DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dacia Lodgy - prośba o radę

zdzisiu27 - 2012-12-21, 10:11
Temat postu: Dacia Lodgy - prośba o radę
Pytanie do osób, które kupiły Lodgy.

Potrzebuję nowy (podkreślam nowy, NIE UŻYWANY!) samochód do przewozu 7 osób do firmy. Prawdopodobnie będzie brany w leasingu. Przejazdy poniedziałek-sobota, 50-100 km po mieście (99% Warszawa i okolice) dziennie. Ekipa będzie miała trochę bagażu, głównie elektronarzędzia, większe graty jeżdżą innym autem. Zwykle jechać będzie 4-6 osób, nie więcej.

Pytania:
1. Czy Lodgy to dobry pomysł do takich zastosowań?
2. Jaki silnik brać pod uwagę (koszt zakupu ma mniejsze znaczenie, bo raczej leasing, ale ekonomia silnika już tak - gaz jest fajną opcją)
3. Z wyposażenia interesuje mnie tylko klima - jaka wersja ?

pozdrawiam,

DrOzda - 2012-12-21, 10:28

Lodgy jest dobrym pomysłem , choć trzeba pamiętać ze po rozłożeniu drugiej kanapy bagażnik jest skromny i mało pakowny. Można pomyśleć o trumnie na dach gdyby tych gratów było więcej.
Do gazu to tylko 1.6. Przy takich przebiegach i do miasta brałbym raczej benzynowy i dołożył gaz. Masz tanio i z głowy potencjalne problemy z dieslem (zima , DPF, lewe paliwo itp.)
Klimę masz w standardzie w wersji Laureate i choć do Ambience da się wziąć jako dodatek to się to nie opłaca - oszczędzasz wtedy tylko 500 PLN - za to masz parę fajnych gadżetów w Laureate ekstra w cenie (podgrzewane i regulowane lusterka , regulacja kierownicy itp.) .

laisar - 2012-12-21, 10:36

zdzisiu27 napisał/a:
Czy Lodgy to dobry pomysł do takich zastosowań?

Wydaje się, że jak najbardziej - bagażnik za 3 rzędem jest wbrew pozorom całkiem spory, a przy 6 osobach można oczywiście wykorzystać jeszcze jedno miejsce na sprzęt, więc nie powinno być problemu ze sprzętem.

zdzisiu27 napisał/a:
2. Jaki silnik brać pod uwagę

Najbardziej pasuje chyba 1.6+LPG - co prawda 50 km powinno wystarczyć na rozgrzanie się nawet dieslowi, ale jakiś megaekonomiczniejeszy w mieście to on wcale raczej nie będzie...

zdzisiu27 napisał/a:
3. Z wyposażenia interesuje mnie tylko klima - jaka wersja?

No jak w konfiguratorze - od ambiance (access nie ma ani klimy, ani wersji 7-os.).

Czy ambiance+klima (od 45450 zł), czy laureate z klimą w standardzie (od 46400 zł) - to już kwestia gustu.

Dar1962 - 2012-12-21, 11:46

ta druga opcja (Laureate) jest korzystniejsza
r70 - 2012-12-21, 13:08

megane którym teraz śmigam, przez 7 lat użytkowany był głównie po mieście na dystansach 800mm-2km. Nigdy nie było problemu z dogrzaniem (ale być może miał inaczej rozwiązany system chłodzenia silnika niż dotychczasowe dacie - warto by się było dowiedzieć jak jest w lodgy). obecnie ma prawie 95tyś a jedyna "awaria" silnika to wymiana EGR przy przebiegu 88tyś (oryginał - 500zł z wymianą). Spalanie nawet w największą zimę nie było większe niż 6.5L/100 więc nie wiem czy to nie jest "aż tak ekonomicznie". Sądząc po DD 1.5dci 110FAP teścia, FAPa też bym się nie obawiał.

1.5dci 90km to - zapas mocy/momentu nawet przy obciążeniu 4-6osobami, brak zbędnego bagażu w postaci zbiornika na gaz + tankowanie co 7-10dni (samoobsługowo) zamiast co 3-4dni (z pomocą obsługi stacji).

zyga03 - 2012-12-21, 13:32

r70 napisał/a:
megane którym teraz śmigam, przez 7 lat użytkowany był głównie po mieście na dystansach 800mm-2km. Nigdy nie było problemu z dogrzaniem (ale być może miał inaczej rozwiązany system chłodzenia silnika niż dotychczasowe dacie - warto by się było dowiedzieć jak jest w lodgy). obecnie ma prawie 95tyś a jedyna "awaria" silnika to wymiana EGR przy przebiegu 88tyś (oryginał - 500zł z wymianą). Spalanie nawet w największą zimę nie było większe niż 6.5L/100 więc nie wiem czy to nie jest "aż tak ekonomicznie". Sądząc po DD 1.5dci 110FAP teścia, FAPa też bym się nie obawiał.

