężarki?
Wreszcie kwestia serwisowania. Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek raczej nie nadaje się do regeneracji. 200.000 tysięcy km powinna jednak wytrzymać? Zmienne fazy rozrządu to jeszcze rozumiem, ale układ przestawny wałka rozrządu? Jak to działa?
r70 - 2012-12-04, 20:27
a TCE mają turbinę ze zmienną geometrią ?
Niskich obrotów raczej bym się w tych silnikach nie obawiał - skoro moment obrotowy jest dostępny od 2000-2500 a znaczna jego część jeszcze niżej tzn że można przy takich prędkościach eksploatować silnik.
Dla miłośników jazdy na takich niskich obrotach są ewidentnie silniki benzynowe o dużych pojemnościach, ale te mniejsze ale właśnie z turbinami, albo DCI.
bebe - 2012-12-04, 20:28
ian napisał/a: | Benzyna 16V to wysokie obroty, co jest zupełnym przeciwieństwem i zaprzeczeniem stylu jazdy ze starym ośmiozaworowym silnikiem 75KM. |
Wysokie obroty - tylko, jeśli chcesz przyspieszać. :] Przy normalnym turlaniu się po mieście silnika nie ma, nie słychać, nie widać, po prostu sobie jedziesz. :) Dół ma całkiem wporzo. Jedyne co, to chyba spalanie jest wyższe niż w MPi, ale pewności nie mam.
ian napisał/a: | Zmienne fazy rozrządu to jeszcze rozumiem, ale układ przestawny wałka rozrządu? Jak to działa? |
Brzmi jak VANOS, czyli dwustopniowa regulacja faz rozrządu. Coś, co w BMW psuje się już od lat '80. :)
Marmach - 2012-12-04, 20:36
ian napisał/a: | Niskie, czy wysokie obroty mają wpływ na żywotność silnika TCe, oraz awaryjność turbosprężarki? |
Samemu silnikowi to chyba raczej trudno zaszkodzić niskimi obrotami, chyba że to jakiś typek z domniemanym problemem panewek, jak 1,5dCi. Wysokie obroty szkodzą zawsze :D Silnik i tak powinien przeżyć osprzęt, może nawet dwa razy ;P
ian napisał/a: | Turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek raczej nie nadaje się do regeneracji |
Niekoniecznie, chociaż oczywiście warsztat musi być lepszy, niż przy normalnej. W którymś z ostatnich Motorów był artykuł...
r70 - 2012-12-04, 22:19
z tymi problemem panewek w 1.5dci to trochę poszukałem, pogadałem z ASO i okazuje się że w zasadzie problem wystąpił tylko w katowanych (samochody firmowe/klient flotowy) wersjach 1.5Dci 100Km, 200Nm - czyli najbardziej wysilonej wersji z pierwszej serii silnika, albo w wersjach CHIPowanych dość mocno albo nieumiejętnie.
hojnorek - 2012-12-05, 09:08
jestem po jeździe Lodgy 1,6 MPi.
moim zdaniem silnik jest całkiem ok. do dupy jest skrzynia biegów :))
przypomniał mi się stary kawał jak blondynka co tydzień przywoziła na lawecie do mechanika swoje auto z rozwaloną skrzynią biegów. no i mechanik się pyta jak ona jeździ, a ona że normalnie, 1,2,3,4,5.... i Rrrrrakieta
Silniczek ładnie się zbiera z dołu, ale przy 90-100km/h odruchowo chciałem wrzucić szósty bieg. nie wiem czy górę wzieło siedmioletnie przyzwyczajenie do skrzyni sześciobiegowych, czy wydawało mi się że to dopiero trójka i zmieniam na czwórkę...
generalnie siara :) ale auto nie ucierpiało :))))
wracając do skrzyni :) mogli dać szóstkę albo wydłużyć biegi 4ty i 5ty w pięciobiegowej.
niestety TCe też ma 5ciobiegową (a w Renaultach dają sześcio )
wojtek_pl - 2012-12-05, 10:38
Generalnie, im mniejsza pojemność tym wyższe obroty są potrzebne aby samochód jechał. Dodatkowo małe silniczki z turbo, czy to diesel czy benzyna, mają tak stopniowane skrzynie biegów aby silnik kręcił się raczej wysoko, znaczy krótkie te biegi są. Bo niskie obroty przy dużym obciążeniu zbyt szybko wykończą taki silniczek. Znaczy na gwarancji i producent miałby problem.
Z tego powodu biegi w Dusterze są takie krótkie i np. 6 bieg mógłby mieć zdecydowanie niższe przełożenie aby przy prędkościach autostradowych silnik kręcił się wolniej. Sam przyłapałem się na tym, że po osiągnięciu 100 km/h chciałem 7 bieg załączyć...
Dyziek - 2012-12-05, 14:09
Marmach napisał/a: |
Samemu silnikowi to chyba raczej trudno zaszkodzić niskimi obrotami |
Ano pojawia Ci sie problem nagaru, ktorego wystapienie nasila sie ponoc wlasnie przy zbyt niskich obrotach przy obciazonym silniku z wtryskiem bezp.
ian - 2012-12-06, 00:02
Dwa cytaty:
Cytat: | Po lekkim rozgrzaniu (znika niebieski termometr z tablicy) ręka cały czas miesza wajchą - nieźle się wkręca na obroty. |
Cytat: |
Małe silniczki z turbo, czy to diesel czy benzyna, mają tak stopniowane skrzynie biegów aby silnik kręcił się raczej wysoko, znaczy krótkie te biegi są. |
I wszystko staje się jasne (w temacie jak jeździć TCe)...
hojnorek - 2012-12-07, 09:03
wczoraj przejechałem się Clio 0,9TCe a tak jak pisałem wcześniej Lodgy 1,6MPi. Wybieram TCe :) Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu uda się zamówić :)
Kratylos - 2013-01-02, 08:07
laisar - 2013-01-03, 10:24
Kratylos napisał/a: | za 2-3 lata wiekszosc mpi w daciach tez zniknie bo koncernowi nie bedze sie oplacalo dla malego volumenu produkcji utrzymac calego procesu technologicznego... (poddostawcy czesci zamienne itd) |
Jestem przekonany, że się mylisz - wolnossaki zostaną jeszcze w produkcji bardzo długo, bo wciąż będą wysyłane do krajów rozwijających się. Natomiast rzeczywiście znikną pewnie z oferty w Europie - choć też myślę, że potrwa to trochę dłużej, żeby utrzymać odpowiednio niską cenę modeli podstawowych, i ich upozycjonowanie.
|
|