|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Duster - 900 km odczucia
Tomek.op - 2012-11-30, 11:46 Temat postu: Duster - 900 km odczucia Witam, Przejechałem swoim Dusterem 900 km ( większość trasa ) i jestem mile zaskoczony . Silnik pracuje równo, cicho. Siedzenia wygodne ( trochę sie obawiałem ponieważ czytałem tutaj że różnie z tym jest ). Spalanie 9,5 LPG na 100 km, zobaczymy co będzie dalej.
Jedyna rzecz do której teraz się mogę przyczepić to to, że źle mi pokazuje poziom gazu w butli. Podjechałem na rezerwie na stację , zatankowałem na full 26 litrów a zbiornik ma 42 litry więc chyba trochę źle wskazuje ale może z czasem to sie ustabilizuje. Ogólnie auto za taką cenę warte polecenia
leszeks - 2012-11-30, 12:33 Temat postu: Re: Duster - 900 km odczucia
Tomek.op napisał/a: | Jedyna rzecz do której teraz się mogę przyczepić to to, że źle mi pokazuje poziom gazu w butli. Podjechałem na rezerwie na stację , zatankowałem na full 26 litrów a zbiornik ma 42 litry więc chyba trochę źle wskazuje ale może z czasem to sie ustabilizuje. Ogólnie auto za taką cenę warte polecenia |
Kiedyś miałem auto na gaz, wtedy ręcznie ustawiało się przy zaworze butli próg zapalenia lampki rezerwy. Ja to zrobiłem tak: wyjeździłem zbiornik do zera, zatankowałem 10 litrów gazu, kręcąc wskaźnikiem przy zaworze butli ustaliłem go na punkt, kiedy zapala się lampka rezerwy i od tej pory wiedziałem, że jak zapali się lampka, to mam jeszcze 10 litrów gazu.
TD Pedro - 2012-11-30, 12:43
Tomek.op napisał/a: | źle mi pokazuje poziom gazu w butli |
idealnie (precyzyjnie) nigdy nie będzie ale zgłoś to w serwisie (LPG) a przestawią (urealnią) Ci wskaźnik... u mnie, przy butli o poj. 73 l rezerwa zapalała się po przejechaniu ok. 250-300 km - czyli przy 50 % zużyciu gazu, za pierwszym razem też lekko wpadłem w panikę, że zużycie jest 2x większe niż oczekiwałem ale tankowanie mnie uspokoiło ...
Mariusz - 2012-11-30, 12:44 Temat postu: Re: Duster - 900 km odczucia
Tomek.op napisał/a: | . Silnik pracuje równo, cicho. |
Cicho? Jesteś jednym z niewielu, którzy tak twierdzą.
Stepway - 2012-11-30, 13:21 Temat postu: Re: Duster - 900 km odczucia
Mariusz napisał/a: | Tomek.op napisał/a: | . Silnik pracuje równo, cicho. |
Cicho? Jesteś jednym z niewielu, którzy tak twierdzą. |
Niewielu? I ja uważam że silnik chodzi cicho. A że przy prędkościach autostradowych nie da się swobodnie porozmawiać w środku... cóż, to kwestia wyciszenia kabiny. Silnika w to bym nie mieszał... no ale może faktycznie jestem jednym z niewielu?!
Mariusz - 2012-11-30, 13:28
No cóż proponuję jednak posłuchać innych motorów dla porównania.
Jakby silnik pracował ciszej to i przy prędkościach autostradowych byłoby ciszej w kabinie.
To jest chyba jakby oczywiste
TD Pedro - 2012-11-30, 13:30
MSZ silnik nie jest zbyt głośny a głównym źródłem hałasu jest "szum powietrza" od prędkości powyżej 110 km/h... oraz
Stepway napisał/a: | cóż, to kwestia wyciszenia kabiny |
hojnorek - 2012-11-30, 13:31
do zbiornika 42l powinno wejść nie więcej niż 35l gazu. skoro Tobie weszło 26, to ~8-9 było w zbiorniku. czyli na 100km czyli chyba ok :)
Mariusz - 2012-11-30, 13:32
W kabinie najwięcej słychać motor. Szum powietrza oczywiście też.
