|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Opony terenowe w Logan
zalcer - 2012-11-29, 18:41 Temat postu: Opony terenowe w Logan Witam jak w temacie mam logan expres. ze wzgledu na zawod to dosc czesto smigam po polach lasach wszedzie tam gdzie osobowką da sie wjechac nie koniecznie juz wyjechać .
Ze musze kupic zimowki to sie zastanawiam teraz a moze tak ala terenowe opony. nie musza to byc jakies super opony do hamera wazne zebym sie az tak nie kopał na np mokrej łonce
Opony musza byc 185/65 R15 88 T
najlepiej jakby to były opony exportowane bo mieszkam w niemczech i opony zamawiał bym w niemczech.
Dzis szukalem z polowe dnia ale wszystko to zwykle zimowki ala autostrada z ukladem ala jodelka a ja szukam glosnej prymitywnej opony za czasow lady nivy wiem ze takiej nie znajde nie na te kola . W zakladach ogumienia w de to sie znaja tyle co ja na piernikach i wiatrakach
Moze ktos zna jakas dobra zimowke co naprawde bardzo dobrze dawala rade w sniegu/blocie
Jak temat nic nie wniesie to mody moga go po tygodniu zamknac bo kapcie musze kupic na dniach.
bebe - 2012-11-29, 18:55
Ponoć trzeba szukać opon do aut dostawczych.
Tak na szybko znalazłem kilka opon do SUVów/4x4 w tym rozmiarze, ale to wszystko są opony oznaczone jako letnie:- Continental 4x4 Contact 185/65R15 88 T
- Hankook RA23 185/65 R15 92 T XL
- Michelin LATITUDE CROSS 185/65 R15 92 T XL
- Michelin 185/65 R15 4x4 SYNCHRONE [92] T XL
jan ostrzyca - 2012-11-29, 19:09
A to? Co prawda występują jako 196/65/15 ale pasują do dacii mcv. Bieżnik prymitywny i brutalny powinien dobrze śmigać po błocie. Opona jest nieco wyższa od seryjnej co odrobinę zwiększa prześwit. W RFN występuje jako Sava Adapto.
http://www.extraopony.pl/...opona-1500.html
zalcer - 2012-11-29, 19:34
no z tego co wiem to na auto moge zaladowac az 770 kg wiec masz racje opony ala bus dlatego podalem doklady rozmiar gdzie 88 mowi ze na 1 opone moze padac ciezar jakos cos kolo 550 kg
Drugie primo mieszkam w niemczech i auto jest zameldowane na mnie w niemczech wiec mam niemiecki dowód rejestr i nie moge miec innych opon niz te co podalem inaczej bede musiał jechac na przeglad i dac papiery ze ta opona i ta felga przez producenta moze byc wykozystana w expresie itd itp kiedys bylo łatwiej o "tuning" teraz przepisy sie pozmienialy i rzeczoznawca musi to zatwierdzic wiec nie ma sensu zmieniac rozmiaru tylko chodzi o bierdznik juz sprawdzam kapcie co podaliscie.
w niemczech sa przepisy jak jest zima maja byc zimowki jak nie 40 euro mandatu, gozej jak wypadek sie zrobi na letnich to sa dopiero wtedy problemy
kapcie musza byc 185/65 R15 88 T bieznik jaki kto woli wg zastosowania oczywiscie nie zdarte do zera lato nin 0.3cm zima 0.5 cm
w oznaczeniach musi byc zimowka. Z tego co widzialem nic sie nie znajdzie a opony terenowe to sa ale nie na ta felge i nie ten rozmiar
kapelusznik - 2012-11-29, 19:58
jeżeli Navigatory nie mogą być z powodu rozmiaru, to może
Matador MP59 - też ma bardziej "brutalny bieżnik"
http://www.oponeo.pl/dane...185-65-r15-88-t
chociaż Oponeo twierdzi, że Navigatory w żądanym rozmiarze występują:
http://www.oponeo.pl/dane...185-65-r15-88-t
tyle że to jest chyba Navigator 1 (sądząc po nazwie i bieżniku)
Dar1962 - 2012-11-29, 20:11
Navigator to opona całoroczna - nie wiem, czy w razie ewentualnej kolizji Polizei nie będzie bruździć
laisar - 2012-11-29, 20:30
Dar1962 napisał/a: | opona całoroczna - nie wiem, czy w razie ewentualnej kolizji Polizei nie będzie bruździć |
Niby dlaczego? Całoroczna to całoroczna, do każdych warunków.
