|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Tylko cena? Niekoniecznie! AutoŚwiat nr 49/2012
Dar1962 - 2012-12-03, 17:50 Temat postu: Tylko cena? Niekoniecznie! AutoŚwiat nr 49/2012 zapraszam do lektury
r70 - 2012-12-04, 18:12 Temat postu: Re: Tylko cena? Niekoniecznie! AutoŚwiat nr 49/2012 Wydaje się że nie tylko 0.9TCE jest Clio4. Takżę DCI w obu wersjach sądząc po Nm są z ostatniej wersji CLIO. Rzeczywiście, mogą jeszcze mniej spalać, dynamiczniej i sprawniej jeździć (o ile pamiętam, to inne turbo o mniejszej bezwładności, 7-dyszowe wtryski, zoptymalizowana komora spalania, wałek rozrządu o obniżonym tarciu i niskociśnieniowy EGR)
ian - 2012-12-04, 19:01
Dla ułatwienia porównania silniki najnowszego Renault Clio.
laisar - 2012-12-04, 22:39
r70 napisał/a: | Takżę DCI w obu wersjach sądząc po Nm są z ostatniej wersji CLIO |
Tylko dCi 75 (jak zresztą widać po oznaczeniu: K9K 612) - natomiast seria Energy to zupełnie inna bajka.
http://www.powertrain.ren...energy-engines/
r70 - 2012-12-04, 22:56
laisar napisał/a: | r70 napisał/a: | Takżę DCI w obu wersjach sądząc po Nm są z ostatniej wersji CLIO |
Tylko dCi 75 (jak zresztą widać po oznaczeniu: K9K 612) - natomiast seria Energy to zupełnie inna bajka.
http://www.powertrain.ren...energy-engines/ |
no tak... różni się np. integracją z start/stop i systemem odzyskiwaniem energii hamowania. Ale nie koniecznie tym o czym napisałem powyżej :)
laisar - 2012-12-04, 23:14
r70 napisał/a: | tym o czym napisałem powyżej |
Tego, co napisałeś powyżej, w daciach właśnie nie ma.
W daciach dCi 90 to ten sam silnik co dCi 75.
Dacia: http://www.powertrain.ren..._1500_dCi_b.pdf
Clio: http://www.powertrain.ren..._1500_dCi_c.pdf
r70 - 2012-12-05, 08:07
Ale ja nie napisałem o wszystkich daciach, ale o sandero II, na podstawie info gazetowego z linku powyżej. Nie napisałem że tak jest, ale że na to wskazuje moment obrotowy obu wersji DCI - 200 i 220Nm - takich wartości nie widziałem do tej pory w żadnym samochodzie dacii, natomiast jak najbardziej - w clio4 :) A silniki o tych parametrach ma właśnie te modyfikacje o których pisałem. Potwierdziłby to także moja ostatnia rozmowa z kolegą z salonu renault, który stwierdził, że ten model dacii dostał praktycznie wszystkie silniki z najnowsze silniki renault ale bez start/stop-u (oczywiście traktuję to z pewnym dystansem).
Reasumując - z mojej strony to domysły; DCI z sandero2 wydaje się być nie tym samym silnikiem co np. DCI z lodgy czy dustera, ale jeśli masz dokładne info na ten temat to się podziel, z chęcią doczytam :)
laisar - 2012-12-06, 23:03
r70 napisał/a: | nie napisałem o wszystkich daciach, ale o sandero II |
We wszystkich nowych daciach - lodgy, dokker, sandero2 i logan2 - diesle 75/90 KM są te same: K9K612. Nie mają one tego, co napisałeś wyżej (i S&S też nie).
W Clio4 też jest ten sam silnik, ale oprócz niego występuje także nowa generacja: K9K608 czyli Energy - którym ma to co napisałeś powyżej (oraz S&S).
W lodgy dCi 110 (K9K846) też nie ma tego, co napisałeś wyżej, a różni się od wersji 75/90 turbiną o zmiennej geometrii.
W dusterze dCi 110 (K9K896/898 - 4x2/4x4) również nie ma tego, co napisałeś wyżej, także ma turbinę o zmiennej geometrii, ale silnik jest inny niż w lodgy, dokkerze, sandero2 i loganie2 (i clio4).
Uff... (:
Czyli:
r70 napisał/a: | DCI z sandero2 wydaje się być nie tym samym silnikiem co np. DCI z lodgy |
- źle się wydaje; jest ten sam z wyjątkiem turbiny.
r70 napisał/a: | DCI z sandero2 wydaje się być nie tym samym silnikiem co np. DCI z [...] dustera |
Prawda - nie jest ten sam.
r70 - 2012-12-06, 23:28
pisząc "silnik" w tych rozważaniach mam jednostkę napędową. Jeśli silniki mają różne turbiny to są to różne jednostki napędowe :)
laisar - 2012-12-06, 23:48
No ale to jednak zupełnie odmienne sytuacje, jeśli w pierwszej dwie jednostki różnią się jedynie turbiną, a w drugiej w zasadzie tylko blok silnika jest ten sam, prawda? (:
r70 - 2012-12-07, 08:18
Ok. tak jak napisałem, to moje spostrzeżenia na podstawie linku z początku wątku i rozmów z osobami z salonu renault/dacia. Nie upieram się że wszystko jest dokładnie takie samo :)
Dla mnie wszystko będzie jasne jak sam zobaczę precyzyjną specyfikacje - obecnie z jednej strony moje przypuszczenia, z drugiej strony Twoje "takie same, tylko..." ;)
laisar - 2012-12-07, 11:22
r70 napisał/a: | z drugiej strony Twoje "takie same, tylko..." |
Nie - to są informacje z dokumentacji technicznej.
I one są albo dokładnie takie same - w clio4dCi75 i np sandero2dCi75 - albo zupełnie inne - w clio4dCi90Energy i np sandero2dCi90.
|
|