Tomek.op - 2012-11-30, 13:39
TD Pedro napisał/a: | MSZ silnik nie jest zbyt głośny a głównym źródłem hałasu jest "szum powietrza" od prędkości powyżej 110 km/h... oraz
Stepway napisał/a: | cóż, to kwestia wyciszenia kabiny |
|
Zgadzam sie w 100%.
TD Pedro - 2012-11-30, 13:46
Mariusz napisał/a: | W kabinie najwięcej słychać motor. Szum powietrza oczywiście też. |
nie wiem jak jest w Sandero (nie miałem przyjemności jechać ) ale w Dusterze jest tak jak napisłem w poprzednim poście... ponadto tego typu oceny są subiektywne, zależne od indywidualnej wrażliwości oraz oczekiwań...
Tomek.op - 2012-11-30, 13:55
ale w Dusterze jest tak jak napisłem w poprzednim poście... ponadto tego typu oceny są subiektywne, zależne od indywidualnej wrażliwości oraz oczekiwań...[/quote]
Zalezy to pewnie tez od tego jakim autem ktoś jezdził. Bo jesli jezdził Audi Q 7 i przesiadł sie do Dustera to są małe problemy
Mariusz - 2012-11-30, 14:39
Zgadzam się w 100%, że hałas silnika to pojęcie względne. Ja tylko proponuję otworzyć maskę przygazować do 3000 obr silniki 1,6 8V lub 16V i porównać z innym silnikiem np 1,4Tce lub 2,o Tce.
TD Pedro - 2012-11-30, 14:50
ale dzielimy się swoimi wrażeniami z odbioru hałasu (czyt. "komfortu") w kabinie samochodu w trakcie jazdy... silniki o których napisałeś są to jednostki innej generacji i takie porównywanie trochę mija się z celem...
Mariusz - 2012-11-30, 14:59
Piszemy o poziomie hałasu,a nie o generacjach silników. Jeżeli włożysz silnik TCe do Dustera będzie ciszej w kabinie? Jak myślisz?
TD Pedro - 2012-11-30, 16:05
Mariusz napisał/a: | Piszemy o poziomie hałasu,a nie o generacjach silników. Jeżeli włożysz silnik TCe do Dustera będzie ciszej w kabinie? Jak myślisz? |
- szczerze powiem, że tak użytego sformułowania nie bardzo rozumiem, co masz na mysli? i dlatego trudno się do tego odnieść...
- powtórzę zatem: wypowiedziałem się nt. moich odczuć w temacie hałasu w Dusterze, ja indentyfikuję jako główne źródło hałasu "szum powietrza" przy większych prędkościach,
- w Dusterze póki co silnika TCe nie oferują i o stosowne doświadczenia/wrażenia/odczucia w celach porównawczych tochę trudno, teoretycznie powinno być ciszej ale czy tak będzie tego nie wiem...
Mariusz - 2012-11-30, 16:22
TD Pedro napisał/a: | MSZ silnik nie jest zbyt głośny |
O tym piszemy. Ja to mogę powiedzieć o jednostce TCe, a nie o przestarzałej konstrukcji 1.6. Patrząc na wypisane marki samochodów, z którymi miałeś jak sądzę doświadzenie pewnie też powiedziałbym, że mój samochód jest cichy
Dar1962 - 2012-11-30, 16:30
ja mam porównanie niemal idealne - moje poprzednie auto (nissan note) było dość wysokie (155 cm) niespecjalnie opływowe ( ogromne boczne lusterka) miało dość szerokie ogumienie (195x15) i identyczny niemal w charakterystyce silnik (1,6 16v 110 KM) Akustycznie zachowywało się bardzo podobnie. Moim zdaniem benzynowy silnik DD nie jest specjalnie głośny. 3/4 hałasu pochodzi od powietrza opływającego relingi, lusterka, przednią szybę, uszczelki drzwiowe oraz szum z szerokich opon.To nie jest auto do jazdy z dużymi prędkościami. Jego zalety objawiają się zupełnie gdzie indziej. Jeśli więc ktoś chce nim jeździć po autostradach 150 km/h , powinien poszukać innego pojazdu
Andrzej Zajczuk - 2012-11-30, 17:02
Mam przebieg 12000 km od maja br. Dzisiaj słyszę inne dźwięki iż po odbierze samochodu.