kapelusznik - 2012-11-29, 20:32
ma znaczek ze śnieżynką i napis M+S
przynajmniej Nav2 ma
i zimą całkiem fajnie się na niej jeździło (latem też zresztą)
jan ostrzyca - 2012-11-29, 20:40
Matador 59 to bardzo dobra opona na bardzo trudne warunki. Miałem takie przez 5 sezonów, idealne na śnieg i błoto.
zalcer - 2012-11-29, 20:40
ich interesuja dokladne dane jak opona calo roczna i ma normy europejskie to temat opon jest zamkniety i czepiaja sie neonowej antenki heeeeeeee.
Opony eksportowe wiekszych firm bardziej znanych zeby byly za granica.jak ja mam 4 opony debicy targac z polski to se wole kupic w tej samej cenie 4 X najlepsze zimowki z oferty Good yera. Nie mam nic do Polskich wyrobow bo do rumunki to i polak pasuje ale polaka ciezko kupic za granicaa sprowadzac sie nie oplaca a towar gabarytowo i wagowo upierdliwy. hoc w ofercie niemieckiej widzialem opony zimowe marki debica wiec debica musiala np 2 tys kapci sprzedac na niemcy
no i znalazlem je co prawda inne ale tez sie powiedzmy nadaja no i " panie dembica"
http://www.reifen.com/de/...o-2-MS/15033837
Zrobimy latwiej Jakie opony z tych 1/7 stron polecacie najbardziej terenowe , link na samym dole .Cena nie gra zbytnio roli wole wydac pare € wiecej ale dojade pod drzewo wykonam usluge i se pojade do domu niz sie mam gdzies na głupiej łonce kopac i szukac na deszczu pomocy albo tlumaczycz ADAC na jakie wypizdowie polne maja jechac. tym bardziej teraz jak popadalo i błoto doslownie wszedzie a do tego przeprowadzilem sie prawie w góry
Na dane opony własciwosci i foto wchodzi sie czerwonym Detalis
Link i raj dla mnie bo z typowej terenowki nic nie znajde trza szukac zimowek albo zmienic auto
http://www.reifen.com/de/...=ListTyreBySize
r70 - 2012-11-29, 21:13
Dębica Navigator2 i Dębica Frigo 2 to nic innego jak starsze modele Goodyear - nazwy odpowiednika navigatora2 nie pamiętam, natomiast Frigo 2 to ultragrip 5. Obie opony używałem w obu wersjach. Obie używałem zarówno w wersji Goodyear jak i Dębica i są zdecydowanie godne polecenia. Navigator niestety dość szybko się zużywa - to koszt bardzo dobrych walorów trakcyjnych w zimie.
Navigatora1 nie polecam - używałem. o ile w lecie sobie radzą, to w zimie padaczka straszna.
edit:
jeszcze jedno - oba bieżniki są właśnie takie bardziej jak terenowe - mają zapewne gorszą trakcję niż najnowsze bieżniki typowo szosowe, ale dzięki swej surowości świetnie się spisują w śniegu, błocie pośniegowym i gorszym terenie. Navigatory 2 robiły u mnie za "terenowe" w partnerze ;)
kapelusznik - 2012-11-29, 21:23
r70 napisał/a: | Navigator niestety dość szybko się zużywa - to koszt bardzo dobrych walorów trakcyjnych w zimie. | na swoich Nav2 przejeździłem 3 sezony, czyli jakieś 40kkm i jeszcze "mięsko" jest - teraz brat je używa - właśnie w terenie - las, dojazd do jeziora, nad rzekę i nie narzeka
ale z tym szybkim zużywaniem się, to coś jest na rzeczy - ojciec ma letnie Dębice Passio i zaskakująco szybko mu się bieżnik zjadł (jakieś niewiele ponad 20kkm)
Dar1962 - 2012-11-29, 22:06
Uniroyale powinny być OK - jeżdżę na nich Dusterem, zjeżdżałem zimą z szosy, dobre w nawet głębokim śniegu, dają radę w błocku,mają solidny, agresywny bieżnik - niżej fotka w realu moich gum, pewnie jeszcze lepsza byłaby Yokohama Geolander, ale w takim rozmiarze, jak podałeś nie da się ich znaleźć
http://www.reifen.com/de/...lus-66/15048557
maciek - 2012-11-30, 11:47
a może Semperit aktualnie mam w Fieście i niestety jeszcze nie testowałem w warunkach zimowych ale w deszczu bardzo dobrze się zachowują i auto jest stabilne w czasie gwałtownych manewrów.
