|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - pulsacyjny szum w przednich kołach
keikan - 2012-12-27, 08:32
hej. podłączę się pod temat.
Mam u siebie taki objaw, że słyszę podczas jazdy (niezależnie z jaką prędkością) pulsacyjny szum w przednich kołach. Tzn, im szybciej jadę tym większa częstotliwość tego dźwięku. Coś jakby cyklicznie tarło o coś. Nie mam bicia na kierownicy ani problemów z hamowaniem (żadnych drgań kierownicy podczas hamowania).
Gdy podniosłem auto na lewarku i kręciłem przednim kołem (zarówno prawym jak i lewym) podczas kręcenia w jednym miejscu słychać przez chwilę delikatne tarcie (i na jednym i na drugim kole). Czyli nie ociera "coś o coś" cały czas.
ktoś miał taki objaw? Jak to ew. zniwelować? Problem pojawił się zaraz po wymianie opon, ale raczej wyważenie nie ma tu nic do rzeczy, bo wtedy raczej nic by nie obcierało tylko czuć byłoby bicie na kierownicy podczas jazdy.
Przejechałem z tym "efektem dzwiękowym" już ok. 600 km, bo myślałem, że to klocki ocierają o tarczę nierówno, ale wciąż to słyszę i trochę to denerwuje...
krakry1 - 2012-12-27, 09:22
Po pierwsze należy sprawdzić, czy któreś z kół się nie grzeje?
keikan - 2012-12-27, 09:43
krakry1 napisał/a: | Po pierwsze należy sprawdzić, czy któreś z kół się nie grzeje? |
Koła w znaczeniu felgi są zimne nawet po długiej jeździe.
Tarcze natomiast są gorące (ale po jeździe po mieście i częstym hamowaniu to raczej norma?)
Auto Krytyk - 2012-12-27, 10:12
Sprawdź sobie łożyska kół bo może się rozsypały, albo jakaś osłona ci ociera o tarcze hamulcową.
Mariusz - 2012-12-27, 10:26
Ja obstawiam łożysko
keikan - 2012-12-27, 10:39
Mariusz napisał/a: | Ja obstawiam łożysko |
Ale w obu kołach na raz? I to po 10.000 km?
p.s.
czy ktoś się orientuje ile kosztują łożyska do Dustera?
jackthenight - 2012-12-27, 10:48
keikan napisał/a: | Problem pojawił się zaraz po wymianie opon |
Zdejmij koło i wtedy pokręć tarczą. Zdejmij klocki i również wtedy pokręć tarczą.
Będziesz wiedział czy to klocki, czy opona, czy łożysko.
A może tarcza trze o osłonę tarczy - jest tam również taka osłona tarczy, która często lubi obcierać o tarczę.
keikan - 2012-12-27, 11:03
jackthenight napisał/a: | keikan napisał/a: | Problem pojawił się zaraz po wymianie opon |
Zdejmij koło i wtedy pokręć tarczą. Zdejmij klocki i również wtedy pokręć tarczą.
Będziesz wiedział czy to klocki, czy opona, czy łożysko.
A może tarcza trze o osłonę tarczy - jest tam również taka osłona tarczy, która często lubi obcierać o tarczę. |
Tak zrobię. W najbliższy weekend.. Tylko będę miał problem z demontażem klocków. Nigdy tego nie robiłem. ale postaram się to jakoś zdiagnozować...
tomszafa - 2012-12-27, 13:04
keikan napisał/a: | Mariusz napisał/a: | Ja obstawiam łożysko |
Ale w obu kołach na raz? I to po 10.000 km?
p.s.
czy ktoś się orientuje ile kosztują łożyska do Dustera? |
Lozyska chyba obejmuje gwarancja? Ja bym z tym do ASO podjechal niech sprawdzaja.
Mariusz - 2012-12-27, 20:10
tomszafa, masz racje. Po co samemu brudzić się. Auto na gwarancji więc od tego jest ASO. Szum z jednego łożyska może rozprzestrzeniać się po całym samochodzie. Można mieć wtedy różne odczucia
piotr. z - 2012-12-27, 21:23
keikan,
spróbuj pojechać kilka kilometrów bez hamowania a następnie zatrzymaj auto bez hamulców (oczywiście w takim miejscu, żeby było bezpiecznie!) i "obmacaj" felgi/końcówki piast. Jeśli któreś łożysko się zaciera to poczujesz, ze koło jest ciepłe. Możesz również podczas jazdy (i również tam, gdzie można) pobujać samochodem skręcając raz w lewo, raz w prawo. Jeśli to łożysko to będzie cichło jeśli będzie odciążone a będzie pracować głośniej jeśli będzie dociążone. Najłatwiejszy sposób sprawdzenia, czy to łożysko. Jeśli to osłona tarczy kotwicznej to dźwięk byłby podobny do ocierającej się blachy- a jest on zupełnie inny niż padającego łożyska.