Nadwozie Dustera to nie limuzyna i cicho nigdy nie będzie. Gdy się przesiadłem z Astry H 1,6 samochód wydawał mi się cichszy, bo nie wydawał dźwięków właściwych dla poprzedniego samochodu. Wydawał się szybszy i oszczędniejszy w spalaniu. Dzisiaj widzę to inaczej.
Tak jak pisali poprzednicy, szum wiatru na wystających elementach nadwozia i praktycznie brak wygłuszenia.
Ja kupowałem samochód ze względu na wysokość siedzeń, prześwit i napęd 4x4. Do reszty trzeba się przyzwyczaić albo zmienić markę.
Pozdrawiam
A.Z.
TD Pedro - 2012-11-30, 18:44
Mariusz napisał/a: | TD Pedro napisał/a: | MSZ silnik nie jest zbyt głośny |
O tym piszemy. Ja to mogę powiedzieć o jednostce TCe, a nie o przestarzałej konstrukcji 1.6. Patrząc na wypisane marki samochodów, z którymi miałeś jak sądzę doświadzenie pewnie też powiedziałbym, że mój samochód jest cichy |
- nigdzie na padło, że silnik benzynowy 1,6 z Dustera jest silnikiem supernowoczesnym, superekonomicznym i supercichym a zatem nikt od tego silnika takich parametrów nie oczekuje...
- wypowiadam się nt. moich odczuć mając świadomość tego jaki ten silnik jest a z faktu, że jest właśnie taki
Mariusz napisał/a: | o przestarzałej konstrukcji 1.6 |
stosownie go oceniam...
- błędem jest porównywanie samochodu o takich parametrach jak Duster do niemalże każdego innego z samochodów "typowo" osobowych (tak, wiem Duster też jest osobowy) gdzie z uwagi na przeznaczenie tych samochodów inne są: standardy wykończenia/wyciszenia, rodzaj zawieszenia itd...
- nie wiem jakie są Twoje doświadczenia ale powtórzę, że cichość/głośność bez podania konkretnej wartości to tylko subiektywne wrażenie, szczególnie gdy
Mariusz napisał/a: | proponuję otworzyć maskę przygazować do 3000 obr silniki 1,6 8V lub 16V i porównać z innym silnikiem np 1,4Tce lub 2,o Tce. |
- samochodem z podniesioną pokrywą komory silnika raczej mało kto jeździ ...
- sądzę, że większość (ja również) zwolenników Dustera miało w chwili zakupu świadomość tego, że nie jest to samochód do ekspresowego przemieszczania się po autostradach, że jego sylwetka nie jest aerodynamiczna, że silnik benzynowy jest technologicznie "opóźniony w rozwoju" ale dzięki temu sprawdzony i w miarę niezawodny itp... a pomimo tego zakupu dokonali...
- czym innym jest wyszukiwanie wad (szczególnie w samochodzie tzw. budżetowym) i ich ostra krytyka a czym innym dzielenie sie swoimi uwagami na forum tematycznym...
- podzielam pogląd kol.
Andrzej Zajczuk napisał/a: | Dzisiaj słyszę inne dźwięki iż po odbierze samochodu.
Nadwozie Dustera to nie limuzyna i cicho nigdy nie będzie. Gdy się przesiadłem z Astry H 1,6 samochód wydawał mi się cichszy, bo nie wydawał dźwięków właściwych dla poprzedniego samochodu. Wydawał się szybszy i oszczędniejszy w spalaniu. Dzisiaj widzę to inaczej.
Tak jak pisali poprzednicy, szum wiatru na wystających elementach nadwozia i praktycznie brak wygłuszenia.
