DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Zmiana układu sił Motor nr 49/2012

Dar1962 - 2012-12-03, 18:01
Temat postu: Zmiana układu sił Motor nr 49/2012
zapraszam do lektury
maciek - 2012-12-03, 18:19

hahahaha, Dacia Wygrywa :mrgreen:
bebe - 2012-12-03, 19:19

Gdybym musiał kupić kombivana i miał do wyboru tą trójkę, to ostro bym się zastanawiał, czy jednak nie sprzedać nerki i nie kupić... Fiata. Przeciwko Fiatowi przemawia cena, głośność, spalanie i fakt, że to Fiat. ;) Za - wielowahaczowe zawieszenie, ale przede wszystkim - silnik... Niby podobny jak u reszty, ale wystarczy popatrzeć na moment obrotowy i czas 60-100 km/h, żeby zorientować się, co mniej więcej ten silnik potrafi. :]

Swoją drogą, bardzo mnie ciekawi, jak w tym porównaniu wypadło by Renault Kangoo. :>

mekintosz - 2012-12-03, 21:52

Dlatego moze sie pojawi w wersji Dokker Stepway 1.5 DCI 110 KM ;-) - spekuluje ;-)
RenaultDacia - 2012-12-03, 22:57

bebe napisał/a:
Gdybym musiał kupić kombivana i miał do wyboru tą trójkę, to ostro bym się zastanawiał, czy jednak nie sprzedać nerki i nie kupić... Fiata. Przeciwko Fiatowi przemawia cena, głośność, spalanie i fakt, że to Fiat. ;) Za - wielowahaczowe zawieszenie, ale przede wszystkim - silnik... Niby podobny jak u reszty, ale wystarczy popatrzeć na moment obrotowy i czas 60-100 km/h, żeby zorientować się, co mniej więcej ten silnik potrafi. :]

Swoją drogą, bardzo mnie ciekawi, jak w tym porównaniu wypadło by Renault Kangoo. :>

Co do Doblo, to wrzucę dwa zdania komentarza - kilka razy miałem okazję jeździć wersją 1.3 90 KM 200 Nm i... daje radę. Tubo dziuuuuura jest ogromna, ale potem jedzie ;) Rzeczywiście w teście różnica w elastyczności (w końcu moment zdecydowanie wyższy) masakryczna. Gdyby faktycznie Dokker miał dostać 1.5 110 KM to nie byłoby pytań, a tak naprawdę Fiat wypada najlepiej.

bodzio - 2012-12-04, 09:12

Dokker ma najmniejsze spalanie co jest bardzo ważne w wyborze dostawczaka. Już na starcie kupując dokkera wydaje się mniej kilkanaście tysi a potem dochodzą oszczędności z dalszej eksploatacji.
kukubara - 2012-12-05, 07:03

No przyznam, ze nie analizowalem az tak dokladnie wymiarow
i nie przypuszczalem ze buda jest wieksza nawet od Doblo :):)

Chyba u konkurencji jest teraz lekka panika ;)

Przy innych autach mozna wydziwiac, ale auto uzytkowe musi
miec wielki otwor zaladunkowy, duzo miejsca w srodku i byc tanie.
I tyle. A ladnie wykonczone moze byc ale nie musi...

J.

maciek - 2012-12-05, 08:16

kukubara napisał/a:
Przy innych autach mozna wydziwiac, ale auto uzytkowe musi
miec wielki otwor zaladunkowy, duzo miejsca w srodku i byc tanie.
I tyle. A lednie wykonczone moze byc ale nie musi...


tak wyglądały pierwsze generacje tych samochodów, teraz producenci skupili się na komforcie, bajerach, i by bylo fajnie, dali więcej plastiku ale to kupe kasy kosztuje kiedyś było dużo taniej. Maże żeby wróciły stare Partnery, Kangoo, Combo już pojawił sie Dokker ale to mało i było jeszcze taniej i goła blacha :mrgreen: .

kukubara - 2012-12-05, 08:25

RenaultDacia napisał/a:
...
Co do Doblo, to wrzucę dwa zdania komentarza - kilka razy miałem okazję jeździć wersją 1.3 90 KM 200 Nm i... daje radę. Tubo dziuuuuura jest ogromna, ale potem jedzie ;)


Apropo - jak z turbo dziura w 1.5dCi szczegolnie 75KM?

Jechalem testowo Fiatem QUBO z silnikiem 1.3 i tam dziura byla koszmarna -
do prawie 2000obr/min auto ledwo jechalo, ale za to jak sie turbina rozpedzila
to wgniatalo w fotel ;)

Jakie sa pod tym wzgledem wrazenia z jazdy dCi?

J.

bodzio - 2012-12-05, 18:52

Dokker jest też najbardziej cichy :shock:
kukubara - 2012-12-05, 18:53

No wlasnie tez na to zwrocilem uwage :)

J.

bodzio - 2012-12-05, 19:10

Już chce go mieć :-D
maciek - 2012-12-05, 19:15

dane z homologacji niemieckiej
Außengeräusch im Stand / Vorbeifahrt in dB (A) 76 / 73

Dyziek - 2012-12-06, 07:58

bodzio napisał/a:
Już chce go mieć :-D

Ogladalem Dokkera i jako, ze nie musze miec towosa, to tego modelu nie chcialbym miec. W srodku w ogole mi sie nie podoba. Za duzo golej blachy (alez jestem pruderyjny! :mrgreen: ). Logan MCV przy nim to szczyt finezji i elegancji (prezentacja wnetrza).
Ogladalem srebrnego metallica i wygladalo to naprawde "roboczo".

r70 - 2012-12-06, 08:30

1.5dci 90KM jest z całą pewnością cichszy niż 1.6hdi z PSA - jak to wygląda przy fiacie - nie wiem więc nawet przy podobnym wyciszeniu kabiny dacia może być cichsza.
wersje 1.5dci 75 i 90 są na dzisiejsze czasy raczej mało wysilone i turbo-dziura jest raczej mało odczuwalna. W zasadzie to co jest turbo-dziura czuję tylko przy jeździe 1.5dci 110km

jjmalin - 2012-12-12, 10:28

w Dusterze 110 KM nie zauważyłem większej turbodziury... Autko ładnie się zbierało...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group