1.5dci 90km to - zapas mocy/momentu nawet przy obciążeniu 4-6osobami, brak zbędnego bagażu w postaci zbiornika na gaz + tankowanie co 7-10dni (samoobsługowo) zamiast co 3-4dni (z pomocą obsługi stacji).


teraz wszystkie diesle mają DPF a do miasta to nie jest dobry pomysł , użytkuje więc wiem

r70 - 2012-12-21, 13:51

No to napisze coś więcej ?
Mój teściu używa 1.5dci FAP od 2 lat głównie w warunkach wiejsko/miejskich i nie ma żadnego problemu.

wiciu_r - 2012-12-21, 13:55

Szczerze mówiąc to wydaje mi się, że jak typowo do pracy to Logan MCV będzie ciut lepszy, a to ze względu na:
1. cenę, powinieneś wytargować rabat
2. otwieranie tylnych drzwi, jak przewieźć awaryjnie coś dłuższego to otwierane na boki drzwi są praktyczniejsze
Poza tym brałbym 1.6Mpi z gazem, jak się uda z butlą 73L

laisar - 2012-12-21, 14:08

@r70: Podpowiem, że miasta bywają różne... (;

(I nie chodzi wcale o wielkość).

r70 - 2012-12-21, 14:11

No ja sobie zdaję sprawę ;)
Ale jestem ciekaw jakie problemy sprawiają FAPy w 1.5dci i jak często ?

kapelusznik - 2012-12-21, 14:21

a na pewno Kępno to nie Warszawa ;-)
chriskb - 2012-12-21, 14:32

Nie bardzo rozumiem, wszyscy boją się FAP a ja nie znalazłem informacji, żeby rozwiązanie Renault stwarzało problemy użytkownikom.
r70 - 2012-12-21, 14:47

kapelusznik napisał/a:
a na pewno Kępno to nie Warszawa ;-)

Na szczęście...
Niestety po Warszawie też mam nieszczęście się przemieszczać.

chriskb napisał/a:
Nie bardzo rozumiem, wszyscy boją się FAP a ja nie znalazłem informacji, żeby rozwiązanie Renault stwarzało problemy użytkownikom.


No ja też, dlatego zapytałem jak się te upierdliwości objawiają.

zyga03 - 2012-12-21, 14:58

r70 napisał/a:
No ja sobie zdaję sprawę ;)
Ale jestem ciekaw jakie problemy sprawiają FAPy w 1.5dci i jak często ?


to nie chodzi o problemy jakie sprawiają bo FAP z założenia jest wymogiem pro środowiskowym a nie ma służyć wygodzie użytkownika.
Nie ma idealnego spalania więc po jakimś czasie ceramika się zapcha cząstkami , które nie wypalą się katalityczne. Granica po której to nastąpi przesuwa się zgodnie z postępem technologicznym ale jest granica po której dłuższe użytkowanie ( czytaj cena DPF) byłoby wyższa niż wymiana na nowy. Nikt już nie produkuje długowiecznych urządzeń i samochodów.
Teraz rządzi ekonomia. Diesel z założenia powinien pracować non stop a nie co chwila rozpędzać samochód. W tym momencie powstaje najwięcej nie spalonych kancerogennych cząstek. Musimy je zatrzymywać mechanicznie a potem okresowo dopalać ( katalitycznie i wysokiej temperaturze). Ot i cała filozofia.
Wszystko zależy od warunków w jakich pracuje współczesny diesel , miasto jest dla niego kiepskie i dlatego min taksiarze go nie cenią.

r70 - 2012-12-21, 15:16

Ale ja wiem na czym polega praca i po co jest FAP. Tylko moje pytanie jest o konkretną realizację - 1.5dci. Ona generalnie różni się od większości rozwiązań dostępnych na rynku i jak do tej pory nie spotkałem się z sytuacją ani opisem takiej, żeby sprawiała ona problemy (tzn. żeby użytkownik musiał np. wymienić ten element z powodu niesprzyjającego trybu użytkowania samochodu). Spotkałem się z informacjami, gdzie podczas eksploatacji samochodu z 1.5dci z filtrem, praktycznie tylko w mieście, komputer sugerował wymiany oleju co ok., 8.000km-10.000km. Ale czy to źle ? Każde auto w takich warunkach powinno mieć olej zmieniany 2 razy częściej niż nominalnie więc komputer po prostu zadbał żeby silnik pracował przy optymalnym smarowaniu.
okey32 - 2012-12-21, 18:54

Sam mam DCI i pytałem sie w serwisie jak mam sie z nim obchodzic. Powiedzieli ze nam normalnie jeździc i nie zwracac uwagi na to że ten FAP jest. Kiedyś w starszych wersjach trzeba było stwozyc warunki do tego zeby filter sie wypalił a do tego potrzebne były długie przebiegi. teraz filter sam sobie stwaza warunki do wypalenia poprzez dotatkowy wtryskiwacz w filtrze. Wiadomo w miescie czy na krótkich przejazdach bedzie się wiecej osadu zbieralo a za tym wypalanie będzie częstsze no i moze wcześniej sie zużyć . Ale wiadomo że jazda w mieście szybcej wykończy każde auto z fapem czy bez fapa niz śmiganie po długich trasach .
Co do wymiany oleju to powinno sie wymieniać przynajmniej raz w roku, nie ważne ze zrobiło sie 8 czy 10tyś km i do zaleceń serwisu daleko. Te wymiany co 20-30 tyś/km to tylko chwyt markeringowy zeby ludzie myśleli ze maja doczynienia z super silnikami skoro zalecaja wymiane oleju tak rzadko .Producentom czy serwisom nie zależy na dlugowiecznosci silników a wręcz przeciwnie po upływie gwarancji maja sie psuć :-D .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group