Ja kupowałem samochód ze względu na wysokość siedzeń, prześwit i napęd 4x4. Do reszty trzeba się przyzwyczaić albo zmienić markę. |
- od siebie dodam tylko, że podobnie na nowo odkrywa się każdy inny nowo zakupiony samochód...
- nie da się porównać (tak jak to uczyniłeś - vide cytat powyżej) treści/sensu dwóch sformułowań:
1) użytego przezemnie "MSZ silnik nie jest zbyt głośny",
2) oraz użytego przez Ciebie "mój samochód jest cichy",
Mariusz - 2012-11-30, 20:07
Nie będę z kolegą wchodził w dalszą dyskusję bo nie lubię ciągnąć off-ów,a kol TD PEDRO lubi sobie nabijać posty, bo bije się o złotą patelnię . Tomek.op życzę Ci kolejnych bezawaryjnych kilometrów przejechanych swoją drakulką.
marszelest - 2012-11-30, 21:32
do tej pory jeździłem meganem od 1 FL aż do obecnego
i mogę powiedzieć ,że silnik 1,6 jest cichy
natomiast sama kabina jest słabo wyciszona
pow 100km/h słychać relingi i opony
laisar - 2012-11-30, 23:33
Ogólnie, gołe silniki są coraz głośniejsze w następującej kolejności: 8v, 16v, diesel.
Wiedząc o tym, Dacia stosowała do dwóch ostatnich dodatkowe wygłuszenia, dzięki czemu były one w efekcie... cichsze niż 8v - taki bonus do luksusu (;
Przestaje to natomiast działać przy wysokich obrotach - następuje wtedy powrót do naturalnej kolejności.
W takiej sytuacji głośność silnika jest także dużo większa od opływu powietrza - co łatwo sprawdzić, wrzucają luz przy np 140 km/h: hałas zmniejsza się wtedy kilkukrotnie.
TD Pedro - 2012-11-30, 23:35
Mariusz napisał/a: | Nie będę z kolegą wchodził w dalszą dyskusję bo nie lubię ciągnąć off-ów,a kol TD PEDRO lubi sobie nabijać posty, bo bije się o złotą patelnię |
- dziwnie reagujesz na przedstawiony odmienny niż Twój punkt widzenia a z braku (?) argumentów piszesz bzdury w stylu jak wyżej... nabijanie postów (pytanie tylko - w jakim celu? czyżbyś coś wiedział o przewidywanych bonusach? ) odbieram jako wrzucenie zdawkowego kilkuwyrazowego zdania z którego treści nic albo niewiele wynika a nie uzasadniony (niekoniecznie przekonujący) pogląd...
- w przedmiotowej sprawie przedstawiłem jedynie swój punkt widzenia z którym nie musisz się zgadzać ani polemizować, nie było też celem przekonanie kogokolwiek do jego uznania/poparcia...
- co istotne to zbliżony do mojego punkt widzenia (przyp. dot. głośnosci silnika 1,6 w Dusterze) podzielają również inni użytkownicy Dusterów z takim silnikiem...
- może rzeczywiście do tej pory jeździłeś bezszelestnym, super wyciszonym samochodem z silnikiem TCe i teraz odgłos pracy każdego innego silnika spalinowego jest dla Ciebie za głośny ...
Mariusz - 2012-11-30, 23:44
Odbyłem jazdę testową samochodem z tym motorem więc mam porównanie wprost przeciwnie zresztą do kol. To są argumenty, oraz to co napisał kol Laisar (czytaj post wyżej) Kol puszczają nerwy więc jeszcze raz piszę. Szanuję odczucia Twoje i innych użytkowników.
Pozdrawiam
TD Pedro - 2012-11-30, 23:53
- nie da się porównywać (bez przedstawienia konkretnych, zmierzonych parametrów) indywidualnych/osobistych subiektywnych odczuć tak samo jak nie da się porównywać rzeczy nieporównywalnych...
- dalsza polemika traci sens bo każdemu z nas chodzi niekoniecznie o to samo...
ps. spoko loko - nic nie puszcza..