Piotr_K - 2012-12-27, 23:26
Też byłbym za tym, by ASO rozwiązywało problem ale pobawić się możesz ..;)
jurek - 2012-12-28, 10:07
Nie ma takiej opcji, żeby w ASO coś usłyszeli pozdr
piotr. z - 2012-12-28, 14:39
Bardziej chodziło mi o to aby keikan sam mógł określić, co jest przyczyną tych dźwięków i z taką pewnością łatwiej będzie można przycisnąć "fahofcóf", żeby nie snuli opowieści z mchu i paproci...
keikan - 2012-12-28, 18:33
Jutro jadę na przeważenie kół... Może samo to wyeliminuje problem...
A jeśli dalej problem będzie się pojawiał - w lutym mija mi roczek ujeżdżania Dustera, a co za tym idzie - przegląd... Wtedy się wszystko wyjaśni...
p.s.
koła (felgi) nawet po dłuższej jeździe - zimne.
Pulsacyjny szum jest taki sam, czy jadę prosto, czy skręcam.
Przy hamowaniu też nie ma różnicy (tzn, hamulec nie "bije", hamuje prosto) podczas jazdy też nie ściąga w żadną stronę...
eplus - 2012-12-28, 20:36
Zimowe opony bardziej hałasują. Mają inny bieżnik, bardziej kleją się do asfaltu. Rzeźba bieżnika jest nieregularna, aby w czasie obrotu kolejne fragmenty nie stykały się z drogą w tych samych odstępach czasu (skutkiem byłoby brzęczenie), lecz w nieregularnych interwałach (wtedy słychać szum bez konkretnej częstotliwości).
piotr. z - 2012-12-29, 12:03
keikan napisał/a: |
Pulsacyjny szum jest taki sam, czy jadę prosto, czy skręcam.
|
Chodzi mi nie o skręcanie ale kilkukrotne szybkie pobujanie autem w lewo i prawo podczas jazdy (wystarczy 40km/h)- taki przejazd bardzo ciasnym wężykiem powodującym naprzemienne dociążanie i odciążanie łożysk.
keikan - 2012-12-30, 12:04
Autem byłem w wulkanizacji do przeważenia opon.
Mając zdjęte wszystkie koła - oponiarz, który przy okazji jest mechanikiem "oblukał" zawieszenie, tarcze klocki itp. żadnych luzów, łożyska ok., tarcze ok, klocki ok, osłony tarcz ok. Koła przeważone.
Koła się nie grzeją, nie ściąga na żadną ze stron.
Pulsuje nadal. Najprawdopodobniej taka uroda tego bieżnika AT...
Mariusz - 2012-12-30, 20:18
Ja coś podobnego przerabiałem u siebie. Czy to nie jest taki szum jakby ,,ósemka" była na kole?. Byłem również u wulkanizatora i w serwisie dokładnie mi sprawdzili i nic nie znaleźli. Nawet koła przełożyli. Jadąc na równej powierzchni otworzyłem okno i wychyliłem się, żeby wsłuchać się w szum opon, ale na zewnątrz nie słychać żadej pulsacji. Teraz po 4 latach już przyzwyczaiłem się i nie zwracam na to uwagi. Opony, które wydają taki odgłos to Micheline
keikan - 2012-12-31, 07:52
Mariusz napisał/a: | Ja coś podobnego przerabiałem u siebie. Czy to nie jest taki szum jakby ,,ósemka" była na kole?. |
No właśnie coś takiego.
Czekam teraz na śnieg, bo wulkanizator poddał jeszcze taką myśl, że jeśli to wina opon, to na śniegu nie będzie tego szumu słuchać (bo śnieg będzie wyciszał dzwięk bieżnika).
Jeśli natomiast na ośnieżonej drodze wciąż będzie ten szum słychać, to będzie znaczyło, że nie pochodzi on od "gumy" i będę szukał nadal. Zresztą za miesiąc mam pierwszy gwarancyjny przegląd to niech przeglądają
Jak na razie już przywykam do tego szumu. Ostatnio jeździłem terenówką, która miała opony typu MT (czyli bardziej agresywne od AT) - tam dopiero szumi. Cały czas dzwięk taki, jakby w każdym kole były w bieżnik powbijane kamyki, które biją o asfalt podczas jazdy
laisar - 2013-01-04, 22:43
keikan napisał/a: | czy ktoś się orientuje ile kosztują łożyska do Dustera? |
Komplet na przód - w ASO 500 zł brutto.
|
|