http://www.reifen.com/de/...Grip-2/15094791
okey32 - 2012-11-30, 12:47
Miałem kiedys w fiacie takie traktory , na snieg super, glęboki bierznik to i pewnie na głoto było by ok.
Wanli Ten bierznik też jest zciagniety z markowej firmy niestety nie pamietam teraz z jakiej .
luke88 - 2012-12-09, 11:29
w żądanym rozmiarze używam Kleber Quadraxer, miodowo się trzymają a do tego unikalne brzęczenie na mokrej nawierzchni. odnoszę wrażenie że słychać ruch pedałem gazu na bieżniku [ oponki all seasons ]
zalcer - 2012-12-09, 12:39
okey32 napisał/a: | Miałem kiedys w fiacie takie traktory , na snieg super, glęboki bierznik to i pewnie na głoto było by ok.
Wanli Ten bierznik też jest zciagniety z markowej firmy niestety nie pamietam teraz z jakiej . |
Dziekuje panowie za zaangazowanie, wybieram te opony bo ala traktory.
Zamawiam te opony poczytalem troche o nich w necie i mi sie zpodobały ich ala wlasciwosci "Mit seinem laufrichtungsgebundenen Profil verdrängt der Wanli S-1086 Schnee, Schlamm und Wasser über breite Rillen in der Reifenschulter."
Ale cos czuje ze i tak bede musial zmianic auto na jakiegos busa bo logan za lekka jest do targania duzej i ciezkiej przyczepy. Ja siedze na drzewie (jeszcze nie ewoluowałem)
zalcer - 2013-01-22, 19:48
okey32 napisał/a: | Miałem kiedys w fiacie takie traktory , na snieg super, glęboki bierznik to i pewnie na głoto było by ok.
Wanli Ten bierznik też jest zciagniety z markowej firmy niestety nie pamietam teraz z jakiej . |
jak juz pisalem kupilem WANLI.Mialem z nimi troche problemu bo czekalem az 25 dni na dostawe. Zamontowalem i ciesze sie z jazdy opony sa o wiele glosniejsze od moich poprzednich ale zato teraz w tym 20 cm sniegu mam komfort jazdy i wieksze bezpieczenstwo. A najwazniejsze to nie boje sie wjechać ,bo wiem ze powinienem wyjechać. dzieki za naprowadzenie na dobra droge
okey32 - 2013-01-22, 20:08
Ciesze sie że mogłem pomóc ja byłem zadowolony z tych opon tak że z czystym sumieniem mogłem je polecić zwłaszcza w ciężkie warunki.
Powodzenia i zadowolenia z użytkowania oponek
antropolog - 2013-07-14, 10:08
hehe a co powiecie na te oponki ? Opony do orania pola ?
http://allegro.pl/opony-t...3327536301.html
OPONY TERENOWE RALLY2 185/65 R15 185/65/15
eplus - 2013-07-14, 14:10
Przecież to bieżnikowane! Ciekawe, czy w ogóle są okrągłe?
antropolog - 2013-07-15, 21:06
Teraz to troszkę inna technologia (o rantu do rantu) a nie jak kiedyś -pasek gumy na klej. W USA nawet radiowozy mają bieżnikowane, cały sektor publiczny. Jak na przełaj to wystarczą, rekordów prędkości na nich nie będzie, za to przyczepność. W pl. najlepsza firma to Profil, potem markgum i globgum, pozostałe się nie liczą (koguciki)
eplus - 2013-07-15, 21:11
antropolog napisał/a: | W USA nawet radiowozy mają bieżnikowane, cały sektor publiczny. |
Pewnie dlatego piszczą nawet na piasku.
|
|