Mariusz - 2012-11-30, 23:58
nie ma co porównywać wystarczy posłuchać wierz mi. Jak nic nie puszcza to ok mnie też nie puszcza. Zgadzam się dalsza polemika bezpodstawna
Stepway - 2012-12-01, 00:26
Co tam! i ja sobie ponabijam posty
Więcej przejechałem Sandero Stepway (1.6 8V 84KM), ale kilka tysięcy kilometrów mam za sobą również Dusterem (1.6 16V 105KM).
Jakkolwiek by nie porównywać Dacie do innych nowożytnych aut, za których sterami miałem okazję siedzieć jedno nie podlega wątpliwości Dacia jest w środku głośna.
Subiektywnie jest to wynik wyciszenia kabiny. Mam wrażenie jakby nie było żadnej izolacji. Dotyczy to również utraty ciepła. W zimie po wyłączeniu ogrzewania, błyskawicznie robi się w środku lodowato.
Kwituję to że Dacia nie jest klasą premium, jest tania więc i tanio wykonana. Nie można mieć wszystkiego - prawda? Silnik natomiast chodzi równo, im wyżej się kręci tym bardziej wyje przy czym nie idzie to w parze ze zwinnością [odniesienie do 8V], za to powoduje szybsze bicie serca u pasażerów
W moim nowym nabytku, również wolnossącym (2.5 24V), wszystkie dźwięki w kabinie są zupełnie inne
Mariusz - 2012-12-01, 00:48
A co to za rakieta jeśli mozna wiedzieć?
chriskb - 2012-12-01, 04:35
Po co generować tyle postów na temat jak głośny jest siilnik w Daciach. Kupno miernika do pomiary hałasu nie wchodzi w grę. Jak ktoś ma smartfon z Androidem, jest darmowa aplikacja, która pomierzy poziom hałasu. Ja już to kiedyś robiłem. Wynik http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=#136664
malygabrys - 2012-12-01, 07:50
A skomentować można to tak - Przyszedł tata (chriskb), przyłożył po łbach - i po zabawie.
Takie małe OT.
A umnie Daster jest cichszy niż 2,5 TD H-200 i co z tego
Stepway - 2012-12-01, 17:06
Mariusz napisał/a: | A co to za rakieta jeśli mozna wiedzieć? |
W porównaniu do Dacii to i owszem rakieta. Ja jednak doceniam przyjemność ze stylu w jakim jeździ się mając 200KM pod prawą stopą.
Jaguar X-Type, prywatnie sprowadzony zza oceanu. Jest na sprzedaż, chociaż nie podjąłem jeszcze męskiej decyzji. Sprawia mi wiele przyjemności, a dodatkowo 4x4 potęguje frajdę na ciasnych rondach
Rysiob - 2012-12-01, 18:10
Jak jeździłem dCi na jeździe próbnej, byłem zaskoczony wyciszeniem - spodziewałem się większej halasliwosci. No, ale jechałem maks 90 km/h, a więc do prędkości względnie neutralnej dla odczuwanego hałasu. Z biegiem czasu człowiek też oswaja się z autem, więc zaczyna słyszeć rzeczy, których po pierwszym oczarowaniu nie dostrzegal.
Swoją droga, można stosunkowo niedrogo poprawić wyciszenie Dustera - największym problemem byłby demontaż wnętrza, żeby zamontować odpowiednie maty. Problem raczej z tych czasochlonnych niż technologicznie upierdliwych. Sam się zabieram na wiosnę za wyciszenie Polonii :>
laisar - 2012-12-01, 21:13
Rysiob napisał/a: | największym problemem byłby demontaż wnętrza |
Niee, to prościzna - trochę wkrętów i masa plastikowych spinek.
Rysiob - 2012-12-02, 15:46
Ahaaa to spoko ;D To tym bardziej wystarczy chcieć, a Duster (i każde inne auto) będzie cichsze.
laisar - 2012-12-02, 17:07
Rysiob napisał/a: | wystarczy chcieć |
Otóż to.
Rysiob napisał/a: | i każde inne auto |
A to już nie zawsze - w niektórych markach czasami rozkręcenie wnętrza faktycznie wymaga dyplomowanego starszego śrubokrętowego po kursie ginekologii dla drwali (;
|
|